Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)

Cipolla

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

A köztársasági elnök lopott, csalt és hazudott. De még nem jött ki a direktíva a pártplénumon, hogy ez most az imperializmus aknamunkája-e, amit a szocializmust építő nép majd eltipor, vagy 

a magyar távirati irodát illetékes helyen felhatalmazták annak közlésére, hogy érdemei elismerése mellett…

Írhatnám, hogy a csalónak, a tolvajnak, a hazugnak mennie kell. Persze mennie kell, és talán menni is fog, de most nem erről van szó. A rezsimlapok, a rezsimmédia totális kontroll alatt van, a Magyar Televízió azt mond, és úgy, ahogy azt a Nemdiktátor parancsolja. És ő nem mond semmit. Az úr hallgatása pedig minden szolga hallgatása. 

A Diktátor nekem is parancsolna. Cipolla Nemdiktátor, ő csak a pártállami médiának parancsolhat, a csahosainak. 

Ez a poszt nem a csalóról szól, nem a tolvajról, nem a hazugról, hanem arról a jobboldalról amelynek a Nemdiktátor van a középpontjában. Nem kedves Olvasó, most mi nem kacsintunk össze. Én sem tartom Cipollát diktátornak. Cipollát valóban Nemdiktátornak tartom, egy észak-balkáni Cipollának, aki milliókkal hitette el, hogy benne lehet hinni. És nemcsak úgy ám mint egy Adenauerban, egy Churchillben vagy egy de Gaulleban, hanem mint Andalúziai Szent Simonban, vagy leginkább a Magasságos Atyaúristenben. 

Áldóimát mondanak.  De nem érte… Magukra kérik az áldást. Tőle. És érzik a Szentlélek erejét. A neofita jobboldali nem tud a Krisztusban hinni, túl sokat pedálozott ahhoz a kerületi KISZ-ben, neki valami kézzel foghatóbb kell. És ezt most megkapta. 

A Nemdiktátor választotta ki a csalót, a tolvajt, a hazugot. A Nemdiktátor választotta ki az unortodox hülyét, a Nemdiktátor adta nekik Gubcsi Lajost és Kerényi Imrét. De nem kételkedtek benne, mert a Nemdiktátor útjai kifürkészhetetlenek. 

Ezek tényleg elhiszik, hogy Alcsúton megjelent a Szent Szűz. 

Én nem látom a félelem és a vakhit határát. Nem tudom, hogy bent a koponyacsont alatt, kimerik-e mondani, hogy ez is csak olyan senki mint a túlmozgásos magas fickó volt. Hogy ott bent, látják-e, hogy ez Cipolla, csak az ő Máriójára vár, aki még nem emelte fel a fejét.

A minapi tüntetésen láttam egy öregurat ordítozni. Legfőbb érve az volt, hogy Gyurcsány. Nem az, hogy Gyurcsány lopott, hogy Gyurcsány hazudott, hanem mintegy univerzális alanyállítmányként az, hogy Gyurcsány. Az öregúr okosabb mint a Nemdiktátor egész kormánya együttvéve, a saját szűk területén talán a legjobb a világon. Ebből az emberből csinált gyurcsányozó zombit Cipolla. 

Ez az ország jó eséllyel sohasem fog már a saját szemébe nézni. Talán soha nem leszünk egy ország, mindig két ország leszünk, Jók és Rosszak, Rosszak és Jók országa.  

Sok mindenért nem felelős Cipolla. Sok mindenért, amiért felelőssé teszik. A csődközeli helyzet fennállna nélküle is, a gazdasági krízisért, az adósságért, semmiképpen nem tehető egyedüli felelőssé. 

De az átkot ő hozta ránk. Az átkot, ami nem oldható fel. Az, hogy Szun-ce alapján kell kormányozni az országot, az, hogy a kormányzás művészete mindig a háború művészete, és nem polgárok vagyunk hanem katonák. 

<

p style=”text-align: justify”>Nem, ez nem diktatúra. A feketeszemüvegesek nem akarják a lelked. Esetleg megölnek, de a lelked ritkán akarják. Cipolla nem ölhet meg senkit, igazán meg sem tiporhat. Csak egyszer azon veszed észre magad, hogy te is hallgatsz. És a hallgatás megöl. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16521481-6a2777f7448f5' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16521481&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16521481-6a2777f7448f5&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16521481-6a2777f7448f5' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

Next Post:

Itt az új Elnöki Érem!

387 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. Counter szerint:
    2012.01.25 09:58

    index.hu/belfold/2012/01/25/marcius_28-ra_lesz_eredmeny_schmitt-ugyben/

    Jól át fogják gondolni a döntéshozatalt 🙂

    Azért remélem, a vizsgálat tárgya egy kicsit pontosabb ennél: „feladata tanulmányozni Schmitt Pál kisdoktori disszertációja létrejöttének körülményeit”.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259679)
    Loading...
  2. jotunder szerint:
    2012.01.25 10:06

    @Counter: Valamennyi plagizált részt meg kell keresniük. A bizottság jelentése hosszabb lehet mint Schmitt dolgozatának a duplája… Ezt miért várja meg Schmitt. Mire számít ???

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-259680)
    Loading...
  3. Zenovitz2 szerint:
    2012.01.25 10:13

    @jotunder: Mert ezt akarja PHD-nek beadni:-DDD, már le van vajazva az ELTE matek tanszékén :-DDD

    Hiv.: [@Zenovitz2:](#comment-259681)
    Loading...
  4. Counter szerint:
    2012.01.25 10:20

    @Zenovitz2: Rofl.
    Jó lesz az a filológia tanszékre is 🙂

    „Apokrif források állami vezetők tudományos műveiben” 🙂

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259682)
    Loading...
  5. Counter szerint:
    2012.01.25 10:21

    @jotunder: Mire számít, mire számít: nyugdíjra, villára, titkárnőre, no meg aláírnivalókra.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259683)
    Loading...
  6. sajtohuba szerint:
    2012.01.25 10:47

    @Counter: Már meg is kapta:

    http://kis-kunsag.hu/hun/s_!news/i_14/i_22694/index.html

    Jöhet az összecsomagolás, oszt jónapot.

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-259684)
    Loading...
  7. jotunder szerint:
    2012.01.25 10:56

    @sajtohuba: Richard Nixon úgy mondott le, hogy büncselekménnyel vádolták. Amikor meghalt, megszakították a televíziók adásait, Clinton azonnal félárbócra eresztette a zászlókat.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-259685)
    Loading...
  8. Counter szerint:
    2012.01.25 11:00

    @jotunder: Nixon hivatásos, sikeres karrier-államférfi volt, és ha hihetünk a wikinek, a távozása után képes volt visszavonult államférfiként létezni és működni.

    Ez nem Schmitt életútja. Egyáltalán nem.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259686)
    Loading...
  9. jotunder szerint:
    2012.01.25 16:36

    One may agree or disagree with Schuman, but one thing is certain: in its present form, the Hungarian Basic Law is a politically moderate legal document formulated along the lines of the conservative liberalism of an Edmund Burke or a Russell Kirk. It is, in fact, very close in its words and spirit to the Constitution of the United States of America. If anything, this resemblance demonstrates that we live in a world of common values.

    (Mezei Balázs egyetemi tanár)

    Az Amerikai Egyesült Államok alkotmányához hasonlította az Alaptörvényt ez a derék ember.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-259687)
    Loading...
  10. sajtohuba szerint:
    2012.01.25 17:20

    @jotunder: For example, comparing their English version both consist of the same set of letters, he added.

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-259688)
    Loading...
  11. Counter szerint:
    2012.01.25 17:41

    @jotunder: „aggressively secular oligarchy that runs the European Union […] suggests a trend, one counter to their centrally-imposed, multicultural secularism. And they mean to strangle it in its cradle.”

    „the reasons why it is so good to be a Hungarian”

    Ez az a Mezei Balázs, akit tölgy méltatott egyszer megnevezése nélkül a blog.hu hasábjain mint „tizenhárom könyves prof”, ugye?

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259689)
    Loading...
  12. jotunder szerint:
    2012.01.25 17:46

    @Counter: Megposztoltam, de roppant visszafogottan. Igen ez a tizenhárom könyves prof. Hetvenkilenc könyves. Négyszázötvenkét könyves.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-259690)
    Loading...
  13. aronsatie szerint:
    2012.01.25 18:12

    @Counter: Képes volt, de nem önként. Nagyon is tervezte a visszatérését. Ha hinni lehet a Frost-Nixon filmnek, ebbéli ambícióinak vetett véget az interjú, amiben Frost végül is sarokba szorította a Watergate-ügy kapcsán. Az amerikaiak egy igen jelentős része pedig majdnem olyan nehezen tudna neki megbocsátani, mint Pásztörperc Gyurcsánynak.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259691)
    Loading...
  14. Counter szerint:
    2012.01.25 18:26

    @aronsatie: (És Bajnainak, már ami P/c-t illeti.)

    Hát igen, ha hinni lehet; de vigyük tovább a gondolatkísérletet, Gyurcsány képes volt a maga Watergate-je és interjúi után elder statesmant alakítani? Vannak Gyurcsánynak olyan reálpolitikai érdemei, mint Nixonnak? Végigjárta úgy a politikusi szamárlétrát, mint Nixon?
    Énekel majd róla a Kárpátia ilyesmit: youtu.be/OmTPAX1Qrng ?

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259692)
    Loading...
  15. aronsatie szerint:
    2012.01.25 18:30

    @Counter: Szívesen elolvasnám a listát, amit Nixon reálpolitikai(?) érdemeiből állítasz össze.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259693)
    Loading...
  16. Counter szerint:
    2012.01.25 18:38

    @aronsatie: Vietnam, Kína, leszerelés, Chile, Kissinger. Szerintem képes volt racionálisan sikeres, eredményes politikai döntéseket hozni – sok magyar politikussal ellentétben.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259694)
    Loading...
  17. aronsatie szerint:
    2012.01.25 18:41

    @Counter: Vietnam????
    Kína=Kissinger.
    Chile????

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259695)
    Loading...
  18. Counter szerint:
    2012.01.25 18:49

    @aronsatie: Igen, Vietnam. Példás gyorsasággal oldotta meg a kivonulást, nem? 🙂

    Kissingert Nixon ki tudta választani, pozícióban tudta tartani etcetera, etcetera, hadd ne kelljen azzal példálózni, mekkora országos marhákra vagy senkikre tudott bármely nagyformátumú magyar miniszterelnök fontos tárcákat bízni mostanában.

    Chile bizony. Azt hiszem, azt nevezik sikeres Realpolitiknak amerikai szemszögből, nem?

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259696)
    Loading...
  19. aronsatie szerint:
    2012.01.25 19:39

    @Counter: Most már csak az a kérdés, melyiket gondolod komolyan, és melyiket nem.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259697)
    Loading...
  20. Counter szerint:
    2012.01.25 19:46

    @aronsatie: Meghányva-vetve szerintem mindegyiket komolyan gondolom: Nixon jól és hatékonyan ismerte fel, képviselte és érvényesítette az amerikai állam érdekeit. Ez a reálpolitika, nem?

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259698)
    Loading...
  21. aronsatie szerint:
    2012.01.25 19:52

    @Counter: A vietnami háború nem állt Amerika érdekében, ráadásul el is vesztették. A háború javarészt az ő elnöksége idejére esett.
    Kissinger valóban sikeres külpolitikát folytatott, hogy az ő kinevezése mennyiben Nixon érdeme, az kérdéses. Chilében Pinochet puccsát támogatni bűnös és helytelen lépés volt.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259699)
    Loading...
  22. Counter szerint:
    2012.01.25 20:03

    @aronsatie: A vietnami háború hatékony és gyors lezárása amerikai érdek volt, ezt Nixon meg tudta valósítani. Az eszkaláció Johnson elnöksége alatt történt.
    Kissinger kifejezetten Nixon bizalmasa volt.
    Pinochet puccsát támogatni érdeke volt az amerikai államnak. Realpolitikról volt szó, nem moralizálásról.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259700)
    Loading...
  23. aronsatie szerint:
    2012.01.25 20:14

    @Counter: Ja, Nixon zárta le a háborút. Öt év után, óriási siker. Azt hogy sikerült megállapítanod, hogy Amerikának érdekében állt Pinochet támogatása?

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259701)
    Loading...
  24. jotunder szerint:
    2012.01.25 20:25

    @aronsatie: A vietnami háború ugye azt jelentette, hogy egy gyilkos kommunista diktatúra megpróbált egy kevésbé gyilkos mikutyánkkölyke diktatúrát bekebelezni. Már hogy a fenébe ne lett volna az Egyesült Államok érdeke beavatkozni ? Nem mérték fel jól a lehetőségeiket. Chilében egy diktatórikus hajlamú, a kubaiakkal egyre aggasztóbb viszonyt ápoló elnök ellen támogattak meg egy fasiszta tábornokot. Én ezerszer inkább választottam volna Allendét mint Pinochetet, de Amerika érdeke valóban a kubai terjeszkedés leállítása volt. Nixonnak voltak necces dolgai, de azért egy komoly ember volt. A Frost/Nixon a klasszikus darab róla. Nagyon szerettem.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-259702)
    Loading...
  25. Counter szerint:
    2012.01.25 20:26

    @aronsatie: Nem öt év után, hanem öt év alatt. Kb. félmillió amerikai harcolt Vietnamban, amikor hivatalba lépett (a wiki szerint heti 300 főnyi veszteséggel).

    Amerikának nem állt érdekében Allende, úgy… Pinochet szállította a stabilitást és az amerikai érdekek érintetlenül hagyását. Tehát Pinochet jött. Mit nem adnának az amik egy iraki vagy egy afgán Pinochetért, nemde? 🙂

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259703)
    Loading...
  26. aronsatie szerint:
    2012.01.25 21:02

    @jotunder: Nem vitatom, hogy volt ok a vietnami háborúra, de azt igen, hogy elégséges-e, és nem lehetett-e előre látni, hogy mi lesz belőle. Allende diktatórikus hajlamai némi elemzést igényelnének, maradjunk abban, hogy Pinochethez kisinasnak se iratkozhatna be e tárgyban. Az utóbbi által véghez vitt mészárlást támogatni pedig egyértelműen bűn.
    Nem láttam Frostot fiatalabb korában, először talán a 90-es évek elején láttam pár interjúját. Hát nem volt olyan érzésem, hogy mekkora nagy riporter. A film ebből a szempontból is elég hitelesnek tűnt.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259704)
    Loading...
  27. Counter szerint:
    2012.01.25 21:20

    @aronsatie: „Szívesen elolvasnám a listát, amit Nixon reálpolitikai(?) érdemeiből állítasz össze.”

    Reálpolitikai, nem humanitárius. Reálpolitikát kértél, a Pinochet-puccs és benne az amerikai támogatás pedig kristálytisztán sikeres, eredményes, határozott reálpolitika – amerikai szempontból feltétlenül!
    Egyszerűen a bűnösség nem értelmezhető szempont reálpolitikai értékeléskor.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259705)
    Loading...
  28. aronsatie szerint:
    2012.01.25 21:37

    @Counter: Reálpolitika nem egyenlő komcsiellenes hisztériával. Ezen az alapon Horthy is reálpolitikai nagyság volt. Hitler Kleissheimben nekiszegezte, hogy vagy ő, vagy a zsidók, és ő választott.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259706)
    Loading...
  29. Counter szerint:
    2012.01.25 21:43

    @aronsatie: Nem McCarthy-t méltattam ám, aki a fejébe vette, hogy az amerikai államot megszállták a komcsi kémek, és halál véletlenül igaza lett 😀 Az nem reálpolitika, az a vak tyúk által talált szemek esete.

    A Nixon-adminisztráció chilei ügyei valódi reálpolitikai érdemek. Pl. már csak azért is, mert Nixon alakítója és kezdeményezője, nem pedig Kerényi-inges, gerincevesztett elszenvedője volt az eseményeknek.
    De Bethlennél pl. lehetne keresgélni, ami a reálpolitikát illeti.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259707)
    Loading...
  30. aronsatie szerint:
    2012.01.25 21:50

    @Counter: Nem lett igaza, és Nixon is tagja volt a bizottságnak. Nagy érdem, az amik ma is büszkék ám az egészre, tucatnyi könyv és film tanúsága szerint.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259708)
    Loading...
  31. Counter szerint:
    2012.01.25 22:00

    @aronsatie: Nem-e? Talán nem voltak egészen mélyen beépült kommunista kémhálózatok az amerikai állami szervekben? De.
    Mondtam én olyat, hogy McCarthy egyébként helyesen, jogosan vagy tisztességesen járt el? Nem. Sőt, kifejezetten azt mondtam rá, hogy vak tyúk is talál szemet.

    A komcsiellenes hisztériát nem tudom, mire értetted, én rá. Ezért is szabadkoztam, hogy nem McCarthy-ról van szó. Nixon semmiféle vörös veszedelmet nem vizionált, külpolitikájában reálpolitikusként viselkedett, ahol az volt előnyös, hogy enged és smúzol, ott engedett és smúzolt, ahol az, hogy puccsot támogatott, ott puccsot támogatott.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259709)
    Loading...
  32. aronsatie szerint:
    2012.01.25 22:31

    @Counter: OK, tudomásul veszem, hogy szerinted mindez így volt.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259710)
    Loading...
  33. Counter szerint:
    2012.01.25 23:01

    @aronsatie: OK, tudomásul veszem, hogy szerinted nem.

    Hiv.: [@Counter:](#comment-259711)
    Loading...
  34. Szindbad szerint:
    2012.01.26 12:11

    @aronsatie: Ezt a Horthy dolgot ideje lenne már letisztázni a fejemben.

    Ilyeneket olvasok: „A kormányzó az ausztriai Klessheimben 1943 áprilisában Hitlerrel folytatott megbeszélése után bizalmas körben kijelentette, hogy „nem akarja többé látni azt az örült szobafestőt”. Az indulatos kitörés is kifejezte, hogy Horthy és Hitler viszonya korántsem volt bensőséges. A tengellyel szövetségben álló kisebb államok vezetői közül Hitler sokkal szívélyesebb kapcsolatokat tartott fenn Gustaf von Mannerheim finn tábornagy hadsereg-főparancsnokkal, Ion Antonescu román tábornagy államvezetővel, vagy akár III. Borisz bolgár cárral.

    A német vezér és kancellár azonban tisztában volt azzal, hogy Magyarországon Horthy nélkül vagy éppen ellenére semmi sem történik. Ezért őt tekintette a birodalom számára előnyös német–magyar viszony kulcsemberének. Hitler számára 1943-ig nem okozott különösebb gondot, miképpen biztosítsa Horthy szövetségi húségét. 1938–1941 között elsődleges eszközként a kormányzó megnyerésére a trianoni békében elcsatolt területek részleges visszajuttatását vagy az erre vonatkozó ígéreteket alkalmazhatta. A visszaadható territóriumok a Bácskával elfogytak, s a további magyar igények beleütköztek a többi csatlós ország, elsősorban Románia érdekeibe. Viszont 1941 júniusától Horthy Németországban látta azt az erőt, amely megmenti hazáját a bolsevizmustól. Ez a remény további területi nyereségek kilátása nélkül is elegendő volt ahhoz, hogy Horthy megbízható partner maradjon.

    1942 késő őszétől azonban El-Alamein, Sztálingrád és Észak-Afrika már érzékeltette, hogy a háborúban fordulat bontakozik ki az angol–amerikai–szovjet koalíció javára. Horthy ez időtől mindinkább Nagy-Britanniától és az Egyesült Államoktól remélte, hogy a szovjet befolyást távol tartják nemcsak Magyarországtól, hanem az egész térségtől, amelyet – vélekedett – nem engedhetnek át Sztálinnak. Nem tartotta reménytelennek azt sem, hogy a nyugati hatalmak támogatásával a visszaszerzett területek vagy azok jelentékeny része meghatározható egy Hitler utáni Európában is. Bizakodását erősítette, hogy Olaszországban a „kiugrás” után helyén maradt a dinasztia, és a kormányzat élére az uralkodó bizalmi embere került.”

    http://www.tankonyvtar.hu/historia-1994-04/historia-1994-04-horthy

    Nem volt ez egyszerű szituáció.

    Hiv.: [@Szindbad:](#comment-259712)
    Loading...
  35. nerángass szerint:
    2012.01.26 12:50

    “1941 ben Németországban látta azt az erőt, amely megmenti hazáját a bolsevizmustól.”

    “mindinkább Nagy-Britanniától és az Egyesült Államoktól remélte, hogy a szovjet befolyást távol tartják nemcsak Magyarországtól, hanem az egész térségtől, amelyet – vélekedett – nem engedhetnek át Sztálinnak.”

    “a nyugati hatalmak támogatásával a visszaszerzett területek vagy azok jelentékeny része meghatározható egy Hitler utáni Európában is.”

    Legalább ezt a három pontot ( a tankönyv állitásai ) még eufemisztikusan sem tartanám reálpolitikai céloknak, ha meg Horthy tényleg ezeket gondolta ( volna), akkor nem lehetett reálpolitikus. Ez így ahogy van, didaktikus maszatolás és patent halandzsa ( a visszaszerzett területek vagy azok jelentékeny része meghatározható egy Hitler utáni Európában is )

    Nem, nem volt egyszerü szituáció…hiszen úgy járt, mint a katona fehérben : háborúba ment …………

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-259713)
    Loading...
  36. jotunder szerint:
    2012.01.26 12:52

    @Szindbad: Antonescut kivegeztek, Mannerheimet nemhogy nem iteltek el, de szobra van Helsinkiben. A finn zsidokat nem bantottak. A szovjetek ragaszkodtak ahhoz, hogy nehany politikust eliteljenek a finn vezetesbol, de volt aki kozuluk visszatert a kozeletbe, es sikeres politikus maradt. Horthy nem volt Antonescu es nem volt Mannerheim sem.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-259714)
    Loading...
  37. aronsatie szerint:
    2012.01.26 15:31

    @Szindbad: Senki se mondta, hogy egyszerű, de azt se mondhatja senki, hogy jól oldotta meg. A lakosság 10%-a halt bele, jelentős részük haláláért legalább közvetve felel, és még az ország területe is csökkent. Horthy ugyan magától nem gázosította volna el a zsidókat, de az se tagadható, hogy az első komolyabb fenyegetésre még közreműködést is vállalt a meggyilkolásukban. Újabb, ellenirányú fenyegetésre (meg az egyre nyilvánvalóbb felismerés miatt, hogy a németek elvesztik a háborút) ugyan leállította a deportálást, de ez elég gyenge enyhítő körülmény. A zsidótörvények, numerus clausus és főleg a munkaszolgálat meg nehezen lemosható folt az ország becsületén, és ezek teljesen önálló döntések voltak. Horthy csak azért nem került a háború után bíróság elé, mert Sztálin futni hagyta, máskülönben könnyen lehet, hogy Antonescu sorsára jutott volna.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-259715)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@Zealander: pár darabban láttam. én mindig nagy sz…
  • gladbach67 on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Korábban elképzelni nem tudtam volna senkiről, hog…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekEzt már én is szóvá tettem itt, most Navracsics jö…
  • Zealander on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Na itt vesztettél el Jótündér. Eszenyi mint jó szí…
  • lmate on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@belecseppen: Ez a " Stop Timothy Gowers! !!! " bl…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@labrys: OFF Ez nem Moldova kopirájtja. Közszájon…
  • marysolotravez on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vidor ferike Szélről legeljetek Fának ne menjetek…
  • labrys on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vattablz: én mind a kettőt olvastam, az egymillió…
  • Morp65 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Hiv.: @jotunder: engem is meglepett AR-ről mondott…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Nekem 2006 óta egyfolytában, múlhatatla…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekFelmondott az MTVA vezérigazgatója. https://telex.…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@V.A.Lacky: Senki nem próbál meg elpörölni előled…
  • vattablz on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@ikarus: Nyilván nem véletlen. Hatodik Lenin inkri…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)A vezércikk címe csak véletlen hasonlóság lenne eh…
  • apokalipszistmost on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)"konzervativizmus” a jobboldaliság gyermekbetegség…
  • Vidor Ferike on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Még maguk sem tudják mit akarnak. Orbán először Na…
  • jotunder on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@lmate: bocs, most vettem észre. igen, ilyen vélem…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@tamspatrik: ez egyáltalán nincs így. három Loupe-…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@steinerzsiga: nagyon kínos, hogy ezt az embert me…
  • tamspatrik on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Az egész számomra egy generációs harcról szól, a "…
  • Grrr on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Nem szokatlan sehol sem, hogy vannak emberek, akik…
  • naki on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Kiskorú leányom kézilabdázik, múlt héten két meccs…
  • belecseppen on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@lmate: "Vajon honnan ez az ellenszenv? Kedves mat…
  • steinerzsiga on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Lazán kapcsolódik, hogy most a tudományban is van…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: : Szerintem más filmre ültünk be a mozi…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: mintha megfeledkeztél volna olyan aprós…
  • tubarozsa on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A NER egy hatalmas paraván is volt egyben, ami elt…
  • V.A.Lacky on Viccországban bejelentenek@Péter 2: Amikor a kétely mételye felségsértéssel…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Úgy újulnak meg, hogy meghosszabbítják Bicskéig? É…
  • vattablz on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Nahát?!
  • Podvinecz marsall on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)És most kb meg is háromszoroztad az elérésüket. Re…
  • Podvinecz marsall on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Pláne ilyen kontextusban, a "kiváló emberek" kifej…
  • aerduloensamtonight on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Mi az a Fidesz?
  • nyulambator on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@ipartelep: A másik oldalról nézve meg ott van a r…
  • ipartelep on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Ezzel a színészi szakmával, színházi közeggel az a…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@labrys: igazán jól csinálni valamit egy élet munk…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Igazából ez ugyanaz a dilemma, mint az, hogy az ed…

Posztrulett

Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld

Megnéztük a Szkénében Bíró Zsombor Aurél új darabját a Könnyű nekem a föld-et. Pár napja láttuk a csodálatos Angyalok Amerikában II-t a Radnótiban, amely darabban elhangzott az „óriási kognitív disszonancia”, amire persze felrobbant a nézőtér. Most ez van. Szabadok vagyunk. M. akkor szúrta ki ezt a darabot, amikor BZSA leadta a színháznak és ezt megírta …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • ijontichy
  • azuccahirmondoja
  • Hanyistók
  • Zealander
  • Gaboxhrr
  • Geza
  • darnoknew
  • Judit Merényi
  • Bogomil
  • V.A.Lacky
  • Keepdreaming
  • Radnóti Zoltán
  • mecsekijeti
  • micike mici
  • hakohen
  • Virág et.
  • annokkk
  • j.alfred prufrock II
  • Tyto
  • Tiborné Tóth
  • Podvinecz marsall
  • kiazmármegint
  • trbnt
  • marysolotravez
  • istván orovecz
  • rovidec398e17c6
  • susyk
  • tubarozsa
  • lgombb
  • tamspatrik
  • Hector Kapitány
  • aronsatie
  • vattablz
  • incze
  • esztre
  • KennyOMG
  • onehumanoid
  • simonandris2
  • labrys
  • opiniopraesumpta
  • ijenanyelvtan
  • szabol25
  • steinerzsiga
  • janostothmeister
  • Péter 2
  • Czifra Zoltán
  • jotunder
  • Morp65
  • tulajdonkppen
  • kisa
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d