Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Viccországban bejelentenek
  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Hová lovagolhat be a halál?

2024.12.19 by jotunder

„Az értelmiség előtt két út áll, az egyik az alkoholizmus, a másik járhatatlan. ”

Hajnóczy Péter a járt utat választotta, ahogy Petri, Pilinszky és sokan mások, aztán nagyon gyorsan belehalt. Egy huszonhat éves nő úgy döntött, hogy színpadra viszi a Halál kilovagolt Perzsiából-t, pedig ma már annyi választás áll az értelmiség előtt, és a választások többsége csak önfeladással jár, halállal nem. Persze a legbiztosabb, ha huszonhat évesen az ember egyáltalán nem lesz értelmiségi, hanem csak úgy van és várja, hogy elmúljon ez az egész, és ha nem hoz haza „hét Stefflt és két liter könnyű fehérbort”, akkor az „egész” nagyon sokáig tarthat, közben persze el lehet menni Balira, Maldívra vagy Cancunba, bár ott is elég lassan múlik az „egész”, de valami ott is van, amivel felgyorsítható a belovagolás, de az nem olyan őszinte, otthonos, mint a hét Steffl meg a két üveg könnyű fehérbor.

Nagyon szép darab. Kamra, Mészáros Béla felszántja a színpadot. Olyan mintha mindenki kapna egy jutalomjátékot, bár ezt csak a Tasnádi Bencére írják rá piros filccel, aki tökéletesen játssza el a Zalatnay Saroltát. Nem, ez most tényleg nem lesz színházposzt, ez olyan értelmiségposztféle lesz és rövid, mint egy félkonyak. De jó darab volt, persze utána egy kicsit nehéz, de ha könnyű, akkor meg minek.

Ma nem értelmiségiek vannak, hanem tartalomgyártók. A tartalomgyártók, tartalmat gyártanak, amit később a tartalomfogyasztók elfogyasztanak, pedig ezeknek az előregyártott tartalmaknak egyáltalán nincs tartalma, és sokkal jobb lenne, ha annak neveznék gyártók és fogyasztók, ami. Kutyaközönségesen: szarnak. Hajnóczy egy elnyomó rendszerben itta szét az agyát, meg minden mást, de egy aránylag becsületes elnyomó rendszerben, mert a rendszer azzal a bizonyos, fent említett piros filccel ki is írta magára, hogy kedves elvtárs, ez egy kurvára elnyomó rendszer, nem vaníliasodó. És ha valaki szordínóban csinált valamit, ami nem szar, akkor – legalábbis egy idő után – elnézték neki.

Hajnóczy szépen, becsületesen belehalt a Kádár-rendszerbe ( nem tudják hogyan, bár lehet, hogy tudják, csak méltóbb hozzá a nemtudás), az Orbán-rendszerbe nem lehet becsületesen belehalni, bele lehet öregedni, lehet várni, hogy lassan belénk lovagol a Halál, de valahogy nem lesz szép és becsületes. És nem mondhatod, hogy azért, baszki, ez is csak egy elnyomó rendszer, alapvetően egy mocskos kis elnyomó rezsim, mert akkor nyafferoló belpesti libsinek fog nevezni valamelyik ceglédi, és még pofán sem vághatod. Well, ezt a részt még nem dolgoztam ki teljesen, lehet, hogy mégis vannak opciók.

Azért nehéz értelmiséginek lenni Magyarországon, mert ahhoz nem elég kimondani, szépen lassan, ceglédik ide vagy oda, hogy ez egy mocskos kis elnyomó rezsim ( mert édeseim, ki kellene ezt mondani), hanem utána csinálni kellene valamit, valamit csinálni kellene, mint a Bagossy Júliának a Kamrában, mert az, hogy még nyolcszor elmondjuk, hogy ez egy mocskos kis elnyomó rezsim, mint egy csehszlovák lemezjátszó, az nem igazán csinálás.

A csinálás marad el, hogy szépen felrakjuk valamire az életünket, ahogy azt a keveset, amit magának hagyott, a Hajnóczy Péter is felrakta. Akkor meg nem lovagol semmi sehová, csak eltelik az idő.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531996-6a3040aed3ee4' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531996&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531996-6a3040aed3ee4&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531996-6a3040aed3ee4' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Puzsér, Nietzsche, Superman és én

Next Post:

Léteznek-e még a független értelmiségiek? (UPDATE)

48 Commments

  1. ipartelep szerint:
    2024.12.19 23:00

    Hú de régen olvastam Hajnóczy Pétert. Még a 20-as éveim elején. Mindig is szerettem az ilyen egzisztencialista hangulatú írásokat – kivéve a filozófiát, ott nagyon nem szerettem az egzisztencializmust. Egyébként, fénykorában, amikor még nem volt megbolondulva, Csurka is írt ilyeneket, nem csak novellákat, emlékszem, mennyire szerettem berúgni a „Ki lesz a bálanya”-ra. Ja, meg is nézem rögvest, megvan-e még a Hajnóczy-kötetem a „A fűtő; M; A halál kilovagolt Perzsiából; Jézus menyasszonya; Hátrahagyott írások”, címmel, megvan (aki nem issza el…) Szépirodalmi Kiadó, 717 számozott oldal, jó kis könyv. Régen minden jobb volt. Na jó: sok minden. Oké: voltak dolgok, amik régen jobbak voltak.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-340273)
    Loading...
  2. KennyOMG szerint:
    2024.12.19 23:04

    Ezzel kapcsolatban nekem is volt egy kommentem nemreg (vagy mar reg?), amiben azt fejtegettem, hogy mindenki megcsinalta a sajat kis kiegyezeset a rendszerrel, es beken van hagyva. Ennek a resze az is, hogy lehet teli torokbol szidni, egeszen addig, amig az csak szidas marad.
    .
    Pl a felettem kommentelt uriember is igencsak gyakran szereti a gyragunyov elvtarsat emlegetni, de, ahogy mar szamtalanszor kifejtette, kis feneke megemelese helyett inkabb kop egyet es kimegy a kertbe kerteszkedni/kovacsolgatni. Az emlitett kiegyezes csodalatos onbecsapo onvedelmi reflexkent mukodik: csak nehogy a szavak melle oda kelljen rakni barmi mast is.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-340274)
    Loading...
  3. Grrr szerint:
    2024.12.19 23:20

    Kedves jotunder, nagyon erősen egyetértek mindennel! Azzal is, hogy az ominózus ceglédi jóember szemében ez biztosan libsi, vagy lipsi picsogásnak látszik; de valóban, ez egy alapjában véve abuzív, önkényeskedő, elnyomó rendszer. Belgium, ahol már összegyűjtöttem több, mint 15 évnyi élettapasztalatot, nem az, Magyarország az. A republikánus szabadságeszmény, ugye, az az, amit a sírba tesz.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-340275)
    Loading...
  4. nyulambator szerint:
    2024.12.20 01:03

    Igen, az ott egy mocskos kis elnyomó rezsim. Azért nem élek ott már nyolc éve.
    Szavaztam, tüntettem, jártattam a pofám, mindent megtettem, amit erőszakmentesen lehetett, mégis újra kétharmaduk lett. Akkor értettem meg, hogy az országnak a köpcösék kellenek, nem pedig én. Hát akkor így.
    Ahogy egyszer régen már kommenteltem itt: Ha a játékban nyerni nem lehet, döntetlent elérni nem lehet, akkor ki kell szállni a játékból (amíg még lehet). Ha az országon belül tisztességesen vagy tisztességtelenül de kiterítenek úgy is, akkor az országgal van a baj.
    ((Nem, ezzel nem akarom azt mondani, hogy gazemberek és/vagy idióták csak azt, hogy nem az én színvilágom. Csupa aranyos, okos cukipuffancs, csak hát én nem illek bele ebbe a vajszínű barnába. Nyilván bennem van a hiba. ))

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-340277)
    Loading...
  5. vattablz szerint:
    2024.12.20 01:28

    „Szél ellen nehéz várat építeni.”

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-340278)
    Loading...
  6. kiazmármegint szerint:
    2024.12.20 02:45

    Csak tudnám, ki az a ceglédi valaki, akirol itt tobbszor is szo van…

    Hiv.: [@kiazmármegint:](#comment-340279)
    Loading...
  7. jotunder szerint:
    2024.12.20 07:06

    @kiazmármegint:](#comment-340279) az ellenzékiségellenesek a ceglédik. az igazság az, hogy beleolvastam főceglédi egy friss fontoskodásába, és erről jutott eszembe. nem lényeges része a posztnak.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-340280)
    Loading...
  8. obeszel szerint:
    2024.12.20 07:40

    @KennyOMG: A feletted kommentelt úriember védelmében:
    A mocskos kis elnyomó rezsim gazdája bőven kiérdemelte a hivatkozott elvtársat!
    Egy mezei alattvaló viszont már nem érdemelné meg, hogy gyilkosság miatt tömlöcbe vessék. Akkor sem, ha közérdekből nyúlt a dragunovhoz.

    Na, ezek után várhatom az „agresszív kommentelés” után kiszabott büntetést?

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-340281)
    Loading...
  9. annokkk szerint:
    2024.12.20 08:25

    Mindenki mondhatja, hogy kiegyezett a rendszerrel, de valójában a többiekkel egyezett ki, hogy nem fogja őket idegesíteni , piszkálni és nyomasztani a hülyeségeivel. Rendesen keresi a pénzt, ahogy kell. Ebédel, jön-megy, jóbavan akivel kell, iszik eleget és nem pofáz.
    Ez a rendszer szóba se állt vele. Nem kérdezték, mint kádárék anno, hogy akar-e párttag lenni egy előléptetésért. Azok demokraták voltak ezekhez képest.
    Legalábbis sok filmet csináltak az értelmiség meghasonlásairól, és beszélgetéseiről.
    Ez a rendszer csak megmondja, mit akar, és az lesz. Nincs beszélgetés.
    Ha nem ellenkeznek, azért van, mert tudják, hogy nem osztottak lapot.
    Mindenki csak teszi a dolgát. A jogász küzd Brüsszellel, az építész stadiont, kastélyt és templomot épít, a színház színre állít, a szobrász Csurkát mintáz, a tanár elviszi az osztályt a templomba, az orvos nincs bent, a sajtó meg leadja az aznapi – mit győzött le Orbán és barátja – anyagot.
    Hogy néz már ki, amikor kiáll száz ember, hogy ez kérem egy diktatúra. Mennyit nevettek az ilyeneken. Bohóctréfa, ahogy fideszék mondják.
    Tényleg sok negyvenes vidéki arc tolja rohadt hangosan. Ezek voltak a 2006-os székházostromló fiatalok.
    Már Ráhelkéé a tévészékház. Üzenem, hogy nagyon jól sikerült az ostrom. Szép Tőzsdepalotát harcoltak a felcsúti kiscsaládnak.
    A köztévé meg – köszike – azóta ellenzékiek faszát mutogatja. Még egyszer köszi. Ti fiatalok, olyan nagy dolgokat értetek el. Mondjátok még, hogy kéne kipucolni az országból az agyatlan óballer ellenzéket. Negyvenesek, bazmeg.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340282)
    Loading...
  10. darnoknew szerint:
    2024.12.20 09:17

    @nyulambator: A te válaszod az egyetlen helyes válasz. Akát vincent-törvényt ia alkothatnánk: aki itt marad, az vagy hülye, vagy felelőtlen (különösen, ha gyereke is van.) (Vagy mindkettő, mint én.) És ez a törvény nem csupán évtizedes, hanem évszázados érvényű. (Esetleges harmadik út, hogy „na én megyek, kovácsolok”, de akkor nem szabad többé kijönni a műhelyből.)
    Néha arról fantáziálok, hogy csak digitális állampolgárként létezünk majd, és mindenki oda csekkol, ahol jól érzi magát.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-340285)
    Loading...
  11. nyulambator szerint:
    2024.12.20 09:33

    @darnoknew: Biztos nem az egyetlen helyes válasz; nekem nem jutott jobb az eszembe a reggelente fellépő hányinger ellen. Önző válasz, de ez az ország nem akart akkor éppen se forradalmárokat, se megváltót, de még csak okoskodókat se.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-340286)
    Loading...
  12. annokkk szerint:
    2024.12.20 09:33

    @darnoknew: Igen. És a legokosabb, ha nem is néz hátra. Mint az előző század magyar emigránsai. Belgának kell lenni, britnek, franciának, németnek, vagy amerikainak. Ott már kivívták. Csak meg kell tartani. Bár ahogy nézem, az se könnyű. Folyton jönnek a keleti alattvaló pofák és keresik a megfelelő segget. Nem elég magas a kerítés.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340287)
    Loading...
  13. darnoknew szerint:
    2024.12.20 10:30

    @annokkk: „a legokosabb, ha nem is néz hátra”
    Igen. Kicsit csodálkozom, hony nyulambatorék visszanézve ránk miért nem csak mosolyognak rajtunk. Biztos alkati kérdés. Ott vannak pl. a Soros testvérek.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-340288)
    Loading...
  14. ijontichy szerint:
    2024.12.20 11:32

    @darnoknew: : Mi a kölök miatt döntöttünk. Pontosabban a nejem (mert – és ez a nagy csapda – végső soron lehet létezni mogyorólandon, akár még jó színvonalon is). Azt is mondta, hogy ha ezt előre tudja (de tényleg, ki gondolta volna ’98 előtt?), akkor anno habozás nélkül azt kéri, hogy küldjem a repjegyet. Mondjuk garancia semmire sincs, de Kanada még ma is elég nyugis országnak tűnik (csak a Toronto környéki éghajlat… :-/ bár állítólag Vancouver környéke sokkal jobb). Mindegy alakult, ahogy alakult. Talán Európa nem hülyül meg teljesen. Ha őszinte akarok lenni, „ezek” miatt talán még jól is járunk. Az otthoni ingatlanárak jól felmentek. Szóval ha végleg lezárjuk a dolgot, eladjuk a házat, jó lesz a nyugdíjalapunkba ;-), de ettől még nem fogom „ezeket” dícsérni. Az anyanyelvemet viszont nagyon szeretem, és talán emiatt egy picit mindig magyar maradok.
     
    @annokkk: : A vityarezsim sokkal gusztustalanabb a konszolidált Kádár-rezsimnél. Főképp, hogy „ezek” már „olvasták a könyv végét”, s ennek ismeretében teszik, amit tesznek :-/.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-340291)
    Loading...
  15. velotanya szerint:
    2024.12.20 11:33

    @poszt
    Nem hiszem, hogy különösebben felvillanyozna egy elismerés pont tőlem – de ezért a posztért (sok)minden meg van bocsátva, amit nem szerettem benned 2024-ben:)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340292)
    Loading...
  16. velotanya szerint:
    2024.12.20 11:35

    @kiazmármegint:
    Szerintem Ceglédi Zoltánra szól itt az utalás, aki egyébként foglalkozására nézve egy hontandrás.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340293)
    Loading...
  17. velotanya szerint:
    2024.12.20 11:36

    @KennyOMG:
    OFF Van valami jelentése, hogy gy-vel – ráadásul kis gy-vel – írtad Dragunov nevét?
    ON Bennem egyébként felmerült, hogy december 31-én – a legújabb putyinista sintértörvény hatályba lépésének előestéjén – írok még egy hosszabb kommentet azokról, akiket szívesen látnék életre szóló kapcsolatban egy Dragunov márkájú lámpavassal, De aztán rájöttem, hogy egyrészt pitiáner csivava-ugatás lenne, másrészt kvázi elismerném vele (az időzítéssel) magamra nézve a putyinista magyar jogállam aktuális disznóságát. Márpedig egyebek mellett én vagyok az a lovag, aki nem hajlandó például vármegyét se mondani, csakazértse:)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340294)
    Loading...
  18. velotanya szerint:
    2024.12.20 11:38

    @ijontichy:
    Azért én nem irigyellek, nem lesz könnyű a United States of Trump 51-edik államában élni:/

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340295)
    Loading...
  19. velotanya szerint:
    2024.12.20 11:39

    @nyulambator:
    @darnoknew:
    Márciustól félig-meddig én is csatlakozom az emigrációhoz. Nagyon nehezen szántam rá magam, egyrész családi okok miatt, másrészt az átlagosnál azt hiszem, sokkal erősebben kötődöm itteni helyekhez, emberekhez, tájakhoz, emlékekhez, nyelvhez – az utóbbi sem a puszta nyelvtudás függvénye, azzal egyáltalán nem állok rosszul, és nem is csak egy nyelven – no meg a tudásaim egy része is csak itt működik (szerencsére egy másik része meg nem)
    Szóval szorosabban véve bő két éve, tágabb értelemben 6-7 éve próbálom előkészíteni a dolgot, ami persze több szempontból is nehezebb most, mint huszonharminc éves koromban lett volna, és hát nem véletlen (lásd fent), hogy akkor se mentem el tartósan. De most sikerült olyan megoldást találni, amivel a két legfontosabb személyes problémám nagyjából meg lesz kerülve : idős szüleimtől kb. olyan távolságra – és elérhetőségre – fogok élni mint eddig, illetve egy olyan bázis megtartása Pesten, ami reálisan lehetővé teszi, hogy mondjuk egy hétvégére is akár hazaugorjak bármikor (könnyebben és gyorsabban, mint ahogy pl. egy Budapesten tanuló szigetvári főiskolás haza tud menni a csalájához)
    És ha esetleg csoda történik valamikor, akkor se leszek nagyon messze…

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340296)
    Loading...
  20. barki szerint:
    2024.12.20 12:18

    Hehhh, nem tempótévesztés az értelmiség kiegyezéséről busongani, pont most, amikor halvány esély mutatkozik leváltani a NER-t? 😮 🙂
    Mintha belefeledkeződött volna az eltartott kisújjal minden kákán csomót kereső attitűdbe az ezüstös halántékú kommentszekció, akik (nekem csak most esett le, hogy) nagy százalékban külföldről osztják az észt.
    Na, mindegy. Holnap megyek pultozni.

    Hiv.: [@barki:](#comment-340297)
    Loading...
  21. Grrr szerint:
    2024.12.20 12:42

    @velotanya: Grats!

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-340298)
    Loading...
  22. ijontichy szerint:
    2024.12.20 13:29

    @velotanya: : Félreértesz, én nem ott élek, hanem egy „nem is létező országban” (by tehénszemű maris) ;-). A ’90-es évek első felében dolgoztam ott, de akkor a nejem (aki ugyan még nem volt a nejem), nagyon nem akart a tengerentúlra követni. Aztán 2012-re már máshogy látta (erre utaltam a „98 előtt ki gondolta volna?” kitétellel), és neki vannak itt rokoni szálai, még a ’60-as években megpattantakból („disszidensek” pöfujj 🙂 ). Jobb későn, mint soha :-). Szerencse, hogy az ‘ámítástechnika nyelve az angol, mert életem végéig sem leszek száz% a „derdiedas”-ból 😉 (erről beszéltünk is itt egy olvtársnővel, aki azóta valszeg szintén lépett, mert egy ideje nem látom kommentelni).
    Amúgy szvsz. Kanada más világ, mint az USA. Az időjárás az, amit én nem nagyon csíptem, annál jobban csak a Brit-szigetek nedvességét utálom. A társadalommal és az emberekkel nem volt bajom, és szerintem ma sem lenne. Trampli meg majd elmúlik, mint a nátha, ebben nagyjából biztos vagyok. Ám ha megütöm az Eurojackpotot, akkor Liguriában veszek egy házat :-).

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-340299)
    Loading...
  23. annokkk szerint:
    2024.12.20 13:46

    @barki: A halvány esély már csak olyan, hogy mutatkozni szokott. De ha megkérdel egy vidékit, nekik nem kell ilyen faszmutogató asszonyverő. Ha lemegy falura, hazazavarják.
    Egy írástudatlan 4 millió forintot kap munkáshitel néven azért, mert nem tanul semmit.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340300)
    Loading...
  24. ijontichy szerint:
    2024.12.20 13:57

    @barki: : Tele vagy haraggal. Ne utáld már ennyire a világot és bennünket plíííz! 🙂 Amikor az embernek benő a feje lágya, már tudja, hogy nem mindegy, hogy az egyszem tyuxarost (a többi csak ígérgetés ;-)) milyen minőségben éli le. És ha többség úgy dönt, hogy neki ez kell, akkor önmagunk, de főleg a kölkeink miatt kötelességünk belátni, hogy széllel szemben nem megy. Nem hazafiatlanság, mert nem állnak ruszki tankok a határon (még ;-)). Különben is – fellengzősen szólva – én a Föld polgára vagyok, a vitya meg egy „patrióta” (az meg miafene?), a legrosszabb focidrukker mentalitással :-(. De mert szeretem a nyelvet, hát kommentelgetek.
    Sokan mondják, hogy a zsetonért pattantak, de (ld. MP látogatását Bécsben) ma már azt is sokan elmondják, hogy a lépésükben szintén jelentős szepet játszott, hogy kibaszottul utálták a puskaporos levegőt, amit az alcsóthy förtelem (&al) teremtett. Mert mogyoróland nem élhetetlen, csak egy „középszar hely” lesz egy ideig (ebben maradtunk @gyedMarozzal anno).

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-340301)
    Loading...
  25. ijontichy szerint:
    2024.12.20 14:03

    @velotanya: : Off Btw. Xavér (a Varnus) mondta egyszer, hogy mint művészlélek, időnként megbolondul Toronto-tól, annyira nyugis, és olyankor haza kell mennie a koszos, büdös, bunkó… Budapestre egy kis inspirációért ( „poet needs the pain” 😀 ) Nem vagyunk egyformák, na! On

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-340302)
    Loading...
  26. annokkk szerint:
    2024.12.20 14:30

    @ijontichy:
    Az ember csak ássa azt az árkot a történelmi győzelemhez, amibe beletemetheti a libsibolsikat pártostul, értelmiségestül, antifástul, lakótelepestül, aztán amikor sikerül, egyszercsak benő a feje lágya. Nem olyan nagy dolog.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340303)
    Loading...
  27. Grrr szerint:
    2024.12.20 15:17

    Szerencse, hogy az ‘ámítástechnika nyelve az angol, mert életem végéig sem leszek száz% a „derdiedas”-ból

    Kétség esetén elharapni a szó végét vagy ‘-chen’-t hozzácsapni, akkor biztosan ‘das’! 😉

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-340306)
    Loading...
  28. obeszel szerint:
    2024.12.20 16:24

    @barki: „… pont most, amikor halvány esély mutatkozik …”
    Sajnos nem a „most”-on van a hangsúly, hanem a „halvány”on. 🙁

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-340312)
    Loading...
  29. darnoknew szerint:
    2024.12.20 16:30

    @velotanya: Nagyon jól teszed. És előre kell nézni, nem hátra. Én sajnos hiába mondom ezt a fiamnak.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-340313)
    Loading...
  30. apokalipszistmost szerint:
    2024.12.20 16:33

    „Kiment a vécére, és elfelejtette a nevét. Amikor aztán eszébe jutott, az a téveszméje támadt, hogy bezárták. Rángatni kezdte a kilincset, rugdosta az ajtót, az alkoholveríték elborította a homlokát, mellkasát, kezét. Végre a zárba helyezett kulcsra meredt, megforgatta a kulcsot a zárban, és a vécéből kilépve szabad embernek érezte magát.

    Bement a szobába, kissé remegő térdekkel, az íróasztalán a négy üveg termelői bor állt, és négy üveg gyógyhatású szikvíz, mellettük a pohara, spirálfüzete, tolla. Remegő kézzel töltött magának egy pohár bort, felhajtotta, de semmiképp nem tudta megállapítani, hogyan került a bor és a szikvíz az íróasztalára. Ő maga ment volna a borozóba és a közértbe, csak elfelejtette? Megtapogatta az üvegeket. Valóságosnak látszottak.”

    a jéghideg rettenet, amikor nem jut eszedbe a neved
    a magyar Lovecraft

    Hiv.: [@apokalipszistmost:](#comment-340314)
    Loading...
  31. jotunder szerint:
    2024.12.20 16:37

    @apokalipszistmost: ez a szöveg benne van a darabban, mészáros béla pedig eljátssza, döbbenetes, persze MB-ről tudom, hogy jelentős színész, csak olyan mókás karakternek tűnik.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-340315)
    Loading...
  32. barki szerint:
    2024.12.20 21:32

    @annokkk: Te is külföldről kommentelsz? Csak decemberben MP az alábbi falvakban járt és sehonnan nem kergették haza: Gagybátor, Abaújszolnok, Csenyéte, Gelse, Bázakerettye, Nikla, Balatonszemes, Hugyag, Etes, Sellye, Tiszakóród, Cégénydányád.

    @darnoknew: „… aki itt marad, az vagy hülye, vagy felelőtlen (különösen, ha gyereke is van.)”, „Kicsit csodálkozom, hony nyulambatorék visszanézve ránk miért nem csak mosolyognak rajtunk.” Ha ezeket itthonmaradóként írod, akkor nézz utána az imposztor szindrómának (-> „bántanak, rossz nekem, tehát megérdemlem, hülye vagyok”)

    @ijontichy: Nem gyűlöllek Benneteket. Nem vagyok, voltam senki másnak a cipőjében, teljesen valid választásnak tartom, ha valaki nem akar elviselni számára hátrányos feltételeket, nem akar bíbelődni és/vagy nem látja lehetségesnek kiküzdeni az előnyöseket és inkább elmegy oda, ahol már mások kikaparták a gesztenyét.
    Csak elképedve néztem, hogy mennyire életidegen cuccokat toltok, mintha nem is Magyarországon élnétek. És tényleg nem.

    @obeszel: Persze, lehetett volna a mondatot úgy is írni, hogy a „halványon” van a hangsúly, de nem ez volt a szándékom. Arra próbáltam rámutatni, hogy milyen példátlan ütemérzéketlenség ebben az egy év alatt felfordult világban az értelmiség megalkuvásán sopánkodni, (megelőlegezni???), amikor a buli még nem dőlt el, a szemünk előtt zajlik és napi példák (sőt, Példák) vannak a megalkuvás ellenkezőjére (Mészáros Csaba, Bátonyi Péter, Laczó Adrienn, Jékely Berta).

    Hiv.: [@barki:](#comment-340327)
    Loading...
  33. annokkk szerint:
    2024.12.20 21:43

    @barki: Pedig ahogy látom, már azon megy a műsor, hogy hová ne engedjék be. És amikor már itt tartunk, hamar eljutnak a sehováig.
    Egyébként egy szlovákiai magyar poltikusnál olvastam, hogy az ő magyarja csak MP farkáról láttak műsort. És ők is csak olyan szavazók, mint a vidékiek. Tévénézők.
    Egyébként XI. kerület. Nem annyira Magyarország, mint Debrecen, de már vonat jár át rajtunk keletre.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340328)
    Loading...
  34. muaddib00 szerint:
    2024.12.21 07:11

    @ijontichy:
    Nem ezzel van a probléma és szvsz barki sem erre gondolt. Jól teszi aki elhúzott innen, mert ez egyre elviselhetetlenebb. Az viszont valóban felháborítóan pofátlan amikor olyanok üzengetnek haza, hogy ti miért nem ezt vagy azt csináljátok, jajj de gagyi, hogy nem vagytok ezen még azon a tüntetésen, jajj de birkák vagytok, akik szintén nem csinálnak lós.art sem csak külföldről szövegelnek és fikázzák azokat akik pechükre még itthon szenvednek.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-340331)
    Loading...
  35. velotanya szerint:
    2024.12.21 08:16

    @ijontichy:
    OFF Képben vagy a liguriai ingatlanárakról? Mert ha nem, és komolyak a szándékaid – de még akkor is, ha egyelőre nem, és ez inkább csak egy bizsergető gondolat jelenleg – akkor érdemes lehet rászánni pár órát, és kellemes meglepetésben lehet részed.
    Nálunk 2019-ben felmerült egy észak-olaszországi irány, és elkezdtük nézegetni, hogy egy x négyzetméteres pesti lakás árából mire futná. Az eredmény engem egészen megdöbbentett: emlékszem például egy trieszti ingatlanra, szép nagy, tengerre néző pálmafás terasszal – az utóbbival együtt kicsit még nagyobb is volt x négyzetmérnél – és még maradt is volna bőven a keretből (kb. 20 százalékkal olcsóbb lett volna, mint a hasonló méretű pesti lakás, ahonnan sajnos egyáltalán nem a tenger látszik, bár helyi viszonylatban nem rossz a közvetlen környezete)
    Kiderült ugyanis, hogy miközben a budapesti ingatlanárak kb. a háromszorosára mentek fel 2013-19 között, addig Olaszországban gyakorlatilag megrekedtek az árak a nagy válság mélypontján, messze a legrosszabb mutatókkal ilyen szempontból az EGT-ben. Ez pedig oda vezetett, hogy néhány kivételtől eltekintve – egyrészt Róma, Milánó és talán Torino, másrészt Firenze, Velence, illetve olyan kisebb történelmi városok, ahol nagyon erős a turizmus ÉS alig van elérhető ingatlan – meglepően jó áron lehet ingatlanhoz jutni. Ennek az egyik szélsőértékét jelentik az egyes falvakban 1 euróért kínált házak, de például Trieszt egy 200 ezres város operaházzal, saját Canal Grandeval és történelmi kávéházakkal… és amennyire tudom, az árarányok azóta nagyjából befagytak BP és Olaszország között (sőt, azóta már néhány vidéki magyar város is felzárkózott). Egyszóval Liguriában sem biztos, hogy csak Eurojackpottal van esély:)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340332)
    Loading...
  36. velotanya szerint:
    2024.12.21 08:34

    OFF OFF
    „miközben a budapesti ingatlanárak kb. a háromszorosára mentek fel”
    Itt amúgy mi a helyes nyelvtanilag, háromszorosukra vagy háromszorosára? Átalában elég jó az ilyesmikhez a nyelvérzékem, de ez most valamiért holtsávban van, és mind a kettő furán hangzik a fülemnek.

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340333)
    Loading...
  37. annokkk szerint:
    2024.12.21 08:51

    @velotanya: Az ingatlanárak többen vannak. A saját háromszorosukra tudnak felmenni. De ha az olasz ingatlanár háromszorosára, akkor az egyvalami micsodája.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-340334)
    Loading...
  38. ijontichy szerint:
    2024.12.21 11:01

    @velotanya: : OFF KÖSZ!!! Most mondtál valamit. Az első számú célhely Genovától nyugatra, Varrazze-tól keletre (Invrea-San Giacomo térsége). 2008 óta járunk ide lazulni, mindig Vittorio (aki nem Viktor ;-)) apartmanját bérelve. Nyugis, történelmileg védett, sziklás hegyoldal, keskeny partszakasz, ezért semmi „napernyő-nyugágy hegyén-hátán”. De más is érdekes lehet. Nagyon szeretjük és bár – ahogy írtad – ez még csak egy „bizsergető gondolat”, de a szándék több, mint „wishful thinking”. Persze meg kéne még „zsűrizni” IRL télvíz idején is. Szóval, ha adott egy békásófalu ház + különálló – kicsit „romos” – garázsépület, kert, ami pázsit, na jó mostanság inkább gazos pázsit 😉 (földszintet most kiadjuk, némi ráfordítással* kétlakásos társasházzá is alakítható, vagy egyben), akkor lehet, hogy tényleg nem kell Eurojackpot. Magyarán – a nyugdíjkor már sejlik a kanyarban – talán konkrétabban is elkezdhetünk tervezgetni. Persze nagyon meg kell nézni, mert (lásd alább) ott is vastagon fognak a szakik ceruzái. Amikor először ott voltunk, még a jól ismert „zöldpalackos” gáz volt. Minden évben láttuk a fejlesztéseket, amit Vittorióék csináltak. Nyilván nem volt „kétfillér”, de legalább szolid iparosmunkának tűnik (tehát ember van).
    Megmozgattad a fantáziámat 😉 így már talán a fiammal is érdemes leülni, hogyan képzeli a jövőt. Szóval, nagyon köszi. Már csak az kell, nehogy a drága-hülye politikusaink + exKGB-s idióta és szolgái felgyújtsák Európát :-(.
     
    * Valószínűleg inkább „úgy ahogy van”, mert a nyugat elszipkázza a „szakikat”, és tudom, hogy már azért is csilliókat kérnek, hogy betegyék a hegesztőapparátot a kocsiba, és eltolják a biciklit a megrendelőig :-(. Már írtam egyszer, hogy az első előjel még otthon az volt, hogy egy kisebb felújítást rendeltünk meg. A két szaki csütörtökön becuccolt, pénteken hozták az anyagot (erre kértek előleget), majd hétfőn csak egy SMS jött, hogy sorry, ők elmentek Svédországba. Az előleget jórészt fedezte az anyag, plusz olyanok, hogy komplett Hilti ütvefúró-vésőgép készlet és egyéb szerszámok. Mindent otthagytak! A bosszúságon kívül nem ért kár. És akkor vitya (&al) épp csak belelendült, kormányzásuk „konstruktív” 🙁 vonásai még nem is nagyon látszottak.
    ON

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-340338)
    Loading...
  39. obeszel szerint:
    2024.12.21 12:40

    @ijontichy: Sok szerencsét kívánok terveid megvalósításához! Úgymond lovagolj be!
    Kissé irigy vagyok, mert az olvtársk többségétől eltérően nem vagyok úgymond „értelmiségi”, csupán volt melós nyugger, és a lehetőségeim is (anyagiak híján) meglehetősen korlátozottak.
    A fent említett „mocskos kis elnyomó rezsim”-et nagyon szívesen elhagynám, de sajna, erre minimális esélyem sincs (pl. nyelvtudás hiányában). Maradok és kényszerűen el kell viselnem az általam megvetett gazemberek regnálását, valószínűleg még amíg csak élek. 🙁
    Ez van, így jártam.

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-340340)
    Loading...
  40. velotanya szerint:
    2024.12.21 14:03

    @ijontichy:
    Lehet, hogy arrafelé kicsit rosszabb arányokat fogsz találni – végül is Trieszt minden szépségével együtt Olaszország északkeleti csücske, Liguriába meg mégiscsak komp jár át a Francia Riviéráról (aka Nyugat), de eléggé országos trendekre emlékszem, illetve a település mérete meg ellentétesen hathat (mondjuk kisváros v. 200 ezres város). Majd írd meg, hogy mint tapasztalsz te, ott, és most:)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-340344)
    Loading...
  41. darnoknew szerint:
    2024.12.21 14:36

    @barki:
    Igen, hülye itthonmaradottként írom.
    Nem imposztor-szindrómám van, csak azért kesergek, mert Ady, Mikszáth, Márai, Kerstész vagy Parti Nagy megállapításait a saját sok évtizedes tapasztalataim is mind alátámasztják. Mondj az elmúlt százhúsz évből tíz elfogadhatót. Nem hiszem, hogy most jön majd el az a tíz év.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-340347)
    Loading...
  42. labrys szerint:
    2024.12.21 15:12

    @barki:: OK, akkor most nekem magyarázd el, hogy miért a Slimfit Messiás az igazi messiás! Én (sajnos) még mindig Magyarországon élek – immár több évtizede az egyik legleszakadtabb kistérség egyik legleszakadtabb falujában.
     
    Nyisd fel a szemem, kérlek, hogy miképp fogja az alapjaiban eltorzított ország- és társadalomstruktúrát, a végletekig gazdasági-egzisztenciális harapófogóba szorított & sok száz milliárd forintból másfél évtizede indoktrinált népességet, a totálisan orbánosított intézményrendszert, az eltörölt alkotmány helyébe léptetett Tákolmányt stb., stb., stb. ellensúlyozni majd az a személy, aki az elmúlt (minimum) egy évtizedben a legszorosabb – és ebből saját maga számára a legnagyobb hasznot húzó – orbáni kör tagja volt.
     
    Pozitív hozzáállásom jeleként induljunk ki egy tiszás szempontból meglehetősen optimista forgatókönyvből: lezajlottak a választások, az orbánista parlamentben két erős párt áll szembe egymással (az egy-egy képviselővel rendelkező mitanyánk és DK léte indifferens): a már nem (annyira) orbánisták & a messiásvárók Tisza nevű pártja, illetve a továbbra is totálisan Orbán-hű Fidesz.
     
    Figyelek.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340349)
    Loading...
  43. labrys szerint:
    2024.12.21 15:17

    poszt: ez a novella tényleg zseniális, azóta is.
    Ami viszont Hajnóczyt illeti, személyes véleményem szerint alkoholistának lenni nem bátorságosan & hősiesen tragikus, hanem szánalmasan & visszataszítóan az.

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340350)
    Loading...
  44. darnoknew szerint:
    2024.12.21 20:38

    @labrys:
    „Magyarországon élek – immár több évtizede az egyik legleszakadtabb kistérség egyik legleszakadtabb falujában.”
    Csak nem te vagy a szomszéd, akit nem tudok leszoktatni az avarégetésről?!

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-340357)
    Loading...
  45. darnoknew szerint:
    2024.12.21 20:48

    @velotanya: A beszélgetésetekről az jutott eszembe, ahogyan Jancsó mondja A legkisebb film a legnagyobb magyarról című filmben „Hát de jó nektek, de jó nektek…”

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-340359)
    Loading...
  46. muaddib00 szerint:
    2024.12.21 21:13

    @labrys:
    Én azt gondolom, hogy a kvázi legrosszabb forgatókönyv, hogy MP egy sima gátlástalan szociopata bűnöző. Na most a kérdés az, hogy jobb lehet-e ez mint egy gátlástalan messiás komplexusos paranoiás hazárdőr bűnöző? Ha valaki biztosan tudja a jó választ, szóljon. 🙂

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-340360)
    Loading...
  47. labrys szerint:
    2024.12.21 21:32

    ( @darnoknew:: 🙂
    Soha nem égetnék el avart. Megy a komposztba.)

    Hiv.: [@labrys:](#comment-340363)
    Loading...
  48. ijontichy szerint:
    2024.12.21 22:15

    @muaddib00: : Biztosan nem tudom a jó választ, de ha így kérdezed, akkor általánosságban véve, a felsorolt tulajdonságok alapján, egy paranoiástól jobban tartok. Az első nem fordul szembe veled, és vágja beléd a halefot, ha egy ideig egyfelé visz az utatok, csupán azért, mert az a tévképzete, hogy követed és le akarod csapni. A másodiktól viszont – figyelembe véve az egyéb tulajdonságait is – simán kitelik ;-).

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-340364)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @martonbalint19904935: Én teljesen más migrá…
  • martonbalint19904935 on Viccországban bejelentenek@ipartelep:: @jotunder:: Hát az erkölcsös dolog az…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSokat beszélni a választásról már nincs értelme, d…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@jotunder: mivel ha a politikusok lehetővé tennék,…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekKöszönöm a biztató szavakat mindenkinek. . Dermesz…
  • jotunder on Viccországban bejelentenek@ipartelep:](#comment-354902) ez egy üzletelés, eg…
  • jotunder on Viccországban bejelentenek@ipartelep:](#comment-354902) hat orszag kapott id…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20260615_posfai-gabor-magyar…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a 80 éves óriásbébi (amellett, hogy trécselt egy ó…
  • hakohen on Viccországban bejelentenek. @aerduloensamtonight: & @ikarus: . Hát igen.…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Mondod ezt annak dacára, hogy?:…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel:: "ős esetében" = "ő esetében" @velotanya…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA fidesz kangresszus (sic!) híreit nézve, egész re…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@obeszel: Ha a szándék és képesség meglesz, az egy…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "... nem tudom, ez volt már, vagy újat…
  • obeszel on Viccországban bejelentenek@ipartelep: "nem tudom, ez volt már, vagy újat mon…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@aerduloensamtonight: Nem istentisztelet az a szen…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@velotanya: jobbulást!
  • aerduloensamtonight on Viccországban bejelentenekKíváncsi vagyok, hogy a miniszter testvér ott lesz…
  • velotanya on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Péter 2: Igen, tényleg nem volt benne az er…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Fideszes alapítványról nem nagyon volt…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@velotanya: Tényleg. Meg. Bár az u.n. független sa…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekMinden nap esnek ki a csontvázak... vagy: ez most…
  • velotanya on Viccországban bejelentenekSzerbusztok gyerekek! Én egy darabig most nem volt…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekEz Szatyor Fing-féle leváltási saga nem is azért z…
  • muaddib00 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)https://24.hu/elet-stilus/2026/06/11/hujber-ferenc…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@Podvinecz marsall: Ők. Meg "életúnt tévéproducere…
  • bvr on A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból)Telexen van egy újabb cikk, még sokkal brutálisabb…
  • Podvinecz marsall on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést.: @nyulambator: telefonmosók, fodrászok, tanácsad…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@hakohen: Úgy gondolom, nem estem túlzásba, amikor…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Nem szándékos a dolog, hanem ó…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstEgészen perverz önsorsrontásnak látom, hogy a prog…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@ipartelep: Nekem inkább a Galaxis utikalauzból ug…
  • ipartelep on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstHiv.: @nyulambator: Vicces dolog ez a Leideni Nyil…
  • nyulambator on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtéstLeiden Declaration on Artificial Intelligence and…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekA 444 címlapján az újságírógyerekek most sokat fog…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…

Posztrulett

Amerika fegyvereket venne Ukrajnától?

Politico, BBC, Newsweek… Ukrajnának elég komoly tapasztalata van a Shaheb kamikaze drónok elleni védekezésben. Az irániak ebben a legjobbak talán a világon, az amerikaiak a Shaheb továbbfejlesztett változatával támadnak éppen. Az ukránok meg elég jól tudják, hogyan kell őket leszedni. Nagyon viccesen hangzik a dolog. Ukrajnáról valahogy nem a csúcstechnológia jut az ember eszébe, pedig… Az AI …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • torzsmokus
  • esztre
  • steinerzsiga
  • sgtpotrien
  • tulajdonkppen
  • princeghostly1c74fbc695
  • velotanya
  • janostothmeister
  • Grrr
  • onehumanoid
  • nyulambator
  • hakohen
  • ra0213
  • Psakreff
  • susyk
  • j.alfred prufrock II
  • cleantone2
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • Zealander
  • Podvinecz marsall
  • nerangass
  • janszemwordpress
  • Morp65
  • naki
  • tamspatrik
  • labrys
  • Gaboxhrr
  • csunyatáp
  • mzoltan
  • incze
  • bvr
  • Mikonu
  • muaddib00
  • ikarus
  • anna007dor
  • ijenanyelvtan
  • KennyOMG
  • Hanyistók
  • Judit Merényi
  • Hector Kapitány
  • aerduloensamtonight
  • Péter 2
  • lmate
  • gladbach67
  • darnoknew
  • lgombb
  • marysolotravez
  • ipartelep
  • vattablz
  • macskahala
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d