Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye 2026.04.17
  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj 2026.04.16
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt) 2026.04.15
  • Ez egy alkotmányos forradalom 2026.04.15
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort 2026.04.14
  • Az „Energiajogász” nyílt levele és az aláírók 2026.04.14

A legolvasottabb posztok

  • Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj
  • A Magyar Tudományos Akadémia közleménye
  • Ez egy alkotmányos forradalom
  • A Patrióta+Mandiner választási műsorának felvétele (mementoposzt)
  • Hörcher professzor lemondásra szólította fel Orbán Viktort
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

Miért bukott meg a nemzeti mesterséges intelligencia stratégia?

2025.09.19 by jotunder

Megjelent egy cikk a hvg-n „Szemétbe való a Nemzeti alaptanterv, ha a kormány komolyan gondolja, amit a mesterséges intelligenciáról mond.” címmel. Ennek semmi értelme, részben erről is szól a poszt.

A mesterséges intelligencia stratégia 55.oldalán szerepel a következő mondat: „A cél az MI hazai elterjedéséhez szükséges fejlesztői, kutatói és adatspecialista bázis kapacitásának bővítése, valamint a szakemberhiány csökkentése.”

Az eredeti terv az volt, hogy a Fudan Egyetem budapesti kampusza lesz a high-tech digitális technológiához a kapu Magyarország számára. A projektet lefújták, senki sem tudja, hogy miért. Palkovics pozíciója meggyengült, az akadémiai intézethálózat szétverésével a mór megtette a kötelességét. Orbánt nem érdekelte a high-tech, a deep-tech, csak a magas nyomású gazdaság, ami nem túlságosan jól képzett munkaerőre és kínai befektetésekre épül, a Vas és Lötty országa leszünk, akkumulátorgyárakban dolgozó betanított munkásokkal (akik a Fülöp-szigetekről jönnek, ha nincs belőlük elég az országban). Ha Orbán pénzt akart költeni, akkor az MCC-s rémálomra költötte, ahol Sebestyén Géza szerű izék tanítanak jótanulókat, akik előnyöket szeretnének a rezsimtől.

És most térjünk vissza a hvg-s cikkre. Izrael oktatási rendszere a magyarnál is gyengébb eredményeket tud csak felmutatni, és nagyon erősek az AI deep-techben. Itt nem arról van szó, hogy el kell magyarázni a lakosságnak, hogyan használja jobban a chatGPT-t, nem az AI Summiton okoskodó kóklerekről, hanem a felső 1 százalékról. A Kedves Olvasó most csúnyán néz, mert azt gondolja, hogy engem nem érdekel az alsó X százalék. A Kedves Olvasó téved. Itt kizárólag az AI deep-techről beszélek, és egy pár tízmilliárdos tételről egy százezer milliárd forint közelében lévő magyar GDP-n belül.

A magyar mesterséges intelligencia stratégiát 2020-ban alkották meg (és mostanáig nem volt szó benne nyelvi modellekről, most már igen) és az elmúlt öt évben nem csináltak semmit. Ha száz hipertehetséges gyereket elküldenek PhD-zni Amerikába, azok már kapcsolatba kerülnek az AI deep-tech fejleszéseivel, már működhetne egy INSAIT típusú intézet, amit az ETZH-s szupersztár Martin Vechev kapcsolatrendszerére építettek. Magyarországot kifocizták az európai tudományos együttműködésekből, ki akar így majd idejönni?

Most itt áll az ország letolt gatyával az AI forradalom kellős közepén.

Ahogy már írtam korábban, a britek AI-centereket hoztak létre az egyetemeiken, és ezer PhD diák képzését tervezik (és ezzel együtt sincsenek az amerikaiak és a kínaiak közelében). Mi nem csináltunk semmit. A politika mindig mindennél fontosabb volt. A legtehetségesebb fiatalokra, a STEM-OKTV első tíz helyezettjeire kellett volna figyelni, nem a kohánmatyikra, megadjákra, szilvaykra, békésmarcikra. Nem tették meg, most egy olyan anyagot sikerült produkálniuk, amelyben a „Hiba a könyvjelző nem létezik” sor olvasható a tartalomjegyzékben.

A valódi tehetség idegen a rezsim szellemiségétől. És most ideológiailag felkészületlen kockákra lenne szükség, nem fészbukon uszuló majmokra. Hankó miniszter elmondja, hogy mi leszünk majd az európai Szilícium-völgy, csak azt felejti el, hogy az igazi Szilícium-völgy olyan tehetségekre épül, akiket ő és barátai éppen el akarnak üldözni az országból. Egyre nagyobb szükség lenne arra, hogy a felső 1 százalékunk versenyképes legyen, erre költeni kellene (nem olyan sokat, az oktatási budget egészen jelentéktelen töredékét), de valójában megúszásra játszanak, papírgyártásra, és persze a folyamatos „térfoglalásra”.

Ilyenkor szoktam írni, hogy nincs semmi esély. Az ember ne váljon meg a szép szokásaitól.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16532524-69e367e510ccf' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16532524&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16532524-69e367e510ccf&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16532524-69e367e510ccf' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Sepsiszentgyörgyi Shaxpeare-mosó avagy milyen határon túl?

Next Post:

Mi a probléma a szólásszabadsággal?

19 Commments

  1. vattablz szerint:
    2025.09.16 11:33

    Megint ez a szent optimizmus. A jelen kilátástalan. Mit mondhatunk akkor a jövőről?

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-348009)
    Loading...
  2. Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw szerint:
    2025.09.16 11:40

    @vattablz: Nos, a jövő eljön. Legalábbis a belátható jövőben még így lesz. Ez az egy dolog eléggé biztos.

    Hiv.: [@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:](#comment-348014)
    Loading...
  3. Bogomil szerint:
    2025.09.16 12:27

    Nem szeretnék nyelvtannáciskodni, de úgy vélem, hogy „mesterségesintelligencia-stratégia” a szóban forgó kifejezés helyes írásmódja. És persze a bloggernek teljesen igaza van…

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-348017)
    Loading...
  4. jack_of_all_trades szerint:
    2025.09.16 13:45

    Ezzel csak helyesírás-náciskodni tudsz, az írásmód nem nyelvtani kérdés 🙂

    Hiv.: [@jack_of_all_trades:](#comment-348021)
    Loading...
  5. vattablz szerint:
    2025.09.16 14:51

    @Bogomil: @jack_of_all_trades:
    Ha az írásmód nem nyelvtani kérdés, akkor biztosan filozófiai. Ettől elvonatkoztatva úgy gondolom, hogy csak a németek írnak mindent egybe, így keletkeznek a rémesen hosszú szavaik, de ugye nem csak emiatt szeretjük őket. Az ilyen dolgokat a todományos akadémia felkent papjai szokták eldönteni, mint Petőfi halálának pontos dátumát, úgyhogy nincs rajta mit találgatni. Bogomil kolléga nyilván erre a szabályra utal: https://e-nyelv.hu/2021-07-01/mestersegesintelligencia-alapu/ Ezt a szabályt is a már említett lelki vezetőink hozták meg, ne firtassuk, hogy mekkora blődség, de hát létezik, mint annyi más furcsaság ezen a kerek világon, itt van mindjárt az USA elnöke, hogy ne mindjárt a magyar helyesírás szabályaival kezdjük. Inkább abból a szempontból közelítsük meg, hogy félreérthető, ill. más jelentést sugall-é a „mesterséges intelligencia alapú” szóösszetétel, mint a „mesterségesintelligencia-alapú”. Szerintem ebben a speciális esetben nincs különbség, viszont a kötőjeles forma számomra elborzasztó. Merthogy a kötőjelre csak azért van szükség, hogy indokolva legyen az előző két szó egybeírása. Egyszer az Akadémia kitalálta, hogy a földrajzi neveket kötőjellel kell írni. Így aztán a Várbarlangból Vár-barlang lett a Kossuth barlangból Kossuth-barlang, sőt a Földvárí Aladár-barlang is kötőjelet kapott, pedig a fenti szabály miatt Földvárialadár-barlang lett volna a kívánatos és logikus. Hagyatkozhatunk-e józan nyelvérzékünkre, ha helyesen akarunk írni? Nyilván nem, hiszen a helyesírásnak csak egyetlen szabályrendszere létezik, az akadémiai. Viszont dönthetünk úgy, hogy nem követjük ezt a rendszert. És így is lyó.(?)

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-348023)
    Loading...
  6. jack_of_all_trades szerint:
    2025.09.16 16:19

    Alkalomadtán lehet értelmező ereje a kötőjelnek, l. Nemes Nagy Ágnes lappantyújában a róka-vadász vs rókavadász kérdést (persze simán lehet, hogy csak én látom bele a különbséget.) Amúgy az említett akadémikus uraknak szvsz annyi dolguk lenne itt, hogy próbálják letapogatni az úzust, a nyelvszokást (ahol ez lehetséges egyáltalán), és ahhoz igazítsák a helyesírást (néha – rettenet késéssel – meg is teszik, lásd az árboc – árbóc esetét).

    Hiv.: [@jack_of_all_trades:](#comment-348026)
    Loading...
  7. vattablz szerint:
    2025.09.16 19:14

    @jack_of_all_trades: Rókavadász és vadászróka. És nem kell kötőjel. Az árboc megváltoztatása épp jókor jött. Amikorra megtanultuk rövid o-val mondani. Mellesleg a gömöri palócok a tükröt is hosszú ű-vel mondják, így: tűkör. Erdélyben az esső esik. Majd küldök egy erre irányuló javaslatot a zakadémiának. Természetesen póstán. (A svábok Augsburgot s-sel ejtik, és láttam már tréfásan Augschburgnak írva a helyi újságban.) Ennyit a mesterkélt intelligenciáról.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-348028)
    Loading...
  8. jack_of_all_trades szerint:
    2025.09.16 20:29

    Nehéz az akadémikusok élete… 😀

    Hiv.: [@jack_of_all_trades:](#comment-348029)
    Loading...
  9. steinerzsiga szerint:
    2025.09.16 23:49

    Én úgy érzékelem, hogy itt valójában nincsen semmilyen tudománystratégia. Az MTA-t régen kigolyózták a tudománystratégiából (gyakorlatilag a nagydoktori-szisztémát adminisztrálják és a Lendület-programot, ami itthon „kiválósági program”-ként van prezentálva, miközben egy Lendület-projekt éves költségvetése alig haladja meg egy Marie Curie, tehát egy egyszemélyes posztdok ösztöndíj egy éves keretösszegét). Krausz a saját pecsenyéjét sütögeti. Az NKKP (ex-OTKA) alulfinanszírozott és sok szempontból rosszul adminisztrált (legalábbis az általam ismert tudományterületeken). A HUN-REN vezetői dilettánsok (Maróth mindig is az volt, Gulyás korábban komoly dolgokat letett az asztalra, de most HUN-REN vezetőként egyértelműen nem nőtt fel a feladathoz, Jakab Roland vezérigazgatónak semmi köze a tudományhoz, ő Tilesch-szerűen kavar régóta a mesterséges intelligencia környékén, anélkül, hogy kicsit is értené). Palkovics alapvetően egy szélhámos figura: azon túlmenően, hogy ügyesen kavar, közvetít a NER-maffia és a német ipari komplexum között, más stratégiája, pláne tudománystratégiája nincsen. Hankóról fölösleges írnom, egy bohóc… Az egyetemeink jó részét kigolyóztuk a Horizon Europe-ból, a HUN-REN is jó úton halad efelé. A PhD-ösztöndíj havi összege nettó 140.000 forint, 360 euró – miről beszélünk?

    Hiv.: [@steinerzsiga:](#comment-348030)
    Loading...
  10. vattablz szerint:
    2025.09.17 04:02

    @steinerzsiga: Van itt stratégia. Felelőtlen ígérgetés és gátlástalan hazudozás. Eddig bőven elég volt, minek rá több pénzt és energiát fecsérelni, miközben zavartalanul lehet lopni. A NER már csak ilyen.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-348031)
    Loading...
  11. repulo szerint:
    2025.09.17 19:33

    Mit várunk ott, ahol a silicon és a silicone egykutya.

    Hiv.: [@repulo:](#comment-348040)
    Loading...
  12. tahonoli szerint:
    2025.09.19 11:29

    Sok problémám van a poszttal, de „ideje van a hallgatásnak” is.
    Annyi talán felvillantható, hogy míg a Budapest-Belgrád vasút mint kés a vajban megy át (dehogy megy át, szopáshegyek vannak ott is). Addig a budapesti Fundan-kampusz meg nem ilyen. Például olyan határoló utcanevekkel, mint: Dalai Láma út, Ujgur Mártírok útja, Szabad Hongkong út és Hszie Si-kuang püspök út, megfejelve társadalmi ellenállással, ingatlanmutyikkal.
    Az egész Palkovics AI-stratégia meg egy filléres pótcselekvés, amit senki nem vesz komolyan. BigJT-t sem nagyon értem, hogy miért ér meg neki egy posztot ez a téma, amikor jóval nagyobb problémák látszanak Magyarország „horizontján”.
    Orbánéknak már nem nagyon van tér mit elqrni, talán még egy-két ingatlan ki tudnak venni a történetből a maguk hasznára, aztán kb. ennyi. Idáig látnak előre, ennyi a perspektívájuk.
    Szegedy Balázsék, Gilyén András, Rényi Intézet számolásaiba nem tud Orbán/NER beleszemétkedni. A magyar AI jövőt itt érdemes keresni, meg ott, amit nem látunk médián keresztül, de tudjuk, hogy létezik.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-348099)
    Loading...
  13. jotunder szerint:
    2025.09.19 11:57

    @repulo: szilicium völgyet kellett volna írnom és akkor nem tetszene nehézlélegezni. hehe.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-348100)
    Loading...
  14. jotunder szerint:
    2025.09.19 11:59

    kijavítom, pedig maradhatna, olyan kis pikáns.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-348101)
    Loading...
  15. vattablz szerint:
    2025.09.19 15:58

    @jotunder: Nyilván így helyes, vagy Silicon Valley, vagy Szilícium-völgy. (Kötőjellel, mert ugye a földrajzi nevek sem létezhetnek helyesírási szabályok nélkül.)

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-348106)
    Loading...
  16. tahonoli szerint:
    2025.09.23 12:36

    Szaftos kis cuccos látott napvilágot az FB AI Hírek csoportban. Már ki is moderálták: pár percet élt a poszt…
    Már a lenti cikk se semmi, Zoltán István magyar származású kaliforniai kormányzójelölt kapcsán. Az én olvasatomban párját ritkítóan fogalmatlan a fickó: de ez legyen az én bajom.
    Azonban, amiért írok az a cikkben linkelt Makronóm Intézetes tanulmány, lásd a linken a 164 oldalas pdf-et. „Érdekes” olvasmány.
    Linkelem a Szabad Európás cikket is, az se semmi.
    Ez ma egy ilyen nap. 😉
    [1] https://index.hu/gazdasag/2025/09/23/orban-viktor-zoltan-istvan-amerika-kalifornia-interju-alapjovedelem-kozeposztaly/
    [2] https://makronomintezet.hu/public/researches/documents/document-PEg0sJqQek.pdf
    [3] https://www.szabadeuropa.hu/a/gyorgy-laszlo-makronom-ksh-adatszivargas-fidesz/32312368.html

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-348186)
    Loading...
  17. tahonoli szerint:
    2025.09.24 16:44

    Lehet, hogy végül igaza lesz a JT-nek? Tényleg itt van karnyújtásra már a trillion-dollar cluster? Basky, „heti 1 GW „compute factory” vízió???? WTF? Én rendesen kiakadtam Wes Roth friss videójától, amit az FB-s AI Hírek csoport osztott meg.
    https://www.facebook.com/groups/730310438659106/posts/1346386977051446/

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-348205)
    Loading...
  18. Grrr szerint:
    2025.09.24 20:45

    @tahonoli: Nincs időm meg erőm most a Makronóm tanulmányra, de azért elmentettem. Jókat mondanak?

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-348206)
    Loading...
  19. tahonoli szerint:
    2025.09.24 21:54

    Hiv.: @Grrr:

    Most látom nem is írtam címet a Makronóm 164 oldalas tanulmányra.
    Szerzők: György László, Csizmadia Tamás, Bakk Bálint, Santo Martin; a Debreceni és Óbudai Egyetem közreműködése mellett.
    Cím: Előre, ne hátra!
    Az oktatási rendszer felkészítése a mesterséges intelligencia hatásaira
    Aki gépre bízza az eszét, elveszítheti; aki tudatosan használja, gazdagíthatja.
    Vitairat, 2025.július
    [x][x][x][x]
    Ilyen mondatok vannak benne:
    [x] „Magyarországon 3200–3800 milliárd forint kumulált termelési többletet, illetve évi 1,0–1,5, hazai viszonylatban 0,8–1,1 százalékos GDP-növekedési többletet hozhat.”
    [x] A mesterséges intelligencia használata több mint versenyképességi kérdés. A technológia gyökeresen és visszafordíthatatlanul formálja át a munkaerőpiacot és változtatja meg a munkához való viszonyunkat. Ez alapján kialakulhat a haszontalanok osztálya –, így a társadalmaink működésére és a kultúrára is olyan hatást gyakorolhat, amely veszélybe sodorhatja mindazt, amit ma a fenntartható, emberhez méltó élet alapjának tekintünk. A kihívásra adott válasz minőségén múlik, hogy az egyéni erőfeszítésre épülő, fejlődésorientált emberi létforma veszélybe kerül-e, vagy csak egy újabb eszközt kapunk a kezünkbe a teljesség felé vezető úton.
    [x] A vitairat központi tézise, hogy bármilyen forgatókönyv valósuljon is meg, a társadalom
    meritokratikus jellegét, vagyis érdemalapú szerveződését fenn kell tartani. A vitairat egyértelműen állást foglal a feltétel nélküli alapjövedelem (FNA, angolul universal/unconditional basic income, UBI) koncepciójával szemben.
    MEGJEGYZÉS: nyilván tudom, hogy van szakmai vita a kérdésről (Pogátsa Zoltán pl.: nagyban kiáll mellette). Nyilván Orbán és köre ellenzi az UBI-t, hiszen az anyjukat is két fillérért…. És hát az is triviális, hogy a volt államtitkár szerző nem fog Orbánékkal szembemenni (szerződésben deklarált, ugye). Innentől a hitelesség kérdését nem feszegetném tovább.
    [x] Amennyiben a nagy nyelvi modellek használata egy már megalapozott, önálló gondolkodási képességre épül rá, az „okosodással” járhat. Előbb meg kell tanulnunk gondolkodni – és csak utána érdemes gondolkodni tanulni „a géppel”. Ha így történik, akkor általánosan is jobb eredményeket kaphatunk.
    Ha nem – bár a következtetés ebben a tekintetben egyetlen orvosilag megalapozott, de kis mintájú tanulmányra támaszkodik –, valószínűleg általános intelligenciahányados-csökkenéssel, azaz „elbutulással” jár.

    Hiv.: [@tahonoli:](#comment-348207)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @nyulambator: A szimbolika, és amit tesznek,…
  • incze on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: @annokkk: https://www.valaszonline.hu/2025…
  • Vidor Ferike on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeHiv.: @annokkk: Lám-lám, milyen bölcs volt Trócsán…
  • Vidor Ferike on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeHiv.: @hakohen:. A Ferike miatt. Merthogy a család…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@nyulambator: @ipartelep: Én odavagyok a szimbolik…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: De ugyanazt olvastuk, ha a FB bejegy…
  • jotunder on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: ugyan.... nem vagyok pszichiáter.
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @ijontichy: Én ezzel nem értek egyet: "A Kor…
  • Péter 2 on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: Lehet nem ugyanazt olvastuk. Tóta W., na…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: Igen. Szerintem ezt tanítani fogják. Egy k…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: @Grrr: Csessze meg a wordpress! Kikukázt…
  • Fuxos on Ez egy alkotmányos forradalomA Tisza kampánya ultra profi volt. Én még ilyet ne…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Hogy tudod elképzelni, hogy nem megy ?
  • nyulambator on Ez egy alkotmányos forradalom@dpeter: Tőlem esküdhetnének a láthatatlan repülő…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Ez egy alkotmányos forradalom@dpeter: Engem a hivatalos magyar himnusz is irrit…
  • nyulambator on Ez egy alkotmányos forradalom@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@annokkk: : Off Arra kíváncsi vagyok, vitya megy-e…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: A Pankotai Lili nagyon jó beszédeket tar…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: A Tisza tele van energiával, és nem fé…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@dpetóer: Éppen nemzetegyesít. A csökönyös határon…
  • excombo on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjEngem TótaW meg Tallián Miklós lepett meg: Azt mon…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: : Nomeg nagyon komoly szervezőmunka. Több,…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: Sárvár (Kőszeg, Celldömölk) az a Vas02…
  • wolff on Ez egy alkotmányos forradalom"@bvr: (1) Egyrészt a kérdés nem az hogy Botka tak…
  • dpeter on Ez egy alkotmányos forradalomÉn ideológiailag nem vagyok elég képzett, így nem…
  • annokkk on Ez egy alkotmányos forradalom@Fuxos: Azt mondták, 900 helységben kampányolt Mag…
  • dpeter on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: „nem a belpesti értelmiség (…) szeretné…
  • Fuxos on Ez egy alkotmányos forradalom@ipartelep: " Inkább az a csodaszámba menő, hogy s…
  • halatlangazember on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@labrys: jó, hát ebben a válaszban nem az fáj, hog…
  • dpeter on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Kösz.
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@jotunder: Ó, dehogynem. A Tisza a jobboldalról jö…
  • annokkk on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@labrys: A " külföldön a kutyának sem kellő " fide…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @ipartelep: Persze, nem a 14-en, hanem a 96-…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: ja és a hisztike tárgya természetes…
  • jotunder on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@Sándor Simon: magyarországon nincs teljesen szétv…
  • ipartelep on Ez egy alkotmányos forradalomHiv.: @vattablz: Az összes nyert körzettől azért m…
  • Sándor Simon on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjA hisztike tárgya az, hogy a Tisza a programjában…
  • ipartelep on A Magyar Tudományos Akadémia közleményeHiv.: @Grrr: Az ürge nyilvánvalóan egy szélsőrossz…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Megtaláltam. A "Miben lehetünk biztosa…
  • vattablz on Ez egy alkotmányos forradalom@ijontichy: Már nem emlékszem, pontosan melyik bej…
  • vattablz on A Magyar Tudományos Akadémia közleményePfuj!
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujjNa, itt a hitvalló. Akit üldöznek a 16 állásában,…
  • annokkk on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Ha a vallása szerint válaszolgat kér…
  • nyulambator on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@KennyOMG: Az a helyzet, hogy megkérdezték. Namost…
  • labrys on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@jotunder: ne már… miért próbálod makacsul újra és…
  • KennyOMG on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@nyulambator: Elnezest, hogy ezt mondom, de minden…
  • ijontichy on Ez egy alkotmányos forradalomKét napra elszökött Pitbull, máris hangnemet válto…
  • Grrr on A Magyar Tudományos Akadémia közleménye@Péter 2: https://demokrata.hu/tudomany/lehet-hogy…
  • ijontichy on Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj@excombo: : Na ja. Akkor viszont oda kell figyelni…

Posztrulett

Megteheti-e Sulyok köztársasági elnök úr, hogy szabotálja a miniszterelnök megválasztását egy országgyűlési választás után?

Fleck professzor úr kissé érdesebb formában jelezte bizalmatlanságát Sulyok köztársasági elnök úrral szemben. Úgy gondolja, hogy Sulyok köztársasági elnök úr megteheti, hogy elszaboltálja a miniszterelnök megválasztását azzal, hogy folyamatosan Orbán miniszterelnök urat jelöli miniszterelnöknek, majd negyven nap után feloszlatja az Országgyűlést. És úgy gondolja a Fleck professzor úr, hogy ezért a választások után nyomást kellene …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • ororvecztb1
  • anna007dor
  • Mikonu
  • fortin2
  • susyk
  • dpeter
  • Tiborné Tóth
  • ijenanyelvtan
  • karsairita
  • vattablz
  • KennyOMG
  • muaddib00
  • Gaboxhrr
  • jaurin
  • SMFB
  • princeghostly1c74fbc695
  • Grrr
  • ijontichy
  • Bogomil
  • LibaLeontin
  • bvr
  • istván orovecz
  • aerduloensamtonight
  • Sándor Simon
  • ervsebeszet
  • micike mici
  • cleantone2
  • ra0213
  • opiniopraesumpta
  • darnoknew
  • tulajdonkppen
  • janszemwordpress
  • Podvinecz marsall
  • rovidec398e17c6
  • esztre
  • sgtpotrien
  • Péter 2
  • Tehenész
  • Radnóti Zoltán
  • Psakreff
  • excombo
  • thegaben86
  • onehumanoid
  • K Zoltan
  • jotunder
  • Hanyistók
  • Tyto
  • kisa
  • wolff
  • Czifra Zoltán
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d