Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17
  • Milyen férfiak vagyunk avagy jellempróba az írek ellen 2025.11.16

A legolvasottabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit?
  • Krasznahorkai Nobel-díjas

Milyen hatással van a magas adóterhelés a vállalkozásokra?

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: szempontpuska

 Milyen hatása van az adóterhelésnek a gazdaságra?

Az adóterhelés hatásait tanulmányok sokasága kutatja. Kétségtelen, hogy a magasabb jövedelem-elvonásnak is lehetnek pozitív hatásai. Egyes esetekben igazságosabb állapotokat teremthet (a kiugróan magas jövedelmek újraelosztásán keresztül), vagy szolgálhat olyan távlatos célokat, mint például a környezetvédelem és az oktatás ügye. Arra azonban nincsen jó példa, hogy a kiemelkedően magas és torz adórendszer jó hatással lenne a gazdaságra és az adófizetési hajlandóságra. A magas elvonás mellett ugyanis nem marad pénzük a polgároknak megtakarításra. Ha nem tudnak felhalmozni, nem lesz forrás, amelyből finanszírozhatnák a vállalkozásokat, vagy épp a magasabb összegű vásárlásaikat.

Milyen hatással van a magas adóterhelés a vállalkozásokra?

A vállalkozásokat is hátrányosan érinti a magas adóprés. A magas nyereségadó a jövőbeni beruházások és fejlesztések forrásait szűkíti. A munkát terhelő adó- és járulékteher mértéke pedig drágává teszi a munkaerőt. Így a cégek vagy nem vesznek fel új alkalmazottakat, vagy rosszabb esetben el is bocsátják őket és más, olcsóbb megoldást keresnek, például más országokba telepítik üzemeiket. Mindebből az következik, hogy az indokolatlanul magas elvonások miatt a gazdaság lecsúszó pályára kerül.

Miért mondja a Fidesz, hogy adó- és járulékcsökkentésre van szükség?

Az adóemelés politikája nem folytatható a végtelenségig. A magas adókat az adófizetők nem képesek megfizetni, fejlesztések maradnak el, munkahelyek szűnnek meg. A vállalkozások vagy csődbe mennek, vagy kénytelenek olyan – legális, vagy esetenként sajnos illegális – megoldások után nézni, mellyel csökkenthetik kiadásaikat. Így viszont hiába az adóemelés, az állam bevételei csökkenni fognak. Ha erre újabb sarcok kivetésével reagálnak azzal újabb vállalkozások mennek tönkre, újabb munkahelyek szűnnek meg, és még kevesebb lesz az állami bevétel.

Megoldást erre a helyzetre az adó- és járulékcsökkentés jelenthet. Ennek következtében a fent vázolt folyamat nem súlyosbodik tovább, sőt ennek ellenkezője játszódhat le. Ha több pénz marad a vállalkozásoknál, meg tudják fizetni a közterheket. Ha ezen felül is maradnak forrásaik, és ez állami gazdaságélénkítő programmal párosul, az növeli a hatékonyságukat, termelésüket. Így nő a megtermelt jövedelem, a több jövedelemből pedig a költségvetés több adót szedhet be.

A munkát terhelő adó- és járulékok csökkentése olcsóbbá teszi a foglalkoztatást, így több munkahely keletkezhet, és a bérek is emelkedhetnek. Ez hosszabb távon szintén jobb hatással van az állam bevételeire, mint az egyszeri adóemelés.
 

Nem veszélyezteti mindez a költségvetés stabilitását?

Abban szinte mindenki egyetért, hogy adócsökkentésre lenne szükség a magyar gazdaság versenyképessé tételéhez. Mindezek ellenére az elmúlt években nem történt semmi, sőt, a kormány újabb adókat vezetett be. Kifogást mindig találtak. Az adócsökkentést azonban nem lehet tovább halogatni, hiszen ez ma már alapvető gátja a hazai gazdaság növekedésének.

Az adócsökkentés – a fent vázolt módon – azokat a területeket érintené, mely a munkahelyteremtést, a gazdaság növekedését ösztönözné. S ha mindez olyan fejlesztéspolitikával párosul, mely a pluszforrások hatékonyabb felhasználását, az állami pénzek jobb elosztását célozza – gondolva itt például az Európai Uniótól érkező források hatékonyabb elosztására -, akkor Magyarország térségbeli leszakadását meg lehetne állítani.

Kacsa volt az egész?

+ A szakértők szerint a szociális gondoskodás látszatát keltő jogszabály számos kételyt vet fel. Egyrészt azzal fenyegeti a befektetőket, hogy ha túl nagy haszonnal működik a vállalkozásuk, akkor a kormány lefölözi a haszon egy részét. Ráadásul nem szektorsemleges megoldásokkal, hanem az egyes ágazatokra célzott, a piacgazdaság működésének alapjait megkérdőjelező módszerekkel, amelyek hátrányosan megkülönböztetik a legjobban teljesítőket. …A versenyhátrányt e vállalkozások általában úgy egyenlítik ki, hogy a többletterheket áthárítják a fogyasztókra. Vagyis fennáll annak a veszélye, hogy a kisember fizeti meg a piaci viszonyokat torzító kormányzati beavatkozás árát.
 

Forrás (gyk vastagítva):

Fidesz.hu az adóprésről

<

p style=”text-align: justify”>Fidesz.hu a Robin Hood adóról

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16517109-6933f1cf84a23' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16517109&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16517109-6933f1cf84a23&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16517109-6933f1cf84a23' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Államosítás

Next Post:

És most mit adóztassunk meg?

158 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. Akitlosz szerint:
    2010.10.14 23:46

    @mavo: Van állásod? Fizetsz SZJA-t és egyéb járulékokat?

    Na ha fizetsz, akkor érted. Az a TE ADÓD a te pénzed lenne, ha nem adóznád le!

    A munkáltatód neked fizet a munkádért, és te adózol belőle.

    A cég meg társasági adót fizet – ha fizet, az Audi nem az a kimondott adófizető típus – az az ő adója.

    A SZJA-t nem számolhatod a cégek adói közé, a nevében is benne van, hogy „személyi”.

    Nem tudom mit nem értesz.

    A Te logikáddal a társasági adót sem a cégek fizetik, ha – jelen esetben – az autóvásárlók, hiszen ha nem vennének autót, nem tudna a cég miből adózni. (Igaz, eddig nem is nagyon kellett neki Magyarországon.)

    Hiv.: [@Akitlosz:](#comment-301469)
    Loading...
  2. Pelso.. szerint:
    2010.10.15 05:20

    @jotunder: Mi ez a pénztárszövetség, valami antirevolúciós tályog a nemzet testén?
    Megmondta OV, hogy azért vannak a képviselők a parlamentben, hogy döntsenek, ö személy szerint nem híve a népszavazásnak.

    Ellenzékben csak picit volt más a véleménye:”A népszavazás az erőszakmentes népi mozgalmak legmagasabb formája. A győzelem a magyarok önbecsülésének diadala.”

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-301470)
    Loading...
  3. mavo szerint:
    2010.10.15 07:47

    @Akitlosz:

    „A munkáltatód neked fizet a munkádért, és te adózol belőle.”

    LOL. Technikailag teljesen igazad van. Gyakorlatilag viszont az SZJA összegét a munkáltató állja, ha kevesebb fizetést ad, akkor kevesebb SZJA-t fizetsz, ha nincs munkád, akkor meg semennyit.

    Pirinyót tipródj már el azon, miért az egyik legkedvesebb „megtakarítási” forma magyarországon a fekete és a szürke foglalkoztatottság. Ja, hogy így kevesebbet fizet a munkaadó. Kinek? Neked?

    Nem. Az államnak. A szürkén, feketén foglalkoztató ugyanannyit tud neked fizetni, miközben az államnak nem perkál.

    Ha a cég adna, amennyit ad, nem lennének levonások, aztán te év végén magadtól befizetnéd az adót, vagy nem fizetnéd, akkor igen, akkor te fizetnéd az adót.

    Így, ebben a rendszerben nem. Te csak az ürügy vagy, aminek a címén Állam bácsi leszedi a sápot a munkáltatóktól.

    Hiv.: [@mavo:](#comment-301471)
    Loading...
  4. Akitlosz szerint:
    2010.10.16 00:30

    @mavo: A teljes bruttó bér a munkavállaló fizetése.

    Ahhoz a cégnek semmi köze sincsen, hogy ebből mennyi a SZJA.

    Csak azért mert emelkedik a SZJA, vagy csökken, a bruttó bér – és így a munkáltató bérköltsége – még nem fog változni.

    Az nem a cég adója.

    Feketegazdaságnál szintén tök mindegy, mennyi a SZJA, ha egyszer úgysem fizetik, nem legális a foglalkoztatás.

    Szürkénél pedig a munkáltató akar spórolni a saját járulékain, ugyan nem a munkavállalók döntenek.

    De amin spórol az nem a SZJA. Az ugyanis a cégnek – pénzügyileg – tök mindegy, hogy a bérköltségre szánt pénz az államot gazdagítja majd a dolgozó SZJA befizetése miatt, vagy a dolgozó nettóját.

    Kevered egy kicsit a munkavállaló adóit a munkáltató járulékaival.

    „Így, ebben a rendszerben nem. Te csak az ürügy vagy, aminek a címén Állam bácsi leszedi a sápot a munkáltatóktól.”

    Akkor ugyan miért is kell Személyi jövedelemadó bevallást készíteni?

    Az csupán egy technikai részletkérdés, hogy a SZJA előleget nem mindenki maga fizeti a postán sárga csekken, hanem a munkáltató levonja és utalja át az APEHnek. Egyrészt azért, mert így biztosabb az államnak a bevétele, másrészt meg azért, mert így kényelmesebb a dolgozóknak is.
    Harmadrészt meg olcsóbb is így az átutalás és az adóbeszedés, mint Postán csekkezve.

    Hiv.: [@Akitlosz:](#comment-301472)
    Loading...
  5. Névtelen szerint:
    2010.10.16 01:52

    @Kettes: A befizetést nehezebb teljesen elkenni, mint valami célzott támogatást kitalálni. Lehet az még akár EU-s pénz is a kistérségi franchise-rendszerű áruházak fejlesztése, vagy valami okos adószámítási szabály – a lényeg, hogy jó helyen vágjon az olló.

    Elég, ha ágazatonként egy-egy meghatározó társaságnál megoldják a kompenzációt, és ők cserébe kijelentik, hogy nekik nem okoz gondot az intézkedés. Egységes ellenállás megtörve, aki panaszkodna, vagy tovább terhelne, az rögtön pellengérre állítható.

    Hiv.: [@:](#comment-301473)
    Loading...
  6. mavo szerint:
    2010.10.17 11:05

    @Akitlosz:

    „Ahhoz a cégnek semmi köze sincsen, hogy ebből mennyi a SZJA.”

    Ettől még a cég fizeti. Illetve a többség csak részben fizeti. Tchnikai kérdés, hogy az „adófizető” nevén jelenik meg a kasszában.

    Ha nem a cég fizetné, mi a faszért ne jelentenék be a munkaerőt a teljes fizetésre?

    Hiv.: [@mavo:](#comment-301474)
    Loading...
  7. sajtohuba szerint:
    2011.04.08 16:32

    Április elejéig kb. 565 személy fejenként átlag 1,2 mFt-nyi 98%-os különadót fizett be a nagy közösbe.

    http://www.privatbankar.hu/cikk/ado/98_os_kulonado_igy_ne_sertsen_torvenyt_42278

    A nagyságrend érzékeltetésére: 15 ember átlagbefizetése tesz ki annyit kb, mint Lázár János 18 mFt-os éves költségtérítése.

    Hiv.: [@sajtohuba:](#comment-301475)
    Loading...
  8. Zenovitz2 szerint:
    2011.04.08 19:11

    @sajtohuba: Engem is megörvendeztetett a minap a volt munkáltatóm, a különadó alapját képező összeget voltak szívesek közölni. Hab a tortán, hogy 2005. január 2-iki kifizetésről van szó, a szaros törvényük a 2005. január 1-jét követő kifizetéseket érinti.

    Hiv.: [@Zenovitz2:](#comment-301476)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Beleégett a kép a retinámba, ahogy a kis h…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: ezek a nép szimbólumai. megette őket a n…
  • DarthVader on Viccországban bejelentenek@Thalész: Ugyebár van egy olyan tapasztalat - főké…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: De hogy abbahagyták a turulos kopjafákat m…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: Megkerestem, tökéletes kommentár. Köszön…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Thalész: Hogy Orbán mit mond a régebben zárt körb…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Attól nem kell félned, hogy ötleteket…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@tahonoli:](#comment-349586) "nem értek egyet tová…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@ipartelep: Az LMP legkésőbb 2013-tól őfelsége ell…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAz merült fel bennem, hogy ha jövő tavasszal nagyo…
  • ipartelep on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Tudja valaki, hogy Schiffer hogyan, miért lett fid…
  • jack_of_all_trades on Krasznahorkai Nobel-díjas@apokalipszistmost: Bevallom, ngem kikészít a hoss…
  • ijontichy on Krasznahorkai Nobel-díjasSvédek dokufilmet csináltak Krasznahorkairól (ettő…
  • KennyOMG on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A poszt topikja most mar AI-szakerto, sotmiatobb,…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA Hír: A Karácsony ;-) vezette Budapest a világ To…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekUgyan van ennél nagyobb gond is, de amolyan kis sz…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Gábor György a bazmegolós kormányzati besz…
  • apokalipszistmost on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @nyulambator: ugye hogy jobb lett volna a tr…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A főni legdrágább hobbija a foci mellett hogy a fa…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Tönkreteszi, azután átveszi a bótot a f…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: ...az ország a hatalom és a dicsőség, m…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20251203_orban-viktor-barany…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @ipartelep: Én tartom továbbra is, hogy neke…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @tahonoli: Én meg nem értem, hogy mit nem ér…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az elte elnyomók talán egy gyors fenntartóváltást…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@nyulambator: Ez nagyon érdekes. Szóval most megin…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekKomolyan nem értem az alábbi posztot. Hogyan lehet…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @vattablz: És mi van, ha az "úr", Magyarorsz…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Mindenkivel egyetértek - még magammal is - de az a…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Nagyon nem értek egyet továbbra sem, hogy Orbán Ba…
  • ijontichy on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: : Tele lesz az ország partizánnal. Ninc…
  • nyulambator on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A minap Pesten közlekedtem autóval és a rádión pró…
  • Geo on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az volt, hogy a Bildenberg csoport által irányítot…
  • jotunder on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: jogi képviselőnk arra intett, hogy ne n…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Ha bukik a NER, Schiffer lesz visszamenőleg a legn…
  • jotunder on Leváltható-e a féltudású magyar elit?@capacete:](#comment-349576) honnan lehet ezt tudn…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországFranciák a Mistral után a kvantumszámítástechnikáb…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Közben meg Trump békésen alszik egyet,…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@incze: Majd az utana jovo, izombol felszopas, na…
  • capacete on Leváltható-e a féltudású magyar elit?A meg nem nevezett Nagy Attila Tiborról talán érde…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a migrács miniszter asszony letette (sokadszorra i…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenek"Parádés" időtöltés lehetett: "Az MCC a Mandinerre…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Talán megnézhető, mert most adták le a…

Posztrulett

Egy filozófiai/hálózatelmélet gondolat Schmidt Mária nélkül (két fontos egy fontatlan, és Loupe is)

Tegnap voltunk a Loupe-ban, egy gyönyörű előadást láttunk, „Az éjjel soha nem érhet véget”, öt szereplő: Znamenák, Stefanovics Angéla, Bánki Gergely (Niebelung-lakópark, Jég, de a Mi kis falunkból szokták ismerni), Trill Beatrix (Futni mentem), Samudovszky Adrián (a Studió K-ban szokott játszani, és csak néztem ki a fejemből, hogy mennyire jó volt). Nézze meg a Kedves …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • vattablz
  • jelbeszed
  • j.alfred prufrock II
  • sgtpotrien
  • Bogomil
  • Grrr
  • jotunder
  • labrys
  • Geo
  • LibaLeontin
  • szabol25
  • opiniopraesumpta
  • Psakreff
  • Thalész
  • azuccahirmondoja
  • simonandris2
  • jaurin
  • esztre
  • onehumanoid
  • jack_of_all_trades
  • Morp65
  • decaffeinatedscrumptiously51e405b478
  • macskahala
  • anna007dor
  • nerangass
  • ra0213
  • velotanya
  • elolhatuldoktor
  • aromo44
  • ganjagym
  • ipartelep
  • joshopa
  • Hanyistók
  • Virág et.
  • aerduloensamtonight
  • ijontichy
  • cleantone222
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • apokalipszistmost
  • Gaboxhrr
  • Judit Merényi
  • capacete
  • Tyto
  • micike mici
  • ikarus
  • tortt49
  • Tiborné Tóth
  • marysolotravez
  • rovidec398e17c6
  • kalzol
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d