Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza 2025.05.15
  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás) 2025.05.12
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt) 2025.05.09
  • És a pápa: Robert Francis Prevost 2025.05.08
  • Cyrano esete a Kemény-lányokkal 2025.05.05
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból 2025.05.04

A legolvasottabb posztok

  • Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)
  • Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki haza
  • Az Orbán-fasizmusról
  • AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatból
  • Mátyás király esete Orbán Viktorral (szomorúposzt)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.

Orbán kávéja avagy Bajnai a színházban

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

         Bajnai Gordon ma mögöttem ült a színházban. Ennek nincs semmi köze Orbán kávéjához. A Parasztoperát láttuk, Pintér Béla egyik legklasszikusabb darabját, amelyet még a Lincoln Centerben is eljátszottak pár éve. Pintér a magyar színházi élet egyik legnagyobb alakja, aki pályája csúcsán van. Ennek a ténynek már van köze Orbán kávéjához.

         Mint arról az Olvasó már értesült, mert értesült, az zicher, itt én tudok meg mindent utoljára, Debreczeni József páros lábbal szállt bele szegény TGM-be, mert meghívta őt, mármint a TGM-et természetesen, az Orbán egy kávéra. Debreczeni szerint, idézem, az Orbán kávéja undorító lötty, és komoly embert eleve nem érhet olyan szégyen, hogy meghívja az Orbán egy kávéra. 

         Nem fogok erről egy jót nyammogni, hogy így meg úgy, kinek van igaza, TGM-nek az antiorbánus vallással, vagy Debreczeninek az undorító löttyel, vagy persze egyiknek sem, hanem nyilván nekem, mert én viszont azt mondom, hogy… De nem mondom.

        Debreczeni József ötvennyolc éves, és nem hiszem, hogy a pályája csúcsán van. Ahogy azt sem gondolom, hogy a hatvanöt éves TGM a pályája csúcsán lenne. De nem is az a lényeg, hogy én mit gondolok, amúgy szinte semmit sem gondolok, hanem az, hogy ők mit gondolnak magukról. Ötvenes-hatvanas férfiak, akik végiggondolják az életüket, azt, hogy mi lehetett volna, és mi lett, hogy mit rontottak el, és mit nem, mennyit ért ez az élet, és még mennyit érhet. Nem vagyok én olyan távol az ötvenes-hatvanasságtól, hogy erről cinikusan írjak. 

      A ma ötvenes-hatvanasai, a rendszerváltás környékén húszas-harmincasok voltak, előttük volt az élet, éppenséggel most sincs mögöttük, de nem mindenkiből lett Nusser Zoltán (ő az a zseniális fiatal agykutató, aki Bolyai-díjat kapott) vagy Pintér Béla. Azok közül sem, akikből esetleg lehetett volna. Olvassuk az Orbán kávéját, és elfelejtjük, hogy itt egy életről olvasunk, egy élet magyarázatáról, és hát nem Orbán Viktor életének magyarázatáról.  Vannak pályák, amelyeknek talán egyáltalán nem voltak csúcsai, pedig egy kisebb csúcsot talán megérdemeltek volna, és ezt nagyon nehéz elfogadni. Talán nem is lehet elfogadni. Ilyenkor persze épülnek csúcsok, szomorú csúcsok, nem Kancsendzöngák, amelyeken legalább meg lehet halni, hanem olyanok, amelyekről csak a többi, hasonlóan szomorú privátcsúcs látszik, már ha az ember egy kicsit lábujjhegyre áll. 

       Igen, ma megértőbb vagyok Debreczenivel, TGM-mel, Kérivel, Lánczival, sőt talán még Bayer Zsolttal is, akik mind ott melegednek Orbán kávéja körül.  És arra gondolnak, hogy mi maradna, ha ezt a kávét, vagy annak a kávénak a határozott elutasítását kivonnák az életükből. Ezt nem lehet megúszni, én sem fogok megúszni valami hasonlót. 

     Jó volt a Parasztopera. Nagyon jó. A többit meglátjuk. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520160-68265aced4c0f' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520160&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520160-68265aced4c0f&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520160-68265aced4c0f' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Választás Kolumbia-Alsón

Next Post:

Idézet a reggeli kávéhoz

372 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.06.06 21:37

    @ijontichy:

    a stalker csak igen erős megszorításokkal nevezhető sci-finek, még ha tudjuk hogy nem így van, akkor is fontos, amit tarkovszkij mondott, hogy bár a könyv inspirálta, csak a zóna és a stalker alakja maradt a filmben, semmi más, ezek is teljesen átírva.
    igazából nem is tudom mitől lenne sci-fi, persze manapság mindent belenyomnak ezekbe a kategóriákba, így lesz a száz év magány vagy a mester és margarita fantasy, hát persze.
    nekem talán a legkevésbé tetsző tarkovszkij film mellesleg, bár az áldozathozatalt újra kellene néznem, hogy tudjam, melyiket kedvelem kevésbé:)

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-190830)
    Loading...
  2. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.06.06 21:38

    @alte trottel:

    nem adaptált, hanem inspirálta őt a két mű, a solarisnál jobban rákényszerült sok elem megtartására, nem örült neki. eredetileg a földön játszódott volna az egész, például. de ezt nem tehette meg.

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-190831)
    Loading...
  3. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.06.06 21:41

    de ha már film, engem (miközben bizonyos érdemei még a legmegátalkodottabb ellenzői szerint sem tagadhatóak, vagy ha mégis, annak nincs szeme) a tarr béla-féle művészet irritál, és igen, krasznahorkai is, irodalomban. ezek azok melyek valami óriási műalkotás látszatát szeretnék kelteni, szerintem meg nagyon nem azok (mondom, bizonyos érdemeik mellett). csak van egy réteg, aki ezeket imádja, és értékeli mesterműnek.
    bár vannak olyan filmek, melyek már akkor megkapták a remekmű státuszt egyes cikkekben, mikor még senki sem látta őket, mert nem voltak készen:)

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-190832)
    Loading...
  4. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.06.06 21:48

    romákról is lehetne olyan filmet forgatni, ami nem gyűlöletkeltő, de nem is olyan cukormázas, mint a fliegauf filmje.
    csak hát azt lehet hogy kevésbé szeretnék a fesztiválokon…

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-190833)
    Loading...
  5. oOoOoO (törölt) szerint:
    2013.06.06 22:02

    @Wintermoots: de ha már filmkritika, engem (miközben bizonyos érdemei még a legmegátalkodottabb ellenzői szerint sem tagadhatóak, vagy ha mégis, annak nincs szeme) a reflexió nélküli tarr béla utálat irritál, és igen, krasznahorkai utálat is, irodalomban. ezek azok a vélemények melyek valami óriási bátor lepkefing látszatát szeretnék kelteni, szerintem meg nagyon nem azok (mondom, bizonyos érdemeik mellett). csak van egy ilyen nagyon menő antisznobnak látszani akaró réteg, aki ezeket a véleményeket imádja, és értékeli autentikusnak.
    bár vannak olyan vélemények, melyek akkor is megkapták a faszavagy státuszt egyes körökben, mikor senki sem látta a filmeket, amikről szólnak:)

    kicsit átirogattam az ún. véleményed, hogy lásd mennyire bármire alkalmazható az, amit ún. gondolsz.

    Hiv.: [@oOoOoO (törölt):](#comment-190834)
    Loading...
  6. oOoOoO (törölt) szerint:
    2013.06.06 22:03

    @Wintermoots: mi a cukormázas. Apu, beadtál egy forgatókönyvet a Vajdának és nem támogatták, vagy mi van?

    Hiv.: [@oOoOoO (törölt):](#comment-190835)
    Loading...
  7. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.06.06 22:05

    @oOoOoO:

    nyuszifül, érvelj vagy hallgass.

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-190836)
    Loading...
  8. oOoOoO (törölt) szerint:
    2013.06.06 22:05

    @oOoOoO: persze vajnának. mindegy hagyom az egészet, lefekszem.

    Hiv.: [@oOoOoO (törölt):](#comment-190837)
    Loading...
  9. ijontichy szerint:
    2013.06.06 22:12

    @Wintermoots: A Stalkert nem „manapság”, hanem akkor „nyomták” bele ebbe a kategóriába, amikor készült.
    Nem könnyű mű, nem is jó akármikor megnézni. Pedig Tarkovszkij mindent megtesz, hogy (Artyemev zenéjének hathatós támogatásával) beleringasson abba a „befogadó állapotba”, ami a filmhez szükséges.
    Nem sci-fi; annak végképp nem, akinek a műfajt a Star Wars-féle (kaland)filmek jelentik. (De ennyi erővel sem Sztrugackijék, sem Lem műveinek java része sem sci-fi.)
    Aronsatie írta, hogy nem „nézhető”. Ez tény. Nem „nézni”, „látni” kell. És még úgy is attól függ, milyen a néző „állapota”. Ennél nem tudom jobban megfogalmazni, dehát van az úgy, hogy színházhoz, vagy képtárhoz sincs az embernek affinitása.
    És akkor még az „ízlések és pofonok” szóba sem került.

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-190838)
    Loading...
  10. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.06.06 22:22

    @ijontichy:

    a sci-fi egy műfaj, értelmezhetjük olyan tágan, hogy szinte bármi beleférjen. a stalker szűkebb értelmében nem az, tág értelemben talán igen, jópár komoly értelmezője szerint egyáltalán nem.
    de ettől függetlenül tőlem vehetik annak, jelentősége nincs.
    ennyi erővel” sorod nem stimmel, a filmnek sztrugackijékhoz vagy lemhez elég kevés köze van. a solarisnak igen, de nem arról volt szó.

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-190839)
    Loading...
  11. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.06.06 22:25

    ( de azért jó látni. ha megjelenik tarr béla neve egy nem dicsőítő, de nem is pocskondiázú kontextusban, hörög az egyik típusú „kommentelő”.
    ha valaki a stalkert nem műfaji filmként említi, akkor starwarsozik a másik típusú „kommentelő”.
    most következne lars von trier a sorban:) )

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-190840)
    Loading...
  12. aronsatie szerint:
    2013.06.06 22:30

    @ijontichy: Ja, Knézy, Knézy, de nem klátja. Ekkora marhaságot.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-190841)
    Loading...
  13. ijontichy szerint:
    2013.06.06 22:54

    @aronsatie: Aha. Gondolom minimum a 35. perc felé kiverte nálad a biztosítékot. Tapasztalatom szerint az átlagnézők 99%-a maximum eddig bírja (ti a jó ötpercnyi hajtányzakatolás fekete-fehérből a „színes” világba) :-).
    @Wintermoots: Én nem starwarsozok. Erősen gondolkodtam rajta, hogy leírjam-e. Aztán azért tettem, mert a maximális véglet szvsz jobban kifejezi a mondandóm lényegét. De ha valamit félre akarsz érteni, akkor úgyis félreérted. 😉
    Ami pedig az „ennyi erővel”-t illeti: A „fi” összetevőt Lemnél tulajdonképp hívhatjuk marketinfogásnak, divatnak. Úgyis csak a környezet része, hogy aztán nekivághasson kedvenc időtöltésének az ember és/vagy társadalom boncolgatásának. A Solaris környezeti „gondolatát” annyiszor megkártyázza (Legyőzhetetlen, Béke a Földön stb), hogy már-már lustának titulálom ;-).

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-190842)
    Loading...
  14. Mister Gumpy szerint:
    2013.06.07 02:39

    @alte trottel: Ugy emlekszem, a Solaris Tarkovszkij szerint is a
    leggyengebb filmje. Hogy a Lem-konyvnel tizezerszer rosszabb, az biztos. A Stalker viszont fantasztikus, és nem értem, @aronsatie: és @ijontichy:, mi az, hogy nem nézhető. Azt szoktam mondani (az erről szóló nyilvános előadásaimban :-)), hogy minden idők legszebb filmbeli képe ott van, amikor a kék teremben a sárga homokbuckák fölött repül a szalagos csavar, utána meg egy fehér madár, és ez most objektív igazság, ugyanis vicces módon Jim Jarmusch egy moziőrült szereplője a tényleg teljesen nézhetetlen Limits of Control c filmjében szóról szóra ezt mondja.

    Hiv.: [@Mister Gumpy:](#comment-190843)
    Loading...
  15. oOoOoO (törölt) szerint:
    2013.06.07 09:43

    @Wintermoots: szivike, ugye érted, hogy ha a filmekről vagy a tarr filmekről az ún. véleményed a tesco gazdaságos hajfestékre 3% alatti változtatással át lehet vinni, akkor nem a filmekről beszélsz, hanem nyomsz valami ezerrel puhított sokévi átlagdumát. Ez ugyanolyan, mint mikor fentebb Kertész esszéiről nyilatkoztál, közben nem is olvastad. Lehet a Tarr filmekről negatívan nyilatkozni pl. ha meghallgatsz egy-két krasznahorkai interjút, abban azt mondja, ő nem tekinti 7. művészetnek a filmet, ami elég ütős szvsz, csak komolytalan ezen a szinten, amit te nyomsz.

    A szokásos buta típusú kommentelő vagy.

    Ha az ún művészfilmekről akarsz beszélni, és olyan nagy szakértő vagy ne Tarr-t hozd példának, hanem mesélj kicsit a mexikói ún. művészfilmekről vagy hogy milyen fajta művészfilmek vannak általában, hányféle ésatöbbi. De ugyse tudnál, mert 2 filmet láttál életedben, azok se filmek voltak.

    Hiv.: [@oOoOoO (törölt):](#comment-190844)
    Loading...
  16. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.06.07 11:17

    @Mister Gumpy:

    azért mondta, hogy a legrosszabb, mert ott kellett a legtöbb kompromisszumot kötnie–ő egy sci-fi regény alapján akart egy filmet elkészíteni, ami csak nyomokban hasonlít a könyvre. ezt nem tehette.
    akik egyetértenek vele, azok gyakran:
    -vagy a hűbb adaptációt hiányolják
    -vagy eleve nem szerették hogy egy tarkovszkij sci-fit készít, ami ugye bizonyos körökben régebben kicsit lenézett műfaj volt.
    (persze vannak akiknek tényleg nem tetszik)

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-190845)
    Loading...
  17. Wintermoots (törölt) szerint:
    2013.06.07 11:19

    @oOoOoO:

    kiábrándítóan sablonos vagy. legalább némi fantáziád lenne….
    egyébként ne hazudozz, én nem véleményeztem kertész esszéit.
    de a hazudozás is sablon, nethuszároknál…

    Hiv.: [@Wintermoots (törölt):](#comment-190846)
    Loading...
  18. közösperonos átszállás szerint:
    2013.06.07 11:20

    @aronsatie: „Na bumm, legfeljebb nincs igazad. „

    Pontosan. Esetleg neked nincs igazad, na bumm.

    Az AI fő problémája (ha most nem a rendezésről beszélünk, és arról ne is), hogy az érzelemábrázolását a dramaturgia vezérli. Hol van a robotoknak, hol nincs, pedig egyiknek nem kéne lennie, másiknak meg igen, effélék, semmiféle még kvázi-tudományos alapja sincs az egésznek. Ja, a tanulság(ok, mert több is van hálistennek) meg mind erre épülnek. Ettől filmnek még éppen lehetne jó, de sci-finek csak gagyi, gagyi, gagyi. Az persze nem baj, ha neked tetszik. Viszont hogy a legjobb sci-fi film ever, hát öö.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-190847)
    Loading...
  19. aronsatie szerint:
    2013.06.07 12:11

    @közösperonos átszállás: Hát öö. Nem ezt írtam, a kifogásaid meg légből kapott sületlenségek, de amúgy plsz.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-190848)
    Loading...
  20. közösperonos átszállás szerint:
    2013.06.07 16:22

    @aronsatie: De, ezt írtad.

    „Túl azon, hogy ízlések és pofonok, Spielberg rendezte minden idők legjobb kalandfilmjét (egy hangszóró se jár annak, aki megmondja, melyik az), talán legjobb scifijét (a könnyedebb, gyerekesebb fajtából, ET), a nehéz, antiutópisztikus fajtából (AI). „

    Ha egy entry-level tudományosság elvárása egy magát komolyan vevő (meg „nehéz”) sci-fitől számodra légből kapott sületlenség, meg kifogás, az nekem szintén nem baj, de állításnak attól még röhejes. (A PLSZ meg nemigen harmonizál az erős érzelmi tartalmú jelzőiddel, de hát nyilván ehhez is hülye vagyok.)

    Na mindegy.

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-190849)
    Loading...
  21. aronsatie szerint:
    2013.06.07 18:01

    @közösperonos átszállás: Apóca, ott van az orrod előtt. Azt írtam, hogy talán a legjobb. Az ET-re és az AI-ra is. A fenének kell ezen vitatkozni, pláne ebben a fölényes stílusban, ahogy nyomod. Nem te vagy Roger Ebert, már csak azért sem, mert meghalt. Meg ő értett is hozzá.
    Nincsenek az AI-ban a robotnak (mecha) érzelmei. Érzelmet képes emulálni, ha erre van igény. De még így is emberibb, mint maga az ember, illetve ahogy általában az emberit magunknak elképzeljük. A dolog arról szól, hogy mekkora egy szemétláda az ember, még az érzelmei is önzők. Meg arról, hogy a kutyádért is felelned kellene, hát hogyne felelnél a robotért, amit gyerekpótléknak vettél.
    Jónéhány scifi filmet felsorolhatnék, amit komolynak mondanak, még sincs semmiféle tudományos alapja. Tán a Solarisnak van? Nincs azzal semmi gond. Nem akkor rossz egy scifi, ha a képvágópulton meghúzott kar kapcsolja be a fénysebességet.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-190850)
    Loading...
  22. sörtelen szerint:
    2013.06.08 18:21

    @alte trottel: Teljes joggal.

    Hiv.: [@sörtelen:](#comment-190851)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)”Magyar Péter hétfőn jelentette be, hogy gyalogtúr…
  • velotanya on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Émelyítő az a szeretetteljes enyelgő…
  • tahonoli on AI avagy a hülyék. Az önkritikus posztok sorozatbólAz xAI Colossus szuperszámítógép, 100.000 db Nvidi…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: köszönöm, véletlenül másfelé kereste…
  • nyulambator on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: https://mediapiac.com/2025/05/…
  • exadvocatus on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya:: Érdekes, hogy épp UP legproblémásabb…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusról: @nyulambator: nem találom. Lehet, hogy már kitil…
  • Keepdreaming on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaÉs újra van Traubisodánk! Hurrá!
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ennyi optimizmussal én nem tudok mit kezdeni. Lego…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ipartelep: Hát azt az egyet jól látta meg a köpcö…
  • ipartelep on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Hiv.: @Grrr: Ebből egy dolog látszik csak, de sokr…
  • labrys on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr:: az Oroszországi Föderáció jelenlegi háború…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Én Oroszországot látom felsejleni szemem előtt. Pe…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Az, hogy a Momentum fontolgatja, hogy nem indul 20…
  • barki on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: békés tüntetés meg annak az eredménye…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Jelen pillanatban az ellenzéki szinté…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ennek a "sóval hintjük be"-nek a törvé…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: ezt mondta :( az ellenzék vezére, ami…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Ez a tuntikezes semmit nem er uzenet s…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@thegaben86: Mert eddig mikor oldott meg tüntetés…
  • thegaben86 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Es megint arrol beszel, hogy felesleges…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: az ellenzék vezére éppen maglódon sétál. sz…
  • vattablz on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaAlakul az a monodráma. Melódia csoki meg már van,…
  • nyulambator on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@Grrr: Ha nem gyújtják fel a karmelitát és kergeti…
  • nyulambator on Ну, тогда мы будем жить здесь avagy ruszki hazaNe is mondjuk többé hogy rossz, mondjuk azt, hogy…
  • Grrr on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ha nem megy ki egy dühös tömeg az utcára, akkor az…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@ijontichy: Lehet, hogy tényleg Gandhi a példakép.…
  • ijontichy on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: : Én azt is olvasom, hogy "Sóval hintj…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: És azt láttad, hogy a "becsavarodott"…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@darnoknew: Hát Gandhinak egyszer már ugye bejött…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Igen. És MP az egyetlen, aki eséllyel…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Miközben képtelen vagyok felfogni, hog…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: Nekem az Ukrajna melletti egyértelmű k…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Ez a szarság durvább, mint ami ellen nemrég Grúziá…
  • kiazmármegint on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG:Es emellett az is erdekelne, hogy mikor…
  • Thalész on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: " mint a sajtószabadság felszámolása id…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@velotanya: nem hiszem, hogy labrys a nemzet ellen…
  • velotanya on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)Persze, lehet ezekről is írni, a szuverenitásvédel…
  • Thalész on Az Orbán-fasizmusról@Podvinecz marsall: Hát van olyan pletyka, hogy Sz…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@KennyOMG: De vajon azt tudják-e majd ha már bemeg…
  • KennyOMG on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)En arra lennek kivancsi, hogy ha JT kulfoldrol van…
  • Podvinecz marsall on Az Orbán-fasizmusrólAzt mondják a fiúk, Romulus a tiszai szuperkém, má…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Kíváncsian várjuk. És hogy állsz a szín…
  • muaddib00 on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Csodálom a kitartásodat JT - és egyben…
  • jotunder on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)OFF természetesen fogok írni erről a putyinista bo…
  • vattablz on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)[@exadvocatus:](#comment-344988 Lényegében egyetér…
  • darnoknew on Az Orbán-Simion paktum avagy anything goes (komolytalankülpolitikaiokoskodás)@jotunder: Azt hiszem, félreérthető voltam. Írásod…
  • DarthVader on Az Orbán-fasizmusról@Keepdreaming: Csak a kerék forog. Visszatértünk u…
  • Keepdreaming on Az Orbán-fasizmusrólCsúnya vége lesz. Legalábbis kurvára remélem, hogy…
  • ikarus on Az Orbán-fasizmusról@nyulambator: Tiltakozunk, tiltakozgatunk? Talán n…

Posztrulett

Miért járunk színházba?

Akkor érkezem haza. Amikor M. már megint vezet 1:0-ra a híresemberes játékunkban a Katonában, akkor már majdnem otthon vagyok. Persze a kis kávézóban is otthon vagyok, a FÉM-ben a dalesten, a gorillával is otthon voltam valamivel a Katona előtt, az Örkény definitely otthon, de a hivatalos otthon az első Katona a hazaérkezés után, hét óra …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • annokkk
  • hakohen
  • ra0213
  • SMFB
  • Mister Gumpy
  • susyk
  • sgtpotrien
  • esztre
  • Virág et.
  • ikarus
  • Thalész
  • lgombb
  • Külsős
  • muaddib00
  • gearforbooks
  • kiazmármegint
  • ipartelep
  • Czifra Zoltán
  • Haász Endre
  • Psakreff
  • Morp65
  • azuccahirmondoja
  • LibaLeontin
  • incze
  • barki
  • Hölderlin ist ihnen unbekannt?
  • Podvinecz marsall
  • velizare
  • kalzol
  • Grrr
  • ijenanyelvtan
  • tortt49
  • jelbeszed
  • cleantone2
  • Bogomil
  • attitoth68
  • geogravatar
  • jotunder
  • anna007dor
  • elolhatuldoktor
  • jaurin
  • Hector Kapitány
  • princeghostly1c74fbc695
  • Radnóti Zoltán
  • Hanyistók
  • outsiderb
  • ganjagym
  • mecsekijeti
  • jshirlevel
  • jack_of_all_trades
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d