Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17
  • Milyen férfiak vagyunk avagy jellempróba az írek ellen 2025.11.16

A legolvasottabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit?
  • Krasznahorkai Nobel-díjas

Professor Smith, a Századvég és a zsidók

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

      Az alábbi sorok a Századvég folyóirat legújabb számából származnak. A szerző, és most hozzá kell tennem, állítólagos szerző, Barry Smith professzor a Buffalo Egyetemről. A szövegrészletet kommentár nélkül közlöm.  A szakasz címe: Pauler, Lukács és a zsidók. (Ez címében nagyon emlékeztet a Bayer Zsolt, Csipkerózsika és a zsidók című jelentős filozófiai munkára, de ez egy mellékszál) 

       17.oldal :

 „Arthur Schopenhauer, Otto Weininger és Scheler korábban már egyaránt úgy vélte, hogy a zsidókból hiányzik a verecundia (szerénység, szégyenteljesség) sőt, Weininger szerint ez magyarázhatja, hogy a zsidók között csak tehetségek vannak, géniuszok azonban nincsenek.”

       „Lukács ebben az összefüggésben nem pusztán amiatt érdekes, mert aktívan részt vállalt politikai bűncselekmények elkövetésében, hanem azért is, mert azokat megpróbálta morális szempontból igazolni.„

        18.oldal  :

   „A Népszava 1919. április 15-ei számában pedig a következőket írja Lukács: „Az államhatalom birtoka azt jelenti, hogy itt a pillanat az egykori uralkodó osztályok megsemmisítésére. Itt a pillanat, de élni is kell vele…”

      Sajnálatos módon ezek a bűncselekmények, esetenként gyilkosságok rányomták bélyegüket az elkövetkező évek filozófiai életére, árnyékuk pedig Lukács néhány tanítványának fennmaradó befolyása következtében még ma is rávetül arra. Ez a tény, legalábbis részben magyarázni látszik, hogy a precízebb magyar gondolkodók miért nem tettek szert nagyobb befolyásra szülőföldjükön. 

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16520395-6933eee92f43d' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16520395&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16520395-6933eee92f43d&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16520395-6933eee92f43d' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

7végi retro – XV.

Next Post:

7végi retro – XVI.

38 Commments

  1. jotunder szerint:
    2013.01.26 15:24

    Szándékosan nem írtam bele a posztba egy nevet, amelyik a kötet első oldalán olvasható, mely nevet a „mispoche” szó sajátos értelmezésével kapcsolatban ismerhette meg az ínyenc olvasóközönség.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204659)
    Loading...
  2. Vortumnus (törölt) szerint:
    2013.01.26 16:00

    kíváncsi lennék ezek benne voltak-e már a 81-es eredetiben csak nem tartották fontosnak kivenni, vagy utólag írta hozzá.
    érdekes megállapítások, weiningerre különösen fontos lehet hivatkozni…

    Hiv.: [@Vortumnus (törölt):](#comment-204660)
    Loading...
  3. jotunder szerint:
    2013.01.26 16:04

    @Vortumnus: Nagyon valószínű, hogy 1981-ben a Magyar Filozófiai Szemlében ezt írták a Tanácsköztársaságról :))))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204661)
    Loading...
  4. jotunder szerint:
    2013.01.26 16:10

    @Vortumnus: http://www.philosophie.ch/kevin/festschrift/Smith-paper.pdf

    itt az eredeti szöveg egy kötetből.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204662)
    Loading...
  5. Vortumnus (törölt) szerint:
    2013.01.26 16:23

    @jotunder:

    én is erre gondoltam, de hát semmit sem lehet kizárni:)
    köszönöm az eredeti linkjét

    Hiv.: [@Vortumnus (törölt):](#comment-204663)
    Loading...
  6. mandras szerint:
    2013.01.26 17:27

    Nemcsak a politikai bekezdésből derül ki, hogy ez a cikk újabb: Pauler teljesen érdektelen Wittgenstein-széljegyzetei emlékeim szerint akkor nem voltak ismertek. De az egész cikk méltó ehhez az idézett szakaszhoz. Valamikor régen jobb benyomásaim voltak a fazonról (B.S.). Ez valami éktelenül szar. Nem tudom, hogy észre sem veszi-e, hogy Pauler a Tractatus technikai, formális részéből (ami nélkül az általa kommentált filozófiai megjegyzések csak félreérthetők) egy mukkot meg nem értett, vagy csak nagyvonalúan elsiklik efölött. A következő számokban várom az egyébként éleseszű és a modern logikával is meglehetős ismeretségben álló Pauler-tanítvány Bencsik Béla mennybe menesztését. Az ő politikai szerepléséről bizonyára nem lesz szó.

    Hiv.: [@mandras:](#comment-204664)
    Loading...
  7. jotunder szerint:
    2013.01.26 18:02

    @mandras:

    Én semmit sem tudok Pauler Ákosról, de most olvasom, hogy erősen ellenezte a komplex számokat és a negyedik dimenziót, sőt a végtelent is. :))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204665)
    Loading...
  8. AdamK szerint:
    2013.01.26 18:08

    Azt írja ott fent: ”
    Weininger szerint ez magyarázhatja, hogy a zsidók között csak tehetségek vannak, géniuszok azonban nincsenek”

    Ezek szíerint Neumann János vagy géniusz nem volt, vagy zsidó. Kevésbé egyértelmű, de azért áll ez Teller Edére is. Vagy a szerző nagyon csőlátó.

    Hiv.: [@AdamK:](#comment-204666)
    Loading...
  9. mandras szerint:
    2013.01.26 18:17

    @jotunder: Ő volt a „nagy logikus” a magyar filozófiában a húszas-harmincas években – anélkül, hogy igazából tudomásul vette volna, hogy Frege és Russell után már „egy kicsit” más. Tudott egyébként róluk, a Rényi Intézet könyvtárában megvan Frege Grundgesetze der Arithmetik-jának eredeti kiadása Pauler kézjegyével (kicsit utánanéztem, Vekerdi László vette meg Pauler valami örökösétől, amikor ott volt könyvtáros), de ki se nagyon nyitotta. Kalmár László egy 1951-ben írt önéletrajzában leírja, hogy egyszer bevetődött Pauler logika-előadására, és olyan logikai hibákat hallott tőle, amikért szerinte gimnáziumban bukás jár matematikából. Persze a jó öreg Laci bácsi ezt egy ideológiai jópontért írta az „idealista, reakciós” filozófusról, de úgy gondolom, hogy az általa igaznak tartott állítások közül válogatta kazokat, amikről úgy gondolta, hogy tetszeni is fognak.

    Hiv.: [@mandras:](#comment-204667)
    Loading...
  10. mandras szerint:
    2013.01.26 18:19

    Egy szó kimaradt: a logika „egy kicsit más”.

    Hiv.: [@mandras:](#comment-204668)
    Loading...
  11. mandras szerint:
    2013.01.26 18:21

    @AdamK: Ha már ezt a hülye Weininger-szöveget behozza a szerző, akkor ebben a cikkben fura kihagyni, hogy Wittgenstein ismerte és borzasztóan frusztrálta.

    Hiv.: [@mandras:](#comment-204669)
    Loading...
  12. jotunder szerint:
    2013.01.26 18:28

    @AdamK: Weininger maga is zsidó volt.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204670)
    Loading...
  13. jotunder szerint:
    2013.01.26 18:31

    @mandras: A lényeg az a megjegyzés Lukács tanítványairól. Guszta.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204671)
    Loading...
  14. mandras szerint:
    2013.01.26 18:35

    @jotunder: Az egy az egyben Nyíri szövege.

    Hiv.: [@mandras:](#comment-204672)
    Loading...
  15. simka szerint:
    2013.01.26 19:06

    A Weininger-Wittgenstein viszonnyal kapcsolatban egy idézet innen: faculty.education.illinois.edu/burbules/syllabi/materials/chap9.html

    Wittgenstein (CV, 18e,19e) echoes Weininger in a remark of Jewish self-hatred written in 1931:

    „[…] Even the greatest of Jewish thinkers is no more than talented. (Myself for instance.) … I think there is some truth in my idea that I really only think reproductively. I don’t believe I have ever invented a line of thinking, I have always taken one over from someone else. I have simply straightaway seized on it with enthusiasm for my work of clarity. That is how Bolzmann, Hertz, Schopenhauer, Frege, Russell, Kraus, Loos, Weininger, Spengler, Srafffa have influenced me … What I invent are new similes.”

    Hiv.: [@simka:](#comment-204673)
    Loading...
  16. jotunder szerint:
    2013.01.26 19:07

    @mandras: Régen sokkal korrektebb világ volt, gróf Nyíri és báró Vajda kimentek a Normafához, és lovassági karddal első vérig.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204674)
    Loading...
  17. Montefiore szerint:
    2013.01.26 19:30

    @mandras: „Ha már ezt a hülye Weininger-szöveget behozza a szerző…”

    A szöveg ( „Die Arroganz den Dingen gegenüber, die nicht als Symbole eines Tieferen empfunden oder auch nur dunkel geahnt werden, der Mangel an »verecundia« auch vor dem Naturgeschehen, das führt zur jüdischen, materialistischen Form der Wissenschaft, wie sie leider heute eine gewisse Herrschaft erlangt hat, und intolerant gegen alle Philosophie geworden ist.”) minden ma értelmesnek tűnő kontextusban tényleg hülyeség, és valószínűleg intellektuális tisztességtelenség volt Pauer korában is annak egy konkrét személy konkrét megjegyzésére vonatkoztatása, de azért annyi megjegyezhető, hogy a zsidóság valamilyen esszenciális képzetét Weininger korában (is) nagyon alkalmasnak találták a „világ” kulturális, civilizációs vagy morális dichotómiákban történő megragadásának negatív pólusaként, és ezt a fogalmi keretet maga Wittgenstein is valamiképpen elgondolkodtatónak, bizonyos transzformációkkal nem teljesen terméketlennek, azaz „nemhülyeségnek” találta.

    Amiképpen – természetesen az előbbi megjegyzések keretében értelmezendő módon, s nem „direktben”, ahogy negyedművelt félnácik kézről kézre adott szöveggyűjteményeiben szerepel – ismert megjegyzésében („A zsidó »zseni« csak szent. A legnagyobb zsidó gondolkodó csak tehetség. (Én például.)” a másik idézett szövegrészt magára is vonatkoztatta. Amit persze te minden bizonnyal pontosan tudsz, csak megjegyzésednek az olvasók számára szolgáló kiegészítéséül jegyzem meg a dolgot.

    A cikk különben tényleg botrányosan színvonaltalan, az egész értelmezési keret, (kb.) hogy az északnémetek misztikusok, a délnémetek meg racionalisták, végtelenül bornírt. Ha az itt tárgyalt fejezetben valami tisztességeset akart volna írni, akkor a pauleri megjegyzést nem a Tanácsköztársasággal és Pauler katedrájának sorsával magyarázza, hanem, amennyiben megalapozottnak látja ezt az összefüggést, akkor fordítva, Paulert értékeli annak nyomán, hogy ilyen színvonalú megjegyzést fűz Wittgenstein egy mondatához.

    A Lukács-tanítványokra vonatkozó megjegyzés, a „guilt by association in a slippery slope” formulájával logikailag is, morálisan is elfogadhatatlan.

    Hiv.: [@Montefiore:](#comment-204675)
    Loading...
  18. Montefiore szerint:
    2013.01.26 19:39

    @AdamK: Azt írja ott fent: „
    Weininger szerint ez magyarázhatja, hogy a zsidók között csak tehetségek vannak, géniuszok azonban nincsenek”

    Ezek szerint Neumann János vagy géniusz nem volt, vagy zsidó. Kevésbé egyértelmű, de azért áll ez Teller Edére is. Vagy a szerző nagyon csőlátó”

    Itt a „zseni” kifejezés nem értelmezhető az egész metafizikus dichotóm világértelmezés fogalmi kerete nélkül, ha megpróbálnád valamilyen teljesítményhez, vagy IQ-hoz, vagy közmegegyezéshez kötni, akkor a szerzőtől egy szép körbenforgó érvelést kapnál, azaz kb., hogy a zseni az nem a materiális világ összefüggéseit hasonlatokban és képletekben megragadó tudós, az csak tehetség, a zseni, az az, ami ennek éppen az ellenkezője, azaz a világot a maga elvonatkoztatás nélküli közvetlen összefüggéseire visszavezetni képes heroikus elme, mint mondjuk Bogár László, és hogy ezt te nem vagy képes magadtól belátni, az erős zsidó fertőzöttségre és az amúgy alacsonyabbrendű női princípium túltengésére utal.

    Hiv.: [@Montefiore:](#comment-204676)
    Loading...
  19. Wolff szerint:
    2013.01.26 20:13

    Én már annak is örültem volna, ha ez a sok segítő és kommentáló magyar nem hagy benne legendákat szövegben. Legalábbis a Magyar Nemzeti Bank autoritatív, Bod Péter Ákos akkori MNB elnök előszavával ellátott és rendszerváltás utáni történetében szó sem esik az aranykészlet tanácskormány általi elhurcolásáról (a vonatkozó rész szerzője Pogány Ágnes), ami engem inkább az Édes Annára emlékeztet. Az már csak hab a tortán, hogy a Magyar Nemzeti Bank 1924-ben jött létre, így legfeljebb az Osztrák-Magyar Bank budapesti intézetének érckészletéről lehetett volna szó.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-204677)
    Loading...
  20. ariel12 (törölt) szerint:
    2013.01.26 20:38

    Tulajdonképpen nem értem, mi a bánatos f@sznak érdekel embereket más emberek vallása vagy származása ebben az elb@szott országban? Nincs senkinek sem más dolga munkája vagy szeretője akivel elfoglalná magát?

    Hiv.: [@ariel12 (törölt):](#comment-204678)
    Loading...
  21. Harald Blåtand szerint:
    2013.01.26 20:56

    @Wolff: A dátumokat is összekeverték Lukács Tanácsköztársaság alatti pályája kapcsán: „Kunfi helyetteseként, illetőleg március 21-től április 3-ig oktatási és kulturális népbiztosként szolgált”. Valójában pont fordítva, 1919. április 3-ig volt népbiztoshelyettes, akkor lett közoktatásügyi népbiztos, és június 24-ig be is töltötte a posztot, majd VI. 29-VIII. 1. közt volt megint népbiztoshelyettes.

    Hiv.: [@Harald Blåtand:](#comment-204679)
    Loading...
  22. jotunder szerint:
    2013.01.26 20:58

    @Wolff: Édes Anna, a repülőgép és Kun Béla :)))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204680)
    Loading...
  23. Wolff szerint:
    2013.01.26 21:09

    @Harald Blåtand: A nemzetibankos volt az első mondat, amire ráesett a tekintetem, aztán inkább hagytam. Aludni szeretnék este, nem idegeskedni. 🙂

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-204681)
    Loading...
  24. Kuviklacz szerint:
    2013.01.26 22:40

    Na most hülye leszek: A középkori budai zsidó temető a mai Pauler utca környékén volt. Amúgy csatlakoznék @ariel12: -höz.

    Hiv.: [@Kuviklacz:](#comment-204682)
    Loading...
  25. HaKohen szerint:
    2013.01.27 00:30

    Ma is sokat épültem:

    1.) Megtudtam, hogy a XX. század két meghatározó szellemi alakja, Einstein és Freud nem volt zseni, hanem csak tehetség.

    2.) De ha mégis, akkor Bogár Lászlóval együtt már hárman voltak.

    3.) Hogy kerül a filozófusok közé Kun Béla? Hacsak nem úgy, ahogy a kozmoszosok éneklik: „Mi voltunk Koppány és Kun Béla…”

    Na akkor jóccakát!

    (Btw. én is csatlakoznék @ariel12:-höz.)

    Hiv.: [@HaKohen:](#comment-204683)
    Loading...
  26. Bebes szerint:
    2013.01.27 03:54

    Lukács György (mint egyetlen néven nevezett) amint meglovasítja a Magyar Nemzeti Bank aranytartalékát…

    Pauler VI. b. o. t. amint (cilinder és bajuszkötő helyett) nem gondolva a jövőre Dávid-csillagot rajzol a Tractatus c. tankönyv lapszélére…

    Mindez filozófiai tanulmányban pertraktálva: csúcs!

    Hiv.: [@Bebes:](#comment-204684)
    Loading...
  27. mk27soundmaster szerint:
    2013.01.27 07:27

    „…a zsidókból hiányzik a verecundia (szerénység, szégyenteljesség) sőt, Weininger szerint ez magyarázhatja, hogy a zsidók között csak tehetségek vannak, géniuszok azonban nincsenek.”

    Ez nem a zsidó folklórból jön?

    Csak azért kérdezem, mert eszembe juttatott egy régi történetet. Még a nyolcvanas évek elején-közepén volt nekem egy középiskolai barátom (gondolom, megvan ő még ma is, csak már nagyon régen nem találkoztam vele:-)). Egy-két évvel fiatalabb volt nálam, s valamiért úgy döntött, hogy bizalmas próbál velem lenni: gyakran megosztotta velem dilemmáit, tanácsokat kért, sokat mesélt nekem magáról, afféle báty szerepet szánt nekem. Ő jött egyszer ezzel a dumával, hogy közöttünk az a különbség, hogy ő ugyan tehetséges, mindent meg tud tanulni, de nem zseniális (mint, ugye, én:-)), aki számára magátólértetődő az, ami neki csak elsajátított vagy betanult szerep vagy épp (tanulással) megszerzett eszköz. (Természetesen, bőszen helyeseltem és a szemébe nevettem — úgy vettem, viccel.) Mivel többször beszélt nekem zsidó származásáról is, így tudom róla, hogy zsidó(nak tekintette magát), s mivel valószínűtlennek tartom, hogy Schopenhauert, Weiningert vagy Schelert olvasott volna, mielőtt nekem ezzel jött, marad az, hogy otthonról, a családból hozhatta.

    Hiv.: [@mk27soundmaster:](#comment-204685)
    Loading...
  28. Montefiore szerint:
    2013.01.27 09:08

    @mk27soundmaster: Gesunkenes Kulturgut.

    A zsidó kispolgárság sem maradt természetesen érintetlen a mindenekelőtt német nyelvű közéleti szövegekben terjedő dichotóm metafizikai spekulációktól, a marxizmustól sem – de az organikust, őseredetit, közvetlent, érzékit, heroikust, kultúraépítőt, azaz az aranykori-isteni rendre épülő világ zseniális megragadását a zsidó princípiumban megjelenített közvetettel, spekulatívval, elvonatkoztatottal, részleges, töredezett, széthullott civilizációvá degradáló, „hősietlen” és értékromboló, „nemzseniális” princípiummal szembeállító metafizikától sem.

    Az „eredeti” (értsd haszkala előtti) zsidó gondolkodásban ennek semmi értelme sem lenne, már ha egyáltalán lett volna a világról ma is – a vallásos háttértől függetlenül – érvényesnek értelmezhető terminusokban fogalmazott haszkala előtti zsidó képzetrendszer…

    Az egész „cutting edge” zsidóság alapjában abból jött létre, hogy a kulturális hagyományait elősorban logikai-filozófiai rendszerként, életszemléletként a germán illetve a monarchiabeli gondolkodásbeli és társadalmi teljesítményekben tudta feloldani, illetve – jóindulatúbban fogalmazva – azzal képes volt integrálni.

    Hiv.: [@Montefiore:](#comment-204686)
    Loading...
  29. Montefiore szerint:
    2013.01.27 09:34

    @Montefiore: Folytatás:

    … és ebből a helyzetből, vagyis abból, hogy az az emancipált-integrált zsidó polgárság, amelyben még élénken élt a stetl közegének emléke és annak kulturális toposzai, valóban érezhette úgy, hogy idegen fogalmakkal és értékrendekkel dolgozik, amelyek nem a saját kulturális identitásának a szerves elemei, azaz könnyebben el tudta fogadni a fenti organikus-spekulatív stb. dichotómiát magára nézve is.

    Hiv.: [@Montefiore:](#comment-204687)
    Loading...
  30. toportyánzsóti szerint:
    2013.01.27 09:38

    A fityuszka halála lesz a századvég és a pocakos miniszterelnök funkcionális analfabétasága bármely gyakorlati kérdéshez.

    Hiv.: [@toportyánzsóti:](#comment-204688)
    Loading...
  31. mandras szerint:
    2013.01.27 11:06

    @mk27soundmaster: Nem, ez egy antiszemita toposz, ami a 19. században nem egyszer előfordul. Pl. Wagner: Das Judenthum in der Musik, és Liszt szerencsétlen cigány-könyvében is (amit újabb kutatások szerint szerelme, Carolyne Wittgenstein írt, ő csak a nevét adta hozzá a maga balek módján). Zsidók csak átvették szerintem; az eredetét nem fudom, pedig érdekelne. Az a zseni-kép, amiről itt szó van, az új világot teremtő és a jelen világgal folyamatos harcban álló Übermensch a romantika szülötte. Egy kérdés merül fel vele kapcsolatban: tényleg annyira szeretjük a zseniket? Az kell nekünk, minden más csak másodlagos? Biztos, hogy a kor meghatározó szellemei ilyenek kell, hogy legyenek? A 20. sz. nagy filozófusai közül leginkább – Wittgenstein volt ilyen, a derék nyárspolgári életet élő, kellő időben kicsit náci Heidegger pl. egyáltalán nem. Einstein egy kicsit igen, Neumann egy picit sem. A szerencsétlen, paranoid Gödel igen – attól volt olyan nagy? (Amikor a nagy dobásait elkövette, akkor még a devianciái egyáltalán nem látszottak.) És ha valaki Mendelssohnt jobb zeneszerzőnek tarja, mint Wagnert? Jobban tudta azt a szakmát, és nemcsak azért, mert az előző két generáció formai, technikai vívmányait felhasználta (nem „utánozta”). Ha a legjobb műveinek sziporkázó ötletgazdagsága eredetibb, és többet mond az életről (ha akarjátok, az Életről), mint Wagner nagyzoló történelemfilozofálása?

    Hiv.: [@mandras:](#comment-204689)
    Loading...
  32. jotunder szerint:
    2013.01.27 11:39

    @Bebes: Volt egy eredeti rövid szöveg, amit kiegészítettek, és azokat a sorokat NEM Barry Smith írta bele, majd pont tudta mit írt a Népszava in fucking Hungarian…. Ez Nyiri Kristóf és Vajda Mihály vitájáról szól.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204690)
    Loading...
  33. mandras szerint:
    2013.01.27 14:37

    @jotunder: Erről konkrét információd van? Mindenesetre B.S. vállalta ezt a szöveget,megjelentette angolul a MUlligan-Festschriftben. Én egyébként aludva rá egyet enyhíteni szerettem volna azon, amit Nyíriről írtam. Az, hogy a Lukács-tanítványok háttrébe szorítanak mindenkit és nem engedik érvényesülni a tudományos filozófiát, meg ezek ma is bolsevikok, és a rendszer részéről az egyirányú útlevél, amit kaptak, direkt kegy volt, Nyíri szövege. De ez a magyarokat gyilkoló bolsevik népbiztos meg a bűntárs tanítványai – idáig az általam ismert megnyilvánulásaiban még nem süllyedt.

    Hiv.: [@mandras:](#comment-204691)
    Loading...
  34. jotunder szerint:
    2013.01.27 14:40

    @mandras: én is csak arra az utolsó bekezdésre gondoltam.
    http://www.litera.hu/netnaplo/kulcscsonttores-dana-idak-meg-nyiri-akademikus

    szeretik ezek a bácsik egymást rendesen :)))

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204692)
    Loading...
  35. jotunder szerint:
    2013.01.27 14:56

    @mandras: kommentar.info.hu/attachment/0001/404_kommentar1001.pdf

    Pauler Mussoliniről és a fasizmusról 🙂

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-204693)
    Loading...
  36. NIPREDIL szerint:
    2013.01.27 16:01

    @ariel12: Egyetértek.

    Hiv.: [@NIPREDIL:](#comment-204694)
    Loading...
  37. christvhu szerint:
    2013.01.27 18:28

    @jotunder: (Ez címében nagyon emlékeztet a Bayer Zsolt, Csipkerózsika és a zsidók című jelentős filozófiai munkára, de ez egy mellékszál)
    Ez édes)

    Hiv.: [@christvhu:](#comment-204695)
    Loading...
  38. fuhur szerint:
    2013.01.28 10:17

    @ariel12: „Tulajdonképpen nem értem, mi a bánatos f@sznak érdekel embereket más emberek vallása vagy származása ebben az elb@szott országban? „

    Igazából akik ezzel foglalkoznak azokat nem érdekli a más emberek vallása. A zsidó kifejezés ebben a kontextusban azt jelenti ellenség, akit el kell pusztítani. Itt bárki lehet zsidó. A kedvencem, hogy Esterházy Péterről is leírták már ezt. 🙂

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-204696)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Beleégett a kép a retinámba, ahogy a kis h…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: ezek a nép szimbólumai. megette őket a n…
  • DarthVader on Viccországban bejelentenek@Thalész: Ugyebár van egy olyan tapasztalat - főké…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: De hogy abbahagyták a turulos kopjafákat m…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: Megkerestem, tökéletes kommentár. Köszön…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Thalész: Hogy Orbán mit mond a régebben zárt körb…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Attól nem kell félned, hogy ötleteket…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@tahonoli:](#comment-349586) "nem értek egyet tová…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@ipartelep: Az LMP legkésőbb 2013-tól őfelsége ell…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAz merült fel bennem, hogy ha jövő tavasszal nagyo…
  • ipartelep on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Tudja valaki, hogy Schiffer hogyan, miért lett fid…
  • jack_of_all_trades on Krasznahorkai Nobel-díjas@apokalipszistmost: Bevallom, ngem kikészít a hoss…
  • ijontichy on Krasznahorkai Nobel-díjasSvédek dokufilmet csináltak Krasznahorkairól (ettő…
  • KennyOMG on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A poszt topikja most mar AI-szakerto, sotmiatobb,…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA Hír: A Karácsony ;-) vezette Budapest a világ To…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekUgyan van ennél nagyobb gond is, de amolyan kis sz…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Gábor György a bazmegolós kormányzati besz…
  • apokalipszistmost on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @nyulambator: ugye hogy jobb lett volna a tr…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A főni legdrágább hobbija a foci mellett hogy a fa…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Tönkreteszi, azután átveszi a bótot a f…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: ...az ország a hatalom és a dicsőség, m…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20251203_orban-viktor-barany…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @ipartelep: Én tartom továbbra is, hogy neke…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @tahonoli: Én meg nem értem, hogy mit nem ér…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az elte elnyomók talán egy gyors fenntartóváltást…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@nyulambator: Ez nagyon érdekes. Szóval most megin…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekKomolyan nem értem az alábbi posztot. Hogyan lehet…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @vattablz: És mi van, ha az "úr", Magyarorsz…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Mindenkivel egyetértek - még magammal is - de az a…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Nagyon nem értek egyet továbbra sem, hogy Orbán Ba…
  • ijontichy on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: : Tele lesz az ország partizánnal. Ninc…
  • nyulambator on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A minap Pesten közlekedtem autóval és a rádión pró…
  • Geo on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az volt, hogy a Bildenberg csoport által irányítot…
  • jotunder on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: jogi képviselőnk arra intett, hogy ne n…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Ha bukik a NER, Schiffer lesz visszamenőleg a legn…
  • jotunder on Leváltható-e a féltudású magyar elit?@capacete:](#comment-349576) honnan lehet ezt tudn…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországFranciák a Mistral után a kvantumszámítástechnikáb…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Közben meg Trump békésen alszik egyet,…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@incze: Majd az utana jovo, izombol felszopas, na…
  • capacete on Leváltható-e a féltudású magyar elit?A meg nem nevezett Nagy Attila Tiborról talán érde…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a migrács miniszter asszony letette (sokadszorra i…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenek"Parádés" időtöltés lehetett: "Az MCC a Mandinerre…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Talán megnézhető, mert most adták le a…

Posztrulett

Tehetséges ország? Károlyi Csaba vs. L.Simon László

Károlyi Csaba irodalomkritikus nemrég meglehetősen kesernyés hangvételű interjút adott az Indexnek, amelyre L. Simon László, volt kultúrpolitikus válaszolt A kozmopolita magányossága című írásával. L. Simon leginkább azon háborodott fel, hogy Károlyi szerint az „úgymond jobboldalinak tűnő” írók „meg sem közelítik azt a színvonalat, amit azok képviselnek, akik csak azért nem kapnak díjakat, mert nem kormánypártiak, …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • ijenanyelvtan
  • ikarus
  • karsairita
  • decaffeinatedscrumptiously51e405b478
  • janszemwordpress
  • Virág et.
  • jack_of_all_trades
  • apokalipszistmost
  • Sparhelt
  • vattablz
  • lgombb
  • simonandris2
  • rovidec398e17c6
  • Hector Kapitány
  • ipartelep
  • opiniopraesumpta
  • jelbeszed
  • ijontichy
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • sgtpotrien
  • aromo44
  • kalzol
  • Geo
  • Gaboxhrr
  • darnoknew
  • tahonoli
  • ra0213
  • Radnóti Zoltán
  • susyk
  • janostothmeister
  • Grrr
  • princeghostly1c74fbc695
  • KennyOMG
  • capacete
  • anna007dor
  • ervsebeszet
  • elolhatuldoktor
  • jaurin
  • labrys
  • azuccahirmondoja
  • Tyto
  • Hanyistók
  • ganjagym
  • kiazmármegint
  • mecsekijeti
  • istván orovecz
  • joshopa
  • macskahala
  • esztre
  • SMFB
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d