Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt) 2025.12.06
  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17

A legolvasottabb posztok

  • Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat)
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)

Választás 2024 (minimálposzt)

2024.06.08 by jotunder

Itt lehet kommentelni. A Vincent nem propagandablog, én nem vagyok influenszer, ráadásul nem akarok senkivel összeveszni politikán, úgyhogy talán majd hétfőn írok, ha egyáltalán.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16531493-6936d43d9f1a5' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16531493&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16531493-6936d43d9f1a5&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16531493-6936d43d9f1a5' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Feljebb jöttek a magyar egyetemek a QS listán

Next Post:

A FIDESZ esete az ECR alelnökével

345 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. netukki szerint:
    2024.06.13 08:45

    @muaddib00: Persze, hogy szerették volna simán megnyerni. Erre azonban nem sok esélyük volt. Ezért itt ez a B-terv, hátha ez bejön. De ehhez is kellett némi előkészítés. Szerinted hány szavazatszámláló olvashatta (1) a kézikönyvet; (2) a törvényt; (3) mindkettőt; (4) ezek közül hányan vették észre az ellentmondást; (5) hányan olvasták a számlálás megkezdése előtt az utolsó [utáni] pillanatban kiadott iránymutatást?
    .
    Sajnos a birka-pszichológia ma már nagyon fejlett tudomány, hatalmas adatbázisok alapján dolgoznak, egy ideje már AI támogatással is.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-334674)
    Loading...
  2. muaddib00 szerint:
    2024.06.13 08:49

    @netukki:
    Még egyszer megkérdezem. Mennyivel vannak előrébb, hogy utólag kell számolgatni a törvényileg érvényes szavazatokat? Ha egy nappal előbb kiadják a helyes értelmezést, akkor rögtön érvényesnek lett volna számolva. Mégis mi a mesterterv szerinted?

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334675)
    Loading...
  3. netukki szerint:
    2024.06.13 09:05

    @muaddib00: Milyen tömeg-pszichológiai módszerekkel lehet a választókat megzavarni, annak érdekében, hogy végül ne a meggyőződésük alapján töltsék ki a szavazólapokat? Vázold fel az össze lehetőséget, beleértve a szavazatszámlálók összezavarását, egymásnak ellentmondó információkkal arról, hogy milyen esetekben érvényesek illetve érvénytelenek a leadott szavazatok?
    .
    ChatGPT:
    .
    A választók és a szavazatszámlálók megzavarása különböző tömeg-pszichológiai módszerekkel számos eszközzel elérhető. Az alábbiakban felsorolom a főbb technikákat és módszereket:
    .
    1. Dezinformáció és álhírek terjesztése
    Álhírek terjesztése: Hamis információk terjesztése a jelöltekről, pártokról vagy a választási folyamatról, hogy bizonytalanságot és bizalmatlanságot keltsenek.
    Célzott félrevezetés: Pontatlan vagy félrevezető információk közlése a szavazás menetéről, például a szavazóhelyiségek nyitvatartási idejéről, szavazás módjáról stb.
    .
    2. Információs túlterhelés
    Ellentmondó információk: Olyan információk terjesztése, amelyek ellentmondanak egymásnak, hogy a választók összezavarodjanak arról, hogy hogyan és mikor kell szavazni.
    Részletekben elvesző információk: Túl sok részletes információ terjesztése, amely megnehezíti a lényegek megértését.
    .
    3. Félelem és megfélemlítés
    Félelemkeltő kampányok: Olyan üzenetek és reklámok, amelyek félelmet keltenek a választókban a következményekkel kapcsolatban, ha egy bizonyos módon szavaznak.
    Megfélemlítés: Fizikai jelenléttel vagy fenyegetéssel történő megfélemlítés a szavazóhelyiségek környékén.
    .
    4. Technikai manipuláció
    Elektronikus beavatkozás: Szavazórendszerek hackelése vagy megzavarása, hogy a szavazatok számlálása hibás legyen.
    Szavazógépek manipulálása: Elektronikus szavazógépek hibás működtetése vagy programozása, hogy a szavazatok helytelenül kerüljenek rögzítésre.
    .
    5. Szavazók összezavarása
    Szándékosan bonyolult szavazólapok: Olyan szavazólapok tervezése, amelyek nehezen érthetőek vagy könnyen félreérthetőek.
    Hamisan informált szavazási szabályok: Hamis információk terjesztése arról, hogy mely esetekben érvényes vagy érvénytelen a szavazat, például hogyan kell helyesen kitölteni a szavazólapot.
    .
    6. Szavazatszámlálók összezavarása
    Ellentmondó utasítások: Szándékosan ellentmondó utasítások adása a szavazatszámlálóknak arról, hogyan kell a szavazatokat értékelni és számlálni.
    Szabályok megváltoztatása az utolsó pillanatban: A szavazatszámlálási szabályok megváltoztatása közvetlenül a választások előtt, hogy a számlálók ne legyenek biztosak a helyes eljárásban.
    .
    7. Pszichológiai manipuláció
    Társadalmi nyomás: Olyan csoportdinamikák kihasználása, amelyek nyomást gyakorolnak az egyénekre, hogy egy bizonyos módon szavazzanak.
    Kondicionálás és visszatérő üzenetek: Ismételt üzenetek használata, amelyek befolyásolják a választók gondolkodását és viselkedését.
    .
    8. Felszerelési hibák és hiányosságok
    Szándékosan rossz minőségű felszerelés: Olyan szavazólapok vagy szavazógépek használata, amelyek könnyen hibásak vagy rosszul működnek.
    Felszerelés hiánya: A szükséges szavazófelszerelés hiányos vagy hibás szállítása, hogy késedelmeket és zavart keltsenek.
    .
    Ezek a módszerek együttesen vagy külön-külön is hatékonyak lehetnek a választók és szavazatszámlálók összezavarásában. Mindazonáltal fontos megjegyezni, hogy az ilyen technikák etikátlanok és törvénytelenek, és súlyosan sértik a demokratikus folyamatokat.

    Hiv.: [@netukki:](#comment-334678)
    Loading...
  4. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2024.06.13 09:12

    @netukki: arra számítok, hogy az összes szavazókörben olvasták, megértették és (némi anyázás után) követték az iránymutatást.

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-334679)
    Loading...
  5. muaddib00 szerint:
    2024.06.13 09:14

    @netukki:
    Komolyan nem értelek. Összezavarták a szavazatszámlálókat, hogy a fityesznek rosszabb eredmény jöjjön ki? Az utolsó pillanatos visszalépés persze nyilván egy jól kiszámított manőver volt. De most nem ezekről a szavazatokról van szó. Mert egy eredetileg Vitézy szavazó aligha rakott x-et Szentkirályi neve mellé is.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334680)
    Loading...
  6. DarthVader szerint:
    2024.06.13 09:47

    Már 30 éve is így volt: ha egy jelölt neve melletti karikában 2 egymást metsző vonal van, az ervényes. Ezen kívül bárhol bármi lehet a szavazólapon, az érvényességet nem befolyásolja. Az áthúzott jelölt viszont nem jelölt, tehát az ő neve melletti kör nem számít érvényes szavazatnak, az a szavazólap egyéb részének megfelelő terület. Azaz egy valós és egy áthúzott jelölt neve melletti x a valós jelöltre leadott szavazatnak számít.
    Nagyobb kérdés, hogy miért késik a nyugdíj. Kezdjem kivenni a bankból a pénzt?

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-334682)
    Loading...
  7. szazharminchet szerint:
    2024.06.13 10:04

    @Késes Szent Alia:
    Amerikában, ha kicsi a különbség, újraszámolják. Azért valljuk be őszintén, hogy van ennél sokkal egyszerűbb megoldás is. A szavazatszámlálást nem egy ember végzi, amikor valaki észreveszi, hogy aki először látta, hibázott, azt strigulázni kell. Ezt sok emberre kiátlagolva meg lehet mondani, hogy mekkora a tévedés esélye, és hogy szisztematikus-e. Ha nem szisztematikus, akkor érvényes a Poisson-statisztikán alapuló becslésem, tehát tudjuk, hogy milyen pontos az eredmény. Ha annál kisebb az eltérés, de nincs alapos gyanú a csalásra, akkor nincs értelme marketingcéllal újraszámolni, mert a szarkeverő mással is fogja tudni keverni a szart, a demokráciára nem a marketing hiánya jelenti a veszélyt (sőt!), hanem a populista gazemberek.
    A másik: Trump esetében sem volt alapos gyanú. Az nem alapos gyanú, ha alufóliasipkában el tudod mondani, hogy imperialista békaemberek ürgebőrbe varrva szavazatokat csempésztek be. Azért meg még felelnek is most, ha megnevezték, hogy szerintük ki követte el azt, amire még gyanú sem volt. Giuliani valószínűleg élete végéig lesz csóringer, mert leperelik róla a gatyáját is.

    Hiv.: [@szazharminchet:](#comment-334683)
    Loading...
  8. Basstölpel szerint:
    2024.06.13 12:27

    Na egy kis popcorn.
    Horváth Oszkár: „[Az MP-Rónai csata után] azon gondolkodtam, hogy jó-e az nekünk, hogyha ezen a csatornán csinálunk müsort.”

    Hiv.: [@Basstölpel:](#comment-334687)
    Loading...
  9. DarthVader szerint:
    2024.06.13 14:12

    @Basstölpel:
    Nem, nem jó. De! A falusi, főként idősebb lakosság számára ez – meg az RTL klub híradója – az egyetlen csatorna (na jó, két) amelyiken ellenzéki vélemény egyáltalán megjelenik. Akinek nem tetszik, elmehet, tessék, lehet menni, majd mi ittmaradunk a TV2-vel meg a Hírtv-vel.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-334694)
    Loading...
  10. trbnt szerint:
    2024.06.13 14:52

    https://hang.hu/belfold/karacsony-gergely-uj-fopolgarmesteri-valasztast-kezdemenyezhet-164925

    „[K.G.] arról írt, hogy a Nemzeti Választási Bizottság fideszes többsége nem a lezárt urnákat kérte be az újraszámláláshoz, hanem arra utasította a helyi választási irodákat, hogy az urnákból vegyék ki az ott elvben kötegelve megtalálható érvénytelen szavazatokat. A Nemzeti Választási Bizottság fideszes többsége nem tette kötelezővé, hogy az urnákat csak ellenzéki választási bizottsági tagok jelenlétében bonthassák föl, erre csak lehetőséget adott. – Tudunk olyan fideszes kerületről, ahol – hogy hogy nem – a jegyző nem kívánt élni ezzel a lehetőséggel, mire az ellenzéki delegált odaért, ő már felbontotta az urnát. Hogy közben történt-e valami, azt senki nem tudja már ellenőrizni…”

    @muaddib00:, te mindent megtettél, de ők, mint a hal, csak kisiklanak az általad védhető pozícióból.

    Hiv.: [@trbnt:](#comment-334695)
    Loading...
  11. muaddib00 szerint:
    2024.06.13 14:55

    @trbnt:
    „A Nemzeti Választási Bizottság fideszes többsége nem tette kötelezővé, hogy az urnákat csak ellenzéki választási bizottsági tagok jelenlétében bonthassák föl”
    Ez qrva gáz.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334697)
    Loading...
  12. Grrr szerint:
    2024.06.13 15:10

    @muaddib00: Ügyes! 🙂 Biztosan múlt héten másztak elő a lapos kő alól, ahol eddig éltek, és nem hallottak még arról, hogy a szavazólapokat hogyan kell kezelni.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-334701)
    Loading...
  13. fikarus szerint:
    2024.06.13 16:33

    KG hülye, ha most kéri a választás megismétlését.
    Azt kellene megtámadnia, hogy az érvénytelen szavazatok újraszámolása nem szabályosan történt. (Nem a lezárt urnákat kérik be, innentől kezdve bárki csinálhat bármit…)

    Hiv.: [@fikarus:](#comment-334703)
    Loading...
  14. nyulambator szerint:
    2024.06.13 19:17

    @fikarus: Szerintem ez testcsel volt. Bemozgtta Vitézyt arra a pozícióra, hogy kijelentse, azt kell elfogadni, ami kijön az újraszámláláson.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-334710)
    Loading...
  15. excombo szerint:
    2024.06.14 08:23

    @nyulambator: Ne reménykedj. Szerintem már mindkét oldal kikérdezte a pártdelegáltakat minden szavazókörben, hogy pontosan mi is volt, és látják, hogy mennyi az annyi. Karácsony mozgásából nekem úgy tűnik, hogy arra számít, hogy fordul az állás (akár úgy, hogy tényleg úgy gondolja, hogy csalni fognak).

    Hiv.: [@excombo:](#comment-334713)
    Loading...
  16. obeszel szerint:
    2024.06.14 09:33

    @excombo: „… tényleg úgy gondolja, hogy csalni fognak”
    Miért ne csalnának? Szoktak!

    Hiv.: [@obeszel:](#comment-334716)
    Loading...
  17. vattablz szerint:
    2024.06.14 11:01

    @DarthVader: Késik a nyugdíjad? Érdekes, nekem megjött időben. Neked nem mondták, hogy a fideszre kell szavazni?

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-334718)
    Loading...
  18. ipartelep szerint:
    2024.06.14 13:18

    Hiv.: @obeszel:

    Többek között ebből is úgy tűnik, hogy megpróbálják benyomni a bűnbanda emberét:
    https://24.hu/belfold/2024/06/14/nvb-vitezy-david-szentkiralyi-fopolgarmester-valasztas/

    Ne tegyünk úgy, mintha az úgynevezett „Nemzeti Választási Bizottság” (a „nemzeti” szót mindig undorral írom le – ki érti ezt?) valami elfogulatlan testület lenne. Vaskosan a fidesz-bűnszervezet része.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-334720)
    Loading...
  19. vattablz szerint:
    2024.06.14 13:54

    Hallottátok? A Néppárt kilép a kádéenpéből.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-334721)
    Loading...
  20. Grrr szerint:
    2024.06.14 15:19

    Ha az I-VIII. kerületből 141 szavazatot soroltak át, akkor – ha azonos arányokat feltételezünk – az egész fővárosból úgy 500 körül lehet a végleges szám. De a XIX-XXIII. kerületben így csak úgy 70-80 szavazat lett volna átsorolva, míg a beszámolók szerint ténylegesen kb. 130-at tettek át az érvényesek köz, tehát ez alapján inkább 600-700 lehet az átsorolások végösszege.
    A XIX-XXIII. kerületi adatok alapján (107 Vitézy, 21 Karácsony, néhány Gundtner), ha ez mindenhol jellemző, kb. 500 átsorolásnál fordulna az állás

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-334722)
    Loading...
  21. Grrr szerint:
    2024.06.14 15:58

    Az index úgy tudja, hogy nem fordult meg az állás, Karácsony nyer. https://index.hu/belfold/2024/onkormanyzati_valasztas/2024/06/14/nemzeti-valasztasi-iroda-karacsony-gergely-vitezy-david-budapest-fovaros-fopolgarmester/

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-334725)
    Loading...
  22. nyulambator szerint:
    2024.06.14 17:22

    @Grrr: Már megint korán kiadták az embargós rogán közleményt?

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-334728)
    Loading...
  23. jotunder szerint:
    2024.06.14 18:16

    25314-en nézik a Partizánon a teljesen üres termet a Nemzeti Választási Irodában. néha köhögés hallatszik.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-334729)
    Loading...
  24. Grrr szerint:
    2024.06.14 18:43

    @jotunder: Kösz, én is bekapcsoltam! 🙂

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-334730)
    Loading...
  25. jotunder szerint:
    2024.06.14 19:39

    elvileg most KG nyert, de még nincs végső döntés. 283 szavazatot hozott VD, KGY-n. nem fognak ezek ezen változtatni, és nem rendelnek új szavazást a IV. és VII. kerületben.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-334733)
    Loading...
  26. annokkk szerint:
    2024.06.14 19:56

    Amíg nem Vitézi a főpolgi, addig nem mehetnek haza ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334735)
    Loading...
  27. Grrr szerint:
    2024.06.14 20:01

    @jotunder: Nekem jó így!

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-334736)
    Loading...
  28. jotunder szerint:
    2024.06.14 20:10

    Hivatalosan is nyert KG. 16 igennel fogadták el.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-334737)
    Loading...
  29. tort49 szerint:
    2024.06.14 20:45

    Hivatalosan az NVB szerint nyert KG, de véglegesen-e? Vitézy azt írja: „A jogerős választási eredményhez még két jogorvoslati eljárásnak kell még lezárulnia. … A másik jogorvoslati eljárás két DK-s vezetésű kerületet, Újpestet és Erzsébetvárost érinti.” Utóbbi SzA túl vékony kihúzásáról szól, amit VD kifogásolt, de az NVB elutasította. De még fellebbezhet a Kúriához, ha jól gondolom.

    Hiv.: [@tort49:](#comment-334738)
    Loading...
  30. vattablz szerint:
    2024.06.14 20:56

    Legközelebb pénzfeldobással döntenek. Olcsóbb és kisebb hercehurca.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-334739)
    Loading...
  31. muaddib00 szerint:
    2024.06.14 20:58

    Karigeri csak azért is ismételt választást szeretne.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334740)
    Loading...
  32. excombo szerint:
    2024.06.14 22:29

    @muaddib00: Szerintem akkor is az lenne a korrekt ilyen kis szavazatkülönbségnél, ha minden olajozottan ment volna. Vagy ha felkérné Vitézyt alpolgármesternek (aki amúgy úgysem fogadná el). Egy megismételt szavazáson KG amúgy simán elbukhat, ha jobban megjáratják azt a hangfelvételt…

    Hiv.: [@excombo:](#comment-334742)
    Loading...
  33. muaddib00 szerint:
    2024.06.14 22:46

    @excombo:
    Nem biztos, hogy csak erről van szó. Ilyen közgyűlés mellett nem biztos, hogy olyan őszinte a mosolya. Másrészt a tiszát sokkal könnyebb összefideszesezni ellenzékből…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334743)
    Loading...
  34. ipartelep szerint:
    2024.06.14 22:51

    Azért az egy érdekes választási szabály lenne, ami úgy szólna, hogy: „a választást mindaddig ismételgetni kell, amíg nem alakul ki „nagy” szavazatkülönbség. (Hogy mi a „nagy”, azt mi mondjuk meg.)”
    Szóval ilyen nincs, és Karigeri megint össze vissza beszél. Ha most véletlenül a fideszes csókát hozták volna ki, akkor sem lenne indokolt megismételni a választást.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-334744)
    Loading...
  35. excombo szerint:
    2024.06.14 23:06

    @ipartelep: Ez egy gesztus lenne. Ez az eredmény akár érmefeldobással is kijöhetett volna (a nem újraszámolt szavazatok között is biztos vannak hibák). Jobb lenne persze, ha közösen vezetnék a várost, de ugye ilyen csak a mesében létezik.
    @muaddib00: Ugyan. Ha veszít, akkor vége a politikai pályafutásának. A főváros meg szvsz irányíthatatlan, bárki is lesz a főpolgi…

    Hiv.: [@excombo:](#comment-334745)
    Loading...
  36. ipartelep szerint:
    2024.06.14 23:40

    Hiv.: @excombo:

    Nem, ez nem gesztus, hanem a játékszabályok nem ismerése, vagy szándékos félredobása. Gesztust az úriemberek a személyes kommunikáció szintjén gyakoroljanak egymással szemben. Pl. ne gyalázzák egymást, korrekt módon beszéljenek egymásról. De az nem járja, hogy ha éppen olyan a hasfájásuk, akkor gondolnak egy nagyot, és azt mondják, hogy meg kell ismételni egy érvényes választást. Mire föl, Dadus? És ki fizesse a révészt? Majd ő(k)? A gesztusoknak megvan a maguk helye.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-334746)
    Loading...
  37. nyulambator szerint:
    2024.06.14 23:51

    @ipartelep: Ez a választás sok sebből vérzett (nem is tekintve az alapot, miszerint a pálya 75 fokos szögben dől).
    – volt egyszer ugye egy (jogilag nem támadható de rém erkölcstelen) lépés, miszerint a fidesz egyik jelöltje tolta a negatív kampányt, a másik játszotta a szakértőt majd az utolsó pillanatban visszalépett. A szavazók nettó megtévesztése, hogy aki addig független jelöltnek tűnt, arról csak a legutolsó pillanatban derült ki, hogy kormánytámogatott
    – nehány kerületben hajszálvékony tollal húzták ki az asszonyság nevit, ami a gyengébben látó szavazókat megint csak összezavarhatta.
    – az újraszámoláshoz történő begyűjtést sikerült úgy megoldani, hogy közben nem volt garantált, hogy a lapokhoz senki ne férhessen hozzá, ne rajzolhasson rá, tehessen bele, vehessen ki közüle.
    Ezekre hivatkozva kéri Karácsony az újrázást, nem a kis különbség miatt.
    (Szerintem nem lesz ismétlés, a fidesz nem teszi ki magát egy nagyobb arányú buktának.)

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-334747)
    Loading...
  38. ipartelep szerint:
    2024.06.15 00:08

    Hiv.: @nyulambator:

    De hát minden egyes választásuk (nem az enyémek, az övéké, ők rendezik), ezer sebből vérzik, már a kezdete előtt elcsalják őket, már akkor elcsalták, amikor még ki sem írták. Játsszuk itt a nagy demokráciát, közben meg nincs is tétje a választásoknak. Vagy azért, mert (önkorik esetén) nagyjából mindegy, hogy kik nyerik meg, vagy azért, mert (az országost) nem is nyerheti más, csak a bűnbanda.
    Azt kell világossá tenni a zemberek előtt, hogy ez egy diktatúra, a fidesz-bűnbanda egy bűnszervezet, akiket el kell zavarni (azzal, amit ehhez a melóhoz vinni kell), és nem választásosdit, meg parlamentosdit játszani velük.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-334749)
    Loading...
  39. naki szerint:
    2024.06.15 05:16

    Hiv.: @nyulambator:: nekem úgy rémlik, a helyi bizottságok tagjai a szavazatszámlálás végén a jegyzőkönyv aláírásával igazolták, hogy az eredmény a valóságot tükrözi és a választás törvényesen zajlott le.

    Két nappal később ugyanezen tagok egy része egy sokszorosított szabvány-szövegben nyilatkozott arról, hogy az eredmény NEM a valóságot tükrözi és a választás NEM törvényesen zajlott le. Ezek képezték az újraszámolás alapját.

    Valami jogász biztosan fel tud világosítani, hogy ezek okiratok-e, illetve ezeken a hamis tény közlése okirat-hamisításnak számít-e.

    Amúgy szerintem ezért sem kellene KG-nek erőltetnie ezt az új szavazás dolgot (noha egyébként az lenne a fair eljárás), mert ahhol efféle megtörténhet, bármi más is megtörténhet.

    Hiv.: [@naki:](#comment-334750)
    Loading...
  40. muaddib00 szerint:
    2024.06.15 08:13

    @naki:
    Már miért lenne? Mondjuk xy az eredeti nvi füzet alapján számlálta a szavazatokat, mert nem olvasta el a helyesbítést, vagy félreértette, vagy csak átfutotta, stb. Majd később rájött, hogy baromság volt érvényteleníteni ezeket a szavazatokat. Ebben semmi okirathamisítás nincs.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334757)
    Loading...
  41. naki szerint:
    2024.06.15 08:53

    Értem.
    Megnyugtató, hogy egy 5 évre szóló választás kimenetele lényegében felkészületlen idióták kezében van.

    Megjegyzem, egy villanyszerelő pl. komolyabb következményekkel nézne szembe, ha ennyit tévednek a munkája során

    Hiv.: [@naki:](#comment-334759)
    Loading...
  42. annokkk szerint:
    2024.06.15 09:04

    Hiv.: @naki:
    Hiv.: @muaddib00:
    Hát azért itt a népművészet mesterei kategóriában nem a Szentkirályi szavazatok kavartak bele a Vitézi Holdról is jól látható győzelmébe, ahogy beharangozták.
    Ez a 24 000 érvénytelen szavazat párszáz rossz helyen is keresztbe firkálóval inkább a politikai üzenet terepe volt, nem a főpolgármester választásé.
    https://nepszava.hu/3239302_mi-a-kozos-orban-viktorban-puzser-robertben-es-jezus-krisztusban-galeria
    Szerintem a tiszta szavazólapon egy darab X-et kéne elfogadni, a falfirkásokat pedig mind kizárni. Hogy a tréfarépák ne tudják az erdőbe vinni a választást. Gondolom.
    Már ha nem pont az a cél.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334761)
    Loading...
  43. muaddib00 szerint:
    2024.06.15 10:19

    @naki:
    Business as usual magyar módra. Hozzáteszem évek óta hibásan szerepelt a dolog az nvi füzetben és a komplett jól felkészült ellenzékből sem volt egy darab ember sem akinek feltűnt volna…

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334762)
    Loading...
  44. nyulambator szerint:
    2024.06.15 11:22

    @muaddib00: Én is rögtön éreztem, hogy ezért valahogy az ellenzék a felelős, csak nem tudtam ilyen precízen rámutatni.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-334763)
    Loading...
  45. hakohen szerint:
    2024.06.15 11:31

    .
    @annokkk: 09:04
    .
    Hol volt, hol nem volt, talán igaz sem volt, de én úgy emléxem, hogy egykoron szabály volt: ha valaki az egy (egy!) kereszten kívül bármi egyebet ráírt/firkált a szavazólapra, az érvénytelen szavazás volt. Mondom: egykoron.
    .

    Hiv.: [@hakohen:](#comment-334764)
    Loading...
  46. annokkk szerint:
    2024.06.15 12:03

    Hiv.: @hakohen:
    Húbaszki. Lehet, hogy visszasírtam a sztálinista alkotmányt a fülkeforradalmi vívmányokkal szemben ? Nem volt szándékos. Akkor firkáljunk. Már készülök is a következő választásra. Olyat rittyentek, hogy saját anyja sem fog ráismerni a szavazólapra. Remélem lesz idejük kivárni, mert nem akarom elkapkodni. Asszem nem leszek egyedül. Lyukasztani és cakkozni is ér ? Nyírhatnék belőle egy ödöglakatot.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334765)
    Loading...
  47. DarthVader szerint:
    2024.06.15 12:38

    @annokkk:
    Az a helyzet, hogy a bizottság nem fog elmélkedni egy szavazólapon, meg elolvasni rajta minden baromságot. Ránéz, érvénytelen, kuka. Érvényes? Másik kupac. 1300-1400 szavazat megszámolasánál nincs több idő egyre.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-334766)
    Loading...
  48. muaddib00 szerint:
    2024.06.15 12:41

    @hakohen:
    A 97-es törvényben így volt:
    „(4) Érvénytelen az a szavazat, amelyet

    a) a (3) bekezdés szerint érvénytelen szavazólapon adtak le,

    b) nem a (2) bekezdés szerint adtak le,

    c) kiesett jelöltre adtak le.

    (5) A szavazat érvényességét – ha az egyéb feltételeknek megfelel – nem érinti, ha a szavazólapon bármilyen megjegyzést tettek, a jelöltek sorrendjét megváltoztatták, a jelölt nevét kihúzták, illetve nevet hozzáírtak.”

    Ez szvsz jogilag sokkal gázabb mint a mostani, mert nem egyértelmű. Ha kiesett jelölt ki van húzva akkor miért ne rakhatna oda bármit a választó ha amúgy van érvényes szavazata? Az, hogy a választási bizottságban, meg máshol sincs olyan ember aki képes értelmezni egy világos jogszabályt, az valami ordenáré gáz. Mondjuk nem meglepő, de nagyon gáz.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334767)
    Loading...
  49. annokkk szerint:
    2024.06.15 14:00

    https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240610/oriasi-valasztasi-fordulatok-levaltottak-az-ellenzeket-megbillentettek-a-kormanypartot-691281
    Összegzésként. A Magyar Péter a két év múlva esedékes választások előtt leváltotta az ellenzéket a fővárosi közgyűlésben és az eu parlamentben.
    De megmaradtak és bővültek a városvezető ellenzékiek pozíciói. Nagyvárosokat és közepes meg kis városokat is nyert az ellenzék.
    A falvak és a határontúl fidesz maradt. A külföldről hazaszavazó magyarok pedig elhagyták az ellenzéket és átpártoltak Magyar Péterhez.
    Ha így nézem, a Tisza párt csak az ellenzéki szavazókon tenyészik. Semmi hatása nincsen a fidesz tömbjeire.
    Begyűjti az ellenzéket, és nem megy tovább.
    A KDNP visszalépése a Néppártból még azt is mutatja, hogy a Tisza párt egymagában is képes az Orbán kormány politikáját képviselni. Megbízható.
    Na, most ha a következő két évben folytatja az ellenzék felszámolását, akkor a Fidesz és a Tisza szoros érdekszövetségben dolgozhat a városok ellen. Ha ez a cél, akkor helyben vagyunk.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-334768)
    Loading...
  50. muaddib00 szerint:
    2024.06.15 14:09

    @annokkk:
    Szemét ellenzéki választók, nem akarnak arra szavazni akire szerinted kéne nekik. Nem is értem miért nem te rakod az x-et mindegyik helyett a demokrácia nagy épülésére.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-334771)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • ipartelep on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Hiv.: @muaddib00: Drogkutató intézet? Ilyen is van…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Thalész: Ez igaz.
  • Virág et. on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@DarthVader: Belföldi hírek terén az index megbízh…
  • DarthVader on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@Virág et.: Van azonban egy probléma: sokkal gyors…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Minden nép ilyen.
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországNoha valós alapokra épül a poszt, továbbá mondhatn…
  • tahonoli on Krasznahorkai Nobel-díjasPdf-ben 15 oldalas magyer nyelvű beszéd (+YT-videó…
  • Virág et. on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Nincs már index. Felejtsük már el ezt az egészet v…
  • muaddib00 on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Hát ez, ez qrva jó: https://telex.hu/zacc/2025/12/…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Hát, te biztos meglepődsz, de bizonyos…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekBékésen szerelgetek kint, besötétedik, nem látok r…
  • annokkk on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@nyulambator: A Dunán meg a száz éves film után be…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Meglepő lenne, ha nem az utóbbi lenne.
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.mindeközben a tramp seggébe visszasündörgött maszk…
  • nyulambator on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Megint az autórádió. Most maradtam a Bartókon, err…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Jogos. De az orbán hogy mondta ? Szóba…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@annokkk: : Off Ez most nem nyelvtannáciskodás aka…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @nyulambator: Nekem a Lókupec országlásáról…
  • annokkk on Viccországban bejelentenekA kecskeméti fidesz igazi boomer sorbaállást tarto…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Az utolsó háború előtti választásra rá…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep:Gondolni nem szoktunk, de ott van a lev…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Arra is van megoldás
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAd absurdum: erre nem szoktunk gondolni, mert tény…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Mert 30 éve ismerik Orbánt, aki 5 korm…
  • vattablz on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)"Halál a Paradicsomban." (Mindenkitől sűrű elnézés…
  • annokkk on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@steinerzsiga: Hát igen. Fura, hogy úgy ír francia…
  • steinerzsiga on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)De amúgy ebben mi is a meglepő? Az Index teljesen…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekEgy "ficcsel" megint lejjebb. Hogy állnak a makros…
  • muaddib00 on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Vagy manipulálnak, vagy hülyék. Inkább az előbbi.…
  • KennyOMG on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Legalabb egy napos raadasul? . https://xcancel.com…
  • jotunder on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)@ipartelep: az index.hu manipulál.
  • ipartelep on Az index.hu főhíre hazugság lenne? (jelentéktelenapróságposzt)Országgyűlési választásra sokféle fajta ember csőd…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@annokkk: Nem is kell tudnia. Megsúgják/megsúgták…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekvitya odanyilatkozott, hogy a jövő évi lesz az uto…
  • annokkk on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ijontichy: Tökéletes ötlet. Trump szerintem azt s…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Én is rácsodálkoztam, hogy Csiszár ? A…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@ijontichy: Igazán alapíthatna a FIFA kémia, fizik…
  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)Nem, tegnapelött voltam a Kamrában, elötte nap a R…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@annokkk: : Na ja. Amúgy mintha lenne egy kis páni…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ijontichy: Az év szava a rage bait. Mindenki ezze…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekFélszemmel olvastam, hogy szentkirályi alexandra ü…
  • ijontichy on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Hír: "Donald Trump megkapta a FIFA békedíját" http…
  • jotunder on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)de nem voltál ott tegnap? mert én igen. a második…
  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…

Posztrulett

Trump éppen megvéd minket a hetedik és a kilencedik világháborútól

Donald J. Trump @realDonaldTrump Based on the highly provocative statements of the Former President of Russia, Dmitry Medvedev, who is now the Deputy Chairman of the Security Council of the Russian Federation, I have ordered two Nuclear Submarines to be positioned in the appropriate regions, just in case these foolish and inflammatory statements are more …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Thalész
  • Czifra Zoltán
  • karsairita
  • anna007dor
  • KennyOMG
  • azuccahirmondoja
  • Tehenész
  • aromo44
  • princeghostly1c74fbc695
  • joshopa
  • steinerzsiga
  • kiazmármegint
  • tahonoli
  • dynamicist
  • kalzol
  • capacete
  • opiniopraesumpta
  • Judit Merényi
  • darnoknew
  • nerangass
  • Sparhelt
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • kisa
  • Virág et.
  • aerduloensamtonight
  • tortt49
  • Tiborné Tóth
  • jelbeszed
  • vattablz
  • Psakreff
  • apokalipszistmost
  • Bogomil
  • ijontichy
  • Radnóti Zoltán
  • Morp65
  • jotunder
  • ganjagym
  • jaurin
  • j.alfred prufrock II
  • LibaLeontin
  • ipartelep
  • Tyto
  • esztre
  • Gaboxhrr
  • marysolotravez
  • tulajdonkppen
  • rovidec398e17c6
  • muaddib00
  • onehumanoid
  • annokkk
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d