Viccországban bejelentenek
A Vincent-blog epikus hosszúságú chat-jének harmadik évada. Az első évad 20 ezer kommentig jutott, a második majdnem 30 ezerig. Félelem és reszketés a blogmotorban.
Örülünk, Vincent?
A Vincent blog hazatér
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
https://youtu.be/HKVBvooZ2c8?t=199
@nyulambator: – sajnos akinek ez szol, az ilyet nem nez.
@Podvinecz marsall: Ha az elejét is megnézted, ő is épp ezt mondja.
@nyulambator: nem csak 199-töl. Abból a Flynnből filmet lehetne csinálni. Esetleg, ha Koltai ráér.
Úgy látszik tényleg nagyon-nagyon-nagyon NAGYON kell az az EU pénz.
https://hvg.hu/itthon/20221118_MET_Ivanyi_Gabor_bejegyzett_egyhaz
@nyulambator: es meg is lesz az a sok eu penz, es mindenki tudni fogja, hogy itt mindenki at lett baszva, de milyen atbaszas mar az, ahol az atbaszott is tudja az elejitol fogva, hat nem atbaszas az, hanem deal, szoval igazabol csak az europai tarsadalmak lesznek atbaszva, senki mas, ezt latja jol az europai parlament.
@Podvinecz marsall: Azért majd erre kíváncsi leszek. Én úgy látom, előbb volt meg a deal, de aztán az európai társadalmak (potenciális) átbaszottságérzésének csökkentése miatt kezdték ezt jópáran átbaszás irányba terelni és harcosan fellépni ellene.
@Podvinecz marsall: @equinsu ocha:
Én kurvára nem értem az egészet. Pont az lenne a megoldás, amit állítólag annyira nem akaródzik meglépniük: megvonni Mo. szavazati jogát, amivel zsarolni (és Putyinnak szolgálni) tud. Ehhez képest a pénz már szinte apróság, de ott sem értem, milyen érv szólhat egyáltalán amellett, hogy odaadják. (Adják a szegényeknek – persze a magyarországi szegényeknek is, találják ki, hogyan -, és vegyenek belőle fegyvereket Ukrajnának.) Mi értelme van az EU-nak, ha ez így mehet? https://444.hu/2022/11/18/latvanyosan-kuszkodnek-brusszelben-hogy-adjanak-e-penzt-az-orban-kormanynak
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: : Vitya láthatóan jobban képben van a tények tekintetében. Amit én látok, hogy az EU nyugati politikusgenerációja elvész ebben a konszenzus-kompromisszum kényszerben. A Mutti végig a multik (a (német?) gazdaság) érdekeit védte. Az is látszik, hogy az EP-nek a hócipője is tele van Mo-al (lassan, de működik a parlamentáris demokrácia – nem véletlen vitya EP ellenes nyomulása). A Bizottságban – úgy tűnik – messze több még mindig a mozgástere. Márpedig, ha a pénz javát megkapja, a “rajongói kör” előtt megint kimászik a trágyából, ahova 12+ év alatt bekormányozta az országot.
Ami kicsit kedvetlenné tesz, hogy a sokat hangoztatott “európai értékek”, még annál is messze kevesebbet számítanak, amit még egy magamfajta “az üzlet az első” szemléletű ember is elvárna.
Továbbá azt sem értem, miért nem a viszonylag kicsi Mo-n statuálnak példát, hogy milyen is az, amikor valakit kivágnak a fűtött szobából. Mert orbanisztán mérgező. Vitya soha sem operált mással, mint a megosztással – de azt nagyon tudja. Ugyanakkor szvsz. egy fragmentált Európa jó (gazdasági) préda, ebben a formálódó szép, új világrendben. De lehet, hogy csak a nézőpontom rossz. Szóval ha valaki érti ezt, homályosítson fel plíz.
én azt látom bele, hogy nehezükre esik meghúzni a vonalat, mert amint meghúzzák, és ezáltal kiderül, hogy lehetséges meghúzni, azzal a kérdéssel fognak szembesülni, hogy miért nem húzták meg hamarabb
De mi a kérdés? Mármint az a kérdés, amire nem tudjuk a választ. A Junijó egyszerűen nem… nem hogy nem készült fel (majdnem azt mondtam), hanem fogalma sincs arról, hogy milyen a velejükig aljas, gátlástalan lókupecek világa. Még most sem tudják, pedig 12.5 éve folyamatosan veri át őket a lókupec, de úgy, hogy teljesen a bolondját járatja velük, méghozzá a nyílt színen. A Junijós politikoszok egy teljesen más világban élnek. Balek társaság az egész, önmagukban életképtelenek lennének (mármint a Junijó naiv, és nevetséges politikusai, és bürokratái, kitéve egy mezőre). A lókupec az egyik pillanatban nyíltan uszít ellenük (pontosabban: itthon folyamatosan nyíltan uszít ellenük), amikor kimegy hozzájuk, akkor pávatáncol egy kicsit nekik, és ettől máris el vannak ragadtatva. Még most sem jöttek rá, hogy a lókupec nem politikus, hanem egy maffiaszerű bűnbanda főnöke. Ennyi erővel pénzelhetnék valamelyik olasz maffiaszervezetet is (szó se róla, néha közvetve azokat is pénzelik). No de ilyen nyíltan…
Nevetséges az egész hacacáré… majomparádé. No de ezek (azok) politikusok. Ki megy el politikusnak? Miféle emberek? Mit vársz a politikusoktól? Értelmet? Etikát? Ugyanmá királylány, (én csak az orosházi libamájkonzervemért jöttem).
Ma már sokan látják a lényeget:
https://index.hu/kulfold/2022/11/19/daniel-freund-magyarorszag-europai-parlament-forrasok-mem-voros-macskamedve-twitter/
Ezért szoktam írni, hogy vityának bármilyen gesztust tenni, vissza nem térülő befektetés. Zsebrevágja és folytatja, mintha mi sem történt volna.
@allofarkucsillagnezo: Hát biztos lehet benne ilyesmi is, de nehéz elképzelni, hogyan nem lehet azt belátni, hogy senki nem húzná ezt az orrukra, hanem örülnének, hogy végre elszánták magukat a jó lépésre.
@ijontichy: “elvész ebben a konszenzus-kompromisszum kényszerben” Igen, ez biztosan így van, és még ez tűnik a legplauzibilisebb magyarázatnak, de ugyanakkor ugyanez a nyugati politikusgeneráció alkotja az EP-t is, aminek “a hócipője tele van” Übüékkel. A Tanácsnak, amiben a miniszterelnökök megszavazzák a szankciókat (Übü is, aki utána itthon azt hazudja, hogy nem is, anything goes), kb. kétharmados Übü-ellenes többsége van, és mégis. Pedig annyira egyszerűnek tűnik, és egyértelműen az EU érdekét szolgálná – szóval tényleg marad a hülyeség és balekség, @ipartelep:, de ez is teljesen hihetetlen. Jó, hogy nem lehet mindenki egy Zelenszkij, hanem elvész a feladatban, a részletekben, a vélt vagy valós kompromisszumkényszerekben, de vannak azért jó páran, akik el is mondták már számtalanszor, elég jól érthetően, hogy miről van szó, pl. Verhofstadt – csak tényleg mintha a falnak beszélnének. Katasztrofális. Vagy én vagyok teljesen hülye és naiv – ez simán lehet persze.
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:
én például képes lennék pufogni rajta 🙂
ha most egy csili-vili jogállamot ütnének is össze és az EU a maga feltételei szerint úgy érezné, hogy jogos a pénzcsap megnyitása
akkor is az lenne a helyzet, hogy a kormány, amelyik rendelkezhet fölötte, még mindig szisztémás csalással hozta magát ilyen helyzetbe, mert a múlt nem változik
és én nem gondolnám, hogy csak azért, mert innentől megfékezhető az ámokfutásuk, ez az ebül szerzett jószág jár nekik. kormányozni azért egy megtiszteltetésnek számít jobb helyeken, és nem felcserélhető a börtönbüntetéssel
Hiv.: @Hölderlin ist ihnen unbekannt?:
Lehet, hogy korrumpálják őket. Nemrég voltak ilyen lebukott erurópában korrumpáló orosz meg azeri pénzmozgások. És magyarok is lépnek orosz érdekekért, ahogy azeriért is. Sose lehet tudni, hogy Orbánék hol vannak ebben a szervezésben.
Mert lehet, hogy az európai politikusok sokkal inkább elvi szilárdak, vagy elitbe születettek, esetleg jó kapcsolatrendszerrel rendelkeznek, és jóval kevésbé faluszéli maffia, mint a magyarok, de a korrumpálhatóságot lehet nagy és még nagyobb összegekkel tesztelni, és ha elég soká tesztelik – 12 év -, akkor elég sok horogra akadhat.
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: a fene tudja. Mi könnyen beszélünk, ez a legkönnyebb, nem vagyunk se döntési helyzetben, se döntési kényszerben. Ahogy én azt naivan gondolom, itt sok dologról van szó egyszerre:
– a fáklya a legrohadtabb alma a kosárban, de korántsem az egyetlen, és ez neki létszükség. Ha egyetlen lenne, lenne mechanizmus, ami működhet, így nincs.
– az csak elméletben működik, hogy a jogot abuzálókkal szemben a jog abuzálásával lehet fellépni. Egy fél kontinens épült a jogbiztonságra, ez az út arrafelé egyszerűen járhatatlan, a társadalmak (i.e. a választók) nem viselnék el, még akkor se, ha rövidtávon előnyt jelentene.
– nyilván mérlegelniük kell, hogy engedményeket tegyenek (és tesznek), akkora a mindenkori rohadt almák zsarolási potenciálja, ahogy ezt most demonstrálva látjuk. Meg lehet érteni, ha nem akarják az EU-t megbénítva látni.
– nem jogabuzálással a gordiuszi csomó nem vágható át gyorsan és egyszerűen, különben már rég megtörtént volna. Lehet, hogy azt kellene csinálni, hogy az EU mínusz a pár rohadt egy EU2-t alapít és testületileg ki- és átlép, de ez is több év.
Tehát a fáklya azért teszi, amit tesz, mert tőlúk még pár évig biztos megteheti. Hogy ez tökéletesen immorális? Az. A másik út a hazai rendszer vége hazai erőből, ami illuzórikus.
@Podvinecz marsall:: “nem jogabuzálással a gordiuszi csomó nem vágható át gyorsan és egyszerűen, különben már rég megtörtént volna.” – A rég megtörtént volnával kapcsolatban vannak azért kétségeim, a Mutti kb. annyira igyekezett ezen például, mint Vitya az energiaellátásunk diverzifikálásával. Ritka kártékony figura volt végeredményben.
@Podvinecz marsall:
de mért gondoljuk, hogy a jogbiztonságon belül, ha akarjuk, nincs kellőképp erélyes lépés? én nem vagyok biztos benne, csak azt tudom, hogy hallunk ilyesmit. de az ugyanúgy hangzik, mintha nem akarnánk és ahhoz keresnénk ürügyet
például most az orbán-“kormány” bármelyik visszalépése a jogállamisági vizsgálódás hatására egy üvöltő beismerés, hogy amit ma kijavítanak, azt a múltban a jogállam megsértésével és megsértésére tették olyanná. ehhez nem is kell érdemi visszalépést eszközölniük, elég, ha csak a visszalépés látszatát szeretnék kelteni. minden kis kacs, amit most visszahúznak a jogállamiság keretei közé papíron, bizonyíték arra, hogy túlterjeszkedtek rajta. ha nem jogállamban éltünk, akkor a diktatúra valamely válfajában éltünk és rendeztünk “választásokat”, és illegitim a jelenlegi felállás – a “kormány” törvénymódosításokban rögzített bevallása szerint. illegitim kormányt az eu-nak nem kell (nem szabad) elfogadnia; ha ez nincs leírva valahol szó szerint, akkor vezessék le alapértékekből
jó oké mindez csak azt jelenti, hogy nagyon akarom – meg hogy azt is nagyon akarom, hogy ők is akarják nagyon
elszaporodtak az idézőjeleim, de hát ez van
: @allofarkucsillagnezo: nem gondolunk mi nagyon mást, legfeljebb abban, hogy van-e vagy nincs eszköz. Az EU-nak, a magyar kormánynak meg nekünk itt viszont nagyon mások a rövidtávú érdekeink. És mivel mindhárom fél esetében a rövidtáv kb a túlélést jelenti, mi leszünk azok, akiknél ez az érdek nem érvényesül. Annyi mindenben és annyiszor reménykedtünk, hogy na majd most az EU, meg na ezt már tényleg nem lehet, én már ott tartok, ahol az apám 88-ban, hogy fiam, én még ebben a rendszerben fogok meghalni.
Hiv.: @equinsu ocha: akkor vegyük ki a mondatból a “rég”-et.
@allofarkucsillagnezo: “én például képes lennék pufogni rajta 🙂” Mármint azon, hogy az EU miért nem lépett korábban, ugye? Oké, ezt el tudom képzelni, bár én a magam részéről, akárhányszor belegondolok, ha végre megvonnák Übüék szavazati jogát (7. cikkely) és nem tolnák oda nekik a milliárdokat sem, akkor csak mellékesen pufognék a megkönnyebbülés mellett, hogy mégis működik az, ami az EU-ban a jó, képes megszabadulni attól, ami hülyét csinál belőle (és mellesleg az örökkévalóságig segít a nyakunkon tartani Übü díszes kompániáját).
A többivel – az ebül szerzett jószágról – elvben teljesen egyetértek, de az esélyét – ti. hogy Übüék megjavulnának és jogállamot ütnének össze – pontosan nullának vélem (ellentétben azzal, hogy az EU képes legyen a sarkára állni – habár nagyon sok esély erre sem látszik, de itt legalább léteznek erők, amelyek ezt képviselik, ha kisebbségben is).
@Podvinecz marsall: “az csak elméletben működik, hogy a jogot abuzálókkal szemben a jog abuzálásával lehet fellépni”
Amellett, hogy belátom, helyesebben magam is úgy vélem, mi könnyen beszélünk, meg összetett, meg mérlegelniük kell stb., azt nem értem, miért lenne szó jogabuzálásról. Ha félreértem, bocs, de részemről meg sem fordult ez a fejemben: sem a szavazat-, sem a pénzmegvonás pont nem lenne jogabuzálás, hanem a konkrétan körülírt szabálysértések – amelyek az EU működését alapjaiban ássák alá – létező, szabályozott eljárásban való kiiktatása. Ami az EU megbénítását illeti, épp a szavazatmegvonás szüntetné meg a zsarolási potenciált, ráadásul tudtommal más rohadt almák közel sem élnek ezzel ilyen látványosan, pl. éppen az Ukrajnának szánt 18 milliárd euró ügyében Übü látványosan egyedül hadonászik.
USA midterms noch einmal
Nem kell szégyenkeznem a nyolc nappal ezelőtti számolgatásommal, közel leszek a végén a telitalálathoz.
– Nevadában és Arizonában is nyert a demokrata szenátorjelölt (ezzel megvan a technikai többség a szenátusban), és az utolsó még nyitott helyre is (Georgia) esélyesebb a demokrata győzelem. Lisa Murkowski ( a talán legcentristább GOP szenátor) pedig most már szinte biztosan megveri a trampista ellenjelöltjét Alaszkában (itt a demokraták nem rúgtak labdába), bár hivatalos végeredmény még nincs.
– Arizonában demokrata, Nevadában republikánus kormányzó lesz. Ez mind a kettő színváltást jelent (flip), amiből így összesen négy lett, 3:1 arányban a demokraták javára. Nevadáért kár, nagyon szoros volt, és elég zűrös figura lett a kormányzó, aki sok bajt okozhat még. De ha ennek a két államnak döntetlennek kellett lennie, akkor jobb így, mint fordítva. (Arizona nagyobb és fontosabb állam, és ott nem egyszerűen zűrös volt a rep jelölt, hanem ez egyik legsúlyosabb trampista őrült)
– A képviselőházban azóta 16 helyet osztottak ki az utolsó húszból, 8:8 arányban. A hátralevő négyből egy biztosan demokrata lesz (Alaszkában, ez megérne egy külön misét), kettő szinte biztosan republikánus, egy pedig még mindig teljesen nyílt. 221:214 volt az előrejelzésem a múltkor, és vagy pont annyi lesz, vagy max. egy eltérés. Ez egyrészt sokkal jobb eredmény a várakozásoknál, másrészt viszont nagyon közel volt a csoda, úgyhogy egy kicsit azért bosszankodik az ember.
– Érdemes még megemlíteni, hogy a demokraták javára fordult a többség több fontos állam helyi törvényhozásában, illetve hogy minden egyes olyan állami szintű népszavazáson, ahol az abortusz volt a kérdés témája, “választáspárti” eredmény született (függetlenül attól, hogyan tették fel a kérdést, így tehát azokban a masszív republikánus államokban is, ahol szigorítani akartak)
Hiv.: @Hölderlin ist ihnen unbekannt?: akkor félreérthetően fogalmaztam ezek szerint. (Szerintem) akkor nem kell jogabuzálni, ha egyetlen rohadt alma van és mindenki más haptákba vágja magát. Akkor meg tudnák vonni a szavati jogot is akár. Ha nincs hapták, márpedig nem úgy néz ki, hogy lenne, akkor nem lehet mit csinálni, mert róka fogta csuka van
@Hölderlin ist ihnen unbekannt?:
a jogállam a retorikai fogás volt, hogy én még annál a szélsőértéknél is pufognék. a megkönnyebbülésem azzal is járna, hogy cselekvőképesebbnek érezném magam, és csak még inkább pufognék : )
… teljesen igaza van a seggfejnek abban, hogy amíg teljesen el nem tipor, addig veszélyben van tőlünk
morfondír2: … a tömegnek is igaza van, amikor azt skandálja, hogy nem hagy juk. ebből soha nem lesz csöndes, beletörődöttségben stabil kádár-korszak, centiről centire fogjuk lerágni róluk a húst (áthúzva) zsírt. lassan megy, de nem hagyjuk abba
@Podvinecz marsall:
ezt én is félreértettem akkor, pontosabban elfelejtkeztem a belső mechanizmusokról, amik lehetővé teszik, hogy egy vak is látja helyzetben mégse az legyen megszavazva, amit a vak is lát. te jól mondtad úgy, hogy számítottál erre az ismeretre
Ha valakit erdekel az oktataspolitika, itt egy hosszu interju Gloviczki Zoltannal. O volt a Hoffmann Rozsa allamtitkara 2010-2012 kozott, utana lemondott, amikor a beigert pedagogus-fizetesemelesek elmaradtak. Aztan az Oktatasi Hivatalt vezette, ott is lemondott, amikor latta, 2020 korul, hogy mi lesz a NAT-tal. Most rektor. Ehhez kepest igen kritikus hangot ut meg.
(OK, nekem kozeli katonatarsam volt, igy jobban erdekel az interju, mint egyebkent erdekelne.)
https://www.valaszonline.hu/2022/11/14/gloviczki-zoltan-oktatas-nagyinterju/?fbclid=IwAR3MARQM4ZHs0vCToer0FJ6wR9XtJlYCeve4VKCCJF6AOupXzNZwfbsMFNI
@kiazmármegint: a molylepke, ami mindig beleszedul, amikor nekirepul a villanykortenek, de erre van szegeny programozva
ha kkk lennek, eros szavakat hasznalnek a fuggetlen media kepzeterol meg a fideszcsicskakrol, de nem vagyok kkk, igy csak azt irom, hogy itt valaki kurvara nem ugy dolgozik, ahogy azt kene. hvg, cim: “Az orosz hadifoglyok kivegzeset bemutato videok hitelesek”. Majd a szovegben: “Azt viszont egyelőre nem lehet megerősíteni, hogy valóban kivégzés volt, vagy fegyverletételt színleltek a katonák.” Na ilyet nem csinalunk, fuggetlenul attol, hogy melyik oldalrol van szo, ez egesz egyszeruen elkepeszto es elfogadhatatlan.
@Podvinecz marsall:
Ez az ajánlott olvasmány hozzá: https://444hsz.com/kommentek/tizenegy_fegyvertelen_foldon_fekvo_orosz_hadifogoly_halt_meg_tisztazatlan_korulmenyek_kozott#comment-6045846847
de azt tényleg túlzás elvárni a honfitársainktól, hogy higgadtan utánajáró kommentelőket kutassanak fel és kezdjenek bekövetni a különféle sajtótermékek nyers fogyasztása helyett. egészen reménytelennek látom a helyzetünket emiatt, alig valaki van velünk
@Podvinecz marsall:, @allofarkucsillagnezo:: pontosan. Mélységesen felháborító és hányingerkeltő ez az egész.
.
…Mellesleg a hvg egész címadási stratégiája már jó ideje olyan, mintha Hont ‘Az_embert_ki_tudod_venni_a_fideszből_de_a_fideszességet_nem_tudod_kivenni_az_emberből’ András még mindig valami főtótumfaktum lenne ott.
Hiv.: @allofarkucsillagnezo:
Hát igen. Nem ártana ilyen háborús időkben, ha értelmezni tudnánk a háborús hírek szavait, nem csak ismételni, mint a papagáj. Mert hogy ki számít hadifogolynak, és ki nem, az hozzátartozik a hírhez.
Nahát! Persze nincs itt semmi látnivaló, hisz már rég nem adnak a látszatra (sem) :-(.
“December 7-én szavazhat a magyar parlament Svédország és Finnország NATO-csatlakozásáról […] A december 7-i szavazás elvileg éppen egy nappal azután esedékes, hogy az EU döntést hoz felfüggesztett uniós pénzek ügyében.”
https://telex.hu/belfold/2022/11/21/szabad-europa-december-7-en-szavazhat-a-parlament-a-sved-es-finn-nato-tagsagrol
@ijontichy:
a svédek meg a finnek is jobban járnak egy olyan nato-val, aminek az egyik tagja nincs full orosz befolyás alatt. először éheztessék ki orbánt, aztán majd meglesz a belépés is
Hát ha valaki elolvassa a HVG cikket, abból az derül ki, hogy a NYT szerint hitelesek a vidok, amennyiben nem számítógépes grafika, vagy szíriai öt évvel ezelötti videó amit látunk, hanem valóban, a felvételek a Luhanszki területen lévő Makijivka falu egy tanyáján készültek.
Többet nem állít a NYT és a HVG se. Hogy mi történt pontosan, hogy kell értelmezni a videokon látottakat, az egy másik, nem hitelességi kérdés.
A címadást nem minősítem, mert abban a kivégzés szó szerepel, ami már értelmezési kérdés és a cikkben explicit szerepel, hogy ezt nem tudni, de valahogy a címadáskor meg lehetett.
A telexnek jobban sikerült: “New York Times: hiteles a lelőtt orosz katonákról terjedő videó”
.: @nyulambator: ezzel szemben a cím alapján a nyt szerint is kivégzés volt. És még most is az a cím. Már megint könnyen beszélek, mert közöm sincs az egész iparághoz, de ha egy magát függetlennek és hitelesnek tartó és valló sajtóterméknél ez a cím az újságíró és a főnöke szerint is rendben van, ott hatalmas bajok vannak.
Mondjuk a NYT cikk címe: “Videos Suggest Captive Russian Soldiers Were Killed at Close Range”
https://www.nytimes.com/2022/11/20/world/europe/russian-soldiers-shot-ukraine.html
“Iva Vukusic, a war crimes prosecution expert at Utrecht University, said that it was difficult to determine whether a war crime had or had not been committed based on the video evidence alone, and that the critical factor was time — when the Russians were shot.
“Was it in one or two bursts of fire at the moment of, or immediately after, the last Russian comes out and shoots at the Ukrainians?” Dr. Vukusic said. “Or was it after the immediate threat had been neutralized, as an act of revenge — then this is more clearly a war crime.”
If the Russians were shot in the heat of the moment, Dr. Vukusic said, it is not clearly a crime.
“If these P.O.W.s were not searched yet, then the Ukrainians don’t know if they’re armed, even if they are on the ground.”
@nyulambator: nyilván úgy értettem, hogy a HVG cím alapján…
A HVG “újságíróinak” a tevékenysége szóra sem érdemes.
A videókból (kettő van) nem derül ki, hogy kivégezték-e őket, vagy a lövöldözéskor haltak meg.
De az biztosan kiderül a videóból, hogy miután a többiek megadták magukat, az utolsó, addig rejtőzködő katona rálőtt az ukránokra. Vagyis, ha más nem is, de az “háborús bűn” volt.
Tegyük fel a legrosszabbat, azt, hogy az incidens után az ukránok bosszúból kivégezték a foglyokat. Ilyet tenni háborús bűn. És akkor ezzel mennyi is az “állás” (már amiről tudunk)? 1: a sok százhoz, vagy ezerhez? Az arányérzék hol marad? Ha tényleg kivégzés volt, büntessék meg a bűnösöket. És azt a sok ezer ork bűnöst ki fogja megbüntetni? És a médiának most nem kellene megemlítenie ezt az “arányt”?
Vagyis mennyire farizeus dolog az, hogy erről az “arányról” nem vesznek tudomást, nem mondják? Tudjátok ti (biztos tudjátok), hogy ezen a nyomorult Mogyoróországon most már 35-40% körül van azoknak az aránya (persze a többségük fidesz-zombi) akik a háborúért az ukránokat (+ nyugat, USA, háttérhatalom) hibáztatják? Egy ilyen hírhamisítás ehhez még hozzátesz néhány százalékot.
@velotanya: A run off sokkal fontosabb, mint azt legtobben gondoljak: 51 szavazattal akrmilyen szenatusi bizottsagot fellalithatnak a demokratak, 50 (+VP)-vel nem. Tehat ha megvan Georgia, akkor a januar 6-i zavargasos bizottsag nem megy a sulyesztobe januar elejevel, hanem atkoltozik a szenatusba.
https://24.hu/kozelet/2022/11/21/meghalt-szalai-julia/
RIP
” 2007-es, Nincs két ország…? című könyvében… “, amit sajna nem olvastam, egy linket találtam ..
https://24.hu/fn/gazdasag/2007/09/13/miert_hagytuk_hogy_igy_legyen/#
, ami a 2007-es “kormánykritikus közgazdászok” érveiből szemezget.
Így 15 évvel később, a megvalósult jókormányzás tükrében nem is tudom, hogy igazuk volt-e.
A nyugdíjasok száma szinte felére esett vissza, miközben beléptek a nyugdíjrendszerbe a legnépesebb generációk.
A gyerekek száma is hasonló csökkenést produkált.
A szociális juttatások 7 üléses autók lettek, 10 milliós babavárók, napelemprogramok, és milliárdos szállodasegélyek.
A tanárok és ápolók bére és száma az óhajok szerint a bányászbéka segge alá tendál.
A bankárok, akik a kritikákat fogalmazták, most nem látnak semmi kritizálnivalót se a gazdaságpolitikában. A pénzromlás és költségvetési káosz úgy jó, ahogy van.
Azért annyit látok rajtuk, hogy az – éllovasból sereghajtó – Matolcsi féle elmélet mantráját nyomták akkor, és nem nyomják most, amikor konkrétan Bulgáriával küzdünk az utolsó helyért.
De azért annyi biztos, hogy ezek a bankárok megvalósították az álmukat, és már csak ki kéne értékelni.
Az orosz-ukrán háború kilátásai
Ezelőtt a háborúban
Nem követtek semmi elvet,
Az erősebb a gyengétől
Amit elvehetett, elvett.
Most nem úgy van. A világot
Értekezlet igazgatja:
S az erősebb ha mi csinyt tesz,
Összeűl és – helybehagyja.
Arany János: Civilizáció (1877 után)
Hiv.: @netukki:
Eléggé kétértelmű ez a helybehagyja. Fura, hogy ezt a szót választotta.
@annokkk: szerintem itt nincs semmi kétértelműség:
helybenhagy szinonimái - Szinonima Szótár
egyetért, osztja a véleményét, elfogad, jóváhagy, bólogat, rábólint, akceptál, helyesel, ratifikál, elismer
Hiv.: @netukki:
És egyúttal: megver, összever, elagyabugyál, eltángál, … ilyesmi.
@KennyOMG: Köszi, ezt nem tudtam.
https://www.portfolio.hu/unios-forrasok/20221121/magyar-eu-penzek-elobb-adnak-majd-jol-megkerik-az-arat-brusszelben-580382
1) A másfél százalékos törpe berúgja az ajtót: ha hagytok továbbra is lopni, akkor nem erőszakolok meg senkit. És még azt is követelem, hogy az Örömódát cseréljük le a Fehérvári huszárokra
2) Jól van törpe, persze hogy lophatsz, csak ne báncsál minket. De az Örömóda marad, ehhez nagyon szigorúan ragaszkodunk, elvégre értékek és elvek is vannak a világon
3) “Megszületett a kompromisszum”, konfetti, pezsgő, örömóda
.
Egy dolog lehet még talán érdekes: a Bizottság javaslatának elfogadásához minősített többség kell. De nem csak akkor – korábban ugye ezt számolgattuk – ha gerincesek lettek volna, hanem akkor is, ha Ursula megint bepucsít a Tehetségnek. Szerintem ez “magától” nehezen tud összejönni, illetve csak akkor, ha a német-spanyol-francia trióból ketten is megszavazzák. Ami persze nem lehetetlen, sőt sajnos az a valószínűbb, hogy már a decemberi végszavazás előtt levajazzák a füstös szobákban… viszont nagyon látványos seggszáj lenne bármelyiküktől, de különösen a németektől a múlt heti hazai parlamenti határozatuk után. (Ha a háromból csak a németek szavaznák le a “kompromisszumot”, az csak akkor lenne elég, ha a biztosnak tűnők mellett még 3 kisebb-közepes ország is ezt tenné, mondjuk egy cseh-szlovén-svéd trió)
.
És még annyit szeretnék elmondani, hogy történelmi pillanatként egy dologban egyetértek a bűnszervezettel: támogatom az EP feloszlatását. Ha ennyit ér a bőven kétharmados támogatottságú határozatuk – azaz légyfingot se – akkor tényleg minek tartani őket hatalmas költséggel?
https://www.portfolio.hu/unios-forrasok/20221121/szigoru-ep-szoveg-blokkolna-a-magyarorszagi-eu-penzeket-580110
A “független médiáról” szeretnék ismét megemlékezni.
Hogy fényképpel -felismerhető fényképpel – még akkor sem jelenhet meg ellenzéki képviselő, ha a hír az ő megbüntetése személy szerint.
https://444.hu/2022/11/22/80-ezer-forintra-buntettek-kassai-danielt-aki-hadhazynak-segitett-megszervezni-az-mtva-elotti-tuntetest
…. A 444 csak illusztráció. A többi sem.
Még a végén meglátná a publikum a különbséget az ellenzék arcai és a vágásérett fideszmalacok között.
Hiv.: @annokkk:
Ja, bocs, lemaradt. Nem csak fotója nincs az ellenzéknek a ” független médiában”, hanem szava sincs.
Egy ilyen politikai indíttatású büntetésre egy igazi sajtóban “kérdeztessék meg a másik fél is” , nem csak az Orbán rezsim.
Mert amikor az ellenzéket büntetik, azt megtudjuk, akár az M1 faluszéli nézői, de csak a rezsim szájából. Nem mondhatja el erről a megbüntetett politikus is a véleményét a saját kis szájával. ( és fotójával)
…
Ez nagyon súlyos. Nyomasztó.
Ha a vádlottnak a vádakra nem lehet egy szava sem, az nem sajtó, hanem itélethirdetés.
@annokkk: Abban igzad van, hogy Kassai képe és kommentje nincs fent a 444-en, de az egész Hadházy facebook posztjára épül, azt idézi és beágyazza, a rendörség véleményét is csak Hadházy szavain keresztül ismerjük meg. Szóval az, hogy a rezsim szájából halljuk a narratívát az azért itt nemigen áll meg.
Hiv.: @nyulambator:
Az tény, hogy Hadházy szavait beletették, de végülis arról van szó, hogy megbüntetnek egy ellenzékit a rendőrök, mert tüntetést regisztrált a köztévé ellen.
Vagyis arról, hogy hogyan kell pontosan betartani a törvényét egy olyan bandának, amelyik fel is gyújtotta a köztévét és nem kapott érte 80 ezer forintos büntetést … se, és még mái napig is rendőrterrort emleget.
A sajtót meg a rendőrterrorról könyvet író propagandisták viszik “független újságírás” néven.
De a mai hírekbe nem kerül be egy tegnap este porig égett nagykátai egyházi fenntartású általános iskola. Se.
És itt is túlzok, mert az index írt róla és a blikk is múlt éjjel.
Az önkormányzat és a többi fideszes már el is döntötték, hogy lakossági gyűjtést szerveznek.
Az eszem megáll.