Viccországban bejelentenek
A Vincent-blog epikus hosszúságú chat-jének harmadik évada. Az első évad 20 ezer kommentig jutott, a második majdnem 30 ezerig. Félelem és reszketés a blogmotorban.
Örülünk, Vincent?
A Vincent blog hazatér
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
https://telex.hu/belfold/2022/11/23/meseorszag-mindenkie-kuria-itelet
Ezek szerint a Kúriának az az itélete, hogy ha rá akarom irányítani a figyelmet a gyerekek szexuális nevelésére, akkor pedofilhoz kell hasonlítanom őket ?
Ebben az esetben a Kúriát és akinek a farka tokja a Kúria, a pedofilokhoz hasonlítani szükséges és kívánatos, mert ezzel neveljük a gyerekeket szexre ?
Mondjuk a fideszben eddig lebukott már egy-két- három ? pedofil bűnöző, akit állami védelemben részesítettek, úgyhogy talán nem is csak hasonlóak pedofil szervezethez, hanemhát… nagyon rá vannak irányítva a gyerekekre figyelmileg.
Parragh pezsgőt bonthat:
Csaknem három hónapra bezár az ELTE TTK, hogy spóroljon a rezsin
A FAZ másfél órája lehozott egy “komoly, géppel írott” szerkesztőségi cikket az EU-Orbán csörte várható kimeneteléről, és az nagyon más, mint amik az utóbbi hetekben szivárogtak (és amit eddig a piacok is áraztak) Kb azt lehet mondani, hogy eddig egy 4:1 körüli eredményről szóltak a hírek a basinak, ez pedig a fordítottja lenne:
https://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/f-a-z-exklusiv-bruessel-fuer-harten-kurs-gegen-ungarn-18481762.html
Nekem úgy tűnik, hogy ez most egy bárkinek szabadon olvasható cikk (akinek a német okoz gondot, az tegye be a deepL-be: angolra szinte hibátlan, de magyarra is átmegy a lényeg), mindenesetre szokatlanul biztosak a dolgukban. A biztonság kedvéért bemásolom a legfontosabb két bekezdést angolra ferdítve:
.
A hard line is emerging in the EU Commission in dealing with Hungary’s rule of law shortcomings. Viktor Orbán’s government must therefore expect to be deprived of billions from the EU budget and the Corona reconstruction fund for the foreseeable future. As the F.A.Z. learned from a safe source in the Commission, the responsible bodies in the Commission have come to the conclusion that Budapest has not sufficiently fulfilled its reform promises in the fight against corruption. The Commission will therefore recommend to member states at its meeting on Wednesday next week to freeze 7.5 billion euros from three cohesion programmes. In addition, the disbursement of 5.8 billion euros from the reconstruction fund will be linked to these points and further judicial reforms.
Under this condition, the commissioners responsible for the reconstruction fund intend to approve Hungary’s national reconstruction plan in a meeting on Wednesday afternoon and recommend it to the Council for adoption. The disbursement of the first tranche is – similar to Poland – linked to the implementation of the 17 anti-corruption measures to which Budapest committed itself to the Commission in September. In this way, the Hungarian government wanted to avert the EU budget protection proceedings that had been launched against it for the first time. This has now failed.
In concrete terms, this means that on 6 December the EU finance ministers will decide on the recommendation to freeze 7.5 billion euros from the regular budget and on the adoption of the reconstruction plan with the rule of law reform milestones – in both cases by qualified majority. They thus retain leverage to dissuade Budapest from vetoing the introduction of a minimum tax for multinational companies and 18 billion in budget support for Ukraine. If the finance ministers do not adopt the reconstruction plan, 70 per cent of the grants earmarked for Hungary, totalling four billion euros, would automatically lapse irrevocably at the end of the year.
@velotanya: Már a Telexen is ott van: Telex: FAZ: Az Európai Bizottság a 7,5 milliárd eurós magyar támogatás befagyasztását javasolja
@velotanya: : Szavazhatsz is rá (azt nem tudom otthonról is megy-e?).
(Upd: megy)
Putinjugend
How Putin is preparing children to ‘die for the motherland’ | Ian Garner | The Guardian
Aszondja, hogy: “A Bizottság jelenlegi értékelése Varga Judit magyar igazságügyi és európai ügyekért felelős miniszter szombaton elküldött levelén alapul.”
Ez egy vicces dolog. A Lókupec a női fodballistára bízta a pávatáncot. Elfelejtette, hogy az nem tud pávatáncolni, legalábbis sokkal kevésbé, mint ő. Micsoda felelőtlenség…
Aztán: ezekről a Junijós politikusokról, és bürokratákról nekem még mindig, és mindezek dacára, egy naiv első áldozós kislány jut eszembe, aki ártatlan bárányszemmekkel néz a számára felfoghatatlan gonoszra. Merthogy ezek a naiv széplelkek, még mindig, még most sem tudják, hogy a Lókupec micsoda. Ez is vicces most már ez után a 12 év után.
Továbbá: azért ez a megkapja-e a Lókupec a sok milliárd ellopandót, vagy nem kapja meg, ez egy, következményeiben bonyolultabb ügy ám annál, minthogy csak simán elkönyveljük, hogy az a jó nekünk (kinek? az országnak, a zembereknek), hogy nem kapja meg. Miért probléma, és talányos kérdés ez? Hát azért, mert nézzük a kétféle kimenetelt:
1. Ha megkapja. Akkor nyilván az lesz, mint eddig, vagyis a java részét át apportálja a kiccsaládnak. Viszont, egy nagy előnye lesz ennek: kevesebbet lop a mogyorók által verítékkel megtermelt javakból.
2. Ha nem kapja meg, akkor viszont szegénykém, kénytelen lesz abból lopni, ami a rendelkezésére áll. Mivel az országjövedelem felett korlátlanul rendelkezik, hát abból fog lopni. Ennek viszont egy súlyos hátránya lehet a zemberekre nézve: csökkenni fog a reáljövedelmük, nőni fog az infláció, sőt még az is előfordulhat, hogy nem nagyon lesz állami fizetés, és nyugdíj.
De persze megnyugtatok mindenkit, aki azt hinné, hogy az jó, mert ebbe aztán már tényleg belebukna a Lókupec: nem, ebben sem bukna bele. Nincs olyan isten, hogy valamibe is belebukjon, amíg megvan a 3 millió agymosott zombija. Márpedig azok pár évig, évtizedecskéig még meglesznek, merthogy újratermelődnek.
Tehát szummázva: az persze nagyszerű lenne, ha a Junijó nem adná a pénzt, és akkor abba a Lókupec belebukna. De ennek szinte nulla az esélye. Ráadásul ez esetben hamar ki is lépne az EU-ból (hiába ő Putyin trójai falova még ez az indok sem tartaná bent), és akkor ugye a nép nagyon megszívná. Ha megkapja a pénzt, akkor legalább nem lép ki, és egy darabig még lesz fizetés, meg nyugdíj is.
Csak annak az áldozatvállalásnak van értelme, amely ésszerű, belátható időn belül eredményt hoz. De ha évtizedek mennek rá, kilátástalan az egész, milliók életét teszi tönkre, vagy sanyarítja el, akkor az nem jó fajta áldozatvállalás, akkor másfajta megoldás kell. Hogy mi? Claus Schenk von Stauffenberg most érdeklődve pillant fel a (sajnos nem létező) túlvilágról.
@netukki: : Timur és csapata :-). Nincs új a nap alatt.
@ipartelep: : Bukik, nem bukik, biztosat nem tudunk. A “kiugrunk az EU-ból” sima ügy voltára sem mernék nagyobb összegben fogadni – és nem a 2.5 milla idióta miatt. Akárhogy is, volt egyszer egy ember (nem volt szakálla…), szónokolt a téren, volt ütemes, hosszan tartó taps is, aztán másnap mégis rosszul járt.
“ezek a naiv széplelkek, még mindig, még most sem tudják, hogy a Lókupec micsoda” De, mára azért tudják. Csak hát az üzlet, az üzlet. Számomra érdekesebb kérdés, hogy a finn-svéd-holland-német-franci-etc. választópógárok (akikre nem zubog az mtv1origo&al, viszont van nekik vitya által nagyon gyűlölt sajtójuk), akik állják a “szankciós ceh” jó részét, miként értékelik, hogy a putyinhaver, nullaszolidaritást mutató mogyorókat, az ő pénzükből milliárdokkal díjazzák. Valszeg nem jól, mert ez látszik már az EP-ben. A Bizottság más tészta, de a hullámok előbb-utóbb odáig is felcsapnak. Persze simán lehetek én a “wishful thinking hülyegyerek” is. Dehát b+ csak magyarnak születtem.
Btw. amúgy az elbizakodott hülyegyereck még szerezhetett is egy-két feketepontot magának azzal az idióta sállal.
@ipartelep:
Tehát kapja meg a maffia a könyöradományt, amit aztán propagandára, osztogatásra és kifűthetetlen birodalmi építkezésekre fordít, ha nem éppen mondjuk más országok náci pártjainak támogatására és más országok sajtójának felvásárlására.
Az meg eszedbe sem jut, hogy könyöradomány nélkül is elrobog a világ leggyorsabban fejlődő jólkormányzott gazdasága, ahol a szegénység már szinte ismeretlen, mert annyira jól van kormányozva.
Én bízom az Orbáni munkaalapú gazdaság mindent átható felpattanásában. Nem az unió fogja eltartani a nyugdíjasainkat és a tanárainkat.
Nem hihetjük, hogy az unió tartja el az országot. Hiszen ez olyan sikeres és népszerű kormányzás, hogy a Holdról is látszik.
Tartsák meg a pénzüket és költsék melegvízre szegény fagyoskodó uniósok.
Vagy fogadjuk el a pénzt és kenjük Ráhelke hajára, de könyörgöm ne gondold, hogy anélkül éhenfagynak a minden jóval 12 éve elégedett emberek, és hogy ebből fogunk nyugdíjat fizetni.
@ipartelep: Szerintem ebben a ‘Jucus levele alapján’ dologban van egy kis kremlinológia is: ha bukta van, akkor nem a tévedhetetlen stratéga Orbán szúrta el, hanem Judit asszony, aki érdemei elismerése mellett mehet vissza Miskolcra az egyetem maradékát szétcseszni havi pár millióért, amíg a tervezett penitencia le nem jár.
\
Egyébént már régóta esz a kíváncsiság, hogy miként lehet az, hogy egyetlen évi magyar költségvetés nem egészen 10%-a összeg (ami évekre elosztva jönne meg) hogyan tudja ennyire megborítani vagy viruló életben tartani a NER-t? Ennyire erősen szimbolikus jelentőségű? Merthogy forintban nagyjából ugyanott tartunk mint a manyup-lopással (jelenértékben meg ott se), ami kb. nyom nélkül elpárolgott különösebb rövidtávú gazdasági következmények nélkül. Szóval, értem én, hogy sok pénzről van szó, de pl. csak az idei költségvetési hiány messze túlhaladja és mégsincs látványos államcsőd, úgy-ahogy, de ketyeg az ország.
\
Szóval, jó néven venném, ha valaki, nálam e téren okosabb rá tudna mutatni a kulcstényezőre (vagy mire).
@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:
Még most lehet, hogy “úgy-ahogy, de ketyeg”, de szerintem már számtalan jele van annak, hogy nagyon nagy geb@sz lesz itt!
A szétbarmolt intézmények látványosan NEM MŰKÖDNEK, és alig van már olyan, amit a ner még nem szart el véglegesen. A csüngőhasú tisztára olyan, mint egy fordított Mídász király, amihez hozzányúl, szarrá válik.
Hiv.: @Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:
Szerintem nem arról van szó, hogy ez a néhány ezermilliárdocska “életben tartja a NER-t”, és ha nem jön, akkor meg kimúlnak. Hanem egyszerűen arról, hogy ha nem jön a nyugati mani, akkor azt nem tudják ellopni, és akkor kénytelenek lesznek abból lopni, ami van. Persze nem a junijós segély tízszereséből, hiszen a mogyoró-GDP egészét nem lehet ellopni, az nem mobilizálható teljesen. Mindenesetre, akkor csak abból lophatnak, a junijós pénz kiesik. Ez egy kleptokrácia, többet lopni jobb (nekik), mint kevesebbet.
A lényeg itt az, hogy a NER akkor sem rendül meg semennyire sem, ha nem kapják meg ezt a pénzt. A NER-t a 3 millió agymosott zombi tartja fenn, őket meg a folyamatos agymosó propaganda kondicionálja zombivá. Amíg megvannak a mi saját zombijaink, addig a NER is meglesz.
Bár én nem vagyok közgazdász, de azt gondolom (attól még gondolni szabad), hogy a költségvetési hiányt, végül is, a szegénységgel, az életszínvonal romlással, az inflációval, a forintgyengüléssel, és hasonló jótéteményekkel fizetjük meg. Szeretnénk ingyen ebédelni, de olyan nincs. Tehát nagyon is vannak következményei annak, hogy “ezek legalább tudnak kormányozni”.
Hiv.: @Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:
Ez az, hogy látványosan bezárnak az intézmények, lehúzzák a rolót a kisboltok, és várják az uniós pénzt a kormányban,
de eközben nem elemzik nyilvánosan a költségvetés költési és bevételi oldalát, nincsenek utókalkulációk a kormány tevékenységére.
Minden kiadás hirtelen ötlet, ami aznap jó ötletnek tűnik, minden bevétel asztalra kiborított szajré, amit azonnal szétkapnak.
Az elmúltnyolcban annyira aktív utánaszámolók úgy eltűntek, mint a jogvédő jogászbizottságok meg a kórházvédők.
Ki számol utána, hogy a kirakatköltségvetés után a naponta osztogatott százmilliárdok végülis milyen képet adnak ki egy eltelt költségvetési évre ?
Hiv.: @ipartelep:
Például az agymosó propagandagépezetük is eszi a pénzt.
Nem hinném, hogy abból a néhány hashajtóreklámból meg tudna élni a jobboldali média, ha nem a költségvetés jelentős szeletét emésztené fel.
De ha ez egy kleptokrácia, és erre adják a felhatalmazást, akkor legyél nyugodt, hogy senki nem fog sírni, amikor kilopják a szemét is, mert eddig sem tudták, mennyit lopnak, és eztán se fogják tudni, csak örülnek, hogy milyen ügyes tolvajok és tovább kérődzenek.
De ha nagyon hazafias dolognak tartod, hogy drukkoljunk az újabb szajréjukhoz, akkor mond azt, és hozok kereplőt is meg nemzetiszín sálat.
https://nepszava.hu/3176697_olaf-hulladekgazdalkodas-europai-unio-penzelvonas
Tehát úgy 11 millió euro támogatást az unió a fidesznyik falvaknak,
akik raknak belőle egy jó nagy szemétdombot, és panaszkodnak a bűzre.
Most meg az ország fizeti vissza az ellopott pénzt.
Ez egy mintaprojekt.
Ennyi pénzből egy bűzlő szemétdomb, még jobb, mint a leégő katolikusiskola, vagy a fűtött futballpálya.
“Orbán bejelentette, hogy csak jövőre szavaznak a svédek és finnek NATO csatlakozási kérelméről”
avagy “ez egy komoly ország”. Nálunk rend van kérem. De most megyek, mert még gyorsan meg kell írnom az éjszaka megálmodott legújabb agymenésemet, hogy holnap megszavazhassa a parlament.
https://telex.hu/kulfold/2022/11/24/v4-talalkozo-kassa-orban-viktor-sajtotajekoztato
Ezek után tényleg remélem, hogy egy rohadt fityinget sem kapnak.
Mondtam már, hogy két dolgot utálok nagyon? A pitiáner embereket és a langyos sört.
Mivel bizonyos jelekből úgy érzékelem, hogy kb. mindegyik ellenzéki zember azt szeretné, hogy a Lókupec ne kapjon a Junijótól ellopandó pénzt, szeretném megkérdezni azt, hogy az érzelmi érven kívül van-e erre racionális érvük. A 2022.11.23 – 17:10-es kis expozémban megpróbáltam röviden vázolni a pro- és kontra érveket, de lehetséges, hogy valami fontosat kifelejtettem. Amúgy, az érzelmi érvet én is teljesen megértem, sőt vallom is (magam is úgy vagyok vele), tehát szívjon a gazember, és örüljünk kárörvendezve, ha nem kap manit. Sajnos, ezt egy kicsit sovány érvnek érzem, az ellene szóló racionális érvek mellett.
De most egy kis furcsa fordulattal, inkább megpróbálom számba venni a nem kapás melletti nem érzelmi érveket – de egyből válaszolok is rájuk.
1. Végre kezdené a helyén kezelni a Lókupecet, az eddig vak, süket, és hülye Junijó, és ez egy csodálatos ellenségeskedés kezdete lehet, és ha ütik a Lókupecet, és bűnbandáját, az jó a mogyoróknak, és jó a világnak.
Ez ellen az szól csak, hogy a Lókupecnek ez meg sem kottyanna. Mogyoróország ahhoz nem elég gazdag, hogy a mogyoróknak emberhez méltó életet biztosítson, de ahhoz viszont eléggé gazdag, hogy az ország javai felett korlátlanul rendelkező bűnbanda főnökének, és bűntársainak császári életet biztosítson. A másik, még ennél is fontosabb érv az, hogy a Lókupec ebben az esetben nagy eséllyel, néhány éven belül megcsinálja a Hunxit-ot (Semmilyen beadja 23.45-kor, oszt jónapot.)
2. Erodálná a Lókupec hatalmát, téglákat verne ki a NER épületéből. Talán a mogyorók is rájönnének, hogy meztelen a király, stb.
Erre egyszerű a válasz: nem erodálná, és nem verne ki téglákat, és nem jönnének rá. (Az ok: 3 millió, feltétlen fideszhívő agymosott zombi.) semmilyen irányba.
3. (Ez egy kicsit rokon az 1 ponttal.) A Lókupeccel való junijós szembenállás megtisztítaná a Junijót. Nincs miből tanulni, csak a hibákból. A Junijó eszméje végül is az internacionalizációról, és a globalizációról szól. Arról, hogy az emberiségnek egyre nagyobb politikai egységekbe kell tömörülnie, ha nem akar a saját balfaszságai miatt kihalni. Ennek az útnak egy nagyon kezdeti, de dicséretes, szépreményű állomása a Junijó. És ezt akadályozza ez a fasiszta, nacionalista (konzervatív), bűnöző, és bűnbandája. Vagyis minden cselekedet, amely a bűnbanda ellen irányul, végső soron a nagyszerű cél irányába tett lépés.
Ez egy egészen jó érv (szeretem, én találtam ki), csak sajnos ez esetben erőtlen. Nagyon kicsi, közvetett összefüggés lenne itt a két tényező, az internacionalizmus sikeressége, és a pénz nem megküldése között.
Na most, mivel látom az eddigi reakciókból, hogy itten komoly félreértések vannak az engem illető interpretációkban, jelezném, hogy én sem tudhatom, hogy mi lenne a jó az országnak. Valóban, inkább arrafelé hajlok, hogy jobb lenne, ha megkapná az ellopandót (írtam, hogy miért, nem ismétlem), de előfordulhatnak olyan jövőbeli körülmények, amiket nem látunk előre (és nem lesz ellenpróbájuk persze), amik miatt ennek az ellenkezője lenne (lett volna) jó. Annyi mondható itt, hogy nyilván, minden rendes, normális ember gyalázatnak tartja azt, hogy ezt a bűnözőt 12 éve tömik pénzzel, és örül, ha esetleg most ennek vége lesz. Ezzel én is így vagyok, de ez egy érzelmi reakció a helyzetre. Én az értelmiekkel foglalkozom, azok fontosabbak.
Orbán Magyarországa, 2022:
„A bogarakkal, rovarokkal többet törődnek, mint a szegény emberrel” – Ózd mellett a rászorulók már puszta kézzel ássák ki a földből a szenet, amellyel fűtenek
@ipartelep:
valaminek változni kell, akár találomra is, mert így nem maradhat. egy diszrupcióból nagyobb valószínűséggel jövünk ki jól, mint a fennálló folytatásából (“folytatjuk”). eddig még egy diszrupció sem hozta ezt el, de nem bizonyosságról van szó, hanem esélyről. nem kell szemérmesen bánni a diszrupciókkal, hanem nekiveselkedni a résnek, bármi adódik, aztán hátha. akármennyire nem úgy tűnik, itt aktív szereplők vannak, akiktől függnek dolgok
@ipartelep: : Persze, ez részben érzelmi kérdés. De nemcsak a mogyoróknak, hanem az ún. nettó befizetők választópolgárainak is. Ahogy szoktam írni, nem minden kraut “ABM” részvényes, de minden adófizető kraut adójából legalább pár centet ellop a vitya. Mi több, ezt a – politikára csak szőrmentén figyelő – német is tudja (köszönhetően a vitya által nagyon gyűlölt szabad médiának). Ehhez most hozzájön a svéd, és finn tömeg is, akikkel épp most szórakozik a piti bosszúálló. A választóikhoz (az EB-ET-hez képest) közelebb “ülő” EP-képviselőknél már most is érzékelhető, hogy a hócipőjük tele a fidesszel (részben az EU-pénz, részben a fennen hangoztatott különutasság (ide a zsét és kuss!), nomeg a ruszkihaverság miatt). Az EP és az EB közötti ellentét csak fokozódni fog, és ezt a multik sem tudják megakadályozni. Nem véletlen az alcsúti szarkavaró próbálkozása az EP visszanyesésére és a nemzeti parlamentek előre tolására.
Más(1). Én ebben a 3 milla zombiban nem hiszek. Szvsz. majd a fele nem az. Lelkesen hagynák ott a fáklyát, mint eb a szaharát, ha lenne hihető alternatíva, és nem a 2002-2010 újraélése, amikor a fityesz ellenzékből is állandóan lőporfüsttel telítette a levegőt. Az ország még mindig nem annyira élhetetlen (jórészt persze a nyugati gazdasági integrációnak köszönhetően), hogy a híres “megoldjuk okosba” – főképp vidéken – ne működne, és ne lenne vonzóbb, mint az elölről kezdődő hajcihő. Ráadásul, 12 év után a NER-nek most még inkább bebetonozott gazdasági háttere van. Ki hiszi el, hogy ez a szedett-vedett marakodó ellenzék képes lenne nemhogy “egész pályás letámadás”, de a kívánatos “szőnyegbombázás” végrehajtására. A magyar vidékről (nem a nagyvárosok) pár éve egész jó összefoglaló kommentet írt egy olvtárs, a már nem muzéroló “1000 leütés” blogban. Elmegy és leszavaz, mert “agymosott”, vagy nem is tehet mást, vagy mert végül is elvan mint a befőtt, és nem akar “háborúzni”.
Más(2). Abban sem vagyok biztos, hogy a huxit sima ügy. Az viszont nem a talpasok, hanem az elit miatt nem. Azért azzal a zömük tisztában van, hogy ennek a ráncfelvarott Kádár v2.0-nak a gazdasági életképessége csak a nyugati integráció miatt magasabb, mint az elődjéé. A Brexit elég jól megmutatta, hogy a magyarral össze nem mérhető brit gazdaságban is keletkezett némi káosz, és évtizedekbe kerül (by Rees-Mogg), mire magukhoz térnek (ha egyáltalán “by me”). Pedig azt nem egy alcsúti gyorsnaszád képességű fazonok vezetik.
Hiv.: @ipartelep:
Rövidebben is írhatnád.
Szóval ellenzed az elhibázott szankciókat.
Mert inkább békét szeretnél.
Tegyék le a fegyvert és válasszák meg Orbánt a Bolygó Kapitányának. Mert ez a helyes út a békéhez. Csatolják az országaikat Orbanisztánhoz, és a nato fegyveres erői költözzenek be a Lapajpusztai hangárjaiba Győző papi felügyelete alá.
Nincs jó sajtónk. Süddeutsche Zeitung …
https://hvg.hu/360/20221125_JanWerner_Muller_Lehetove_kell_tenni_hogy_Magyarorszagot_kizarjak_az_EUbol
Meg kell becsülni a hit- és erkölcstan oktatókat.
https://telex.hu/belfold/2022/11/25/kormany-hit-es-erkolcstanoktatas-beremeles-rezsi
Teljesen egyetértek ;-). Mogyoróföldön súlyos problémák vannak az erkölcs terén :-(.
@annokkk: : És ez – várhatóan – csak romlani fog. Nem irigylem a (német) kormányt. Sokba fog fájni lezárni a Mutti örökségét. De! Jobb előbb, mint később, jobb később, mint soha :-).
Hiv.: @ijontichy:
” Azok részesülnek a kiegészítő támogatásban, akik valamely bevett egyház oktatójaként tartanak hittanórát egyházi, állami vagy nemzetiségi önkormányzat fenntartásában működő iskolában.”
Tehát csak a politikai tisztjeik kapnak fizetésemelést, a többi tanár nem.
Gondolom, ez egy besúgói hálózat akar így lenni.
Havi 60-ért jelentéseket irogatnak majd a közhangulatról és egyes gyerekek-tanárok mondatairól az egyházi feletteseiknek.
Elkészült a nagy mű, igen.
https://hvg.hu/gazdasag/20221125_dragulas_inflacio_arak
Érdekes így egyben nézni a statisztikákat…
Ahogy mostanában mondták, a boltosok az ársapkás termékek olcsóságát a többi termék drágításával fizettetik meg a vevőn, ugye.
Nos, ugye akkor mi a járművek üzemanyagának olcsóságát a többiek élelmiszerének drágaságával fizettetjük meg….vagy mi.
Képletesen.
Hiszen legolcsóbb üzemanyag mellett legdrágább mindenmás, az ezt jelentheti.
Az óvodások és a karonülők is az autósokat támogatják.
@annokkk: : “A Mol a jövő héten sem szállít üzemanyagot a kis benzinkutaknak”
Zavar érzékelhető az erőben.
https://telex.hu/gazdasag/2022/11/25/mol-benzin-dizel-benzinkut-kis-benzinkut-fuggetlen-benzinkutak-szovetsege
Az ész nélküli kézivezérlés (ami tkp. a Covid kezdete óta jelen van) előbb-utóbb megbosszulja magát. Lehet, hogy a mogyorók tűréshatára magas, de a kérdés csak fölvetődik majd a mosott agyakban is, ti. miképp lehet, hogy a 12 éve sikert sikerre halmozó kormányzás, a legkisebb vihar miatt is valahogy mindig a máséval veri a csalánt?
Hiv.: @ijontichy:
Nem félnek Orbánék azoktól, akiknek éheznie kell a kajaárak miatt. Azok csak a helyi boltoslányokkal fognak feszekedni.
Azoktól félnek, akik autósok, mert azok ha pipák, megtalálják őket az utakon, és kirángatják a Porschéjukból.
Ezért jobb, ha nincs benzin, mint ha drága.
https://g7.hu/vallalat/20221125/sokkal-gyorsabban-fogy-a-gaz-magyarorszagon-mint-mas-orszagokban/
Ezek szerint nincsen adat arra, hogy a magyar gáztározókban mennyi a hazai felhasználásra tárolt gáz.
És nem is lehet ilyen adat, mivel Orbán azt is bármikor eladhatja,
ahogy el is adott már magyar gázt Szerbiának mostanság.
A csövekben érkező gáz viszont nem fedezi a napi szükséges mennyiségnek csak az egyharmadát.
És ezt csökkenti most Putyin.
https://nepszava.hu/3176839_spanyi-antal-katolikus-egyhaz-puspok-interju-pankotai-lili
Ahogy látom, a katolikus egyháznak mindegy, hogy ki a gyilkos, és ki az áldozat. Bűnös mindkettő.
A szülészeteket bombázó Putyin pont annyira bűnös, mint a szülészeten lebombázott és meghalt 2 napos csecsemő.
Már az ördögöt sem tudják megkülönböztetni az aprószentektől ezek a nyomorultak.
És ukrajnából az ördög eltakarodik majd, főleg, ha eltakarítják,
de nekünk ezek ittmaradnak, és ők vannak többségben.
“Vlagyimir Putyin felelőssége ezért a háborúért kristálytiszta.”
Milyen érdekesen fogalmaz a “kiküldött” katyerina novakova (ha valóban így fogalmazott). A “kristálytiszta” azt jelenti, nem felelős? Mert a “kristálytisztán látszik, hogy putyin a felelős” nem hagy(na) kétséget.
https://telex.hu/kulfold/2022/11/26/novak-katalin-kijev
Persze simán lehet, hogy túlspilázom, de egy jogászkormánynál sosem lehet tudni… ;-).
Btw. R.I.P. Csapó Dudi :-(((.
@ijontichy: Ez szerintem is pontosan így van. Katalin asszony Orbán stílusában és épp a megfogalmazásból nyilvánvalóan az instrukciói alapján pávatáncolt egyet.
@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw: Miközben a főnöke szerint “Kell egy szuverén Ukrajna”, értsd nem NATO és nem EU tag Ukrajna. Most ne menjünk a részletekbe, hogy mekkora Ukrajna, de kell.
Hiv.: @nyulambator:
Már megint vétózgatni akar ez a nemzetközi tényező.
@nyulambator: Ha magyarországi értelemben vett szuverenitásra gondol, azaz egy végtelenségig korrupt, rosszindulatú tahó által uralt putyinnyalogató országra, akkor a saját szempontjából nézve tulajdonképpen igazat mondott. És így értelmet nyerne vargamisi másfél hónappal ezelőtti szövege is arról, hogy Magyarország (Mészáros&Garancsi&Szijj fővállalkozásában) szívesen részt venne Ukrajna újjáépítésében (onnan lopna a kimerülő hazai lehetőségek helyett).
@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw: : “szívesen részt venne Ukrajna újjáépítésében”. Sokan vannak ezzel így (az üzlet, üzlet). A különbség, hogy zömük már most sokat invesztált (fegyver, felszerelés, segély… stb.) Ukrajnába, míg vityáék eddig csak a nyugati egység rombolásában jeleskedtek, és az EU integrációja ellen dolgoztak/dolgoznak. Gróf Teleki rulez… :-(((.
@annokkk: : A pitiánerség csúcsa, hogy még a norvég pénzek elosztásán sem volt hajlandó osztozni a civilszférával. Pedig egyre nő az EU-ban azok tábora, akik már szabadulnának tőle és NERisztántól.
Hm… Puzsér az index-ben. Ezúttal meglepően korrekt.
“Nincs más hátra, mint felvállalni a CIA pénzét és támogatását. Nincs más hátra, mint befejezni a sunnyogást, és kinyilvánítani, hogy az a hazaáruló, aki Moszkvának árulja ki Magyarország jelenét és jövőjét.[…]Magyarország helye nem a keleti despotizmus uralma alatt van – ha ennek érvényesítéséhez a CIA pénze kell, az nem lehet túl nagy ár.”
https://index.hu/velemeny/2022/11/28/dollarbaloldal-rubeljobboldal-cia-sajto-hatalom-penz-moszkva-puzser/
Btw. WCkefe külügyér legújabb “mindenért Brüsszel a hibás” performansza:
https://telex.hu/kulfold/2022/11/28/szijjarto-peter-mar-nemcsak-az-eu-orosz-de-a-brit-konfliktusaiban-is-brusszelt-tartja-felelosnek
@ipartelep:: ezt most kivételesen másképp látjuk. Szimplifikálni fogok, erősen, de azért az alábbiak szerintem így is egyértelműen beláthatók:
.
~ Magyarország évek óta a konkrét szétrothadás (egyre – nem lineárisan – gyorsuló) állapotában van. Ezt a szétrothadást már nem lehet megállítani, és pláne nem lehet (változatlan feltételek mellett) visszafordítani. Tehát az egész ország érdeke, hogy a folyamat minél hamarabb lejátszódjon/befejeződjön, és a romokon
újra lehessen kezdenijó eséllyel ismét kialakulhasson egy kontraproduktív társadalom..
~ Bármilyen anyagi forrás, amire az Orbán-rezsim ráteszi a kezét, segít konzerválni a rendszer hatalmát. Végül persze mindenképpen bukni fognak, de hogy mikor, az igen nagy mértékben függ attól, hogy mennyi ideig/mennyire képesek konzerválni az uralmukat.
.
~ Az „olajpénzek csapdája” nevű társadalmi zsákutcából nem lehet úgy kikeveredni, ha még több „olajpénzhez” jut az adott ország. Ellenkezőleg: minden újabb „olajkincs” csak még kilátástalanabbá & reménytelenebbé teszi a helyzetét.
.
~ A jövendő reménybeli újrakezdés szempontjából nagyon nem mindegy, hogy az Orbán-féle bűnszervezet tizenöt, húsz vagy még több éven át torzíthatja el szélsőségesen az ország intézmény- és jogrendszerét, társadalmi struktúráját, oktatási rendszerét, általános alapjait stb., stb., stb., illetve indoktrinálhatja/fasizálhatja/üldözheti el a népességét. Már plusz egyetlenegy év is igen sokat jelent – és az EU-s pénzekre támaszkodva a Seggfej sok-sok évvel meg tudja hosszabbítani/konzerválni tudja az uralmát.
Üzemanyaghiány van az egész országban. Okát a molnál nem találják másban, mint az ársapkában.
Lehet, hogy ez a hiány csak egy kommunikációs előjáték.
A “kormány” gyorsan intézkedik, és eltörlik az ársapkát, és egyben az üzemanyag ára elszáll az egekbe a kenyér és a többi élelmiszer után.
Világelsők leszünk ebben is, mint a többi inflációs tételben.
A hiány csak egy kommunikációs trükk, ami után nem lesz zúgolódás az áremelés miatt.
Valamiért még mindig zúgolódástól félnek az áremelés miatt. Ez a taxisblokád Orbán nedves rémálma.
@annokkk: : “Okát a molnál nem találják másban, mint az ársapkában.” Továbbképzésre velük (à la kopaszmatyi)! Tudni fogják, hogy Brüsszel az oka :-).
@ijontichy: Persze, az üzlet az üzlet, de ezek a fideszesek tényleg valami egészen különleges anyagból kell, hogy legyenek. Hogy ennyire minimális szégyenérzetük nincs, az számomra felfoghatatlan.
@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw: : Kínos. De ha a fideszes arcbőrt hasznosítani lehetne például az űrkutatásban, Mo. meggazdagodna :-/.
Más: “A Roszatom elvitte az ATV-t Moszkvába, ahol megállapították: nem működnek a szankciók” Hát semmi eredeti ötletük nincs ezeknek? Moldoványi (M)ákos nosztalgiázhat, ha ezt látja :-))).
https://telex.hu/belfold/2022/11/29/atv-szankciok-oroszorszag-roszatom-novak-andras
https://444.hu/2022/11/29/buntudatkeltes-megfelemlites-es-nyomasgyakorlas-miatt-tavozott-korabbi-iskolajabol-pankotai-lili-es-egy-budapesti-gimnaziumban-folytatja-a-tanulmanyait
” A pécsi iskolában múlt héten „Az élet védelmében” címmel szerveztek előadást: az esemény házigazdája volt Kővári János, aki 2010 és 2014 közt fideszes országgyűlési képviselő volt, és az idei választásokon is kormánypárti jelöltként indult, a vendég pedig Földi-Kovács Andrea, a Hír TV egykori műsorvezetője volt, aki azóta a kormánypárti és szélsőjobbos figurákhoz kötődő Védett Társadalom Alapítvány kuratóriumának a tagja. ”
Szóval ezek a fideszes pártpropagandisták “életvédelmi” előadásokat tartanak az iskolákban.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy elmaradnak-e ezek miatt a tanórák, hogy a politikai agymosást rakják a helyére.
Vagyis nem vagyok kíváncsi az egyházi iskola értékválasztás. A tudás helyett választják a fideszt.
@ijontichy: Régebben meg voltam róla győződve, hogy a durva elhízást, ami a fideszállami fontosemberek körében trendszerűen meg lehet figyelni, a valamennyire működő lelkiismeret okozza. Úgy értem, hogy a hízás a stresszcsökkentő zabálás következménye, hasonlóan ahhoz, amit sok (főleg bölcsész és orvos) hallgató is megtapasztal a vizsgaidőszakok környékén, csak a diákoknak mindig van pár hónapja normális súlyra visszaállni. De mostanában kezdek elbizonytalanodni.
Hiv.: @Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:
Viszont Kim Dzsong Un egy kifejezetten önmarcangoló tipus lehet, ahogy a mázsa mutatja.
Nagy István miniszter szerint nem most drága az élelmiszer, hanem eddig volt túl olcsó « Mérce
“Hivatalos: magyar EU-támogatások zárolását javasolja a tagállamoknak az Európai Bizottság”
Épp ideje volt. Persze előbb-utóbb feloldják (egy részét biztosan), de legalább az állatkának addig is főhet a feje. Mert legszebb öröm a káröröm.
https://telex.hu/kulfold/2022/11/30/eu-europai-bizottsag-jogallamisag-feltetelessegi-eljaras-europai-unio-tanacsa
@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw: : Mert nem akartunk hinni a szemünknek. Még ’98 végén úgy gondoltam, hogy a köcsög arrogancia nem más, mint az ijedt kisfiúk hangoskodása a sötét pincében (ti. hirtelen rájuk szakadt a kormányzás terhe). Nagyobbat nem is tévedhettem volna :-(.
@netukki: : A táp árát a jövedelmekhez tessék mérni miszerint “úr”!!! Hülye komcsy bagázs :-/.
Hiv.: @netukki:
„a statisztikák egyértelműen igazolják, hogy csökken a kiskereskedelem nyereségessége, tehát hat az ársapka ilyen téren.”
Nem is tudtam, hogy a kiskereskedelem tönkretétele volt az ársapkák célja.
De ha az volt, akkor tényleg jófelé haladunk.
@netukki: @ijontichy: Abban igazat adok a miniszternek, hogy eddig túl olcsó volt az élelmiszer — ld. normatív és célzott agrártámogatásokra kifizetett irdatlan összegek. Csak van az a politikai fétis, hogy a kaján nem szabad a valódi költségeket tükröző árcédulának megjelennie, hanem mindenféle kerülőutakon kell odajuttatni a pénzt.
WCkefe külügyér: “Akkor csatlakozhat egy ország a NATO-hoz, ha az nem veszélyezteti a szövetség biztonságát”
Kishülyém, akkor titeket már rég ki kellett volna b@…ni, mint a cicust piszkítani. Hogy is van az, hogy a minisztériumodból a Kremlben landol egy csomó infó, szinte realtime? Netán az amcsiktól kaptál megbízást, dezinformációs csatorna létrehozására?
A finn-svéd csatlakozás ratifikálásáról: “Hazánk miatt ez egyetlen napot sem fog csúszni”. Meg a jó édes anyád… hijjj a mindenit, de ideges lettem :-/! Persze, muszáj lesz rábólintani, most hogy már egyértelműen kiderült: bárhogy tekereg “worm your honor”, zseton egy ideig nem lesz.
https://telex.hu/kulfold/2022/11/30/szijjarto-peter-nato-bukarest-magyarorszag-ukrajna
@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw: : Ez bizony már csak így megy :-(.
Orbán nem kapta meg az uniós pénzesőt a vétómaratonra.
És szintén ma kirúgott 10 budapesti gimnáziumi tanárt. 8-at a Karinthy gimiből.
..
Ha Kettes itt lenne, azt mondaná, Orbán dühében rúgott bele egy védtelen kisebbségbe. Mert így szokta.