Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje 2025.06.09
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon 2025.06.07
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége 2025.06.05
  • Padányi Viktor esete (heheposzt) 2025.06.05
  • Történelmi siker kapujában a magyarok! Fantasztikus eredmények! Az Index.hu a magyar felsőoktatás csodájáról! (jajdejónekünkposzt) 2025.06.05
  • Mesterséges intelligencia: Magyarország eldöntötte, nagyhatalom akar lenni – itt a mesterterv!!!! 2025.06.04

A legolvasottabb posztok

  • Padányi Viktor esete (heheposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Elon Musk kissé önkritikus tweetje
  • Nincsenek Angyalok Magyarországon
  • Terroristák támadtak Izraelre
  • Azt hiszem, ez egy gyönyörű barátság vége

Viccországban bejelentenek

2021.05.11 by Kettes

A Vincent-blog epikus hosszúságú chat-jének harmadik évada. Az első évad 20 ezer kommentig jutott, a második majdnem 30 ezerig. Félelem és reszketés a blogmotorban.

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-134-684b2b1649380' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=134&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-134-684b2b1649380&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-134-684b2b1649380' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

B. Mátyás zaklatásai miatt a blog egyelőre szünetel

Next Post:

Fudan Egyetem Magyarországon

4 357 Commments

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments
  1. Grrr szerint:
    2025.03.22 18:27

    @DarthVader: Haha, te kétségkívül tapasztalt vagy ebben 🙂 Én azért fellapoztam, csak biztos ami biztos alapon.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-343691)
    Loading...
  2. vattablz szerint:
    2025.03.22 20:22

    Én voltam egyszer-kétszer sorkatona. Az összesen másfél év alatt egyszer dobtam éles, akkor is csak támadó – ún. nyeles – kézigránátot, azt is akkor, amikor már vagy fél év mögöttünk volt. A nyeles gránát gyakorlatilag nem tud kézben véletlenül fölrobbanni, mert csak az eldobáskor aktiválódik a gyújtás időzítése. A tojásgránát, ami sokkal veszélyesebb, képes kézben is felrobbanni, ha a katona bepánikol, és miután kihúzta a biztosítószeget, nem képes eldobni. Azért van mellette a kiképző, aki ilyenkor kidobja az árokból. (A gránátot) Én nem tudom elképzelni, hogy valaki egy gyakorlatilag civil hölgy kezébe adna egy éles tojásgránátot, sőt, arra sem vetemednék, hogy éles támadógránáttal gyakoroltassam. Azért vannak a gyakorlógránátok. A hírekből nem derül ki, hogy milyen típusú gránátról volt szó, de egyik esetben sem értem, hogy miért kellett megtörténnie, azaz, hogy egy ilyen gyorstalpaló alibikiképzésbe hogyan fér bele az éles gránátdobási gyakorlat és vajon mi célból. Utcai, vagy lövészárokharcokra akarják kiképezni a kormánytisztviselőket? És hogyan lehetséges, hogy a honvédelmi kaszinóminiszter még nem ajánlotta fel a lemondását? (Utóbbi szónoki kérdés, hiszen a baleset Röhejországban történt.)

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-343694)
    Loading...
  3. Podvinecz marsall szerint:
    2025.03.22 20:48

    @vattablz: ez a miniszter olyan, mint Norman Dike a Band of Brothersben, meg még sok más megénekelt figura. Legyen mondjuk Robin.

    Hiv.: [@Podvinecz marsall:](#comment-343695)
    Loading...
  4. ijontichy szerint:
    2025.03.22 20:56

    @vattablz: : Továbbá, ha egy elhajított éles gránát nem durran el, akkor a kiképzők mennek ki érte „hatástalanítani”. (bár hallottam pár meg nem erősített hírt, hogy volt ahol kihajtották a kiskatonát – ami akkoriban akár igaz is lehetett).
    „másfél év alatt egyszer” Spórolós operettsereg volt 🙂 (leszámítva pár „elsőlépcsőst”). Párszor voltam bohóckodni a Bakonyban. Ami nekünk nem volt annyira rossz (mint a „kempingezőknek”, pláne a ruszki bajtársaknak), de éjszakára ki kellett állni őrizni az „uralzildac puttonyában” lévő értékes? ámítástechnikát (sic! de bent vót hűtés-fűtés 🙂 ). Az kérdéses, hogy az ilyenkor az AMD-be kapott – elődök által kismilliószor ki-betárazott – lőszerből mennyi működött volna éles esetben 😉

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343696)
    Loading...
  5. ijontichy szerint:
    2025.03.22 21:10

    Azt hiszem, az undorbán rezsim erőteljesen hozzájárul, hogy bárki elgondolkozzon a szólás igazságtartalmán: nincs szükséged ellenségre, ha van egy magyar barátod 🙁
     
    https://telex.hu/gazdasag/2025/03/22/gazdasag-szijjarto-peter-interju-russia-today-orosz-ukran-haboru-oroszorszag-szankciok-europai-unio

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343697)
    Loading...
  6. ipartelep szerint:
    2025.03.22 21:17

    Hiv.: @vattablz:

    Én is dobtam éleset, nyeles támadót. Nem volt vészes, mindenki túlélte, bár arra élénken emlékszem, hogy miután ledobtuk, a tett helyszínétől vagy 50 m-re álldogáltunk, és az egyik repesz eltalálta a mellettem álló kolléga arcát. Nem lett baja, fáradt repesz volt, de azért kissé meglepődtünk.
    De az, hogy íróasztal mellett edzett fiatal nőkkel dobáltatnak éles gránátot, az kissé „érdekes”. Vajon mire gondolhatott az a költő, aki ezt kitalálta?

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-343698)
    Loading...
  7. annokkk szerint:
    2025.03.22 21:36

    @ipartelep: Ez tragikus. Arra gondoltak, hogy a fideszes kormányhivatalok fegyveresen fogják megvédeni magukat a kormányváltóktól.
    Vagy arra, hogy a kormányhivatalnokokat bevetik a polgárháborús helyzetben. Másra nemigen gondolhattak.
    A fideszhűséget kombinálták a fegyveres kiképzéssel.
    Mint a Munkásőrség anno.
    Párthadsereget építenek.
    Az is erre utal, hogy eddig nem derült ki, csak most, hogy egy rettenetes és tragikus baleset történt, ami gondolom megrázta a résztvevőket, és nem tudták eltitkolni.
    Ki tudja, mióta titokban képzik ki a pártkatonáikat. Na, ennyit a kormányváltás esetén megtartandó államhivatalnokokról. Ezek fegyveres pártkatonák. Én még álmomban sem jutottam volna ilyen messze a feltételezésben. Nincs ekkora fantáziám.
    Munkásőrségük is van, csak titkolták.

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-343700)
    Loading...
  8. ijontichy szerint:
    2025.03.22 21:57

    @annokkk: : Amúgy a „veszélyhelyzet” fenntartása – több szempontból is – szándékos. Lehet vezényelgetni, nem mondhat fel bárki (érintett) csak úgy stb. Múltkor írtam, hogy nem tartom elképzelhetetlennek, ha valaki lepattan (mert nyitva a határ), a jogkövető EU talán képes lenne kérésre visszaszolgáltani az elkóborolt báránykát 🙁 . Ám ha így folyatódik, még megérhetjük, hogy magyar EU-polgár menedékjogért folyamodik errefelé :-(((

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343701)
    Loading...
  9. DarthVader szerint:
    2025.03.22 23:11

    Anno ’83-ban Orosházán biztositottam gránátvetésnél. Mellvéd mögött katona a gránáttal, 2 fiatal hadnagy vezeti. A gránát gyujtása az eldobás rántása alatt történik, majd pár mádodperc készleltetés után robban. A gyujtás kattanását lehet hallani. A katona olyan lendülettel húzta hátra dobáshoz a gránátot, hogy az a hátrahúzáskor gyujtott, kattant. A katona, ettől meglepődve, gránáttal a kezében odafordult a tiszthez:
    – Hadnagy elvtárs, mit csináljak vele?
    Az tábolabbi hadnagy rögzön rohant elfelé, a közelebbi pedig sztoikus nyugalommal:
    – Dobja el.
    A katona eldobta, a gránát baj nélkül robbant, de a hadnagy kiöntött egy deci veritéket a sisakból, és egy órára félbeszakadt a gránátvetés.
    Baszki, fiatal nő egy életre nyomorék egy fasság miatt. Önkéntes, persze.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-343704)
    Loading...
  10. vattablz szerint:
    2025.03.22 23:15

    @ijontichy: 1976-ban még simán ki kellett menni az el nem durrant nyelesgránátért. A mi századunknál is történt ilyen. Ennek nem volt kockázata, csak megszégyenült az illető honvéd. Állítólag volt olyan tiszthelyettes, aki a nyelesgránátot a feje fölé tartva – természetesen rohamsisakban – kézből felrobbantotta, demonstrálva, hogy a robbanás a repeszeket alapvetően fölfelé, azaz a nyéltől ellentétes irányba repíti el, a nyélben meg ugye nincs töltet. Ez persze lehet, hogy csak afféle városi legenda, mindenesetre arra utal, hogy a mostani baleset nem ilyen nyelesgránáttal történt, lehet, hogy ezek már nincsenek is hadrendben. A hatvanas évek közepén a munkásőrségnél történt egy hasonló baleset, amikor a lövészárokban robbant a gránát, akkor legalább hárman megsebesültek, de messze nem ilyen súlyosan.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-343705)
    Loading...
  11. muaddib00 szerint:
    2025.03.23 07:24

    @annokkk:
    Annyira titkos, hogy már 2024 januárban írt róla a 24.hu :
    https://24.hu/kozelet/2024/01/26/laktanyai-kikepzes-adaptiv-vedelem-honvedelmi-alapismeretek-kormanytisztviselok/

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-343706)
    Loading...
  12. vattablz szerint:
    2025.03.23 09:00

    @muaddib00: Persze, nem volt ez titok, de arról nem írtak, hogy a két hétbe belefér a kézigránáthajigálás, valamint ebben a cikkben csak férfiakról volt szó. (Nyilván diszkriminációnak minősítették.) Mindenesetre megállapítható, hogy jó ötlet volt ez a katonásdi és végül igazi sikertörténetté kerekedett. Ez is egy – meglehetősen radikális – módja a kormányzati vízfej leépítésének.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-343708)
    Loading...
  13. annokkk szerint:
    2025.03.23 10:02

    @muaddib00: Ha elolvastad, ott van benne a titoktartási kötelezettség is.
    Szalai B. Kristóf honvédelmi miniszter a felelős.
    Egyébként meg szórul szóra a Munkásőrség mintájára csinálják. A Honvédelmi és a Belügyminsisztérium közös szervezete. Ott is nők is tagjai lehettek, és főleg párttagok és tisztviselők voltak munkásőrök.
    Nagyon valószinű, hogy mindenki kapott éles fegyvereket is, ahogy a munkásőrök, és készek fegyverrel védeni a – nem néphatalmat , hanem – nemzeti kormányt.
    Hogy eddig hány munkásőrt sikerült felfegyverezni és bezupálni a katonai huntájukba, az egy jó kérdés lenne az országgyúlésben. És hogy hány fegyvert és milyeneket osztottak ki ezeknek, az is jó kérdés, mert ezekkel fogják fenntartani a katonai huntájukat, ha szorul a kapca.
    Melléklet : Munkásőrség
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Munk%C3%A1s%C5%91rs%C3%A9g

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-343709)
    Loading...
  14. ipartelep szerint:
    2025.03.23 10:28

    Hiv.: @annokkk:

    Az teljesen esélytelen, hogy ezeknek az erre jelentkező köztiszviselő civileknek kiosztották volna a fegyvereket. Biztosan nem, ez teljesen életszerűtlen. Képzeld csak el, a Gizike viszi haza a Kalasnyikovot, 5 tárral, (táranként 30 skuló). Azonban az egész mögött valóban az a gondolat lehet, hogy a hozzájuk hű szolgák kapjanak egy gyenge kiképzést, hogy ha majd a pártház ostromára kerül sor (netalántán), akkor legyenek alkalmas golyófogóik. Próbálnak felkészülni az „eshetőségekre”.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-343710)
    Loading...
  15. Grrr szerint:
    2025.03.23 10:30

    Előfordul a lényegesen jobban kiképzett katonáknál is néha az ilyen sérülés kiképzés közben. De talán itt különösen óvatlanok voltak a kiképzők, vagy nem volt jól átgondolva az egész – mert valóban, az éles kézigránát nem játékszer; nem kéthetes kis ‘erdei iskolába’ való.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-343711)
    Loading...
  16. vattablz szerint:
    2025.03.23 11:05

    @Grrr: Én is itt látom a problémát, azaz miért is adtak civilek kezébe éles gránátot, azaz bombát. És ez egyben kijelöli a felelősöket is, kíváncsi vagyok, ezek közül hányan fogják megütni a bokájukat. Valaki kitalálta, valaki jóváhagyta, valaki parancsba adta, és valaki, vagy valakik sorozatosan nem tagadták meg ezt a parancsot, ahogyan véleményem szerint kötelesek lettek volna, ahogy annak idején mondták volt, „a népellenes parancsot meg kell tagadni!”. Most majd megállapítják, hogy felelős: a műszaki hibás kézigránát, a többiek megússzák. (A Hosszúháti Állami Gazdaságban egyszer megijedtek a fogatolt lovak valamitől, átszaladtak az útmenti árkon, és összetörték a szekeret, valamint megsérült a szekéren ülő, majd lepottyanó kocsis. Egy fiatal agronómus töltötte ki a baleseti jegyzőkönyvet. A „baleset okozója” rubrikába szépen beírta, hogy „a rudas ló”. A rudas a jobb oldalra befogott ló, a másik a nyerges. Csak, hogy fitogtassam a műveltségemet.)

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-343712)
    Loading...
  17. ipartelep szerint:
    2025.03.23 11:06

    Hiv.: @Grrr:

    Nem tudsz ilyen helyzetben „óvatos” lenni, az óvatosság itt nem játszik. Másként mondom: hiába vagy óvatos, az nem előzi meg a bajt. Odamegy a Gizike, akit vonz a katona-romantika (látta a TV-ben is, most éppen megy ez a katonásdis valóságsó), de közben egy fekvőtámaszt sem tud megcsinálni, és egy kavicsot nem tud 10 méterre eldobni. És akkor a kezébe adnak egy éles kézigránátot… Tehát, ha a Gizike már ott van a lövészárokban, az már késő. Előbb kellett volna gondolkodni, hogy mit művelnek.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-343713)
    Loading...
  18. muaddib00 szerint:
    2025.03.23 11:09

    @annokkk:
    Persze, persze. 2024. január 22. 16:43 (négy nappal a 24.hu cikke előtt) publikusan kirakva a honvédelem.hu-ra:
    https://honvedelem.hu/hirek/honvedelmi-felkeszites-onkentes-alapon.html

    Micsoda titok, micsoda titok (a titoktartási kötelezettség a katonai kiképzések esetén amúgy alap, nem a meghirdetés volt titkos hanem a kiképzésen történtek).

    Tehát összegezve akkora bazi nagy titokban szervezték, hogy a publikus hírek között szerepelt a magyar honvédség hivatalos oldalán.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-343714)
    Loading...
  19. annokkk szerint:
    2025.03.23 11:36

    @muaddib00:
    Ja, bocs. Én nem néztem. Most se érek rá, szóval hányan szereztek és milyen katonai kiképzési rendfokozatot az elmúlt évben, és milyen katonai szervezet alá tartoznak ezek az egységek, és milyen katonai, belbiztonsági, vagy rendészeti feladatokra vetették be eddig őket ? Fegyvert honnan kell vételezniük ilyenkor, szóval mégis mi ez ?

    Hiv.: [@annokkk:](#comment-343716)
    Loading...
  20. ijontichy szerint:
    2025.03.23 11:41

    @muaddib00: : Mi van, nosztalgikus hangulatba kerültél? Nem szeretnéd, ha a kölködnek kimaradna a toznyolcasokkal bohóckodás az ún. honvédelmi napon? Mert mintha arra haladna megint a törpenapcsi (és nincs új a nap alatt komcsyéknál).
    „Nem is titkos, bibibííí”… ÉS? A lengyel tesókkal szemben meg kiakadtál a múltkor („el a kezekkel a gyerekektől…” valami ilyesmit írtál). Ez a PC-ség („ezekkel” szemben) miféle kényszer nálad? „Ja ha a trambulinról? Úgy már egészen más” 🙁
     
    @vattablz: : Boldogult ifjúkoromban voltam sportlövész még az mhsz-nél. Megvolt lövészetvezetőim is. A fent említett „honvédelmi napok” lebonyolítása (középsulik-gimik) kész gyomorgörcs volt – és nem hiszem, hogy egy csapat „téntanyaló” sokkal jobb lenne 🙁 . Mert balesetek még a „profiknál” is előfordultak. Amiről a korabeli sajtó persze nem számol(hatot)t be. Bárhogy is… nincs kifogásom a „svájcosodás” 😉 ellen, de talán nem ezzel kéne kezdeni 😀 .

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343717)
    Loading...
  21. Grrr szerint:
    2025.03.23 11:42

    @ipartelep: Lehetséges, de elképzelhető, hogy valami hiba történt a dobógyakorlaton. Nem ismerem a körülményeket. Vagy műszaki hibás volt a gránát, élesítéskor azonnal robbant – ami megmegyarázhatja, hogy miért érte súlyos sérülés mind a két kezet.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-343718)
    Loading...
  22. vattablz szerint:
    2025.03.23 11:45

    Közben kiderült, hogy támadógránát volt. https://telex.hu/belfold/2025/03/23/honvedseg-kezigranat-gyakorlat-ujdorogd-baleset-adaptiv-vedelem-program
    Továbbra is fenntartom, hogy civilek kezébe nem adunk kézigránátot, semmiképpen, semmifélét. És ezt is megússzák.

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-343719)
    Loading...
  23. muaddib00 szerint:
    2025.03.23 11:50

    @ijontichy:
    Ha valamilyen szalmabábot szeretnél rugdosni, váljék egészségedre. Annokkk kommenttárs azt írta, hogy titkolták. Leírtam, hogy nem titkolták. Az, hogy ti mit költötök ehhez hozzá, hogy szerintetek én mit gondolok, azzal nincs mit csinálnom.
    Amúgy azt gondolom, hogy ez egy marhaság. De amíg önkéntes alapú (ugyanis a lengyel sulis dolog a hírek szerint NEM az) addig nem tudok mit kezdeni más hülyeségével, akinek ez a vágya. A magyar sulis honvédelmi oktatás baromság kiakasztóbb.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-343720)
    Loading...
  24. ipartelep szerint:
    2025.03.23 16:42

    Ezenközben a másik viccországban:
    https://444.hu/2025/03/23/milliok-halhatnak-meg-a-usaid-tamogatasok-megszuntetese-miatt

    – Az lehetséges lenne, hogy az USA elnöke, és közeli emberei gyakorlatilag tömeggyilkosok?
    – Nem, az nem lehetséges, hogy gondolod? Az egy alkotmányos demokrácia, ahol az elnököt teljesen demokratikusan választották meg. Az évszázadok során annyira kiforrott a fékek, és ellensúlyok alapján működő rendszerük, hogy ott garantált a politikai rendszer optimális működése.
    – Aha.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-343721)
    Loading...
  25. muaddib00 szerint:
    2025.03.23 17:42

    @ipartelep:
    Az emberi tragédiák mellett én ennek a politikai értelmét sem látom (oké tudom, kár ilyet várni). Mert ahonnan eltűnik az USA soft power oda ki fog benyomulni? Hát akinek mostanában van erre bőven kapacitása: Kína.

    Hiv.: [@muaddib00:](#comment-343722)
    Loading...
  26. darnoknew szerint:
    2025.03.23 19:22

    @ijontichy:

    „ha egy elhajított éles gránát nem durran el, akkor a kiképzők mennek ki érte „hatástalanítani”. (bár hallottam pár meg nem erősített hírt, hogy volt ahol kihajtották a kiskatonát”

    Akkor most megerősítem. ’73, Dóc, egyemisták. A feladat nyeles kézigránát kibiztosítása, eldobása a lövészárokba, robbanás után hurrá, rohamozás, árokugrás. Az egyik srácé nem robbant fel. Toszás (Tóth százados, aki egészen a szakaszparancsnokságig vitte), legyintett, a következő. Lefutott még pár gyakorlat, mikor a kotona a saját gránátjának a robbanása után rohamozott, és a robbanástól beélesedett korábbi, el nem sült gránát majdnem akkor robbant, amikor felette átugrotta az árkot. Toszás arcán láttam némi gondolatiságot.

    Hiv.: [@darnoknew:](#comment-343723)
    Loading...
  27. velotanya szerint:
    2025.03.24 09:48

    @Grrr:
    Nyilván van egy pozitív valószínűsége a műszaki hibás gránátnak, de csak megerősíteni tudom, hogy a sajtóból megismert körülmények között semmilyen éles gránát robbanására nem kerülhetett volna sor. Itt valami folyamatszinten nem stimmel, de nagyon nem. Vagy az egész folyamat során – a program megtervezésétől a helyszíni felügyeletig – egyetlen kicsit is hozzáértő ember (mondjuk egy átlagosan képzett tiszthelyettes) nem látta/nem vett részt benne, vagy valami egészen más zajlott ott és akkor, mint egy ötnapos cserkészprogram jellegű katonásdi civileknek. (Vagy pedig a nyilvánosságra került hírek nem felelnek meg a valóságnak.)

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-343725)
    Loading...
  28. ijontichy szerint:
    2025.03.25 13:10

    Mindeközben: „Februárban is Magyarországon volt a legmagasabb az infláció az EU-ban”
    https://telex.hu/gazdasag/2025/03/25/inflacio-eu-euroovezet-elelmiszerek-szolgaltatasok
     
    és egy őszinte (s)óhajtás: „… már mindenkinek minden mindegy, csak bárki győzze le ezeket. […] Ha nem költesz milliárdokat gyűlöletkeltésre, ez máris egy boldogabb ország lesz. Nagyon könnyű jobban csinálni. […] Orbánéknál szarabbul nehéz lenne”
    és hát vityáék évtizedekre hazavágták a magyar társadalmat 🙁
    https://telex.hu/belfold/2025/03/25/kovacs-gergely-mar-mindenkinek-minden-mindegy-csak-barki-gyozze-le-ezeket

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343764)
    Loading...
  29. ijontichy szerint:
    2025.03.25 21:06

    Olvasom, hogy megy a sirám: mogyoróföldön drága a bankolás. Nomeg, hogy milyen trükkökkel lehet spórolni. Szvsz. nem trükkök kellenének. Ehhez sem. El kéne végre hajtani a neokomcsy bagázst. Nem szívem csücske a pénzügyi szektor, de ki az a hülye aki elhiszi, hogy a bankokat saját zsebeként és „pénzbehajtójaként” (különadók!) kezelő vitya rezsim okozta veszteségeket, nem fogja a szektor a derék mogyoró pógárokon behajtani?

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343795)
    Loading...
  30. velotanya szerint:
    2025.03.25 21:38

    Ritka jó szakértés a kézigránát-balesetről:

    Hiv.: [@velotanya:](#comment-343797)
    Loading...
  31. ikarus szerint:
    2025.03.26 06:50

    @darnoknew:
    OFF
    Csak nem Hódmezővásárhely 1.szd.1. szakasz?

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-343802)
    Loading...
  32. ijontichy szerint:
    2025.03.26 16:37

    A színek alapján nekem úgy tűnik, ártatlan növények estek áldozatul az undorbán országlásából fakadó frusztráció levezetésének :-(. Fiúk-lányok, ezt nem kéne. A hullarablóvá válás elkerülésének nem ez a módja. De fel kéne hagyni a „gyurcsányahibás”-sal is. Szvsz. már a kétésfélmilla egy jó részében is felsejlett, hogy ki a valódi „hibás”. Csak kínos lenne bevallani. Pedig jobb előbb, mint később, jobb későn, mint soha :-/
     
    https://telex.hu/szepkilatas/2025/03/26/osszegrafitiztek-a-tunder-szikla-csucsat-vedett-novenyek-pusztultak

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343815)
    Loading...
  33. ipartelep szerint:
    2025.03.27 08:16

    https://444.hu/2025/03/27/akkor-mostantol-mindenki-taskajaban-legyen-egy-kis-konzervbab-bicska-es-gyufa

    Azért ezek a junijósok sem a legélesebb kések a fiókban. Persze a Krumpli embereivel nem versenyezhetnek, az igaz, náluk sötétebb versenyzők ebben a műfajban jelenleg nincsenek.
    Szóval ez a 3 napig túlélni műfaj, aztán lesz ami lesz (úgyis megesszük egymást), hát mit mondjak… stílusosan: jézusmária, ezek vezetik az Európai Uniót?

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-343838)
    Loading...
  34. DarthVader szerint:
    2025.03.27 09:44

    @ipartelep:
    Nem kell ennyire túldramatizálni. Ez az intézkedés bármilyen havariahelyzetre alkalmazható. Árvíz, tornádó, erdőtüz, lavina, stb. Na meg ha az oroszok felrobbantanak egy trafóállomást és egy városban nincs áram pár napig. Nem kell atomcsapásra gondolni.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-343843)
    Loading...
  35. Grrr szerint:
    2025.03.27 11:02

    @ipartelep: Tudtad, hogy nem fogom szó nélkül hagyni … 🙂 Van egy friss uniós készültségi terv – ez alapvetően nemzeti kompetencia volt, de az EU terjeszkedik, terjeszkedik, egyre inkább belebeszél mindenbe…. Ami szerintem alapvetően szükséges és hasznos, még ha persze a részleteken lehet is vitázni – Orbán és a szuverenisták szerint meg elvetendő, mivel ők az én teljesen objektív értékelésem alapján fragmentált, nem nagyon jól működő belső piaccal bíró, külpolitikai és gazdasági téren (beruházási támogatások, versenypolitika, pimf és koordinálatlan digitális kezdeményezések) egymás ellen is küzdő országoból álló gyenge Európát szeretnének.

    De ne keverjük a nyilván lassú, túlbiztosított, kompromisszumos, de pont ezzel módszeres és igen körültekintő uniós döntéshozatalt a nagymamával, akinek kerekei vannak!

    Az uniós preparedness strategy-nak rengeteg előzménye van (Niinistö jelentés, parlamenti felkérés, Európai Tanács konklúziói 2023 óta), és elég sokmindenről szól, van hozzá egy konkrét akcióterv is, amit be szoktak tartani. A lakosság felkészültsége ennek része. Amúgy a 72 órás készlet felhalmozása persze csak rövidtávú logisztikai problémákra van, és elsősorban és tipikusan a pánik megelőzésére.

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-343844)
    Loading...
  36. ipartelep szerint:
    2025.03.27 11:58

    Hiv.: @Grrr:

    Ez persze nem egy nagy súlyú ügy, csak feltűnt, hogy olyan naiv tanácsokat ad, mintha arról beszélgetne a barátnőivel, hogy kinek mi van a ridiküljében. Mint ahogyan Móricka elképzeli ezt a túlélés-dolgot. Nálam most is 3 kés van (basszus, még a munkahelyen is, amilyen késbuzi vagyok), + természetesen gyufa, és a 3 napig nem evést csak úgy játékból, és kíváncsiságból nem egyszer kipróbáltam, szóval 3 nap az semmi. Arra adjon tanácsokat, hogy akkor mit kell csinálni, amikor nem lesz víz, villany, és kaja sem, 30 nap múlva. Persze, arra nem lehet tanácsot adni, nem is várom el tőle. Nekik ott az EU-ban nem az a dolguk, hogy ilyen Mórickás túlélési tanácsokat adjanak, hanem az, hogy megpróbálják megelőzni azt, hogy 30 nap után egymást kelljen megenni. Mert most éppen elég sok barom van (Krumplival élen) aki ezt szeretnék kipróbáltatni velünk.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-343846)
    Loading...
  37. nyulambator szerint:
    2025.03.27 12:10

    @ipartelep: Ami neked mórickás túlélési tanács, az másnak lehet, hogy nem az. Nem mindenki jár három késsel és nem mindenkinek van otthon elégséges cucca, hogy három napig el legyen közellátás nélkül. Te lehet vígan elvagy háron napig kaja nélkül de óvódás gyerekkel, cukorbeteg nagymamával ez nem biztos, hogy triviális. Az EU elmúlt 20-30 éve arról szólt, hogy magától értetődő, hogy van víz, villany, benzin és holnap is kinyit a bolt. Úgy tűnik ideje legalább arra felkészülni (nem neked, hanem mindenkinek) hogy esetleg két-három napig is eltart mire helyreállítják a megrongált erőművet, újra ki tud nyitni a bolt, megy a benzinkút.

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-343847)
    Loading...
  38. ipartelep szerint:
    2025.03.27 12:23

    Hiv.: @nyulambator:

    És ezekkel a Mórickás jótanácsokkal (hogy mi legyen a ridikülben) fognak erre felkészülni. Olyan tanácsokkal, amik feleslegesek, mert (1) mindenki tudja, hogy legyen otthon valamennyi kaja, gyufa, stb, és (2) ha ezt sem tudja, akkor ebből a ridikül-leltárból sem fogja megtudni.
    A 3 napos túlélésre nem kell külön felkészülni, arra nincs mit készülni, az alapból műxik mindenkinél. Ha meg 30 napra kellene felkészülni, arra meg nem lehet, nem tudsz, nem rajtad múlik. Tehát adott a szarnak egy pofont, nem adott semmi használható tanácsot. Én erről beszélek.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-343848)
    Loading...
  39. ijontichy szerint:
    2025.03.27 13:23

    @ipartelep: : A „mórickás” jótanácsokat lehet bírálni, de van alapja. Az én emlékezetem abban sem rövid, hogy mit tudott nagyanyám a túlélésről (2db világháború és már az elsőnél sem volt gyerek!). Ma leginkább arra készülünk, hogy nem lesz áram 3-4 órán át (és azt is bejelentik), amikor az „intézkedésünk” többnyire kimerül abban, hogy ne olvadjon le a frigó. A városi lakosság egy háború esetén csúnyán meg fogja szívni. A legtöbbünknél van elősegélydoboz, alapvető gyógyszer-kötszer, tán még konzervek is, de ha nincs gáz-áram-víz és nem megy a mikró! 🙂 , szarban leszünk.
    Az EU (Brüsszel) hasznos, de csak akkor, ha vészhelyzetben is képes védeni a többségében szabálykövetőnek „kitenyésztett” polgárait. Különben gáz lesz.
    Ja és Mogyoróland… amikor a márciusi hóesésben, a magyar belügynek csak az ominózus SMS-re futotta, sok jót nem sejtet :-/ .

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343850)
    Loading...
  40. DarthVader szerint:
    2025.03.27 13:32

    @ipartelep:
    A háztartások jelentős reszében nincs gyufa. Minek? Elektromos főzőlap vsn, senki nem dohányzik. Városon a panelban meg a lakóparkban nincs kamra. Nincs egy 4 tagu családnak 3 napra való tartalék élelem. Ott a bolt a sarkon. Nincs egy elemlámpa. Gyertyáról nem is beszélve. Nincs rá szükség. Ha elmegy az áram, fél órára ott a mobiltelefon. Te nagyon tévedsz, ha azt gondolod, a lakosság jelentős része nem állna letolt gatyával egy 3 napos vészhelyzetben. Nem kell csépelni a szalmát.

    Hiv.: [@DarthVader:](#comment-343852)
    Loading...
  41. Grrr szerint:
    2025.03.27 13:35

    Sok teendő van; ezen belül a lakosság különböz csoportjainak érzékenyítése is. Nem csak a nemtudásról van szó, hanem a ‘Call to Action’-ről is. Van, aki bizonytalan, mit is kellene tennie, van, akinek ezer más gondja van, van, aki tudja, de halogatja…. És ahogy mondtam, nem csak a ‘túlélésről’ szól ez, hanem arról, hogy a lakosság nagyobb biztonságban érezze magát, ne pánikoljon, ne rohamozzák meg túl sokan a boltokat. Egy könnyed, viral-nak szánt videó is egy eleme lehet a kommunikációs stratégiának nyilván (vannak nekik profi kommunikációs tanácsadóik) – meg persze a biztosnak is időnként szerepelnie kell mindenféle médiában, biztos van erre egy Key Performance Indicator. 🙂

    Hiv.: [@Grrr:](#comment-343853)
    Loading...
  42. ijontichy szerint:
    2025.03.27 13:39

    @Grrr: : Nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de nemrég kénytelen voltam kicsit bújni az „EU AI act 2024”-et. A lényeg, hogy összességében ez leginkább egy rakat jogász művére emlékezet, amit arra az esetre pakoltak össze, hogy gebasz esetén teljesen „jogállami és jogszerű” 😉 módon rá lehessen kenni valakire sz@rt (ld. még „bűnbak”). Mintha nem sok fejlődést mutatnának azóta, amikor – nem kevés pénzt elköltve, totálisan hülyét csinálva magukból – a pici-micisoftot arra kötelezték (jogerősen! muhaha), hogy a windóz telepítő feltegye a világegyetem legfontosabb kérdését: Önnek böngészőt kell választania :-/
    Returning to… hálistennek a legfontosabb nálam a kotyogós kávéfőző. Szabad tűzön is működik 😀

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343854)
    Loading...
  43. ipartelep szerint:
    2025.03.27 13:57

    Jó, nem vitatkozom ezen, mindenkinek igaza van. Az végül is egy pozitívum az ügyben, hogy ha ilyen esetlegesen, bénán, és naiv módon is, de legalább már a Junijósok is gondolnak arra, hogy „mi lenne, ha…” és megpróbálnak figyelmeztetni.
    De hogy tényleg mi lenne ha… Ugye láttátok az „Úton” (2009) c. filmet? Na, kb. az lenne. Igaz, nem 30 nap múlva (akkor még nem), hanem 1 év múlva. Nem lehet rá felkészülni, akkorra már a legagyafúrtabb preppereket is megennék.

    Hiv.: [@ipartelep:](#comment-343855)
    Loading...
  44. KennyOMG szerint:
    2025.03.27 14:37

    @DarthVader: A legeslegalapvetobb: mutasson nekem barki olyan panel-, ber- vagy lakohazat Europaban, aminek a lakasaiban van 3 liter viz (1l/nap, mert szuken merjuk, es valamennyi dehidratacio belefer) per lakos. Nincs, hely sincs, szukseget sem erezzuk. Ez egyebkent nem magyar vonas, nagyvarosokban mindenhol igy van, termeszetesnek vesszuk, hogy a dolgok… vannak. Meg olyan helyeken sem tartalekolnak az emberek, mint pl Santiago, ahol 6 millio ember vizellatasat egy olyan (nagy onbizalommal megvert) patak szolgaltatja, amibe a felsobb reszein a banyacegek rendszeresen eregetnek bele (termeszetesen csak es kizarolag veletlenul) cuccokat, amire valaszul a helyi vizmuvek be szokta jelenteni, hogy akkor most az egesz varosban konyec a vezetekes viznek 3-4 napra, hanem elmennek a boltba, es megveszik a 10 literes vizet akkor a frissen kiszallitott raklapokrol.
    .
    Ugyanakkor ismeroseim Kashmirban 150 kilo rizsen ulnek a hazban, szerintuk az a minimum, amivel egy evig ki tudja huzni a csalad, a szomszedjuk 250 kilot dugdos valahol, plusz fuszerek, vetomagok es vagy 25 liter novenyi olaj. Oket meg erre tanitotta meg az elet es a nem teljesen stabil viszonyok.

    Hiv.: [@KennyOMG:](#comment-343857)
    Loading...
  45. nyulambator szerint:
    2025.03.27 14:49

    @KennyOMG: Nem tudome Európának számít-e a UK és Írország, mindenestre ezek kivételek. A meglehetősen ingadozó hálózati nyomás miatt a házak túlnyomó többségében (és igen nagyrészt a lakásokban se) nem közvetlenül eresztik rá a vezetékes vizet a csapokra, hanem van egy ciszterna amit a vezetékes víz tölt fel amikor épp van elég nyomás és a ciszternából kapják a csapok a vizet.
    Mindez ott is így van, ahol amúgy van rendes víznyomás, mert ez a tradíció. Szóval ezekben az országokban a vízzel nem lenne akkora gond. (Más kérdés, hogy pont ezekben az országokban amúgy is ritka három olyan nap, amikor nincs annyi eső, hogy tudj vizet gyűjteni)

    Hiv.: [@nyulambator:](#comment-343859)
    Loading...
  46. vattablz szerint:
    2025.03.28 09:30

    Vészabó Noémi elnyerte a Munkácsy-díjat. Péhoward örök! https://444.hu/2025/03/27/lemondott-a-teljes-munkacsy-dij-bizottsag-giccsfesto-dija-miatt
    (Gyengébbek kedvéért: Ő volt az a hölgy, aki egy alkalommal festményt vitt orbánnak a kötcsei piknikre. Van olyan jó, mint a makaó.)

    Hiv.: [@vattablz:](#comment-343870)
    Loading...
  47. lmate szerint:
    2025.03.28 14:26

    Már két napja kiosztották az idei Abel díjat, és a Vincenten még mindig semmi? Mindjárt visszamondom az előfizetésemet.

    Hiv.: [@lmate:](#comment-343876)
    Loading...
  48. ikarus szerint:
    2025.03.28 15:14

    @lmate:
    Tudom, hogy viccország, meg Index, meg nem Abel, de azért legyen itt megörökítve a 3szög 4szögesítése.
    https://telex.hu/techtud/2025/03/28/122-ev-utan-igazoltak-a-haromszog-negyszogesiteserol-szolo-feladvany-megfejteset

    Hiv.: [@ikarus:](#comment-343877)
    Loading...
  49. jotunder szerint:
    2025.03.28 16:11

    @lmate: most nem megy. fáradt vagyok. emlékszem, hogy volt egy rövid időszak az életemben, még Amerikában, amikor érdekeltek a D-modulusok, de azt hiszem csak kapkodtam mindenfelé. Riemann-Hilbert correspondance, az is, de én ezt adott ponton szerencsére feladtam.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-343879)
    Loading...
  50. ijontichy szerint:
    2025.03.28 17:58

    „Azt hiszik majd, hogy valamelyik vendégnek kellett mentő, álljanak máshova a papával!!”
    Legendás mogyoró individualizmus 🙁 Narancshorda országlásának társadalompusztító hatása egyre „szebb” jelenségeket produkál.
    (Szabad legalább még gondolatban mihamarabbi khm… karmán morfondírozni?)
    &nsbp;
    https://telex.hu/belfold/2025/03/28/mentok-vizsgalat-mentoauto-jarda-parkolas
     
    Más: „Ha egy nagykövetem részt venne egy ilyen akcióban, azonnal kirúgnám”
    Hááát… parasztbolsy viktatúrájának wckefe külügyére legalább nem hazudtolja meg magát 🙁
    https://telex.hu/belfold/2025/03/28/szijjarto-peter-paul-richard-gallagher-vatikan-sajtotajekoztato-orosz-ukran-haboru-pride

    Hiv.: [@ijontichy:](#comment-343887)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments
Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Senior senator for California egy kormanyzati szer…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : És az egész szürreális tragikomédia…
  • vattablz on Viccországban bejelentenekMegint a Boeing.
  • halatlangazember on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeNemtom volt-e már, ha igen, bocs: Elon és Donald t…
  • Virág et. on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeA kábítószerfogyasztás rossz dolog, gyerekek.
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreNémi cinizmust érzek a szavaidban. Dehogynem érdek…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak Izraelre@Késes Szent Alia: Nem hiszem, hogy ilyen szinten…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak Izraelre@KennyOMG: Talán ma éjjel még nem, bár tényleg sok…
  • KennyOMG on Terroristák támadtak IzraelreUgy tunik nemlufi, es holnap erdekes napra ebredun…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreHegseth: Irán jelenleg aktív lépéseket tesz az ato…
  • azuccahirmondoja on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "... más módszert kell keresni" Senki nem…
  • Késes Szent Alia on Terroristák támadtak IzraelreValami mozgolódás van Irán környékén. A közvetlen…
  • Grrr on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Trumpjugend besúgó https://www.msnbc.com/top-stori…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal v…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)Egyetértek mindennel, amit írsz, csakhogy amíg te…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekhttps://444.hu/2025/06/11/a-szuverenitasvedelmi-hi…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Én értem a keserűséget, de a tényáll…
  • ikarus on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Hogy érthető legyen, idemásolok egy részt…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: Eddig számomra a megkerülhetetlen axióm…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Semmi nem garantálja, semmi nem biz…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : Mondjuk meg kell tanulnod úszni (ld. Oc…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: Vissza kell kérdeznem: mi garantálja, hog…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@Grrr:: Szegénységkutatás – elemzés a magyarok pén…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Továbbá: a lényeges kérdéseimre nem érkezett válas…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)Elnézést, képtelen vagyok mindenkinek külön-külön…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Off A pontosság kedvéért: a szomszéd…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @Grrr: Néhány tényező árnyalja ezt a szegény…
  • Grrr on Padányi Viktor esete (heheposzt)@ipartelep: Szerintem ebben nagyon szépen megegyez…
  • Grrr on Viccországban bejelentenekAz adatok alapján nem gyorsul az infláció amúgy, i…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @Grrr: Amit itt írsz, Gyurcsány bűneit minie…
  • tahonoli on Elon Musk kissé önkritikus tweetjeHiv.: @incze: Lehet jól látja @thegaben86:, hogy M…
  • ijontichy on Elon Musk kissé önkritikus tweetje@incze: : Van ez így :-) https://www.youtube.com/w…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @barki: Talán lejött eddigi hozzászólásaimbó…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek"A kormány számára kisebb pofonnal érhet fel a fri…
  • incze on Elon Musk kissé önkritikus tweetjemár sajnálja. https://x.com/Tendar/status/19327098…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@darnoknew: : "amit mi kifőzünk a vincent boszorká…
  • ijontichy on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: : I've got some bad news for you sunshine…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: "a kockázatok csökkentéséről nemcsak gondo…
  • nyulambator on Padányi Viktor esete (heheposzt)@barki: Nem látom, hogy itt bárki is vitatná amit…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Vastagbőr-blog szemlézte: Lakner Zoltán: Orbán a d…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hibát követtem el. Nem írtem le explicit, hogy nem…
  • barki on Padányi Viktor esete (heheposzt)@tahonoli: :) Ha nekem szól, akkor nem érzem talál…
  • ipartelep on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Mondják, hogy akik nem tanulnak a t…
  • darnoknew on Padányi Viktor esete (heheposzt)@labrys: "mindenki univerzális, objektív, eleve…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @incze: Köszönöm. :) Szerintem teljesen korr…
  • tahonoli on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @labrys: Bocs mindenkitől, de sajnos esélyes…
  • vattablz on Viccországban bejelentenek@Grrr: Gyanítom, hogy inkább nem értették a kérdés…
  • naki on Padányi Viktor esete (heheposzt)Hiv.: @ijontichy::https://444.hu/2025/06/10/42-mil…
  • incze on Viccországban bejelentenek@tahonoli kolléga kedvéért ideteszem amit a chatgp…
  • labrys on Padányi Viktor esete (heheposzt)P.s.: …Amennyiben valakiben felmerülne, hogy e pon…

Posztrulett

Egy filozófiai/hálózatelmélet gondolat Schmidt Mária nélkül (két fontos egy fontatlan, és Loupe is)

Tegnap voltunk a Loupe-ban, egy gyönyörű előadást láttunk, „Az éjjel soha nem érhet véget”, öt szereplő: Znamenák, Stefanovics Angéla, Bánki Gergely (Niebelung-lakópark, Jég, de a Mi kis falunkból szokták ismerni), Trill Beatrix (Futni mentem), Samudovszky Adrián (a Studió K-ban szokott játszani, és csak néztem ki a fejemből, hogy mennyire jó volt). Nézze meg a Kedves …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • gudea73
  • marysolotravez
  • jaurin
  • barki
  • ikarus
  • opiniopraesumpta
  • olvassbele.com
  • rovidec398e17c6
  • Tyto
  • nyulambator
  • kisvince
  • labrys
  • thegaben86
  • Gaboxhrr
  • Mister Gumpy
  • tortt49
  • vattablz
  • Hector Kapitány
  • twmmy
  • kiazmármegint
  • dr Brcskzf Gröőő
  • Hanyistók
  • darnoknew
  • jelbeszed
  • cleantone2
  • outsiderb
  • micike mici
  • annokkk
  • kisa
  • j.alfred prufrock II
  • SMFB
  • szabol25
  • sgtpotrien
  • Czifra Zoltán
  • attitoth68
  • Mikonu
  • pogny
  • KennyOMG
  • ra0213
  • onehumanoid
  • anna007dor
  • Judit Merényi
  • Virág et.
  • csunyatáp
  • lgombb
  • nerangass
  • Bogomil
  • dynamicist
  • Tiborné Tóth
  • elolhatuldoktor
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d