Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld 2026.05.10
  • Most múlik…. 2026.05.09
  • …ahelyett, hogy….. (újraközlés) 2026.05.06
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt) 2026.05.05
  • A kulturális mecenatúra egy újszerű formájáról (javaslatposzt) 2026.05.04
  • A Lendületes kutatók állásfoglalása 2026.04.28

A legolvasottabb posztok

  • Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld
  • Most múlik....
  • Viccországban bejelentenek
  • Az újnáci Megadja Gábor fészbukbejegyzése április 12-én reggel (történelemposzt)
  • ...ahelyett, hogy..... (újraközlés)
  • Mayday Fanni sokkal többet tehet a NER bukásáért, mint a Vincent

Fricz Tamás a liberális kultúra hegemóniáját követeli

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

   Az Ifjúkommunista nevű kádárista lap vezető szerzője, Fricz Tamás ma domináns kultúrát követel Magyarországon, a német Leitkultur mintájára. 

   A domináns kultúra természetesen azt jelenti, hogy az Orbán altestébe nyelvükkel behatoló felnőttfilmszínházi karakterek, mint például a konzervatív Körösényi által alkalmatlansága miatt az MTA PTI-ből kirúgott Fricz Tamás,  élvezzenek előnyt bárkivel szemben, akik a kevésbé mondén viszonyulást preferálják a miniszterelnöki ánuszhoz. 

  A német Leitkultur kifejezésről Fricz a következőt írja 

„Ehhez képest Friedrich Merz, az uniópártok akkori frakcióvezetője 2000-ben már arról beszélt, hogy a migránsok integrációja akkor lehet sikeres, ha kifejezetten a német kultúrához alkalmazkodnak és illeszkednek az országba érkezők, a Leitkultur tehát nála már egy olyan irányadó kultúrát jelentett, amelynek része az alapjogokon túl egyfajta értékrend, erkölcsi, magatartási és viselkedési mód, illetve természetesen a német nyelv és kultúra ismerete.”

Csakhogy Friedrich Merz  „freiheitliche deutsche Leitkultur”-t követelt. A liberális német domináns kultúra elfogadását követelte a bevándorlóktól. Itt a liberális jelző nagyjából ugyanazt jelenti, mint a liberális demokrácia kifejezésben. „Deutschland ist ein weltoffenes und ausländerfreundliches Land”– azaz „Németország egy kozmopolita és külföldibarát ország”- mondta Merz. Ez egy mérsékelten konzervatív, inkább konzervatív-liberális szöveg, amit én akár el is tudok fogadni (szemben mondjuk Jürgen Habermas-szal). Csak persze Fricz semminek nem néz utána, mert ilyennek szülte az a drága kommunista mamikája.

  Azon kevés lényegében véve liberális beállítottságú magyar polgár közé tartozom, aki nem mondana olyat, hogy Alföldi Róbert jobb rendező, mint Vidnyánszky Attila. Azt esetleg mondanám, hogy Alföldi színháza általában közelebb áll hozzám, mint Vidnyánszkyé. Tulajdonképpen azt sem állítom, hogy Vajda Mihály akadémikus egészen biztosan jelentősebb filozófus, mint az általam többször megénekelt Mezei Balázs professzor vagy azt, hogy Kis János munkássága Körösényi András elé helyezhető. Állítsák ezt azok, akik értenek az ilyesmihez. Kifejezetten káros baromságnak tartom a facebooklilberális értelmiségiek fricztamáskodását a progresszívmagyar társadalomtudomány és kultúra felsőbbrendűségéről (ők persze finomabban fogalmaznak, az én hátam azonban egészen finoman sem tollas). 

    Ahol karrieristák előnyszerzéséről van szó, ott karrieristák előnyszerzéséről van szó. Kétezerötben a Gyurcsány mellett tülekedő holdudvariak is előnyt akartak szerezni maguknak, és most a majomparádé Fricz Tamás is. Jó, jó, nem teszek egyenlőségjelet közéjük, Fricz gyakorlatilag alulmúlhatatlan tehetségtelenségben, de láttam, amit láttam. Az orbánizmus a tehetségtelen senkiháziak tombolásáról szól, a gyurcsányizmust pedig talán még nem is szegény Gyurcsány Ferencről fogják elnevezni, hanem Gyurcsány Géza Attiláról a jeles izlandistáról. Mindazonáltal…

    Az elkövetkező pár hétben a magyar mocsár rendesen fel fog kavarodni, ezek a szörnyetegek tudják, hogy most jött el az idejük. Semmit sem tehetünk ellenük, de legalább azt a semmit tegyük meg hölgyeim és uraim. 

     

  

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16518526-6a03d2c6aba2a' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16518526&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16518526-6a03d2c6aba2a&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16518526-6a03d2c6aba2a' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

A magyar tudomány esete a kultúrharccal

Next Post:

Listákról

88 Commments

Comment navigation

Newer Comments
  1. Muad'Dib szerint:
    2018.06.18 09:06

    Hát ez qrva jó. Még ha valami alternatív univerzumban el is fogadnánk, hogy igaza van és el voltak nyomva a hatalmas tehetségek, akkor is közröhejjé válik az egész szöveg lévén a domináns kultúrához, domináns ideológia háttér is passzolna. De őszintén milyen felhatalmazásról beszél ami megindokolná valami kulturális irányváltás szükségességét? Mintha bármiféle fityesz-kádéenmpé egységes nézetrendszerről lehetne beszélni. De hát nem az ideológia tartja egyben ezeket, hanem a hatalom önnön imádata. Nem kereszténydemokraták, nem jobboldaliak, nem baloldaliak, de még csak nem is szélsőjobboldaliak. Egy rakás harácsoló a vezér köré gyűlve. Ennélfogva pedig a a hozzájuk csapódó „kultúrazászlóvivők” soha nem is fognak tudni semmit terjeszteni. Mert biztos lehet mindenki benne, hogy ha Viktor holnap liberálissá vedlene vissza, a seggnyalói azonnal követnék és akkor megint az lenne a kívánt domináns kultúra.

    Hiv.: [@Muad’Dib:](#comment-79553)
    Loading...
  2. Bogomil szerint:
    2018.06.18 11:25

    @Muad’Dib: Már ki is mondta – taktikai szempontból talán kicsit túl korán – az egyik (szintén leendő akadémikus) szakértőjük, Szánthó Miklós, az ún. Alapjogokért Központ vezetője, hogy vége az állam világnézeti semlegességének: 24.hu/kozelet/2018/06/16/szakitana-a-vilagnezeti-semlegesseggel-a-modosulo-alaptorveny/

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-79554)
    Loading...
  3. jotunder szerint:
    2018.06.18 11:46

    @Bogomil: Az allam vilagnezeti semlegessegenek valojaban tobb ertelmezese van. Van az, amirol Kis Janos konyvet irt, es van a nemet, francia vilagnezeti semlegesseg, ami azert sokkal kevesbe doktrinerebb. En a nemet vilagnezeti semlegesseget preferalom a Kis Janos-fele vilagnezeti semlegesseggel szemben, nem azert mert jobb, hanem mert az en lelkialkatomhoz jobban passzol. Amit Orbanek csinalnak az gyakorlatilag unios konvenciok megserteset jelenti, es az, hogy ezt stikaban irtak bele egy modositoba az a szanalmas fidesznyik kamukonzervativizmus ekes bizonyiteka. Szantho Miklos is csak egy megadja, csak valamivel tobb penzt csusztatnak a zsebebe.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-79555)
    Loading...
  4. Bogomil szerint:
    2018.06.18 11:52

    @jotunder: Én leginkább azon vagyok kiakadva, hogy egy ilyen, alapvető fontosságú kérdést minden szakmai és társadalmi vita nélkül, egy képviselői módosító indítvány alapján próbálnak meg seperc alatt szabályozni az alkotmányban.

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-79556)
    Loading...
  5. jotunder szerint:
    2018.06.18 11:54

    @Bogomil: Ezt mondom en is. Ez egy vicc. Nem annyira jo vicc.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-79557)
    Loading...
  6. zsírPubli szerint:
    2018.06.18 12:41

    „Az Ifjúkommunista nevű kádárista lap vezető szerzője, Fricz Tamás”

    ez fritz múltjára utalás? 😀

    Hiv.: [@zsírPubli:](#comment-79558)
    Loading...
  7. zsírPubli szerint:
    2018.06.18 12:41

    @zsírPubli:
    *Fricz, typo

    szóval milyen múltja van neki? 😀

    Hiv.: [@zsírPubli:](#comment-79559)
    Loading...
  8. jotunder szerint:
    2018.06.18 12:47

    @zsírPubli: ez egy un. tenyallitas.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-79560)
    Loading...
  9. whale szerint:
    2018.06.18 13:23

    @Bogomil: Öööö…most tetszett jönni a hathúszassal? 8 ÉVE ez megy, csak akkor fékeztek egy icipicit, amikor kicsavarták a kezükből a kétharmadot az előző ciklusban.

    Hiv.: [@whale:](#comment-79561)
    Loading...
  10. ámbátor szerint:
    2018.06.18 13:58

    @Bogomil: a „próbáljalnak” szóhasználattal nem értek egyet. Nem próbálnak semmit. Yoda mester híveként teszik, vagy nem teszik.

    Hiv.: [@ámbátor:](#comment-79562)
    Loading...
  11. tonhalkonzerv reloaded szerint:
    2018.06.18 14:44

    „de legalább azt a semmit tegyük meg hölgyeim és uraim” És ezt hogy képzeljük, jönnek majd a posztok hogy a hétfejű sárkány sorkötelezettségéből doktorálnak az NKEn, Láng Vetőt meg kinevezték professzornak a két Kommentár cikkből összeollózott Püski kiadós könyvére ilyesmi?

    Hiv.: [@tonhalkonzerv reloaded:](#comment-79563)
    Loading...
  12. Névtelen szerint:
    2018.06.18 16:22

    @Bogomil: Sajnos, erről a „világnézeti semlegesség” ügyről az elmúlt harminc évben nem lehetett értelmes vitát folytatni nálunk, mert a Kis János-irány és szimplifikálói bármilyen felvetést mint mucsai/fasiszta/klerikális/középkori szörnyedelmet bélyegeztek meg és a szolgamédiájuk ehhez statisztált. Az ugyan nem törvényszerű, hogy ettől még a fritztamásféle KISZ KBs áttvedletteknek kellett jönniük, megtámogatva a semjénzsótiféle nyáladzókkal, csak mutatja a reménytelenséget.

    Hiv.: [@:](#comment-79564)
    Loading...
  13. jotunder szerint:
    2018.06.18 16:24

    @fortin2: Hol belyegzett meg barmit is Kis Janos?

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-79565)
    Loading...
  14. jotunder szerint:
    2018.06.18 16:41

    epa.niif.hu/02500/02565/00002/pdf/EPA02565_poltud_szemle_1992_2_005-052.pdf

    ez az eredeti Kis Janos szoveg az Allam semlegessegerol.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-79566)
    Loading...
  15. Bogomil szerint:
    2018.06.18 16:44

    @fortin2: Számomra az állam világnézeti semlegessége nagyon egyszerű dolog; az állam ne tegyen különbséget polgárai és közösségeik, szervezeteik között annak alapján, hogy milyen a világnézetük. Tudom, hogy ez elég primitív, továbbá nem egzakt módon ad választ arra a kérdésre, hogy milyen vallási közösségen belüli szabályokat NE toleráljon az állam, de amolyan fuzzy iránymutatásként megfelelő. Kis János munkáját nem olvastam, ő nyilván szofisztikáltabb ebben a kérdésben, de arra én sem emlékszem, hogy bárkit megbélyegzett volna. Egyébiránt bármit bármiként minősíteni, esetleg szavakban akár megbélyegezni – nem az állam, hanem civil személy által – nem is az állam világnézeti semlegességéhez, hanem a szólásszabadság kérdésköréhez tartozó probléma.

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-79567)
    Loading...
  16. morph on deer szerint:
    2018.06.18 20:55

    Ez azért valahol istenigazából gyönyörű!

    Amikor már azt is felrójuk a köpönyegforgató bérfirkászoknak (bértörténész?) ha véletlenül és kifejezetten tévedésből kimondják a tutit…

    Gondolom a kognitív disszonancia eluralkodott, és nevezett nem tudott hirtelen urrá lenni rajta..!

    Hát mit szóltok, “tisztelt hölgyeim és uraim”, milyen érzés már megint a hetvenes években élni?

    (Jó, csak semmi személyeskedés, én is pontosan tudom, hogy akkor cirka fél méterrel hosszabb hajam volt, mint most! Ami azt is jelenti, hogy ma anbyival rövidebb van. De legalább már akkor sem borotválkoztam, ami enyhítő körülmény!)

    Szóval ideje tudomásul venni, hogy a legfőbb erény manapság a “nemzetthy” oldalon, ha valaki képes feleleveníteni a (legkésőbb) hetvenes karaktert!

    A “hatvanasoknak” már pluszpont jár, aki pedig visszatalál az igazihoz, a dicsőséges örvenes évrk első feléhez, az még esetleg kormányzati pozicióban is reménykedhet!
    Mint leghelyettesebb államtitkár, mondjuk!

    A bolondnak is megéri, ugye Fritz úr?

    Hiv.: [@morph on deer:](#comment-79568)
    Loading...
  17. Névtelen szerint:
    2018.06.19 01:09

    @jotunder: mondjuk azt írtam, az „Kis János-irány és szimplifikálói , tehát nem ő személyesen, de nem ez a fontos. Ugye, nem kell felkutatnom most a mai napig a ballib médiaértelmiség azonnali görcsbe rándulását, ha szóba kerül a társadalmi együttélés moráljának transzcendens (vallásos) megalapozása, a hittanoktatás, az abortusz, a megtermékenyített petesejteken végzett kísérletek stb. kérdése? Hogy esetleg ezekben az állam egyáltalán nem semleges, hanem nagyon is világnézettől meghatározott döntést kényszerít rá másként gondolkodó polgáraira?

    Hiv.: [@:](#comment-79569)
    Loading...
  18. seol szerint:
    2018.06.19 03:48

    @fortin2:

    Miért, a felsoroltak közül melyik az, amelyet magyarországi képviselői nem „mucsai/fasiszta/klerikális/középkori” érvekkel és módszerekkel próbáltak erőltetni?

    Hiv.: [@seol:](#comment-79570)
    Loading...
  19. Névtelen szerint:
    2018.06.19 06:37

    @seol: @trbnt: Helyben vagyunk. Kösz, hogy nem kellett forrásokat előkeresni.

    Hiv.: [@:](#comment-79571)
    Loading...
  20. közösperonos átszállás szerint:
    2018.06.19 06:42

    @fortin2: „de nem ez a fontos”

    Amúgy de, ez is fontos. Konkrétan megneveztél valakit, miközben nem lett volna muszáj (már akkor is ballibezhettél volna); ezek után a „nem mondtam, hogy ő is” szar duma.

    Egyébként a hozzászólásodat most is az „ugye nem kell konkrétumokat mondanom?” vonalra sikerült felhúznod, ami minimum nem szerencsés.

    (Meg egyáltalán, pont a Kis János, Bauer Tamás stb. vonal az, amely kimondottan azon tud(ott) pörögni, hogy „ez nem ennyire egyszerű”, ld. a JT által linkelt írást is.

    De ha már ballibezünk, pont a ballib kormányok voltak azok, amelyek kínosan kerültek mindenféle ideológiai alapú beavatkozást csillió területen, amibe az is beleértendő, hogy a „jobboldali” ideológiai alapú beavatkozások eredményeit is meghagyták, nem nyestek vissza egyháztámogatásokat, egyházi iskolákat, etc.)

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-79572)
    Loading...
  21. Özv. Szemennyei Pista bácsi szerint:
    2018.06.19 07:09

    „a konzervatív Körösényi által alkalmatlansága miatt az MTA PTI-ből kirúgott Fricz Tamás, „

    Vicces, vicces…Ma ezek szerint azon a „sötét” oldalon már az a Körösényi és módszere is megdicsőült , amire még akkor még egy TGM is kimondta hogy „szégyen, gyalázat”:

    nol.hu/velemeny/20100517-korosenyi_andras_modszere-664881

    Hiv.: [@Özv. Szemennyei Pista bácsi:](#comment-79573)
    Loading...
  22. invalid user name szerint:
    2018.06.19 08:23

    Szándékosan ferdít.

    Tartalmi beszélgetésekben mostanra összes fideszbar(át)om hajlik arra, hogy a Szent Cél érdekében tudatosan csúsztasson. Annyira fontosnak és igaznak érzi az álláspontját, hogy velem, a libsi féreggé vált egykori jóbaráttal szemben bármilyen eszközt megengedhetőnek tartanak.

    Én pedig nem vagyok elég okos ahhoz, hogy ezeket a beszélgetéseket konstruktívan vezessem, ezért inkább az első gyanús jelre más fontos elfoglaltságomra hivatkozva elmenekülök.

    Hiv.: [@invalid user name:](#comment-79574)
    Loading...
  23. invalid user name szerint:
    2018.06.19 08:25

    @Özv. Szemennyei Pista bácsi:

    ki dicsőíette körösényit?

    Hiv.: [@invalid user name:](#comment-79575)
    Loading...
  24. Özv. Szemennyei Pista bácsi szerint:
    2018.06.19 08:42

    @invalid user name:

    Az a -lejáratási szándékkal- leírt információ, miszerint „”a konzervatív Körösényi által alkalmatlansága miatt az MTA PTI-ből kirúgott Fricz Tamás, „, eközben elhallgatva hogy az akkori tisztogatásnak nem csak Fricz hanem más jeles politikatudós – Szalai Erzsébet, Szoboszlai György, Kulcsár Kálmán, Kéri László, Galló Béla, Simon János, Fricz Tamás, továbbá Szigeti Péter, Laki László és Miszlivetz Ferenc – esett áldozatul..ahogfyan TGM észrevette „, Körösényi esetében nagy ravaszul „egy király, egy cigány” alapon, úgy, hogy őt politikai elfogultság szemrehányása nem érheti, hiszen bal- és jobboldalinak címkézett írástudó egyként előfordult a feketelistáján…

    szóval ezt a „Szégyen, gyalázatot”(c. by TGM) elhallgatni sőt mindezt egyoldalúan Fricz savazására fordítani legalább akkora szégyen gyalázat mint Körösényi akkori tetti.

    Hiv.: [@Özv. Szemennyei Pista bácsi:](#comment-79576)
    Loading...
  25. Muad'Dib szerint:
    2018.06.19 08:50

    @trbnt:
    Ami nekem nem tetszik = mucsai tempó. Ez ám a szép és kerek érvrendszer.

    Hiv.: [@Muad’Dib:](#comment-79577)
    Loading...
  26. invalid user name szerint:
    2018.06.19 09:08

    @Özv. Szemennyei Pista bácsi:

    szerintem az egyszerűen csak tájékozódási pont.

    Ha Gyurcsány Ferenc mond ítéletet Fricz Tamásról, annak nincs piaci értéke, mert Gyurcsány bármely kormánypárti politikusra a nap bármely órájában szart köp.

    Körösényi azért tájékozódási pont, mert ha ő is meg akart szabadulni Fricz Tamástól, azt mégsem lehet azzal lesöpörni, mint mondjuk Gyurcsányét.

    És hát Fricz tényleg nem egy agysebész.

    Hiv.: [@invalid user name:](#comment-79578)
    Loading...
  27. Bogomil szerint:
    2018.06.19 09:36

    @fortin2: Talán igazad lehet abban, hogy egyes baloldali és/vagy liberális értelmiségiek hajlamosak voltak arra, hogy saját elveiket magasabb rendűnek, de legalábbis korszerűbbnek minősítsék, mint a transzcendens/vallásos gyökerű megközelítéseket. De nem emlékszem olyan esetre, hogy ez az állami/hatalmi/igazgatási döntésekben bármikor megjelent volna.

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-79579)
    Loading...
  28. jotunder szerint:
    2018.06.19 09:48

    @Özv. Szemennyei Pista bácsi: orulunkvincent.blog.hu/2010/04/28/ki_vedi_meg_korosenyi_andrast

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-79580)
    Loading...
  29. jotunder szerint:
    2018.06.19 10:02

    @fortin2: mit kényszerít rá az állam a polgáraira az abortusz legalizációjával? Írország is? kényszerít? ezen az alapon az is kényszerítés, hogy a melegeket nem zárják börtönbe? hol kényszerítenek bárkit is bármire magyarországon? az, hogy nem valamely egyház tanításaira építik az alkotmányos rendszert (ami azt jelentené, hogy én másodrendű állampolgár vagyok) az mitől kényszerítés? az egyházakat adóból támogatják, egészen komolyan, egyáltalán nem igaz, hogy mereven van szétválasztva állam és egyház.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-79581)
    Loading...
  30. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2018.06.19 11:04

    @fortin2: a tiltás/engedés/kötelezés hármasból melyik az, amelyik kényszerít és melyik nem? melyiket képviselik a konzervatívok és melyiket a ballibek?

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-79582)
    Loading...
  31. Wolff szerint:
    2018.06.19 11:21

    @Özv. Szemennyei Pista bácsi: Galló, Simon János, Kéri László mint tudósok? Na ne szórakozzunk már…

    Miszlivetz meg baromira puhára esett, megígérte Orbánnak, hogy megcsinálja az ellen-CEU-t Kőszegen, azóta is sok pénzt osztogat, bár ellen-CEU azért nem lett belőle.

    Hiv.: [@Wolff:](#comment-79583)
    Loading...
  32. fáskerti elvtárs szerint:
    2018.06.19 11:31

    @dr Brcskzf Gröőő:

    Nem hiszem, hogy szavakon kéne lovagolni. A rabszolgatartás tiltása növeli a a szabadságot vagy csökkenti? Az engedélyezés a liberális gondolat vagy a tiltás? Aki helyesli a rabszolgatartást, az nyilván a szabadság korlátozásaként éli meg, ha megtiltják neki. Emögött pedig az az előfeltevés van, hogy a rabszolga nem ember, vagy ha az is, jogai, szabadsága nem mérhetők a rabszolgatartó jogaihoz, szabadságához; konfliktus esetén mindig az utóbbi érvényesül.

    Az abortuszról való gondolkodás kapcsán ugyanilyen előfeltevéseink vannak: egyesek szerint a magzat jogai legalább olyan erősek, mint az őt a testében hordozó nő jogai, mások szerint bizonyos helyzetekben lehetnek erősebbek, megint mások szerint soha.

    Ezek világnézeti kérdések. Amikor az állam szabályozza (vagy akár tudatosan nem szabályozza) az abortuszt, akkor világnézeti kérdésekben foglal állást, bármilyen döntést is hoz. Nem tud semleges maradni. Lehet azt mondani, hogy ez akkor sem „kényszer”, de az biztos, hogy egy világnézeti kérdésben döntött úgy az állam, hogy egyesek világnézetével megegyezik a döntés, másokéval meg nem.

    Hiv.: [@fáskerti elvtárs:](#comment-79584)
    Loading...
  33. Bogomil szerint:
    2018.06.19 12:57

    @fáskerti elvtárs: Közben elolvastam a JT által belinkelt Kis János-tanulmányt – az ő érvelésére is figyelemmel mondom, hogy attól még lehet semleges egy döntés, hogy valamely világnézethez jobban illeszkedik, mint egy másikhoz. Az a fontos, hogy a döntés levezetése (motívuma és indoklása) ne egy világnézet alapján, illetve jegyében legyen megkonstruálva. Hogy akkor mi határozza meg az állami döntéseket? Kis szerint a „common sense” és a tudományos megfontolások. Más persze azt is mondhatná erre, hogy a common sense és a tudomány sem semlegesek, de ez talán már túl messzire vezetne…

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-79585)
    Loading...
  34. dr Brcskzf Gröőő szerint:
    2018.06.19 13:02

    @fáskerti elvtárs: részleteiben oké, de: ki mondja meg, hogy egy szabályozandó kérdés világnézeti-e vagy sem? számít-e egyáltalán, hogy világnézeti kérdésről van-e szó? szóval ha az állam világnézeti semlegessége azt jelentené, hogy világnézeti kérdésekben nincs szabályozás, akkor semmilyen szabályozás se lenne lehetséges.

    Hiv.: [@dr Brcskzf Gröőő:](#comment-79586)
    Loading...
  35. közösperonos átszállás szerint:
    2018.06.19 14:48

    @Özv. Szemennyei Pista bácsi: „Amúgy semmi rendkívüli esemény nem történt: ha a ballibák kormányai kerültek hatalomra, azonnal kitisztogattak a kultúrából (is), a médiumokból mindent ami (magyar) nemzeti, konzervatív, jobboldali.( de mondjon valaki 2002-2010 között pl. akár csak egy darab un. jobboldali műsort a „közszolgálati” tévében.)”

    Kezdd te, úgyis te állítaszt. Mondj egy „magyar nemzeti, konzervatív, jobboldali” műsort, amelyet 2002-ben megszüntettek az MTV-ben.

    (Nem TV, hanem rádió, de az is kultúra meg média ugye; ott a Vasárnapi Újság.)

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-79587)
    Loading...
  36. Bogomil szerint:
    2018.06.19 14:51

    @Özv. Szemennyei Pista bácsi: De azért amúgy jól vagy?

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-79588)
    Loading...
  37. jotunder szerint:
    2018.06.19 15:46

    @Bogomil: tizedik nickje. klasszikus indexes elmebeteg. címlap esetén ránk ömlik egy kis nutella.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-79589)
    Loading...
  38. zsírPubli szerint:
    2018.06.19 20:00

    @jotunder:

    eközben robognak az események

    „A tudományos teljesítmény mérése nem könnyű feladat. Azonban ha egy, a Tudományos Akadémián dolgozó kutató éveken át egyáltalán nem publikál, vagy több év alatt csak 1-2 cikket tesz közzé, az mindenképp problémásnak nevezhető. „

    írja a figyelő. 🙂

    Hiv.: [@zsírPubli:](#comment-79590)
    Loading...
  39. jotunder szerint:
    2018.06.19 20:07

    @zsírPubli: massziv listazas ez is. remiszto.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-79591)
    Loading...
  40. zsírPubli szerint:
    2018.06.19 20:15

    @jotunder: majd megmondják h „gendert” meg „libsi” hülyeségeket nem lehet kutatni, jön helyette megadja szellemkutatni a nemzeti kultúra védelmében

    Hiv.: [@zsírPubli:](#comment-79592)
    Loading...
  41. MEDVE1978 szerint:
    2018.06.19 20:21

    Fritz teljesen komikus módon a Leitkultur-os utalást pont az általa „balliberálisnak” hitt kultúrideológia elleni agitációhoz akarja használni, holott az egész kontextusából kiderül, hogy gyakorlatilag a Leitkultur-t hirdetők nézetei nagyjából megegyeztek ezzel a balliberális ideológiával. (de.wikipedia.org/wiki/Leitkultur)

    Emellett próbálja szuggerálni, hogy még mindig a ballib kultúra dívik, holott nyilvánvaló, hogy a kulturális hangadók – ahogy mindig is – erősen függenek a mecenatúrától. Ennek pedig manapság is az egyik főszereplője az állam, ami formálja támogatásával a kultúrát (lásd színházak), elsorvasztva az általa „értéktelennek” tartottat és támogatva az értékest. (Ugye emlékszünk Kerényi Imrére csúcspontként).

    Hiv.: [@MEDVE1978:](#comment-79593)
    Loading...
  42. 201512 szerint:
    2018.06.19 20:33

    A PTI-ben szereplőkhöz:

    Bene Mártonnal kapcsolatban az állítás hazugság. Az MTMT alapján folyamatosan publikál, nemzetközileg jegyzett kutató, az egyik legtehetségesebb fiatal magyar politológus. Még fokozatszerzés előtt áll.
    Szántó András elsőéves PhD hallgató.
    Farkas Xénia még el sem kezdte PhD tanulmányait.

    Beléjük rúgni minősített aljasság.

    Hiv.: [@201512:](#comment-79594)
    Loading...
  43. tonhalkonzerv reloaded szerint:
    2018.06.19 20:48

    @201512: meglepődnél, hogy a doktoranduszlincselésről meg az aljasságról milyen keveset kell magyarázni az orolunkvincenten, értő fülekre talál a probléma.

    Hiv.: [@tonhalkonzerv reloaded:](#comment-79595)
    Loading...
  44. közösperonos átszállás szerint:
    2018.06.19 20:52

    @jotunder: De hogy valaki annak ellenére alig-alig publikál, hogy „Professor Emerita”. 🙂

    (Amúgy a cikkekből sikerült valahogy „ideológiailag telített” módon válogatni. Cherry picking, ahogy a művelt dán mondja.)

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-79596)
    Loading...
  45. közösperonos átszállás szerint:
    2018.06.19 21:03

    @közösperonos átszállás: Amúgy azért van annak egyfajta bukéja, hogy Schmidt Mária lapjában cseszegetnek embereket azért, mert nem nagyon publikálnak (még ha esetleg jogosan, akkor is, de).

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-79597)
    Loading...
  46. Secnir szerint:
    2018.06.19 21:03

    @jotunder:
    figyelő megvolt? MTA-listázás?
    erről nekem a Hannibál tanár úr jutott eszembe…

    Hiv.: [@Secnir:](#comment-79598)
    Loading...
  47. Bogomil szerint:
    2018.06.19 21:11

    Az MTA-s poszthoz már beírtam, de azért megismétlem itt is: ezzel az undorító listázással nem hagynak más lehetőséget a Lovászék számára, csak a nyílt konfrontáció felvállalását, úgyhogy akár még kedvező is lehet ez a provokáció hosszabb távon…

    Hiv.: [@Bogomil:](#comment-79599)
    Loading...
  48. jotunder szerint:
    2018.06.19 21:13

    @Bogomil: ez nyilvan csak a kezdet.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-79600)
    Loading...
  49. zsírPubli szerint:
    2018.06.19 22:08

    @201512: hol volt szó ezekről az emberekről?

    Hiv.: [@zsírPubli:](#comment-79601)
    Loading...
  50. zsírPubli szerint:
    2018.06.19 22:10

    @jotunder: a társadalomnak sajnos semmilyen védekezése nincs a fideszes törvénykezési ámokfutással szemben

    Hiv.: [@zsírPubli:](#comment-79602)
    Loading...

Comment navigation

Newer Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • muaddib00 on Most múlik….@Grrr: @aerduloensamtonight: Nagyon remélem, hogy…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@muaddib00: Épp akartam írni róla. Ez az eddigi le…
  • Grrr on Most múlik….@muaddib00: Nyilván visszalépnek az alkalmazásától
  • ijontichy on Most múlik….@azuccahirmondoja: : Mindenesetre érdekes megnyilv…
  • Keepdreaming on Most múlik….Egyre több helyen látom a kormánypárti oldalon a S…
  • muaddib00 on Most múlik….https://24.hu/belfold/2026/05/12/atlatszo-zsarolas…
  • nyulambator on Most múlik….@azuccahirmondoja: Erdélyi választóink elsöprő töb…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….https://telex.hu/transtelex/2026/05/12/tokes-laszl…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ijontichy: De osztott képernyős verzióban, ahol a…
  • ijontichy on Most múlik….@Fuxos: : Teccett mi? :-D Ja, és szegény Budapest…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@Hottentottenstottertrottelmutterattentäter… usw:…
  • Fuxos on Most múlik….Baxus, végignéztem MP Karmelitás és Tóni féle mini…
  • kiazmármegint on Viccországban bejelentenekMost, amikor ezt irom, a kormany.hu honlap erdekes…
  • nyulambator on Most múlik….@aerduloensamtonight: Én azt mondanám, hogy az elő…
  • aerduloensamtonight on Most múlik….@ijontichy kolléga korábbi diplomatikus kijelentés…
  • AI szagerto on Viccországban bejelentenek@excombo hát igen, erről mondjuk lassan jó lenne v…
  • excombo on Viccországban bejelentenek@AI szagerto: "TZ szakmai múltja nem tudom mivel i…
  • AI szagerto on Viccországban bejelenteneknem tudom mit gondol itt a helyi szagértő-grémium,…
  • vattablz on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földKedvenc színházkritikai rovatom a Vincenten.
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Hát ha ő nem olvasgat szabadidejében bíró…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekMost már tudjuk, ki a "Vidéki prókátor" https://te…
  • jack_of_all_trades on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a föld"beszéljünk másról" Zene füleimnek (vagy képzavarr…
  • nyulambator on Poszt amihez kedvem van avagy könnyű nekem a földVajon mi lesz az amcsik apukájával, most hogy bele…
  • wolff on Most múlik….@ipartelep: Mondjuk a Népszava (ott jelent meg) ép…
  • thegaben86 on Most múlik….@ipartelep: Tobbe-kevesbe egyetertek, de orbanek b…
  • azuccahirmondoja on Most múlik….@Sándor Simon: Ez egyelőre és mindenekelőtt honvis…
  • tamspatrik on Most múlik….@Sándor Simon Új alkotmány már elegendő lenne ahho…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Viccországban bejelentenek@kiazmármegint: Azt hiszem, egy darabig mindenképp…
  • excombo on Most múlik….@Sándor Simon: Kicsit leértékelné 89-et... De dram…
  • Sándor Simon on Most múlik….nem vagyok hajlandó egyelőre elismerni ezt a kormá…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: én konkrétan a mai napról írtam. Oláh…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @hakohen: 1 hónap múlva kezdődik a foci VB a…
  • Keepdreaming on Most múlik….Hiv.: @ipartelep: Pár hét és nem lesz a fidesznek…
  • hakohen on Fruzsi sem tud hibázni. @ijontichy: . Olvastam valahol, hogy Laura már a…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, OVi és szűkebb köre a napi…
  • hakohen on Most múlik….. @ipartelep: . Asszem, az a kétmilla lassan leapa…
  • ipartelep on Most múlik….Hiv.: @nyulambator: Én ennyire nem vagyok optimist…
  • jotunder on Most múlik….kint voltam a téren (már amennyire befértünk), ez…
  • nyulambator on Most múlik….Hát ma a cigányok egy jó részét jóidőre megnyerte…
  • Keepdreaming on Most múlik….Állítólag most már több mint 4 millió szavazója le…
  • tamspatrik on Most múlik….@ipartelep Szerintem Orbánék arra játszottak, hogy…
  • Fuxos on Most múlik….MP beszéde igen kemény volt. Lassan a leghülyébb g…
  • Keepdreaming on Most múlik….Jöhetnek az elszámoltatások akiket érint, aztán ne…
  • ijontichy on Fruzsi sem tud hibázni@jotunder: : A "kommunista", mint olyan, már rég k…
  • ijontichy on Most múlik….vitya el sem ment... de tőle én pont ezt vártam. @…
  • tamspatrik on Most múlik….Kellett egy karizmatikus, magyarán tökös fickó, az…
  • labrys on Most múlik….@ipartelep:, @nyulambator: így, pontosan így.…
  • nyulambator on Most múlik….@ipartelep: Azért Rasi az unokákkal Donaldlandból…
  • ipartelep on Most múlik….Majdnem minden jóban van/lehet rossz is (más oldal…
  • nyulambator on Most múlik….Az biztos, hogy tudományos életpályákat fognak azz…

Posztrulett

Jujj, állítólag a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója lehet az oktatási miniszter, jujj és megint jujj

Seriously… A kedves Olvasó tényleg nekiáll most hisztikézni? MP egyházi gimnáziumba járt és huszonéves korától volt kereszténykonzervatív, hát a maga kicsit bohém módján. Ez eddig nem tűnt fel? És bizony ő nacionalista és populista is, és az utóbbiakat még nem is villantotta meg olyan nagyon. MP-t 3.1 millió polgártársunk választotta meg: Márai Sándor és Esterházy …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • ipartelep
  • nerangass
  • jelbeszed
  • dynamicist
  • SMFB
  • Virág et.
  • Morp65
  • vattablz
  • Judit Merényi
  • onehumanoid
  • Fuxos
  • kiazmármegint
  • repulo
  • LibaLeontin
  • rovidec398e17c6
  • AI szagerto
  • aerduloensamtonight
  • jotunder
  • anna007dor
  • nyulambator
  • wolff
  • szabol25
  • lgombb
  • janostothmeister
  • KennyOMG
  • aromo44
  • Hector Kapitány
  • tortt49
  • Psakreff
  • Sándor Simon
  • opiniopraesumpta
  • jack_of_all_trades
  • simonandris2
  • bvr
  • mzoltan
  • tulajdonkppen
  • excombo
  • Hanyistók
  • ijenanyelvtan
  • gornyo
  • muaddib00
  • Podvinecz marsall
  • esztre
  • sgtpotrien
  • azuccahirmondoja
  • thegaben86
  • obeszel
  • Czifra Zoltán
  • incze
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d