Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt) 2025.12.03
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi) 2025.11.29
  • Édesapám Orbán Viktor (HC-digitálispolgáriváltozat) 2025.11.21
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit? 2025.11.20
  • Orbán, futball, tehetség, Kelleher 2025.11.17
  • Milyen férfiak vagyunk avagy jellempróba az írek ellen 2025.11.16

A legolvasottabb posztok

  • Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Újabb fantasztikus AI-szakembert talált Magyarország
  • Színházcsinálók avagy milyen ország leszünk (leszbennevalamennyiorbánviktornyugi)
  • Leváltható-e a féltudású magyar elit?
  • Krasznahorkai Nobel-díjas

Kék és narancssárga

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: kiskii

Próbálgatjuk szárnyainkat. Színes szárnyak, a sűrű aranyfényben csillogó új, fényes tollakkal. Tudunk repülni, ez biztos. Tudtak őseink, tudott megannyi törött szárnyú elődünk is. A képesség adott, az eszköz tökéletes, mi másra lenne még szükségünk?

Csicseregtünk a szüleink által épített puha fészekben vidáman, mert elfértünk, s bár egyre többen lettünk, az öregek bőven rakták a falatot a csőrünkbe. Éppen csak kinyílt szemünkkel tévedhetetlenül térképeztük fel a fészket, fedeztük fel a nem odavalókat, és még zsenge, pihés testünkkel taszítottuk a mélybe a kakukkfiókákat. Akit a mélybe löktünk, az volt a kakukk. Pőre apróságokként is figyeltünk és ítéltünk. S jól ítéltünk, mert benső leglényegünk a hibázhatatlanság.

Felnőttünk. Nincs félnivalónk a ragadozóktól, mert minden más ragadozók csontjai itt hevernek fehér halomban a fészek alatt, ürülékünkkel összecementált szürreális  labirintust formázva. Hatalmasak vagyunk. Szépek, villogóra fent, borotvaéles csőrrel, karmokkal. Mi vagyunk e csodás világ urai. Bámulatosak vagyunk, kiket ki nem tisztel, kik elől ki nem búvik fedezékbe, az lakol. Nincs bennünk gonoszság, de ilyennek teremtettünk. Ilyennek, kik a maguk jussán, erejük és képességeik révén lettek a világ urai, s mit tehetne az uralkodó mást, mint uralkodik?

Szárnyunk terpesztése mindent betakar, vigyázza árnyékát aki élni akar! Vijjogásunk messzire hallik, s érthetően szól: itt vagyunk, itt maradunk! Birtokunk tér és idő, élő és holt, elménk a mérce szép és jó, igaz és való felett. Felnőttünk. Farktollaink rezdülése szabja az irányt, evezőtollaink csapása támasztja a szelet. Szemünk lézertiszta sugara olvasztja a rendezetlenséget az öntőformába, melyet majd felemelünk, s mikor leejtjük, a szétpattanó vörös agyaghüvelyből kibomlik a ma még homályban tévelygő kevesek számára is tisztán kivehető rajzolatú igazság hatalmas aranyszobra.

<

p class=”MsoNormal” style=”text-align:justify”>Az öntőforma megtelt, tartalma megszilárdult. Fogást veszünk rajta. Eljött az idő, hogy felemeljük. Próbálgatjuk szárnyainkat. Ez a nekirugaszkodás ideje. Színes szárnyak, a napfényben csillogó új, fényes tollakkal. Mert tudunk repülni, ez biztos. Tudtak őseink, tudott megannyi törött szárnyú elődünk is. A képesség adott, az eszköz tökéletes, mi másra lenne még szükségünk? Lendületet veszünk és nekirugaszkodunk. Irány a tágas végtelen, az arany világunkat ölelő, felettünk két szárnycsapásnyira nyújtózó kékben ragyogó mindenség, melyet ím hamarost birtokba veszünk. Ki meri azt állítani, hogy mézben nem lehet repülni?

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16522074-6933fbca8a5b5' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16522074&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16522074-6933fbca8a5b5&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16522074-6933fbca8a5b5' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Tegnap este a Nemzetiben

Next Post:

Szép, komoly fiaink

38 Commments

  1. maroz szerint:
    2011.05.27 20:41

    Érdekes egy társasjáték ez a véletlen.

    Egy seregélypár idén úgy döntött, hogy az „előre az egymillió új seregélyért” programot nálunk kezdik el realizálni. Belefészkeltek valami lehetetlen ficakjába az ereszaljának, lehet benne valami nemeuklideszi trükk, mert minden józan becslés szerint ott nem kéne lennie térnek, és mégis van. Annak rendje és módja szerint megtojtak, kiköltötték és a pondrószállító futószalag is beindult, fotel, kóla, csipsz, izgalmasabb látvány volt, mint a Julianus barát, Koltay feldolgozásában. Idővel kicsit megkopott a mosolyom, a pulyák kezdtek felcseperedni és tisztesség ne essék szólván eléggé ordenáré módon végigfosták a ház falát, de hát ez van, ők voltak itt előbb, gyakoroljuk a liberalizmust, mondok bosszúból majd jól kiposztolom őket.

    Már fejben rakosgattam is össze, itt vannak ezek a buta dögök gyűszűnyi aggyal tizenhuszonsokmillió éve, nekik teljesen mindegy, hogy egy sziklát vagy egy fát fosnak oldalba, vagy történetesen pont az én házamat, és valószínűleg újabb tízmillió év múlva is teljesen mindegy lesz, hogy lesz-e még egyáltalán ember, ház, effélék, ők ugyanúgy tojni fognak, fuvarozzák a csimaszt és fossák le, ami alattuk van.

    A madárszarhoz képest semmik vagyunk.

    És akkor megelőzöl te itten egy másik madáranalógiával!
    Nem baj, akkor most itt én hadd legyek a lábjegyzet, gyöngyvirágtól lombhullásig, önök a Vincent blog ornitológiai és szkatológiai különkiadását látták, jöjjenek el holnap is! 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-281360)
    Loading...
  2. Pelso.. szerint:
    2011.05.27 21:38

    Tavaszonta mindig kerítek rá időt, hogy megnézzem a vörös vércséket. Amikor elég mindenből, elindulok, erdőszéli nagy réteken általában fellelhetők, s ha az ember nem izeg-mozog feleslegesen, látvány szempontjából élvezhető távolságon belül maradnak.
    Tökéletesen-könnyedén szitálnak, használva a májusi meleg levegő mozgását, kergetőznek, aztán a lépcsőzetes zuhanórepülés, alig talaj
    felett fékezve. Az a könnyed természetességük az ő tökéletes közegükben, mindezt órákig bámulom, -bocs, olyat próbálok leírni, amit nem lehet.
    @maroz: tényleg semmik vagyunk.

    Hiv.: [@Pelso..:](#comment-281361)
    Loading...
  3. fuhur szerint:
    2011.05.27 21:46

    Biztos késő van, de én ezt nem értem. Valaki megfejthetné, mert ehhez én úgy látszik csekélyértelmű vagyok.

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-281362)
    Loading...
  4. kiskii szerint:
    2011.05.27 22:46

    @fuhur: Jogos. Magam is kíváncsi vagyok a megoldásra.

    Hiv.: [@kiskii:](#comment-281363)
    Loading...
  5. nerángass szerint:
    2011.05.28 12:22

    Morbid részleg :
    Egyedül vagyok a hűvös erdőben, előttem és fölöttem a furcsa nevű Ignis.

    Jópár évvel ezelőtt sündisznót találtam itt a hűvös erdőben. Nem hátrált meg, nem gömbölyödött össze, ehelyett fejét leszegve pöttöm mozdonyként fújtatott. Vigyázva összefogtam pár tüskéjét, óvatosan fölvettem és tenyeremen egyensúlyozgatva a most már tüskés labdacsot visszfordultam, hogy megmutassan lennebb tanyázó családomnak. Közben alaposabban szemügyre vettem. Ott, ahol tüskéinél fogva fölemeltem, pár tüske kiszakadt az irhából és a tüskék között apró fehér kukacok tekerektek virgoncan.
    Mintha a Koh I Noor- lenne, olyan óvatosan tettem le a bükkcsemeték közé.

    Körülnézek. Igen, körülbelül itt történt. Önkéntelenül körülnézek, hátha túlélte. Aztán eszembe jut, hogy nem tudom hány évig él egy sün.

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-281364)
    Loading...
  6. fuhur szerint:
    2011.05.28 13:31

    @kiskii: Akkor már értem 🙂

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-281365)
    Loading...
  7. PR-küszöb szerint:
    2011.05.29 19:59

    @maroz:

    Maroz bosszantóan jól ír.

    Hiv.: [@PR-küszöb:](#comment-281366)
    Loading...
  8. Minor.Dragon szerint:
    2011.05.29 22:38

    @maroz: Ez a pondrószállító futószalag.. 🙂
    (Áthallással is működik.)

    Hiv.: [@Minor.Dragon:](#comment-281367)
    Loading...
  9. Kettes szerint:
    2011.05.30 07:33

    Orbán Viktor kettővel állt Platini mellett a BL-döntő díjátadásán és volt szerencséje személyesen gratulálni Messiéknek.

    Hogy milyen minőségében feszített Orbán a dísztribünön, azt nem sikerült megfejtenem. Nyilván a magyar diplomácia dugott meg néhány illetékest, hogy ez megtörténhessen, esetleg berendeltünk még néhány metrókocsit, vadászgépet vagy fúrótornyot. Orbán láthatóan nem csinál gondot belőle, hogy miniszterelnöki hatalmát a priváthobbijainak kiélésére használja. Ha neki ennyire természetes a hatalommal való visszaélés, kitalálható, milyen üzenet közvetít ez a jelenet az államtitkárok, kormányhivatali vezetők, helyiérdekű lázárjanik számára.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-281368)
    Loading...
  10. nerángass szerint:
    2011.05.30 07:49

    @Kettes:
    galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=71786:utoirat-a-bl-doent-disztribuenjehez&catid=71:a-napi-apro&Itemid=109

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-281369)
    Loading...
  11. Kettes szerint:
    2011.05.30 08:44

    @nerángass: A magyar politikai élet Messije. Ez zseniális. Nem lehetne esetleg fordítva: Messi a világ labdarúgásának Orbánja?

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-281370)
    Loading...
  12. jotunder szerint:
    2011.05.30 08:59

    @Kettes: Orbán kettő híján minden választókerületet megnyert egy általános választáson, gyakorlatilag örökre megváltoztathatja az országa törvényes berendezkedését, mindezt úgy, hogy kétszer elveszítette a választást zsinórban. Ő a magyar politikai élet Messije, akár tetszik Miháncsik Zsófiának, akár nem. Ettől még amit csinál, lehet végtelenül káros, ellenszenves, stb, stb. A focit gólra játsszák, a választásokat megszerzett mandátumokra.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-281371)
    Loading...
  13. nerángass szerint:
    2011.05.30 09:12

    @jotunder:
    http://www.es.hu/valcsicsak_imre;az_ertelmetlen_beszedrol;2011-05-25.html

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-281372)
    Loading...
  14. Kettes szerint:
    2011.05.30 09:21

    @jotunder: Nem lehetne inkább a magyar politikai élet Jézus Krisztusa? Jézus egy híján minden halálos ítéletét megúszta, és abból is feltámadt, ez azért majdnem olyan jó eredmény, mint Orbáné. Arról nem is beszélve, hogy ez a hasonlat csak a vallásosok érzelmeit sérti, nem a sokkal érzékenyebb focirajongókét.

    Esetleg nevezhetnénk Orbánt a magyar politikai élet Hitlerének, hiszen ő 1941-ig minden országot levert, amelyik szembejött, és ez is majdnem akkora eredmény, mint kétharmadot elérni Magyarországon. Nem tudom, ezzel a hasonlattal kinek mi baja lehetne.

    Orbán a totál alkalmatlan és lezüllött MSZP-t és a parlamenten kívüli LMP-t és Jobbikot verte meg egy politikailag deblizált országban. Messiék többek között az Arsenalt, a Realt és a Manchestert verték ki, huszonkét láb huszonkét láb ellen. Ne viccelődjünk már.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-281373)
    Loading...
  15. jotunder szerint:
    2011.05.30 09:29

    @Kettes: A magyar politika Messijének nevezték, nem az amerikaiénak vagy a franciának.
    Orbán két elveszített választás után a magyar politikatörténet legnagyobb választási győzelmét aratta, gyakorlatilag mindent megnyert amit lehet. Nevezheted Messinek, Hitlernek, Jézusnak, Albert Einsteinnek. Azt nem állítom, hogy ez bárkinek jó, hogy én őt nem tartom egy ritka ellenszenves és káros figurának. Azt állítom csak, hogy a közelében nem volt sikerességben magyar politikus.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-281374)
    Loading...
  16. Kettes szerint:
    2011.05.30 09:36

    @jotunder: Messié valódi sportolói és emberi teljesítmény, Orbán meg egy hazug és manipulatív politikus, aki egy ritka provinciális és ostoba környezetben királykodik. A magyar politikai életnek nincsen Messije, mert a magyar politika nem egy Bajnokok Ligája.

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-281375)
    Loading...
  17. jotunder szerint:
    2011.05.30 09:43

    Ha a magyar politika Huey Longjának neveznék (azt szeretném megírni, mármint a Huey Long-ot) az pontosabb lenne. Long teljesen átszabta Louisianát, a saját képére (ma is szobra van), populista volt (kereszténybaloldalinak mondanám), mindent a kezében tartott, mindenkit eltaposott aki ellenállt. Aztán jött egy Carl Weiss nevű orvos akit túl későn lőtt szitává Long testőrsége….

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-281376)
    Loading...
  18. Kettes szerint:
    2011.05.30 09:54

    @jotunder: Tudod jól, hogy itt nem egyszerű pontatlanságról van szó, hanem egy méretes benyalásról. 🙂

    Hiv.: [@Kettes:](#comment-281377)
    Loading...
  19. aronsatie szerint:
    2011.05.30 09:57

    @jotunder: Kivéve talán Kádár Jánost. Sikeresebb is volt, meg népszerűbb is. Legalább is én így emlékszem.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-281378)
    Loading...
  20. jotunder szerint:
    2011.05.30 10:17

    @Kettes: Azt a részt nem értettem, de elképzelhető.
    @aronsatie: Kádár János nem választással került hatalomra, hanem szovjet gauleiterként. Juan Peron már közelebb lenne.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-281379)
    Loading...
  21. aronsatie szerint:
    2011.05.30 10:28

    @jotunder: Az rendben van, mégis rohadtul népszerű volt. Legalábbis a 70-es, 80-as évekbeli emlékeim szerint. Értékelhető közvéleménykutatást meg gauleiterek esetében aligha végeznek.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-281380)
    Loading...
  22. jotunder szerint:
    2011.05.30 10:33

    @aronsatie: Igen, népszerű volt, de más pálya. Ő egy helytartó volt. Orbán meg nem az. Mégegyszer, én nem azt mondom, hogy becsülni kellene azt amit Orbán csinál, csak azt, hogy nem kellene LEbecsülni, mert annak pofáraesés lesz a vége.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-281381)
    Loading...
  23. nerángass szerint:
    2011.05.30 10:38

    Ha jól tudom Huey nagyon eredményes munkát végzett Luisianaban, hatalmas infrastrukturális lemaradást hozott be, szociális és oktatási hátrányokat számolt fel, mindezt a nagy válság éveiben ( Obama is kölcsönvette és hangoztatja a „share our/your welth” fogalmát ) Gondolom ezért imádták mert a szó jó értelmében maradandót alkotott.
    Egyelőre Orbán csak Huey módszereit kopizza és emulálja rendkivül eredményesen magyar viszonyokra, ez bennem csak méla undort tud kiváltani. De várjuk ki a végét és reméljük a legjobbakat, én drukkolok az ország sikeréhez.

    Hiv.: [@nerángass:](#comment-281382)
    Loading...
  24. aronsatie szerint:
    2011.05.30 10:39

    @jotunder: Hát nem is becsülöm le, azért idegesít ilyen rohadtul. Gyanítom ugyanis, hogy nem véletlenül épp ez a két vezetőnk olyan népszerű.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-281383)
    Loading...
  25. jotunder szerint:
    2011.05.30 10:48

    @nerángass: Huey Long a politikai ellenfelei kinyírását napi szinten űzte, ezért is ölték meg végül. Éppen tönkretett volna valaki, akinek a veje hasbalőtte. Az is egészen biztos, hogy óriási tételekben lopott. És közben az is igaz, hogy megerősítette a louisianai gazdaságot, oktatást, stb stb stb.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-281384)
    Loading...
  26. tollaszerge (törölt) szerint:
    2011.05.30 10:52

    @jotunder: „kinyírását … megerősítette” Mi ebből is a demó verziót kaptuk, egyik funkció működik rajta, a másik nem.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-281385)
    Loading...
  27. jotunder szerint:
    2011.05.30 10:58

    @aronsatie: Gyurcsány Ferenc népszerűségi indexe a 2006-os választások után 56 pont volt, Orbán Viktor jelenlegi népszerűségi indexe viszont csak 38 pont. :)))

    Orbán a választások idején volt borzasztóan népszerű, és elérte amit el akart érni. Ő valóban kitalálhatja Magyarországot, amiről Hankiss Elemér csak álmodhatott. Az lesz, amit ő mond, és senkinek sincs elképzelése arról, hogyan lehetne Orbán nyomait egyszer majd eltüntetni. Ő valóban masszívan bebetonozza magát, és nem nagyon látom, hogyan lehetnek kibetonozni. Nemhogy az alkotmányhoz, de a sarkalatos törvényekhez sem lehet majd hozzányúlni. Népszavazni a kérdésben nem lehet, ez túlságosan világosan van leírva. Az egyetlen megoldás egy politikai puccs lenne, gyakorlatilag felszámolnák a jelenlegi rendszert és egy IV. Köztársaságot alapítanának, melynek legitimitása finoman szólva kérdéses lesz.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-281386)
    Loading...
  28. aronsatie szerint:
    2011.05.30 11:06

    @jotunder: De nem kérdésesebb, mint amit Orbán most csinál. Egyébként szerintem is ez lesz, ha majd megbukik. Kiírnak népszavazást (mert csak), és annak alapján megsemmisítik minden olyan törvényét, amit muszáj, mert másképp nem megy. A legitimitás persze kérdéses lesz, de Orbáné éppúgy megkérdőjelezhető. Saját maga éveken át ugatta, hogy a kormány monnyonle és ne hozzon semmilyen törvényt, mert már nincs meg a többsége. Történetesen az új alkotmánynak se lenne meg a kétharmados többsége, nem is ment bele a népszavazásba.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-281387)
    Loading...
  29. jotunder szerint:
    2011.05.30 11:11

    @aronsatie: Nem írhatnak ki, mert az OVB-nek el kell utasítania. Ha nem teszi, megteszi az AB. Orbán FORMÁLISAN betartotta az alkotmányossági követelményeket, mert lehetősége volt rá. Azonnal átírta az alkotmányt ha kellett. Az egyetlen lehetőség az , ha egy elég nagy jobboldali csoport valamilyen írországi jellegű paktum keretében együttműködik egy balközép kormánnyal az orbántalanításban.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-281388)
    Loading...
  30. tollaszerge (törölt) szerint:
    2011.05.30 11:15

    @aronsatie: Ugatni szabad, az akkori kormánynak kellett volna erre reagálnia valamit. Orbánt maximum politikai értelemben köti amit anno ellenzékként számonkért az akkori kormányokon, de ennek a jelenlegi helyzetben gyakorlati jelentősége kevés, mert senki nem kéri rajta számon, politikai kontextusban sem.

    Nem tudom mi lesz a kiút a jelenleg formálódó alkotmányos helyzetből, ehhez nem értek. Szerintem még az se látja, akinek ez szakterülete (pl alkotmányjogász vagy ilyesmi). Az se biztos hogy van kiút, vagy hogy az feltétlenül sokkal kellemesebb mint maga a helyzet.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-281389)
    Loading...
  31. aronsatie szerint:
    2011.05.30 11:22

    @jotunder: Mármint az egyetlen, ami megfelelhet Orbán törvényeinek. De ilyenre szinte semmi esély, túl sok a lekötelezettje. Nincs más, mint az erőszak, ha remélhetőleg nem is fizikai értelemben.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-281390)
    Loading...
  32. aronsatie szerint:
    2011.05.30 11:25

    @tollaszerge: Reagáltak. A szokásos hatékonyságukkal mondogatták, hogy választáson kell többséget szerezni, ha a pillanatnyi népszerűség számítana, akkor soha nem lehetne népszerűtlen intézkedést hozni, ergo kormányozni sem.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-281391)
    Loading...
  33. tollaszerge (törölt) szerint:
    2011.05.30 13:13

    @aronsatie: Ez kb annyit ért, mint ha egy boxoló a ringben megkérné az ellenfelet hogy inkább béküljenek ki. El lehet vitatkozni azon hogy akkor ő jó boxoló-e, de itt már voltunk.

    @jotunder: Tényszerűen igaz, hogy nincs olyan politikus ’89 után aki Orbán közelébe érne sikerességben (amit mérhetünk mondjuk megnyert választásban). Ezt viszont csak részben magyaráznám az ő képességeivel, legalább ilyen fontos a komolyan vehető versenytársak hiánya. Ha én megnyernék egy futóversenyt, az valszeg nem azértl lenne mert olyan jól futok, hanem azért mert nem jött el olyan aki normálisan tud futni. Ezzel nem akarom Orbán képességeit bizonyos téren lebecsülni, de azt sem hiszem hogy túl kellene misztifikálni. Kiváló képességei vannak a választások megnyeréséhez, a kormányzáshoz már kevésbé.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-281392)
    Loading...
  34. aronsatie szerint:
    2011.05.30 13:35

    @tollaszerge: Hát írtam is, hogy a szokásos hatékonyságukkal.

    Orbán sikerének fő oka szerintem messze nem a vetélytársak hiánya. Egyáltalán nem hinném, hogy Orbán okosabb lenne Hornnál, Medgyessynél, Gyurcsánynál vagy pláne Bajnainál. Igen közepes intellektusnak tartom. Az ok inkább az ország földrajzi helyzete, a diktatúra alóli felszabadulás közeli időpontja és a korai kapitalizmus, ami nálunk vagy háromszáz évet késett. Ezekkel párosul Orbán tökéletes gátlástalansága.

    Hiv.: [@aronsatie:](#comment-281393)
    Loading...
  35. fuhur szerint:
    2011.05.30 15:52

    @Kettes: „Messié valódi sportolói és emberi teljesítmény, Orbán meg egy hazug és manipulatív politikus, aki egy ritka provinciális és ostoba környezetben királykodik.”

    Márpedig ha valaki király tud lenni egy demokráciában, ráadásul puskalövés nélkül, az mindenképpen kiemelkedő politikai teljesítmény. Persze ettől ő még egy nagyon hazug és manipulatív politikus. Ezek a tulajdonságok általában előnyt jelentenek a politikában. Mondjuk a magam részéről nem fognék vele kezet, bár ez a veszély nem áll fenn.

    Hiv.: [@fuhur:](#comment-281394)
    Loading...
  36. maroz szerint:
    2011.05.30 16:05

    @tollaszerge: Azért azt se tévesszük szem elől, hogy milyen képességekre van ma szükség ahhoz, hogy megszerezd és viszonylag huzamosabban meg is tartsd a politikai hatalmat. Nekem speciel semmi gusztusom nem lenne elkezdeni ilyen skilleket növeszteni, nincs az a pénz. Akkor már inkább elmennék férfiprostituáltnak valami floridai burzsujnyugdíjas vidékre.

    Hiv.: [@maroz:](#comment-281395)
    Loading...
  37. tollaszerge (törölt) szerint:
    2011.05.30 16:37

    @maroz: Azt gondolom hogy ez önmagában nem magyar sajátosság. Fejlett országok első számú vezetői sem úgy kerülnek hatalomra, hogy állatmenhelyen végeznek önkéntes munkát. Mégis jutnak nekik normális elnökök, aki meg nem az, azt a fékek és ellensúlyok megakadályozzák abban, hogy szétverje a rendszert amíg megjön a váltás.

    Hajlamos vagyok azt gondolni, hogy nem Orbánnal van a baj. Orbán a selejt, amit kitermel magából a procedúra időnként, a rendszernek meg kellene tudni birkóznia vele, mint ahogy 98-02 között meg is tette. Azzal van a baj hogy az ország összes többi (kvázi)független intézményén a jegybank kivételével úgy tudott átmenni mint kés a vajon, és a jegybanknál sem a magyar nép tiltakozása állította meg. Utólag a következő modulokat tartom rossznak a mi demokrácia-szoftverünkben:
    1. AB tagok újraválaszthatók (=> egyesek hajlamosak ennek figyelembevételével dolgozni)
    2. AB nem dobhat vissza alkotmánymódosítást, akkor se az ha a jogállamot erodálja
    3. Népszavazás helye tisztázatlan és kiszámíthatatlan
    Ezért kétharmad = gyakorlatilag teljhatalom, önkorlátozáson múlik ki mit kezd vele, a hülyéknek pedig sajnos pont az nem szokott lenni.

    Hiv.: [@tollaszerge (törölt):](#comment-281396)
    Loading...
  38. maroz szerint:
    2011.05.30 21:55

    @tollaszerge: A napokban mondta valamelyik szíjjártó, hogy a rendőröktől azért igazságos megvonni a korkedvezményes nyugdíjbamenés lehetőségét, mert akik ezzel most élni szeretnének, azok a Kádár-rendszert szolgálták és nehogy már.

    És nálunk egy ilyen kormányzati megnyilatkozástól semmi nem rezdül, nem üvölti azt az elit uniszónó, hogy állj, eddig és netovább. Kérdés, hogy le lehetne-e egyáltalán fordítani angolra ezt a szituációt, úgy, hogy egy átlag amerikai is megértse, és próbára tenni, hogy vajon ő mit szólna ahhoz, ha a saját vezetői ilyen minőségű kommunikációval kennék nyakon?

    Egyre inkább azt gondolom, hogy a lényegi kérdés nem a hatalom megszerzésének a hogyanja, hanem sokkal inkább az, hogy milyen tényezők hatására juthatna el a társadalom oda, hogy húzzon egy karakteres határt: eddig jöhetnek a seggarcok, beljebb nem. A mindenkori hatalom ebben a képletben szerintem nálunk még hosszú ideig inkább a probléma és nem a megoldás része lesz. Engem nehéz meggyőzni arról, hogy a Szíjjártó nevű seggarc nemjó, de a Nyakó nevű jó. Sajnos nem igazán tudok követőket toborozni a hitemhez. 🙂

    Hiv.: [@maroz:](#comment-281397)
    Loading...

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • nyulambator on Személyes színház, személyes poszt (nagyonszemélyesposzt)március 27-én végleg bezár a FÉM. Aknek még van al…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Ha már így bekezdtél, a lehetőségek tá…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ijontichy: Hát én meg még annyira se vagyok…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ipartelep: : Én nem vagyok jogész (és bár vityáró…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Én se akarok ötleteket adni, pedig sok…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @annokkk: Mivel Mogyoróországon a köztérelnö…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországHiv.: @tahonoli: "Egy szingapúri startup beüzemelt…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Beleégett a kép a retinámba, ahogy a kis h…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: ezek a nép szimbólumai. megette őket a n…
  • DarthVader on Viccországban bejelentenek@Thalész: Ugyebár van egy olyan tapasztalat - főké…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: De hogy abbahagyták a turulos kopjafákat m…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@annokkk: Megkerestem, tökéletes kommentár. Köszön…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@Thalész: Hogy Orbán mit mond a régebben zárt körb…
  • Thalész on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Attól nem kell félned, hogy ötleteket…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@tahonoli:](#comment-349586) "nem értek egyet tová…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@ipartelep: Az LMP legkésőbb 2013-tól őfelsége ell…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekAz merült fel bennem, hogy ha jövő tavasszal nagyo…
  • ipartelep on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Tudja valaki, hogy Schiffer hogyan, miért lett fid…
  • jack_of_all_trades on Krasznahorkai Nobel-díjas@apokalipszistmost: Bevallom, ngem kikészít a hoss…
  • ijontichy on Krasznahorkai Nobel-díjasSvédek dokufilmet csináltak Krasznahorkairól (ettő…
  • KennyOMG on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A poszt topikja most mar AI-szakerto, sotmiatobb,…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekA Hír: A Karácsony ;-) vezette Budapest a világ To…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekUgyan van ennél nagyobb gond is, de amolyan kis sz…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@susyk: Gábor György a bazmegolós kormányzati besz…
  • apokalipszistmost on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @nyulambator: ugye hogy jobb lett volna a tr…
  • susyk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A főni legdrágább hobbija a foci mellett hogy a fa…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Tönkreteszi, azután átveszi a bótot a f…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: ...az ország a hatalom és a dicsőség, m…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekhttps://hvg.hu/itthon/20251203_orban-viktor-barany…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekHiv.: @ipartelep: Én tartom továbbra is, hogy neke…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @tahonoli: Én meg nem értem, hogy mit nem ér…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az elte elnyomók talán egy gyors fenntartóváltást…
  • annokkk on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@nyulambator: Ez nagyon érdekes. Szóval most megin…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenekKomolyan nem értem az alábbi posztot. Hogyan lehet…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Hiv.: @vattablz: És mi van, ha az "úr", Magyarorsz…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Mindenkivel egyetértek - még magammal is - de az a…
  • tahonoli on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Nagyon nem értek egyet továbbra sem, hogy Orbán Ba…
  • ijontichy on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: : Tele lesz az ország partizánnal. Ninc…
  • nyulambator on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)A minap Pesten közlekedtem autóval és a rádión pró…
  • Geo on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Az volt, hogy a Bildenberg csoport által irányítot…
  • jotunder on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)@vattablz: jogi képviselőnk arra intett, hogy ne n…
  • vattablz on Schiffer ELTE-ellenes őrjöngéséről (apróságposzt)Ha bukik a NER, Schiffer lesz visszamenőleg a legn…
  • jotunder on Leváltható-e a féltudású magyar elit?@capacete:](#comment-349576) honnan lehet ezt tudn…
  • tahonoli on Újabb fantasztikus AI-szakembert talált MagyarországFranciák a Mistral után a kvantumszámítástechnikáb…
  • nyulambator on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@KennyOMG: Közben meg Trump békésen alszik egyet,…
  • KennyOMG on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.@incze: Majd az utana jovo, izombol felszopas, na…
  • capacete on Leváltható-e a féltudású magyar elit?A meg nem nevezett Nagy Attila Tiborról talán érde…
  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.a migrács miniszter asszony letette (sokadszorra i…
  • tahonoli on Viccországban bejelentenek"Parádés" időtöltés lehetett: "Az MCC a Mandinerre…
  • annokkk on Viccországban bejelentenek@ipartelep: Talán megnézhető, mert most adták le a…

Posztrulett

Úgy tűnik orosz katonai repülőtereket sikerült megtámadnia Ukrajnának

Elsőre elég hihetetlennek tűnt, de az ukránok azt állítják, hogy egy másfél éve szervezett akcióban négy oroszországi repülőteret támadtak meg drónokkal. Ha igaz, ezeket a drónokat valahogy teherautókkal szállították Oroszországba és repterek környékéről szálltak fel. Nagyon komoly károkat okoztak az orosz légierőnek (még egyszer, ha ez az egész igaz) és többezer kilométeres mélységben, pl. Irkutszkban. …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Sparhelt
  • labrys
  • Judit Merényi
  • KennyOMG
  • mecsekijeti
  • ikarus
  • sgtpotrien
  • Psakreff
  • Grrr
  • Thalész
  • ganjagym
  • anna007dor
  • DarthVader
  • decaffeinatedscrumptiously51e405b478
  • csunyatáp
  • esztre
  • tahonoli
  • Bogomil
  • velotanya
  • lgombb
  • ra0213
  • aromo44
  • gearforbooks
  • apokalipszistmost
  • ijontichy
  • nerangass
  • Hanyistók
  • Hector Kapitány
  • jaurin
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • janszemwordpress
  • opiniopraesumpta
  • tortt49
  • Radnóti Zoltán
  • onehumanoid
  • LibaLeontin
  • F Ford
  • darnoknew
  • simonandris2
  • kalzol
  • Geo
  • aerduloensamtonight
  • Mikonu
  • Czifra Zoltán
  • ervsebeszet
  • Tehenész
  • elolhatuldoktor
  • SMFB
  • marysolotravez
  • janostothmeister
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2025 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d