Új rendszám, régi rendszer
Eredeti szerző: sajtohuba
Remek elképzeléssel rukkolt elő a NER-birodalom Nemzeti Jövőkutató és Népességszívató Hatósága.
Az elgondolás lényege a hetet egy csapásra doktrínán alapul:
– toldozzuk vele valahogy, valamennyire a büdzsét,
– tüntessünk el minél több, az előző, demokratikus köztársaságra emlékeztető tömeges megjelenési, azonossági formát,
– hozzuk helyzetbe a csókos gyártókat,
– legyen egy csak náluk meglevő teljes nyilvántartás még egy új nyilvántartási szempontból,
– hozzunk új díjakat az igénybevételhez,
– mutassuk meg, hogy mi vagyunk az úr a háznál a bürokratikus eljárások szívatóssá tételével,
– tereljük el a figyelmet a napi aktuális gondokról.
A fenti célok minél gyakoribb és szélesebb körű elérése különös elégedettséggel töltik majd el a NJNH-t. Az elképzelés első gyakorlati megvalósításának ötlete nemrég látott napvilágot.
A NER-birodalomban elterjedt és közkedvelt széles körű társadalmi egyeztetésnek megfelelően javaslom a főiskolai diplomáktól kezdve az akadémiai doktori címig azok ötévenkénti újravédését a fenti szempontok alapos figyelembe vételével.
<
p style=”text-align: justify”>
http://www.autosvilag.com/index.php/Autosok-Meg-egy-ado-a-nyakunkba.html
@sulcus: Mondjuk kezdjük azzal, hogy milyen alapon is hülyézel le engem.
Aztán meg folytassuk azzal, hogy tanulj meg olvasni, mielőtt bárkit lehülyézel.
@hagyma:
Figyelj hangyma! Imádom, ha valaki külföldről osztja az éceszt. Ha én külföldön élnék és fene jó dolgom lenne nem idegesíteném magam holmi honi baromságokkal. Neked nem jött be az amerikai csoda?
Amúgy meg ha Amerikában vagy tégy úgy, mint az amerikaiak. Vegyél TV kaját mielőtt leülsz a századik évad pilotját megnézni.
@SimiTomi: Szóval a hülye volt a sértés,nem is a fidesznyik?
Akkor tanulj meg gondolkozni,majd írni!
@sulcus: Tudod, ha megtanultál volna olvasni, nem is fidesznyikeztél volna.
Bocsánat, de nem tudom lecsekkolni az eddigi kommenteket.
1) Nem lehetne megbeszélni, hogy megmondanák, mennyi pénzt akarnak egy-egy autósról legombolni; azt szépen befizetnénk, és nem kellene a bürokratikus b@sztatást végigszenvedni?
2) A díjat _mindenkitől_ be lehetne szedni, ha a gyalogosoknak is kötelező lenne egyedi forgalmi jelzést hordani, ha kilépnek az utcára, mert ez most diszkrimintív, hogy csak a gépjárműveseket bélyegzik meg. Ez máris jelentős többletbevételt jelenene idén; jövőre meg ki lehetne találni mást.
@fifibá55: De, lehetne: de előtte egy kis ungabunga! 🙂
@Légvárak: Dr. Légvárak for President!
@hagyma: Uncsi vagy! Ne oszd az észt onnan! Elhúztál, kész vége. faszomat érdekli mennyire jó az USA. Nekünk a Szózat szavai számítanak még, neked nem. Akkor ne ugass bele a dolgainkba, szarunk rád!
Sok kutató ismerősöm van aki kint dolgozik. Azoknak sommás véleményük van az ilyenekről mint te. Aki odakint megtalálta a helyét, befogadták, jól érzi magát, annak nincs kényszere arra hogy hazaírogasson hogy milyen jó az USA-ban. Unom az amerikás okostónikat!
@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: A törvények nálunk is változnak. Egyik napról a másikra, csak kapkodom a fejem, hogy mikor mit kell betartani. A költségvetési törvény egy napon belül háromszor is változott. Most is azért van szükség erre a baromságra, mert szerintem most jöttek rá, hogy nics elég bevétel még.
@fifibá55: +1
@hagyma: nem pont ez a 8.500 fog a szakadékba lökni hanem, ez + ebadó + csipszadó/ só adó meg általános úthasználat+a benzin 60%-a meg ez meg az meg amaz lehet sorolni a sok faszság adót… sok kicsi sokra megy az államnak de sok kicsit kivenni az ember zsebéből ugyan olyan sok egyénre lebontva… nem baj be lesz fizetve de hogy vásárlóréteg nem lesz Magyarországon aki a gazdaságot hajtaná az nem lesz….
Egy valami igaz az összesre hogy egyik sem könnyítette meg egyetlen egy ember életét sem a fizetségért cserébe.
Ezzel a rendszámosdival is többet fognak csak papírra költeni mint 12milliárd ami befolyna, minden szarrol 3-5 példányt kinyomtatni lefűzni 10 évig tárolni valahol a régit is meg az újat is, mind mind költség. Egy fillér haszna nem lesz ebből az ország se pénzben se bürokrácia csökkentésben…
@fifibá55: megvan mennyit kéne legombolniuk sacc/kb 2 millió forintot minden egyes ember után, ennyi ugyanis az államadósság
Ha nem lehet aszerint szétosztani a társaságot, hogy fidesz<>mindenmás, akkor most az jön, hogy megtudodefizetni<>nemtudodmegfizetni (Lázár:aki szegény az annyit is ér)
@multi84: OK. Ha kifizetem a rám eső részt, abbahagyják a csesztetésemet, és hagyják, hogy normál XXI. századi emberi életet éljek?. Ha igen, azonnal szerződök!
@fifibá55: Nem.
@Androsz: a 12 milliárd a kép-viselő urak éves jövedelme, tehát nem kevés. ha még hozzáadjuk azokat a juttatásokat+prémiumokat, amiket év végén osztogattak(ügyészség +5 milliárd,Áak 100 milla,BKK és BKV 80 milla,MÁV 40 milla,MFB 115 milla,MNV 67 milla,Szerencsejáték 202 milla,SzalaiA 787 milla és még kb.12 millárd. belátható, hogy 1xüen kell ez apénz a nemzeti középosztály felvirágzásához.
@multi84:
Bmeg!
Költözz Svájcba!
Én merő kalandvágyból itt maradtam 🙂
Mit ne mondjak,meg is bántam…
Úgy szeretnék egy olyan unalmas,átlátszó,semmitmondó demokráciában élni,csak úgy,élni…
@fifibá55: Dehogy hagyják.
Tökegyszerű – dugódíjat rendszám alapján fogják kipostázni. Így már a kameráknál eldönthetik hogy kinek kell fizetnie (olcsóbb az infrastruktúra), valamint minden üzemeltetőváltáskor lehet szépen perkálni az új rendszámért. Köcsögök… Marad a külföldi lakcím, külföldi munka, külföldi benzin, külföldre adózni… Kár hogy ragaszkodom ehhez a nagy lavórhoz (kárpát medence) amiben csak gyűlik a szar évek óta… De nem szándékozom belefulladni….A szakmailag értékes emberek egyre nagyobb számban húznak el – az a kérdés hogy a maradék mihez fog kezdeni? Falat építenek körbe…?
Adóötletek : http://www.youtube.com/watch?v=S7j8yVlBcfI&context=C30c7b6aADOEgsToPDskJVwU_ysvqeu4jTjKOFtWz1
@josip: Sőt az útlevelet is be fogják vezetni országon belül!
Homlokodra vonalkód (bejelentett lakcím szerint) – oszt majd így fizetsz a Volán/MÁV/Bkv járatokon. Orbán kinyalhatja amikor csimbókos – na ez a Seggemi egyezmény…
A legnagyobb baj az, hogy ez messze nem 8 500 Ft-ról szól, mivel a forgalmi 6 000, a törzsköny szintén 6 000, ott van még a hátsó 2 matrica + a rendszámos a szélvédőn, ezeknek fejből nem tudom az árát, de nem kevés. Aztán még majd fizethetek a biztosítóknak az adatmódosításért, meg szophatok a bankban, hogy kiadják a törzskönyvet, bár ezek már csak “apróságok”…
Mi lesz a rendőrök számára a konklúzió, ha meglátnak mondjuk a Blahán egy győri, vagy jászberényi rendszámot?!
Vagy meglátnak Almádiban egy budapestit??
Mi a bánatos tököm következtetésre lehet ezzel eljutni ?????
Ezt egyszerűen nem tudom elhinni ….
@StormST: És persze nem szabad megfeledkezni a súlyadó adatmódosításról, parkoló kártyákról, behajtási engedélyekről, meg még a tököm tudja, hogy miről …
Ki fogja ezeket elvégezni? Okmányiroda? Mert ha az, akkor a rendszámtábla cserét csak a következő évszázadra fogják elvégezni.
Az előző nyolc év szocialista kkormányzása miatt kell most eztet meglépni!
A fagylaltadót is be kéne vezetni, mert sokan elolvadnak a jvedelmek nyáron.
A chipsadót is ellentét párját vezessük be, egészségesételadót, mert egyes tőkés, spekulánsok sallátát eszesznek, tökmagolajjal.
Legalább 34 %-os ÁFÁ-t kapjanak.
Utolsó javaslatom a benzin. Legalább 650 / liter!
Hajrá Vikor, hajrá Magyar Ország!
Ha cserélik a rendszámot, akkor a műszaki matricákat is ráteszik? Vagy vizsgánál lesz új rendszám? Az összes papír cseréjével mi lesz?
Ez úgy faszság ahogy van!
@belekotty: Erre kaptak felhatalmazást, hogy ilyen szabályokat alkossanak. Az állampolgárok meg arra, hogy fogják be és oldják meg, ahogy tudják. Ha 20 munkaórát fog elvinni az ügyintézés egy lízingelt autó miatt, akkor annyit. Na és.
2014-ben majd szavazhatunk másra, de úgyse számít 🙂
Nem mellesleg. Apám vállalkozásában elszámol kb 50 ezer forint benzint. Melózni jár vele mint egyéni vállalkozó. Mivel így költség az adóterhek nincsenek rá. Persze az AFÁ-t nem igényelheti vissza.
Most már 22 ezer forint a cégautó adó. Tehát már ott tart, hogy nem éri meg elszámolni a benzint neki. Ez nem burkolt adó emelés?
@Sicc: Vagy ha a Felcsút-Alcsútdoboz-Szúnyogpusztai járás alapján rövidített egyes rendszámú autót azonosítják be a Kossuth Lajos téren?
Valaki feljebb felvetette, hogy ha ezt az elmebeteg baromságot meg akarják lépni, akkor itt az ideje, hogy az autóstársadalom azt mondja egységesen: NEM.
A gyakorlatban hogy is képzelem el? Rém egyszerű. Ha hivatalos levél jön, hogy rendszámtábla csere lesz, levél kukába kidob, ignore. Lejárt a határidő, már nem szabad régi rendszámmal közlekedni? Leszarni és kimenni az utcára. Rendőr kivesz, bírságol, feljelent, rendszámot leveszi? Tegye. Ha tényleg mindenki, hangsúlyozom, MINDENKI így jár el, ilyen tömegben úgysem lehet mit kezdeni x millió autóssal, ennyi feljelentő cédula, rendőr stb. a világon nincs, nemhogy kis hazánkban.
Tudom, álmodozom, a birka magyar nép nem hogy akkor nem képes egységesen ellenállni, ha nyírják, de még akkor sem, ha vágni készülnek…
@bm613: Csak azt nem értettem akkor se, amikor a 4+2-ről átálltak a 3+3-ra, hogy miért nem vezették be a rajonozást. Aztán rájöttem, elnézve egy-két háború előtti magyar filmet. Merthogy a faszkalap Antallék is, ahelyett, hogy gazdasággal törődtek volna, megpróbálták visszahozni a “kéhlekalássan” meg az “uhambátyám” világát…ebben is.
@Dr. simonmondja.: “Akkor tehát a város mozgása – hogy életjeleket mutat – már önmagában büntetendő”
Így van! Mégis mit képzelsz? Tessék szépen a hátsó kiskertben (lakótelepek kommunában a parkban) egészséges élelmiszert termelni, nem összevissza mozogni! 😉 😀
a járásrendszerrel lesz majd értelme, ha a régi Szovjetúnió beli rendszert vezetik be, és papírok kellenek meg engedély hogy messzebb utazz, így könnyebb lesz betartatni
@ijontichy: Mindig a sok nyüzsgésből meg mindenféle felügyelet nélküli társadalmi folyamatokból van a baj.
A sün most se állitja le a terepjáróval,_audival,mercivel stb, mászkáló etnikumot tehát valszeg az uj rendszámmal rendelkezőket se fogja. Akármelyik megyéböl jöjjön is. Ennyit a bünüldözésröl.
@hagyma: Nyilvan van vele problema. Mint a sajat rendszamnal akkor, ha ellopjak. Ezert nem mondanam, hogy biztonsagosabb, maximum kenyelmesebb, de igy vagy ugy, ugyanugy vissza lehet elni mindkettovel.
Na akkor ez le is van véve a napirendről
index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/20/nfm_nem_lesz_kotelezo_rendszamcsere/
Arra mindenesetre jó volt, hogy megtudjuk az USA-ban minden sokkal jobban megy ez ügyben, legalábbis a zöldkártyások szerint.
@belekotty: “le is van véve a napirendről”
Nem hiszek én ebben! Ha egy elmebeteg gondolat egyszer ezeknek a fejében megfogant… Szerintem szimplán rájöttek, hogy a februári fizuk, meg március 15-e előtt roppant hülyeség volt, hogy ez kiszivárgott.
Amit a “rendszámfelismerő technikáról” írnak, az – ma már (technika), és egy ekkora országban – szimpla hablaty. A bürokrácia ezt a kormányt is csóválja, azaz kitalál létét igazoló feladatokat, természetesen úgy tálalva, hogy a politikaközeli döntéshozónak is csemege legyen.
Nem tudom, hogy az úniós logo előírás, vagy ajánlás (gyakorló jogászok biztosan tudják), de ha nem, akkor tutira veszem, hogy az új tervezet trikolóros, vagy címeres ökör lesz, nyalintva egy méreteset a nagyfőnök hátsója felé. Ha még pénzbeszedéssel is ijár…
Gazdaságélénkítésnek hívják.
Csak nálunk gazdaság = bürokrácia és az okmánybélyegekből fog összejönni az éves GDP-növekmény.
@ijontichy:
Nincs levéve a napirendről, ez a közlemény nem cáfolt semmit, csak tagadó mondattal kezdődik.
“A tárcák a rendszámok több lépcsőben, felmenő rendszerben és önkéntes alapon megvalósuló cseréjének lehetőségét vizsgálják”
Szal azt tagadja, h egyszerre.
És hogy kötelező.
Namost.
Ami önkéntes, ahhoz tutikurvaég, h lesz egy hatalmas ostor, ami miatt kénytelen leszel a bitó alá hajtani a fejed. Lásd még a nyugdíjmegtakarítások önkéntes beszolgáltatását.
Mondjuk csak az új rendszámmal lehet elhagyni az országot, vagy csak az lehet céges, satöbbi.
@Dr. Quadrille Lobster: Ezt? Már ugyan miért hívnák gazdaságélénkítésnek, hol az a gazdaság, amelyet élénkít? A bürokrácia nálunk sem gazdaság, még akkor se, ha sokan azt hiszik.
Az apjuk faszát, azt. Kérem kapcsolja ki.
Kicsit részletesebben a járási alapú közigazgatási rendszer és rendszámok bevezetésének történelmi szükségességéről:
nol.hu/belfold/wittinghoff_szerint_csak_fideszes_telepules_lehet_jarasi_szekhely
@Counter: Bocs, de ki kell ábrándítsalak. Statisztikailag az állami papírtoszás bizony GDP-t növel.
(Persze szerintem sem gazdasági tevékenység és főleg nem élénkít, legfeljebb irritál, de ez van.) Írtam is egy posztot dühömben.
@Dr. Quadrille Lobster: Ha beleszámítjuk a bürokrácia mint forgalmi költség jelentette GDP-kiesést és a bürokrácia intézésével kieső GDP-t is? Gazdaságstatisztikában és módszertanában sajnos képességeim a kétségbeejtőt is alulmúlják.
@Dr. Quadrille Lobster: Akkor honatyáink/anyáinknak olyan kenyeret kívánok a kamrába, ami statisztikailag van ott 😀