Skip to content

Örülünk, Vincent?

  • Címlap
  • Legújabb posztok
  • Rólunk
  • A kommentelésről
  • Gépház?
  • Archívum
    • Jobboldali költők borzalmas versei
    • Hétköznapi történetek
    • Focitörténelem
    • Hülyeország
    • Vincent tréfái
    • Indulatposzt
    • A nap idézete
    • Gengszterkrónikák

Örülünk, Vincent?

A Vincent blog hazatér

Legújabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt) 2026.06.04
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról) 2026.06.04
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt) 2026.05.25
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést 2026.05.21
  • A Krausz-féle alapítványról (anépszerűtlenposztokciklusból) 2026.05.16
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről 2026.05.15

A legolvasottabb posztok

  • Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)
  • Viccországban bejelentenek
  • Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)
  • Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést
  • Mráz Ágoston Sámuel ügyéről
  • Miniszter a színházban (rövidkultúrposzt)

Finnország a diákolimpián (megjegyzésposzt)

2021.05.11 by Vincent szerző

Eredeti szerző: jotunder

 

      Az alábbi posztnak nincs tanulsága. Kizárólag arról szól, hogy a világ nem mindig olyan, mint amilyennek elképzeljük.

      Idén Thaiföldön rendezték a nemzetközi diákolimpiát. A csapatverseny győztese az Egyesült Államok lett. 1999 óta ez a negyedik alkalom, hogy a kínaiak másodikok lettek, az összes többi évben ők győztek. A harmadik és a negyedik helyezett Dél-Korea, illetve Észak-Korea lett, az ötödik Ausztrália, a hatodik Vietnam, a hetedik Irán, a nyolcadik Oroszország. A magyar csapat huszadik lett (a szomszédos országok közül Ukrajna, Románia és Horvátország végzett a magyar csapat előtt). 

      A poszt azonban a finnekről szól, akiknek oktatási rendszerét az egész világon példaként emlegetik (teljes joggal). A hat tagú finn csapat összesen 26 pontot szerzett (az amerikai csapat 185 ponttal győzött) és ezzel nyolcvankettedik lett, holtversenyben Nicaraguával és Trinidaddal. A finneket megelőzte többek között: Peru (ők előttünk végeztek), Ecuador, Paraguay, Sri Lanka, Szíria, Türkmenisztán és Albánia. 

    

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Related

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr
<div class='sharedaddy sd-block sd-like jetpack-likes-widget-wrapper jetpack-likes-widget-unloaded' id='like-post-wrapper-192691293-16519088-6a277b1a9f7d5' data-src='https://widgets.wp.com/likes/?ver=14.1#blog_id=192691293&post_id=16519088&origin=www.orulunkvincent.hu&obj_id=192691293-16519088-6a277b1a9f7d5&n=1' data-name='like-post-frame-192691293-16519088-6a277b1a9f7d5' data-title='Like or Reblog'><h3 class="sd-title">Like this:</h3><div class='likes-widget-placeholder post-likes-widget-placeholder' style='height: 55px;'><span class='button'><span>Like</span></span> <span class="loading">Loading...</span></div><span class='sd-text-color'></span><a class='sd-link-color'></a></div>

Post navigation

Previous Post:

Az orbánista filozófus leleplezi Lukács Györgyöt és bandáját

Next Post:

A nyelvészet ürügyén (furcsaposzt)

91 Commments

Comment navigation

Older Comments
  1. csársz szerint:
    2015.07.17 08:52

    @Rodeo36: „aztir tam, hogy nem mindenki versenyzett”
    és tévedtél

    Hiv.: [@csársz:](#comment-125447)
    Loading...
  2. Rodeo36 szerint:
    2015.07.17 21:08

    @csársz:
    nem baj, hűtsed magad vagy szellőztess, aggódom érted
    kkkkkkkkkkkk

    Hiv.: [@Rodeo36:](#comment-125448)
    Loading...
  3. Rodeo36 szerint:
    2015.07.17 21:12

    @nerángass:

    this is really chilling reality and causes of many shit

    He had graduated with a degree in electrical engineering from the University of Tennessee, and his family had thrown a big party with a cake that read “Congratulations Mohammad Class of 2012” and “The Tassel Is Worth the Hassle.” He had posed for a picture in a cap and gown, clean shaven and smiling with potential, the American flag behind him.

    But nearly three years later, he still had a résumé out and apparently had yet to land a promising job. One of his sisters had gotten married, but he was still single.

    Hiv.: [@Rodeo36:](#comment-125449)
    Loading...
  4. Rodeo36 szerint:
    2015.07.17 21:17

    @nerángass:
    OMG:
    “Know that the life of this world is but amusement and diversion and adornment and boasting to one another and competition in increase of wealth and children—like the example of a rain whose [resulting] plant growth pleases the tillers; then it dries and you see it turned yellow; then it becomes [scattered] debris,” he wrote.

    ÉS AKKOR A MAGYAR FIATALOK HASONLÓ HELYZETE ÉS MENEKÜLÉSÜK A SŰLLYEDŐ TITANIC-ról???

    és a világ tele van ezzel

    most megy a süket duma a rémhírcsatornán, pedig ha nem lesz munkája és bevétele a jövő generáció jelentős százalékának akkor a helyzet rosszabbodik…és máris

    kitaníttyák majd eldobják…
    és visszajött: A KURVA ANYÁTOKAT NEKTEK IS

    A TENGERÉSZGYALOGSÁG AZ UCCSÓ MENEDÉK DE NEM MINDENKI GYOMRA VESZI BE A BÉRGYILKOSSÁGOTG

    Hiv.: [@Rodeo36:](#comment-125450)
    Loading...
  5. Rodeo36 szerint:
    2015.07.17 21:30

    most megint lesz egy csomó „bűnöző” a hatalmi elit szempontyából akiket nem éredekel, hogy életerős fitalaok a szemétdombra kerülnek életük virágában és reményük sincs, hacsak nem megy a hatalomba katonának vagy rendőrnek hogy elnyomja önmagát

    ez az az eset amikor orvosnak nevezett senkiháziak: CIA? FBI? NSA és soroljam?? az akut rákbetegséget még egy adag NIVEA krémmel akarják gyógyítani

    csak a „bűnözés” valódi okaival nem foglalkoznak, mert ha a munkanélküliség mexünne akkor tönkremennének a soxarházi

    útáljuk is a teljes foglalkoztatottságot???

    mire képeznek elektromérnököt amikor 3 év alatt nem kap állást és reménye sincs rá???

    Hiv.: [@Rodeo36:](#comment-125451)
    Loading...
  6. ZOH szerint:
    2015.07.20 13:05

    a finnek nem elitet nevelnek, legalabbis nem ilyen olimpiazos ertelemben

    Hiv.: [@ZOH:](#comment-125452)
    Loading...
  7. ZOH szerint:
    2015.07.20 13:07

    @Baldrick68: „Ha lehetne választani, hogy hol éljek ezen országok közül én finnországot választanám.” — miert, nem lehet valasztani?!

    Hiv.: [@ZOH:](#comment-125453)
    Loading...
  8. ZOH szerint:
    2015.07.20 13:09

    @jotunder:

    „Valószínűleg szociális munkásokra, óvónőkre is tízmilliárdokat kellene költeni, ahhoz, hogy ezt a rémisztő hátrányt legalább valamennyire be tudják hozni a szegény családok gyerekei.”

    ezek az utobbi kb. szaz ev legertelmesebben elkoltott tizmilliardjai lennenek

    Hiv.: [@ZOH:](#comment-125454)
    Loading...
  9. sárospataki szerint:
    2015.07.20 17:19

    @jotunder: time.com/88125/the-tiger-mom-effect-is-real-says-large-study/

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125455)
    Loading...
  10. sárospataki szerint:
    2015.07.20 17:35

    @jotunder: minden kornak és rendszernek megvan a maga kasztonkívüli útja, Indiában a jógik, középkorban a deákok, stb. Ezek közös jellemzője az, hogy művelésük igen gyors társadalmi felemelkedést biztosít, amely átível mindenféle kaszton, és nem szükséges társadalmi beágyazódottság hozzá. Tehát egy hindu érinthetetlenből lehetett jógi, egy jobbágy-gyerekből írástudó (íródeák), a feltétel a képességek megléte.

    A XXI. század kasztonkívüli, mondhatni demokratikus tudásformája az IT. Itt nem csúcsinformatikusokról beszélünk, hanem arról, hogy _elvileg_ egy mélyszegény borsdodi faluból is kikerülhetne egy pár közepes web-programozó. A magyar IT-ipar 1-2 év alatt fel tudna szívni 10000 informatikust, és nem igaz, hogy a cigányok mondjuk nem tudnák ezt megtanulni, Indiában csak a Cognizantnak 220000 alkalmazottja van, a Tata Consultancy Servicesnek meg 320000, jellemzően sudrák vagy még lentebről jönnek.

    Tehát egészen egyszerűen ebbe kellene fektetni pénzt, amit máshova tesznek, egy finn rendszer implementálása 20 év, ha érted, mire gondolok.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125456)
    Loading...
  11. jotekony koc szerint:
    2015.07.20 18:02

    @sárospataki lány: Dehát ebbe sok pénz volt fektetve. Volt Sulinet program, eszközvásárlásra adóvisszatérítés is meg kakaóbiztos óvodai számítógép… csak ezeket a baloldali kormányok hozták össze, úgyhogy többé nem lesz.
    A fideszed ellenezte, mert csak a fociba meg a hittanba fektet.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-125457)
    Loading...
  12. RontoPal szerint:
    2015.07.20 18:54

    @sárospataki lány: Az „India”, a „középkor” és a „XXI. század” egyike sem kor vagy rendszer… A kijelentés eleve borzalmas általánosítás még akkor is, ha lehet sejteni egy mögöttes tartalmat.

    Hiv.: [@RontoPal:](#comment-125458)
    Loading...
  13. sárospataki szerint:
    2015.07.20 20:05

    @RontoPal: hát, kérlek, ezzel nem tudok mit kezdeni. Menjek talán bele a részletekbe? Hány karakterben szeretnéd pontosan, milyen szintű hivatkozásokkal? Vagy mi van?

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125459)
    Loading...
  14. sárospataki szerint:
    2015.07.20 20:09

    @jotekony koc: az interveben, különösen a politikai kommentelés nehéz műfajában lehet három lépésből, két lépésből és egy lépésből is orbánviktorozni, ez most legyen másfél, mert végülis az nem lett leírva, hogy „orbán viktor”, viszont minden másban megfelel a követelményeknek.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125460)
    Loading...
  15. jotekony koc szerint:
    2015.07.20 20:15

    @sárospataki lány: Egy lépésben visszavonulsz a remek ötletedtől, ha az nem fideszkompatibilis.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-125461)
    Loading...
  16. jotunder szerint:
    2015.07.20 20:18

    @sárospataki lány: ha egy gyerekkel nem foglalkoznak eleget elete elso ket eveben, akkor olyan brutalis hatranyba kerul, amit nagyon nehezen fog behozni. egy zsakfaluban elo ciganygyerek sokkal (tizszer?) kevesebb szot tud ot eves koraban, mint egy budapesti ertelmisegi gyereke. sokkal kevesebbet jatszottak vele, sokkal kevesebb figyelmet kapott, sokkal kevesebbet beszeltek hozza. a korai fejlesztes a kulcs. valamennyi nyilvan potolhato, de a korai fejlesztes szinte teljes hianya altalaban nem. nagy-britanniaban az informatics reform (egy nagyon fura konzervativ figura kezdemenyezte, aki most a Lord Kancellar) azt jelenti, hogy a gyerekek effektive programozni fognak az iskolaban. azert azt ne gondold, hogy az underlass es a lower-middleclass eseteben ez konnyu lesz. nem kell ahhoz indiaba menni. india hatalmas orszag, tobb mint szazszor akkora mint magyarorszag, a felso egy szazalek az 12 millio indiait jelent. es az indiai felso egyszazalek azert eleg eros. abba pedig siman belefer egymillio mernok, informatikus, ilyesmi, ami az outsourcing szempontjabol elegge erosse teszi Indiat. de szinte semmit nem mond a maradek tobb mint egymilliard indiairol.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-125462)
    Loading...
  17. jotunder szerint:
    2015.07.20 20:35

    @sárospataki lány: magyarorszagon ma 4.5 szazalek korul van az oktatas GDP aranyos koltsegvetesi tamogatasa. a valsag elott ez 5.5 szazalek felett volt. a kozoktatasert felelos allamtitkar czunyine meg elodjenel hoffmann rozsanal is, hogy mondjam, meglepobb intellektus. en nem allitom, hogy orban tonkre akarja tenni a magyar oktatast, nem is gondolom, hogy ez igy van, barmilyen kulonos es sok olvasom szamara banto, talan nem is mindenben feltetelezem rola a legrosszabbat, de azt allitani, hogy az oktatast a homlokterbe helyezte volna, eros lenne egy kicsit.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-125463)
    Loading...
  18. sárospataki szerint:
    2015.07.20 21:23

    @jotunder: jaja, többször írtam, hogy ma Magyarországon az iskolába menő gyerekek relatív érettsége közötti különbség akár 6-7 év is lehet (tehát mondjuk van olyan elsős, aki 8-9 éves szinten van, és van olyan is, aki 3-4), de ez önmagában még nem áthidalhatatlan. Az is lehet, hogy a korai fejlesztés túl van értékelve, pl. egyes albán vidékeken még a hatvanas években is a gyerekeket egyéves korukig szorosan lekötözték pólyába és elfedték az arcukat, aztán ezek a gyerekek egy éves korukban 2-3 hónap alatt behoztak mindent.

    Az, hogy valaki egy közepes php-kódoló legyen, nem olyasmi, amit egy okosabb, de nem túl okos gyerek ne tudna megtanulni 2-3 év alatt. Az, hogy valaki orvos lesz, vagy művész, az egy tanult tehetetlenségtől csúnyán megnyomott cigánygyerek számára túl absztrakt. Az, hogy megtanul számítógépen valamit csinálni, és 200e forintot fog 20 évesen hazavinni, az reális cél, főleg, ha lát példát is maga előtt. Azt nem állítom, hogy könnyű, sőt, de viszonylag könnyen felfogható karriercélt lehet felvázolni, és viszonylag könnyen lehet vidéki központokat kialakítani. Persze lehet, hogy tévedek, és hülyeség az egész.

    Indiában nem a felső rétegek mennek IT-ba, hanem a lowerclass okosai. Tipikusan nem egyetemet végzett, felsőkategóriás diákok terepe, sőt. Gyorstalpaló -> termelés.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125464)
    Loading...
  19. sárospataki szerint:
    2015.07.20 21:31

    @jotunder: _elvileg_ amit a fidesz kitalált oktatás területén, az a nivellálás. _Elvileg_ azért egységesítenek, hogy legyen egy baseline, aztán ha mondjuk a Fazekasban többet tanítanak, azt ők pont leszarják, de a kiscsécsi iskolában is megtanulják a szükséges minimumot. Furcsamód a szocialista (=eszdéeszes) oktatáspolitika sokkal kevésbé volt szocialista koncepció, mint a fideszes, amely _elvileg_ konzervatív párt.

    Én azt gondolom, hogy felmérték, hogy 4, 8 év alatt mit lehet megcsinálni, és mit nem. A mit nemben benne van a finn rendszer hazai magvalósítása, így lehúzták a listáról, sok más ötlettel együtt. Maradt az, amit látunk. Ennyike.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125465)
    Loading...
  20. labrabbit szerint:
    2015.07.20 21:46

    Grófnö a nászéjszakán:
    – Mondja dhágám ezt a pahasztok is így csinaljak?
    – Így.
    – És nem túl jó ez nekik?

    Bocs, nekem mindig ez jut eszembe mikor arról van szo OV, Lázár, Balog meg a többi épp nemzetet virágoztat.

    Hiv.: [@labrabbit:](#comment-125466)
    Loading...
  21. aritus szerint:
    2015.07.20 21:51

    ” de a kiscsécsi iskolában is megtanulják a szükséges minimumot.”
    Ezt te komolyan mondod, vagy csak tréfás kedvedben vagy?
    Mert kurvára nincs így.
    Ahogy a mondatod első fele is egy ordas nagy hazugság „aztán ha mondjuk a Fazekasban többet tanítanak, azt ők pont leszarják,”
    444.hu/2015/07/19/hirtelen-es-elokeszitetlenul-a-zuditottak-rengeteg-valtoztatast-a-tanarokra/

    Hiv.: [@aritus:](#comment-125467)
    Loading...
  22. aritus szerint:
    2015.07.20 21:51

    @aritus: ez ide @sárospataki lány:

    Hiv.: [@aritus:](#comment-125468)
    Loading...
  23. jotunder szerint:
    2015.07.20 21:53

    @sárospataki lány: 1. India az egész világon a leggyengébbek között van a közoktatását tekintve. Egyszerűen katasztrofális a helyzet. És nagyon erősen osztályalapú a megosztottság. 2. A korai fejlesztés hatásáról könyvtárnyi anyag van. A deprivált családokban élő brit gyerekek IQ-ja hat ponttal van lemaradva az átlagtól, és ez a különbség tizennyolc pontra nő a serdülőkor végére. A brit depriváltság kb. a magyar alsó-középosztály életnívóját jelenti tipikusan nem a mélyszegénységet. Ha van valami, ami teljesen reménytelen az IT, itt teljesen bezáródott fiatalokról van szó, akikben a minimális érdeklődés felkeltése, valamiféle motiváció már óriási eredmény. 3. Semmi nem mutat arra (annál több az ellenkezőjére), hogy Magyarországon az osztálykülönbségből eredő tanulmányi különbségek csökkentek. Semmi, ez egy mítosz. Bár nem is mítosz, mert ezt rajtad kívül nem hiszi senki.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-125469)
    Loading...
  24. jotunder szerint:
    2015.07.20 21:55

    @aritus: arra gondol, hogy az iskolák államosítása azt jelenti, hogy a szegényebb önkormányzatok relatíve jobb helyzetbe kerülnek. ennek valóban így is kellett volna történnie, de valamiért nem így történt.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-125470)
    Loading...
  25. sárospataki szerint:
    2015.07.20 22:05

    @jotunder: sőt, én sem gondolom, hogy csökkentek, még ha csökkennének, azt is legalább 12+5 (mondjuk) év verifikálni, de ha már ilyen közponotosítást hajtanak végre, azt sokkal konzekvensebben és sokkal komolyabb kontrollinggal kellene csinálni, meg egy kicsit több rátermetséggel (vagy mivel).

    A korai fejlesztés nekem valahogy olyan, mint az elitsulik: nagyon nehéz szétszálazni, hogy azért sikeresek az iskolák, mert jók a tanárok, vagy mert nagyon durván megválogatják a diákokat. A korai nem-fejlesztést is nehéz lefejteni a kudarcos, tehetetlen közeg negatív hatásairól, ugyanúgy, ahogy nem tudhatod, hogy a korai fejlesztés önmagában megáll-e, vagy kell hozzá az amúgy is ingerdús otthoni közeg, amely közeg egyébként is a korai fejlesztés egyik kezdeményezője.

    Indiával meg szerintem nagyjából ugyanazt mondjuk, csak más nézőpontból. Az meg, hogy Maon tényleg lehetne mit kezdeni a széleskörű IT-oktatással, nem tudom, de az biztos, hogy lényegében ez a szakma ezen a szinten nem nehezebb, mint tévét vagy autót szerelni.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125471)
    Loading...
  26. sárospataki szerint:
    2015.07.20 22:06

    @jotunder: meg az egységes tanterrvvel megtámogatják alulról a színvonalat. Persze ez sem túl sikeres eddig.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125472)
    Loading...
  27. jotunder szerint:
    2015.07.20 22:14

    @sárospataki lány: az egységes tanterv abszolúte nem támogatja a színvonalat, elméletileg sem, nemhogy gyakorlatilag. a magyar oktatási rendszer nagyon távol van a finntől. és érdekes módon képes nagyon távol állni a svájcitól is. a magyar oktatási rendszer a felső tíz százalék számra gyakorlatilag nyugati oktatási szintet jelent, az alsó harmincnak meg a harmadik világot.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-125473)
    Loading...
  28. sárospataki szerint:
    2015.07.20 22:14

    @labrabbit: 🙂 🙂

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125474)
    Loading...
  29. snakekiller23 szerint:
    2015.07.20 22:18

    @sárospataki lány:

    „a kiscsécsi iskolában is megtanulják a szükséges minimumot.”

    Izé, ez korábban is, még az eszdéeszes időkben is így volt. Ha a gyakorlat ezt nem tükrözi arra kb. a lehetséges legotrombább (és komoly hübriszről árulkodó) megoldás az a totális központosítás ami történt. Eleve a „minden percben tudjuk pontosan mit tanulnak a gyerekek” krédó, amit HR megfogalmazott a politikusok és bürokraták nedves álma, és másnak kb. nem is származik belőle haszna.

    Most arról nem is beszélve, hogy a „nivellálás” az egy nagyon finom eufemizmus arra, hogy „a középosztálytól fölfelé majd megoldják, azalatt meg tanuljon meg írni-olvasni, esetleg kapjon valami szakmát, leszarjuk, csak ne kerüljön sokba”. Elkeserítő, hogy még egy kétharmados, alkotmányozó, kvázi egypártrendszerre berendezkedett kormány sem képes hosszú távon gondolkodni.

    Hiv.: [@snakekiller23:](#comment-125475)
    Loading...
  30. sárospataki szerint:
    2015.07.20 22:20

    @jotunder: nem a jó színvonalat támogatja, hanem alulról megakadályozza, hogy mondjuk úgy kerüljön ki az iskolából valaki, hogy nem tudja a másodfokú egyenlet megoldóképletét (ami eleve hülyeség, de uniformizálással elvileg el lehet érni). Az más kérdés, hogy lefelé is nivellál, hiszen nem is nagyon lehet felfelé sem kilógni. Tipikus szocialista reflex, amikor kinyírjuk a felsőbb osztályokat, az alsóbb osztályoknak viszont ténylegesen felemelkedést biztosítunk (ez pl. Magyarországon így zajlott), vagyis az egész színvonal-dolog elég lapos lesz.

    Természetesen a magyar nagyon messze van a finntől, és a svájcitól is, de svájci (osztrák, német) próbál lenni. Aztán valszeg olyan felemásan fog sikerülni. Jobban elő lehetne készíteni a poént, de én a szoftverfejlesztés- és tervezés egy fontos szabályát is idevágónak találom: en.wikipedia.org/wiki/Conway%27s_law

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125476)
    Loading...
  31. sárospataki szerint:
    2015.07.20 22:21

    @snakekiller23: „Elkeserítő, hogy még egy kétharmados, alkotmányozó, kvázi egypártrendszerre berendezkedett kormány sem képes hosszú távon gondolkodni.”

    Igen, ez pontosan így elkeserítő, ahogy van.

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125477)
    Loading...
  32. jotekony koc szerint:
    2015.07.20 22:31

    @jotunder: Nem tudom, milyen a harmadik világ, de ha francia nyelvű oktatás folyik, vagy angol, akkor előrébb vannak, mint mi, nálunk, ahol a kétnyelvű iskola is luxus.
    Azért is tudnak bevándorolni európába egy szál ruhában úszva is, mert ha szegények is, de ha ilyen iskolában tanulták a betüvetést, nyelvi korlátaik legalább nincsenek.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-125478)
    Loading...
  33. jotekony koc szerint:
    2015.07.20 22:35

    @snakekiller23:
    Minden forint, amit nem sajátláb ráhelkékre költenek, kidobott pénz a fidesznek. A saját gyermekeiktől vonnák el a falatot, ha mások gyerekeire költik a közpénzt.

    Hiv.: [@jotekony koc:](#comment-125479)
    Loading...
  34. jotunder szerint:
    2015.07.20 23:42

    @sárospataki lány:

    „hanem alulról megakadályozza, hogy mondjuk úgy kerüljön ki az iskolából valaki, hogy nem tudja a másodfokú egyenlet megoldóképletét”

    iszol te eleget???? a magyar gyerekek több mint fele kerül ki úgy ki az iskolából, hogy a másodfokú, egyenlet és megoldóképlet kifejezések helyes sorrendjét sem tudja, miről beszélsz, jézusmária…. nem, nem gondoskodnak semmiről, és minden arra mutat, hogy egyre gyengébbek a diákok (az nem biztos, hogy ez csak a kormányzat hibája, a demográfia sem az eredményeknek kedvez). az oktatás módszerei is hátrányos helyzetbe hozzák a szegényebb családok gyerekeit, itt a lexikális tudásra építő, durván frontális hoffmannrózsizmusról beszélünk. és nem, ez nem ideológiai szar, ennek aztán köze nincs a liberalizmushoz, konzervativizmushoz, ennek mondjuk leginkább a csermanekjánosbácsizmushoz van köze.

    Hiv.: [@jotunder:](#comment-125480)
    Loading...
  35. aritus szerint:
    2015.07.21 07:28

    @jotunder: azért nem így történt, mert az iskolák államosításával a fidesznek nem ez volt a célja. Ezt mondták, de azt tudjuk, tapasztaljuk, hogy amit mondanak, az köszönő viszonyban nincs azzal, hogy valójában mi a céljuk. (lásd vasárnapi bolt bezárás,hogy csak egyet említsek)

    Az iskolák államosításával a céljuk az iskolák feletti totális kontroll volt. Mind a tanagyagban, mind a tanítás mikéntjében, a tanárok munkaidejében, a tankönyvek tartalmában, nyomtatásában, szállításában.
    Csak a vincent törvényére kell gondolni. Mi a céljuk? A lopás. Ha elsőre nem egyértelmű, akkor is a lopás.
    Dehogy érdekelte őket mi lesz csajágaröcsögén, vagy a nyóckerben.
    Az ő gyerekeik számára a kiváltságos elitképzés közpénzen továbbra is biztosított, a többi gyerek meg le van szarva, szó szerint.

    Végtelenül cinikus és aljas banda, élén Orbánnal, pontosabban azért végtelenül cinikus és aljas banda, mert Orbán az. Fejétől bűzlik a hal.
    Számomra rejtély, hogy te miért tételezel föl Orbánról BÁRMI pozitívat.
    Ha valaki, akkor Ferenczi Krisztina tényleg jól ismerte Orbánt, és az Orbán családot. Mondhatni az életét tette rá.
    444.hu/2015/07/19/hirtelen-es-elokeszitetlenul-a-zuditottak-rengeteg-valtoztatast-a-tanarokra/
    „Azt, hogy ez a vagyonosodás, úgymond, nemcsak gazdaság, hanem hatalomtechnika, a hatalom és a pénz folytonos átfordulása egymásba, szóval nem szimplán valami erkölcsileg megkérdőjelezhető politikusi viselkedés, hanem lényegében állammodell, nagyon kevesen és nagyon későn vettük észre.”

    És a cinizmusukra egy másik példa:
    444.hu/2015/07/20/megmutassam-milyen-amikor-a-kormany-tenyleg-turbora-porgeti-a-cinizmust/

    Hiv.: [@aritus:](#comment-125481)
    Loading...
  36. aritus szerint:
    2015.07.21 07:47

    @aritus: rossz linket tettem be, bocs.
    a helyes:
    nol.hu/belfold/ferenczi-krisztina-mindenki-fogadjon-orokbe-egy-falut-1552549

    Hiv.: [@aritus:](#comment-125482)
    Loading...
  37. sárospataki szerint:
    2015.07.21 09:29

    @jotunder: sajnos nem iszom eleget, mert akkor visszaszoknék a cigire, amit sikeresen letettem fél éve … Persze nem is azt mondtam, hogy a fidesz ilyen szándékától és hoffmanrózsától a gyerekek megtáltosodnak és elkezdenek zsenik lenni, hanem hogy ez volt a szándék.

    Én egyébként tényleg azt gondolom, hogy szándék szintjén valami hasonló volt elképzelve, de mint minden cégben, államban stb vannak álmodozók, vízionáriusok, buták, irigyek és csalók. A siker ezen jellemek arányán múlik (sőt, a siker definíciója is ezen múlik).

    Hiv.: [@sárospataki:](#comment-125483)
    Loading...
  38. daito szerint:
    2015.07.21 13:01

    @sárospataki lány: ööö, érdemes volna az igazi suttyó Indiában szétnézni. A lowerclass tagjai – akármilyen iszonyat okosak – max kitörnek a lower classból. Max. Nem érdemes ezt az IT területéről nézni; onnan kellene nézni, hogy megtanul-e angolul (valamennyire). És itt még az indiai angolról csacsogunk, ami sokszor olyan, mintha visszamentünk volna 60-100 évet az időben és csígert iszogatnánk a malária ellen.

    India melyik államáról beszélünk? Ott városról, vidékről, melyikről? Milyen emberről, melyik kaszt tagja, milyen nyelvet, nyelveket beszél?
    Ez utóbbi egy brutális kérdés – ezért nehéz hasonlítani mondjuk USA-hoz, Finnországhoz, hozzánk a kérdést.
    Ezeknél van 29 nyelv, a nagyokat fel tudja bárki sorolni (hindi, urdu, tamil, bengáli), de van ebből 12 „apróbb” nyelv – amiket 1-3 millióan beszélnek. Pl. tulu meg bodo. Ez pl. 30 millió ember – akiknek valami helyi nagy nyelvet még jó tudniuk, hogy ott boldoguljanak. Vajon a 3m ember, aki beszél „gondi” nyelven, abból vajon mennyi tanul meg angolul? S tegyük hozzá, ezeknek az apró nyelveknek is simán van 2-5-10 dialektusuk…

    Mondjuk ott vagyunk Chhattisgarhban, Raipurtól nem messze – ez India közepe, viszonylag jó a helyzet. Alapvetően 1 nyelvet beszél a nép, hindit, de annak is a helyi dialektusát. (Ugyanis a hindi államonként simán eltér.) Kész, ennyit, elég is nekik, ezzel akár állást is kap valamelyik bányában/acélöntödében/erőműben. Azzal ő már valaki – van munkája cégnél, nem pedig valami félvándorló-helyi cigányszerű izéakármi, 1-2 állatkával, 28-100 fős családdal.
    Ez egy pörgős része Indiának, lakják vagy 30millióan, kicsit nagyobb, mint Magyarország. De ha kilépsz az európai komfortzónából (itt ez a szállodát, üzletek némelyikét jelenti, értelemszerűen Raipurban többet), akkor egy idegen bolygón vagy. Ha találsz olyat, aki beszélni angol, mondasz neki valamit, csak ingatja a fejét mosolyogva. És ez a reakció mindenre; olyan technikai/emberi/műszaki szinten állnak, ami nálunk Lyukóvölgy környékén (sem) megy.
    Akkor variálom: adott egy gondi emberke ott Chhattisgarh államban. Ő beszél egy gondi dialektust, meg beszéli a helyi hindit. India egyik-másik részében jó eséllyel meg sem értik. (Mondjuk egy tamil vagy egy nepáli biztos nem.) Az, hogy pl. eljusson az állam legnagyobb városába (Raipurba), ahhoz azt kell tudni, hogy ott 10-20km/h átlagsebességet tudsz produkálni (azaz Miskolc Budapest táv 1 nap) – autóval, mással nem tudom… tehát még nem is olyan egyszerű utánamenni az oktatásnak.

    Itt a lowerclass rohadtul nem mozdul az IT felé; szerintem azokkal fehér ember nem is találkozik, max autóból lát ilyet.
    Meg igazából még magyar példa esetén is nehezen határozok meg ilyet, hogy middle meg lower class – sajnálom, a társadalomtudományi tanulmányaim kimerültek 1 szemeszter szociológiában, annak is már 12 éve – de Indiára nem is mernék ilyet írni/mondani. Mert náluk szerintem simán 20-30-50 felé kéne bontani a társadalmat, vagy államonként, vagy vallásonként vagy nyelvenként vagy népcsoportonként kéne szétszedni.

    Eltekintve a fenti témától – ez a világunk szerencséje. Hogy ez az India egy ilyen bonyolult, szegény, buta, belassult akármi. Ha nagyon utánaszámolunk, a népessége röhögve több, mint USA és Európa együtt…

    Hiv.: [@daito:](#comment-125484)
    Loading...
  39. közösperonos átszállás szerint:
    2015.07.21 13:56

    @sárospataki lány: „Én egyébként tényleg azt gondolom, hogy szándék szintjén valami hasonló volt elképzelve”

    Oké, hogy te ebben hiszel, de lássuk be, nem sok tény van, ami ezt alátámaszthatná. Akkor meg ott vagyunk, hogy az államosítás egy eszköz — ezt az eszközt én is támogatnám, ha arra lenne használva, amire nincs. Így viszont értelmetlen, sőt kontraproduktív.

    (Ugye mondtál már ilyet a tankönyvekre is. Namost abból, hogy megszünteted a versenyt, kötelezővé teszel egy olcsó szart és ki/betiltod a többit, nem lesz a plebsz felemelése, viszont a többiekkel is kicseszel. Egyáltalán nem igaz, hogy a Fazekas nyugodtan működhet, ahogy akar/ahogy eddig, márpedig tudjuk, hogy mikor a Fazekasnak gondjai támadnak, akkorra már mindenki más rég nagy-nagy bajban ücsörög.)

    Hiv.: [@közösperonos átszállás:](#comment-125485)
    Loading...
  40. a 17 éves Parker Schnabel szerint:
    2015.07.21 14:26

    @közösperonos átszállás:
    Ha a szándék az egységesítés, akkor nem duplázódott volna meg az egyházi iskolák száma.

    A szándék az általános lerohasztás volt, hogy a fizetőképes családokat megfejjék.

    Pont, mint az egészségügyi reformjuk.
    Vagy a menekültügyük.
    Vagy minden más.

    Ha jól működnek a rendszerek, akkor kitől kapnának baksist ?

    A cél a rémálomország, hogy mindenki mindenért külön fizessen nekik.
    A katasztrófamentés…

    Hiv.: [@a 17 éves Parker Schnabel:](#comment-125486)
    Loading...
  41. aritus szerint:
    2015.07.21 22:47

    @a 17 éves Parker Schnabel: + 100

    Hiv.: [@aritus:](#comment-125487)
    Loading...

Comment navigation

Older Comments

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Híres utolsó szavak

  • incze on Erősebbé teheti-e Donald Trump Amerikát? Talán igen. Poszt az Andreessen-perspektíváról.Zelenskyy: We've got messages that they are ready…
  • nyulambator on Viccországban bejelentenek@ikarus: Engem mondjuk sose zavart, hogy a köpcös…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@hakohen: Én csak annyit mondtam, hogy az "egymill…
  • ikarus on Viccországban bejelentenek@ijontichy: @ipartelep: Nem állítottam, hogy ez -…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @ikarus: . Tévedsz! A történetet Moldova György…
  • hakohen on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt). @Vidor Ferike: . Asszem, hogy OVi a "jó rendőr"…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Aki megszégyenít másokat, az végül megszégyenül. E…
  • hakohen on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról). @azuccahirmondoja: . Zseni? Ugyan! Utálom, hogy…
  • KennyOMG on Viccországban bejelentenekAz IH vezetoje most mar konkret szamadatot is raak…
  • ipartelep on Viccországban bejelentenekHiv.: @ikarus: (1) Navracsicska csak egy propagand…
  • azuccahirmondoja on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A művészfélék sincsenek beoltva seggfejség ellen,…
  • ijontichy on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@jotunder: : "mindig nagy színésznőnek tartottam"…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@ikarus: : Az hiszem téged félrevisz, hogy az inkr…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@Zealander: pár darabban láttam. én mindig nagy sz…
  • gladbach67 on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Korábban elképzelni nem tudtam volna senkiről, hog…
  • ikarus on Viccországban bejelentenekEzt már én is szóvá tettem itt, most Navracsics jö…
  • Zealander on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Na itt vesztettél el Jótündér. Eszenyi mint jó szí…
  • lmate on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@belecseppen: Ez a " Stop Timothy Gowers! !!! " bl…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@labrys: OFF Ez nem Moldova kopirájtja. Közszájon…
  • marysolotravez on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vidor ferike Szélről legeljetek Fának ne menjetek…
  • labrys on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@vattablz: én mind a kettőt olvastam, az egymillió…
  • Morp65 on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Hiv.: @jotunder: engem is meglepett AR-ről mondott…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: Nekem 2006 óta egyfolytában, múlhatatla…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenekFelmondott az MTVA vezérigazgatója. https://telex.…
  • Péter 2 on Viccországban bejelentenek@V.A.Lacky: Senki nem próbál meg elpörölni előled…
  • vattablz on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)@ikarus: Nyilván nem véletlen. Hatodik Lenin inkri…
  • ikarus on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)A vezércikk címe csak véletlen hasonlóság lenne eh…
  • apokalipszistmost on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)"konzervativizmus” a jobboldaliság gyermekbetegség…
  • Vidor Ferike on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Még maguk sem tudják mit akarnak. Orbán először Na…
  • jotunder on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@lmate: bocs, most vettem észre. igen, ilyen vélem…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@tamspatrik: ez egyáltalán nincs így. három Loupe-…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@steinerzsiga: nagyon kínos, hogy ezt az embert me…
  • tamspatrik on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Az egész számomra egy generációs harcról szól, a "…
  • Grrr on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Nem szokatlan sehol sem, hogy vannak emberek, akik…
  • naki on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Kiskorú leányom kézilabdázik, múlt héten két meccs…
  • belecseppen on Egy OpenAI belső modell megoldott egy ismert Erdős-sejtést@lmate: "Vajon honnan ez az ellenszenv? Kedves mat…
  • steinerzsiga on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Lazán kapcsolódik, hogy most a tudományban is van…
  • ijontichy on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: : Szerintem más filmre ültünk be a mozi…
  • labrys on Viccországban bejelentenek@KennyOMG: mintha megfeledkeztél volna olyan aprós…
  • tubarozsa on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)A NER egy hatalmas paraván is volt egyben, ami elt…
  • V.A.Lacky on Viccországban bejelentenek@Péter 2: Amikor a kétely mételye felségsértéssel…
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Úgy újulnak meg, hogy meghosszabbítják Bicskéig? É…
  • vattablz on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Nahát?!
  • Podvinecz marsall on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)És most kb meg is háromszoroztad az elérésüket. Re…
  • Podvinecz marsall on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Pláne ilyen kontextusban, a "kiváló emberek" kifej…
  • aerduloensamtonight on Neonáci ideológiai fordulat a FIDESZ környékén (rövidposzt)Mi az a Fidesz?
  • nyulambator on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@ipartelep: A másik oldalról nézve meg ott van a r…
  • ipartelep on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Ezzel a színészi szakmával, színházi közeggel az a…
  • jotunder on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)@labrys: igazán jól csinálni valamit egy élet munk…
  • excombo on Közeleg a vihar (egy színházi botrányról)Igazából ez ugyanaz a dilemma, mint az, hogy az ed…

Posztrulett

Már két éve lehetett tudni, hogy Szíjjártó megkérte Lavrovot, hogy járjon közbe Pellegrini érdekében (mikvannakposzt)

Rákerestem a „Pellegrini” „moscow”-ra és ezt találtam. Nem ezt kerestem, hanem azt, hogy mi most a szlovák reakció. Ez VSquare, Panyi Szabolcs. 2024. március 19. „Back in 2020, Slovakia’s then-Prime Minister Peter Pellegrini asked Viktor Orbán to act as a middleman between him and the Kremlin. He aimed for an invitation to Moscow just before …

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Tumblr

Like this:

Like Loading...

Címkék

abszurd alkotmány ascher_café bayer demokrácia fidesz focikvíz focitortenelem gyurcsány hangfal hétvége idezet imf jogállamiság jotunder kakasos nyalóka Kettes kiskii kormányváltás kormányzás kultúra magánnyugdíj maroz matolcsy Medvegyev mszp média orbán orbánizmus orbánviktor pártállam Pásztörperc retro sajtohuba sajtó schmitt seprűbajnok szempontpuska színház társadalom ulloiut vendégposzt választás zene zsazsu4

A Vincent-blog olvasói:

  • Hanyistók
  • apokalipszistmost
  • istván orovecz
  • Hottentottenstottertrottelmutterattentäter... usw
  • ijontichy
  • Geza
  • csunyatáp
  • Péter 2
  • Radnóti Zoltán
  • micike mici
  • obeszel
  • KennyOMG
  • elolhatuldoktor
  • lgombb
  • incze
  • jaurin
  • Bogomil
  • Morp65
  • annokkk
  • mecsekijeti
  • nyulambator
  • szabol25
  • kiazmármegint
  • jack_of_all_trades
  • Vidor Ferike
  • LibaLeontin
  • Grrr
  • mzoltan
  • Gaboxhrr
  • tubarozsa
  • marysolotravez
  • Virág et.
  • simonandris2
  • opiniopraesumpta
  • Tehenész
  • Fuxos
  • belecseppen
  • trbnt
  • aerduloensamtonight
  • jotunder
  • nerangass
  • hakohen
  • Hector Kapitány
  • gladbach67
  • martonbalint19904935
  • excombo
  • torzsmokus
  • esztre
  • cleantone2
  • labrys
  • RSS - Posts
  • RSS - Comments
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy
© 2026 Örülünk, Vincent? | WordPress Theme by Superbthemes
%d